הכרה עצמית – תרופת פלא למימוש עצמי בכל תחומי החיים

מאת: בשעה 8:09 pm נושאים: מאמרים

הכרה עצמית היא תרופת פלא למימוש עצמי, כי היא מאפשרת לנו לדעת מי אנחנו, מה היא דרכינו הייחודית בעולם ולצעוד בה בבטחון, שלמות ונינוחות, וכך, מתוך השקט הזה, לתת ולקבל את מנת חלקינו בעולם בכל אחד מתחומי החיים: פרנסה, מגורים, קריירה, יחסים, בריאות וכדומה. לעומתה, התכחשות עצמית היא שורש צרותינו ואחד ה"חטאים" הגדולים, שאיתם מתמודדת האנושות משחר בריאתה.

 

ההתכחשות העצמית וההתכחשות לזולת, היא שורש הרוע בעולמנו הפרטי והקולקטיבי. הכרה עצמית הוא מקור הטוב שבו. כדי להכיר בעצמנו ובזולתנו, עלינו לברר את התשובות לשאלות הבאות: מי היא הנשמה הייחודית שהננו, מה היא דרך התנהלותה הייחודית בעולם, מהו חלקנו הייחודי לפאזל הענק של המין האנושי – מה נועדנו לתת לו ומה נועדנו לקבל ממנו, בכל אחד מתחומי חיינו ולמה? ככל שנקדיש לברור תשבותינו לשאלות הללו נוכל לגלות, לרפא ולממש את עצמינו ביתר קלות ולהסב יותר אושר לעצמנו ולסביבתנו.

להתכחשות העצמית סימפטומים רבים, כגון: חוסר ביטחון, חוסר סיפוק, ספק, ביטול עצמי, העדר נחישות והתמדה, דחיינות, בלבול, ייאוש, אפטיה, חרדה וכדומה. הסימפטומים הללו נובעים משלוש סיבות עיקריות:

א. דחיינות – דחיית ההליכה אחר ליבינו ל"מחר – כך", על חשבון היסחפות אחרי שטויות עכשיו.

ב. תחרות – תחרות עם עצמינו ואחרים בצורה המבטלת ומקטינה את עצמינו למען הגדלת האחר ולהיפך.

ג. עיוורון – התעלמות מהאהבה אותה אנו מבקשים למרות שהיא מתדפקת כרגע על דלתנו ומבקשת להיכנס אל חיינו במגוון צורות: כסף, זוגיות, עידוד, נחמה, הדרכה, סימן וכד'.

מאמר זה יתמקד בסיבה הראשונה – דחיינות: דחיית ההליכה אחר הלב ל"מחר – כך" ויעסוק בטעות השכיחה ביותר בנדון ובתיקונה.

על שתי הסיבות הנוספות ארחיב במאמרים אחרים.

דחיינות – דחיית ההליכה אחר הלב ל"מחר – כך "

אחד החטאים הנוראים שחטאנו (בעבר, עד היום) הוא חטא הדחיינות. דחינו את צרכינו ורצונותינו האמתיים, אותם אכנה כאן "אהבותינו האמתיות", בכל תחומי חיינו. דחינו אותם לעתיד, במחשבה ש…"יום אחד" נתפנה או נאזור אומץ להשקיע במימושם, אך "הצלחנו" למצוא זמן להשקיע בדברים הלא חשובים והלא אהובים. השקענו בשטויות כגון: שיחות רדודות, ויכוחים עקרים, מריבות חסרות מוצא, התחשבנויות מיותרות, רכישת שירותים ומוצרים שמאביסים אותנו באשליות ולא בדבר האמתי וכדומה.

מי מאתנו לא דחה ל"מחר-כך" דברים חשובים ואהובים שרצה לממש, והבטיח לעצמו שמחר יתחיל בדיאטה, יסע לטייל, ילך לחוג ציור, יבקר את החברה ממטולה וכד'. להזכירנו, העתיד שלנו הוא ההווה של הרגע הבא ולכן, עכשיו זה הזמן להקדיש למימוש אהבותינו האמתיות ולא "מחר- כך". בניגוד למקובל לחשוב, מימוש אהבותינו האמתיות אינו כרוך ביצירת מהפכה דרמטית בחיינו, אלא בהשקעה עדינה, מידתית וטבעית של טיפוח קשב  לחושינו, כי הם מסייעים לנו להקשיב לרחשי ליבנו, מהדברים הפעוטים לדברים הגדולים כגון: לבוש, תזונה, תוכן שיחה, מקום מגורים ואופי הקריירה.

אנחנו לא היעדים שלנו אך מימושם מסייע לנו להכיר את הנשמה שהננו

…"היה היה פעם איש שחש מתוסכל מכך שבני עמו האפריקאים משועבדים לעם אחר. הוא הקשיב לרגשות התסכול שלו בנושא והם הניעו אותו לפעול למען שחרורם. לאיש הזה קוראים נלסון מנדלה. מי הוא נלסון מנדלה, במהותו? בעיני הוא אמיץ, נחוש ועניו. מי הוא בעיניך?" שאלתי את הגבר לו ערכתי קריאת הילה והמשכתי: " אני יודעת מי הוא נלסון מנדלה לא רק בגלל שהתבונתי בהילה שלו באופן על חושי וראיתי את מהות נשמתו הנסתרת לעין הפיסית, אלא בגלל שכמוך, אני עדה לפועלו בעולם הגשמי, החושי והנגלה, וכך גם אתה".

את הדוגמה הזאת הבאתי כדי להסביר למטופל שלי שמימוש היעדים שלנו מחלום למציאות, היא אחת משלושת הדרכים העיקריות לגלות מי אנחנו באמת. הדרך השנייה היא המדיטציה, שמסייעת לנו לחדד את היכולת לדעת איך לפעול בעולם הארצי בצורה שנכונה לנו. אך לא די במדיטציה, כי ללא פעולה בעולם הארצי לעולם לא נדע באמת מי אנחנו, אלא רק בתיאורה  – בחוויה הפנימית. לכן, מימוש יעדינו וייעודינו הוא חלק הכרחי ובלתי נפרד מתהליך הגילוי, הריפוי והמימוש העצמי. הדרך השלישית לגלות את עצמנו היא לעזור לאחרים לגלות את עצמם.

סיבת פנייתו אליי לקריאת הילות הייתה חולשה ממושכת ובלתי מוסברת ממנה סבל וקושי לתפקד. כשהסתכלתי על ההילה שלו ראיתי שהוא דל באנרגית חיים, מכיוון שבמקום לתעל את החיות שלו למימוש יעדיו הוא תיעל אותם להגשמת גחמותיהם של הסובבים: אשתו, הילדים, הבוס, החברים, החברה ועוד.

בדקתי מדוע הוא עושה את זה, וראיתי שהוא ניחן ביכולת מולדת אדירה להפוך חלומות למציאות, בקלות וללא מאמץ, אשר משכה איליו אנשים נואשים כמו פרפרים לאור, כאלה שבדרכים מניפולטיביות שאבו את תשומת ליבו החוצה ממנו אליהם במטרה לעשות עבורם מה שהם לא הצליחו לעשות עבור עצמם. ההילה שלו הייתה מוצפת באמונות שטוענות כי "מי שיש לו חייב לתת למי שאין לו".

מתוך האמונות הללו הוא פעל והן אלה שגרמו לו להזין את ה"חסרים" סביבו באנרגיה האישית שלו עד כי הוא עצמו נשאר מרוקן. הן גם אלה שמנעו ממנו להבין כי כל אדם נולד עם כל מה שהוא צריך כדי לממש את עצמו ולכן אין צורך לתת לאחרים את האנרגיה שלך, אלא רק לעזור להם להתחבר לשל עצמם.

הסברתי לו שהדרך להשיב לעצמו את האנרגיות שלו ולהחלים היא למקד את תשומת ליבו ביעדיו במקום ביעדיהם של אחרים ולערוך תהליך של זיהוי ומימוש אהבותיו האמתיות בכל תחום מתחומי חייו.

הוא אישר כי האבחון הזה היה מדויק עבורו, אך גם הדגיש כי הוא מבולבל מהגישה החדשה  לניהול משק האנרגיה שלו.

אמרתי לו שמימוש אהבות אמתיות איננו דבר שהמין האנושי התחנך על בירכיו. במיוחד לא אנשים שאוהבים לתת ולעזור. "חונכנו להציל את כל העולם, רק לא את עצמינו. הסברתי, כך שזאת הסיבה ש"הסנדלר הולך יחף"…

"מה צריך לקרות כדי שנתעורר?!" הוא שאל.

"עלינו לקבל שאנחנו לא היעדים שלנו, אך מימושם מסייע לנו להכיר את הנשמה שהננו. הגענו לחיים אלה כדי להכיר את עצמנו על ידי הליכה אחר הלב שלנו – אחרי אהבותינו האמתיות". השבתי

הידיעה שאני אמות בקרוב היא הכלי החשוב ביותר שנתקלתי בו כדי לעזור לי לעשות החלטות גדולות בחיי…" (סטיב ג'ובס)

…"הידיעה שאני אמות בקרוב היא הכלי החשוב ביותר שנתקלתי בו כדי לעזור לי לעשות החלטות גדולות בחיי, מפני שכמעט הכל – כל הציפיות החיצוניות, כל הגאווה, כל הפחד מפני מבוכה או כישלון – אלה דברים שנושרים בפני המוות, ומותירים רק מה שבאמת חשוב. הידיעה שאתה הולך למות היא הדרך הטובה ביותר להימנע מהמלכודת של האמונה שיש לך משהו להפסיד. אתה כבר עירום. אין כל סיבה לא ללכת בעקבות לבך".

אלו הם דבריו של סטיב ג'ובס, איש חזון טכנולוגי, מייסד חברת אפל, אשר נפטר היום בגיל 56 לאחר מאבק ארוך בסרטן.  ג'ובס היה שותף להבאתם לעולם של מוצרים מהפכניים כמו האייפוד, האייפון ומחשב הטאבלט הראשון, האייפד, וכן תרם לכך שהצליחו בשוק. למרות מחלתו, הוא יצר כמעט עד הרגע האחרון בחייו באופן מדויק, נועז ומתמיד. יהיה זכרו ברוך.

אנחנו לא צריכים לחלות ולגסוס כדי שהמוות ידרבן אותנו ללכת אחרי הלב שלנו. במקום זה אפשר להשתמש ברעיון המפורט בשיר הבא, כהשראה מעוררת חיים ומעודדת השקעה במימוש חלומותינו. את השיר כתבתי לאחר מות אבי, אלימלך שפי ז"ל, איש חזון וחלום, נדיב ואוהב אדם, שנפטר מסרטן ב2004. הוא היה לי אב ביולוגי ורוחני. מורשתו היא נר לרגלי. יהי זכרו ברוך.

אהבה טובה מתחילה מהסוף – המוות כמעורר חיים

הרי לא אתחרט

על ערש דווי

על כך שבמהלך חיי

אהבתי ונאהבתי יותר מדי

 

כשלגן עדן עבר לו אבא

החלטתי סופית, שמעתה והלאה

כל יום הוא היום הראשון

והיום האחרון בחיי

 

אז יצרתי לי בדמיוני

והרכבתי על עיני

משקפי אהבה

משקפי "ערש דווי"

 

דרכם אני מתבוננת

על חיי שלי היום,

בגילי העכשווי בזמן הווה

על עצמי וכולי ממש ברגע זה

אך לא מעמדת "חיים לנצח",

אלא דווקא ההפך – מהסוף להתחלה

מפסגת ערש דוויי שלי – מנשימת אפי האחרונה

 

כשאני מביטה דרכם

על עצמי בזמן הווה

משקפי ערש דווי,

הן עוזרות לי לזהות, להבחין ולוודא

מי, מה ואיך שאני

הזקנה העתידית הגוססת

באמת עכשיו כרגע

בכל תחום בחיי אוהבת

 

כי הרי לא אתחרט

על ערש דווי

על כך שבמהלך חיי

אהבתי ונאהבתי יותר מדי

 

מודה,

אני לפעמים

קצת עדיין מפחדת

להיות לגמרי אהובה ואוהבת

 

כמה טיפשי מצידי

בגילי העכשווי,

במיוחד אחרי

ניסיוני, צערי ואובדני

 

לא נורא,

כל יום אני בגסיסה מתאמנת

ובכל שעה אני נעשית זקנה

קצת יותר חכמה ומוכשרת

 

הרי אף אחד מאתנו

לא יתחרט על ערש דווי

על כך שבמהלך חייו

הוא יותר מדי אהב ונאהב

 

אלא נביט בחמיצות אחורה

על כל הרגעים

שלא היו לנו מספיק

שחלות או ביצים

ללכת על כל הקופה

עם מי, עם מה, למה ואיך

שאנחנו באמת אוהבים

בכל תחום ותחום בחיים

 

אנחנו לבטח נצטער

על כך שברחנו מלהתמודד

עם הפחד והכאב שמציפה

הפרידה מהנוחות המדומה

כדי למלא את מצוות הלב

הלוא על כך אנחנו נייבב

 

הרי לא נתחרט

על ערש דווי

על כך שבמהלך חיינו

אהבנו ונאהבנו

הרבה יותר מדי

 

אלא נתבייש על שפעם

עשינו חשבון למה יגידו

החינוך, ההרגלים הישנים,

החברים, המשפחה והשכנים

 

שעכשיו על קברנו הטרי

פרחים שלא בהכרח לטעמנו

הם מניחים, ובדמעה הם הולכים

 

ועוד כמה רגעים

הם יושבים עלינו שבעה

ומספרים כמה היינו

כל כך טובים ונחמדים

 

אך הם לא יגידו עלינו בסוף

שהיינו יותר מדי אוהבים

או יותר מדי אהובים

 

אם טרם קבלתם את סדרת הטיפים שלי למימוש אהבות אמתיות לחצו כאן עכשיו והתחילו ממש ברגע זה להשקיע במימוש אהבותיכם האמתיות בכל תחום. כי אולי בעבר עד היום דחיתם ל"מחר – כך" אבל מעכשיו ואילך אתם יכולים לבחור אחרת.

דעתכם על מאמר זה חשובה לי ואשמח שתעלו אותה כאן בתגובה.

יום כיפור מטהר, מנחם ומעודד.

באהבה,

רונית

16 תגובות

16 תגובות לפוסט “הכרה עצמית – תרופת פלא למימוש עצמי בכל תחומי החיים”

  1. לאורהבתאריך 06 אוק 2011 בשעה 11:46 pm

    באת לי בזמן!!!!!!!!!
    מקסים ונוגע, ועל כך תודה!
    מאחלת לך גמר חתימה טובה :-))

  2. טלבתאריך 07 אוק 2011 בשעה 4:24 am

    מילא לממש, אבל איך יודעים מה אוהבים ומה רוצים??
    מאיפה מוצאים את החשק המנוע והדחף לרצות אם לא מוצאים הנאה בדברים ולא יודעים מה בכלל רוצים??
    אין תשובות לזה בכל המאמרים של העידן החדש והמודעות העצמית 🙁

  3. רונית שפי וולפיןבתאריך 07 אוק 2011 בשעה 5:26 am

    שלום טלי,

    את צודקת,

    רב האנשים שעוסקים במימוש עצמי וגם רוב המומחים שעוזרים לאחרים לממש את עצמם מתמקדים בטעות רק בחלק השני של התהליך ומדלגים על החלק הראשון. כלומר, הם משקיעים רק במימוש יעדים ושוכחים או לא יודעים או לא טורחים להקדיש קודם לזיהוי התשובה לשאלה החשובה מכל: מה אני באמת רוצה ואוהבת בתחום שאותו אני רוצה לקדם כרגע?

    כך קורה שרוב האנשים מבלים את ימיהם ואת הסדנאות והטיפולים שהם עוברים בהגשמת יעדים שאינם בכרח שלהם, אלא של מישהו אחר. וזה כמובן, לא מימוש עצמי, אלא מימוש האחר – פיספוס גדול ומקור נהדר לתסכול בהמשך הדרך.

    לשם כך בדיוק פיתחתי את הכלים של קריאת הילות והילינג רב חושיים (על חושיים וחושיים).

    הם עוזרים לי כמורה רוחנית להעניק אבחון, ייעוץ, טיפול ואימון שמתמקדים קודם כול בזיהוי תשובה לשאלה: מה אני באמת רוצה ואוהבת. רק אחר כך אני עוזרת ללקוחותיי למצוא את התשובות לשאלותהם: איך אשיג או אממש את רצוני ו/או אהבתי האמיתית בדרכי שלי ומה יהיה המנוע שיניע אותי לעשות זאת. הכל אודות קריאת הילות והלינג רב חושיים > לחצי כאן: http://www.the3i.co.il/?page_id=1732

    כמו כן, אני מכשירה אנשים לקרוא הילות ולהעניק הילינג רב חושי לעצמם ואחרים וכך הם יודעים לזהות את הרצונות והאהבות האמתיות שלהם בעצמם וגם לעזור לזולתם. כדי לפגוש את תלמידי ולשמוע מהם על חוויית הלימוד לחצי כאן: http://www.the3i.co.il/?page_id=732

    לסיום, כ"עזרה ראשונה", עד שנפגשים איתי, הכנתי סדרת הטיפים למימוש אהבות אמיתיות בכל תחומי החיים. הינה הלינק לקבלת הסדרה בחינם:http://www.the3i.co.il/?page_id=204

    תבורכי על השאלה התמה והכל כך מתבקשת שמעטים מעזים לשאול.
    קורצת מחומר מעמיק.

    מאחלת לך שהשנה תחוללי את השינוי לו את מייחלת

    בהצלחה

    רונית

  4. רונית שפי וולפיןבתאריך 07 אוק 2011 בשעה 5:27 am

    תודה ליאורה,

    מילותך מועטות אך ההילות שלהן מאירות ומהדהדות למרחקים

    שנה טובה

    רונית

  5. אלי הוזבתאריך 07 אוק 2011 בשעה 9:43 am

    תודה, סליחה, אהבה.

  6. דוריהבתאריך 07 אוק 2011 בשעה 11:08 am

    רונית תודה תודה תודה
    המאמר בזמן קוסמי מדויק לקראת יום כיפור
    כל מילה אמת מעל חושים ושכל -מתוך הנשמה
    את עוזרת לי להבין את המסר הפרטי שקיבלתי בימים אלה, שאני חיה את העבר ואת העתיד ואין לי הווה.
    ואני כתינוקת בזרועות הבורא נרגשת ומחכה להכוונה ,
    סוף סוף להיות אני.קיימת ,לומדת לצעוד מחדש ומעיזה.
    גמר חתימה טובה לך רונית ,למשפחתך ולכל ישראל והעולם
    דוריה

  7. תמר ושמעוןבתאריך 07 אוק 2011 בשעה 2:26 pm

    את השיר שלך אנחנו חיים, מדי יום, מעצימים אהבה, לחיות כך בפשטות, ללא פחד מן האהבה, העוצמתית האימתית, כי האימה מקרבת אותנו אל עצמינו, אך לא מן הפחד שיום אחד נעלם אנחנו משקים את האהבה, אלא ממקום ההתבוננות השקטה, כי אני רואה שהאהבה שאני מעניקה ומקבלת מדי יום וללא חשבון ושפיטה גורמת לי להרגיש אושר אמיתי שמחה, כוח האהבה מרחיבה את התבונה שבי, זו אמת, זו עובדה, וזו הבהירות והתוצאה של האמונה ובחרת בחיים, בחירה שהיא זכרון ושמירה,
    אהבה היא כוח ברור וחי בתוכנו כמו איתני הטבע, כמו השמש האויר האדמה הכבידה האנרגיה האפלה ביקום, האהבה היא מאיתני הטבע, חיים אינם מתקיימים ללא אהבה.
    אנחנו נקודות אור על המרחב האפל האין סופי,המרחב לא באמת אפל אלא כולו אור שאנחנו עדין לא יכולים לראותו, וכל מה שסתום וכל מה שנסתר הוא נחווה כאפל שאינו נראה, חשכה עוטפת הטומנת אוצרות מרחיבות את התודעה, הראיה, היא האהבה.
    גמר חתימה טובה ושנשמור בתוכינו את היראה שהוא הדרייב שלי ללמוד להתפתח ולהזרים אהבה בשמחה מהולה בהתרגשות מפני הלא נודע, כמה ברי מזל אנחנו, שיש לנו, נושמי השמים שפה וגורל משותפים, יום כיפור, ונפתחים שערי השמים ביחד אנחנו מוכנים לפתוח את השערים שלנו אל השמים, ובעצם שערי השמים פתוחים כל הזמן, אין גבולות, אלא אנחנו אלו שחושבים בטעות ששערי השמים סגורים, ומן האמונה הזאת אנחנו נסגרים, לכן האמונה שלי שאין שערי שמים, יש שעורי שמים, ואני לומדת לפתוח את השערים הגבולות, ומגלה כמה פלא נפלא יום יחודי יום של קדושה.

  8. ליליבתאריך 08 אוק 2011 בשעה 6:41 am

    שיר מקסים.
    אני בהחלט מנסה ליישם כל יום מחדש.
    לא תמיד כל כך קל, אבל אני בדרך, עכשיו יותר מאי פעם.
    תודה!

  9. דורי בן זאבבתאריך 08 אוק 2011 בשעה 2:31 pm

    השיתוף שלך זו שליחות מעוררת השראה .
    בזמן צום ותפילה ,הלימוד בהיר ומעודד ניקוי ודיוק עצמי. משק אנרגיה ועוד שדות של הבנות.
    ג'ובס צפה עתיד .
    צימצם שיהיה דק וחוויתי.
    כמו המבט על החיים.
    ועל השיר- תודה .

  10. לילךבתאריך 08 אוק 2011 בשעה 7:06 pm

    שלום רונית,

    תודה לך על נקודות המבט החדשות-עתיקות שאת משתפת בהן את כולנו.
    זו באמת הסתכלות קצת אחרת מבחינתי לראות את הדחיינות כתוצאה מאי נתינת מקום והליכה אחרי האהבות האמיתיות שלנו.

    גיליתי בשנים האחרונות שיום כיפור הוא זמן מעולה עבורי לקחת פסק-זמן ולמקד את עצמי באהבות האמיתיות שלי לשנה הקרובה. לשם כך, השנה יכולתי ושמחתי להיעזר גם בכלים הרבים שלמדתי ממך וגם בקריאת ההילה המדויקת שעשית לי.

    בברכת שנה מלאה בהתמקדות ובמימוש אהבותינו האמיתיות,

    תודה!
    לילך.

  11. אריאלהבתאריך 08 אוק 2011 בשעה 7:29 pm

    הי רונית
    שיר מקסים ונוגע
    אני מאוד מזדהה עם המאמר, אכן צריך לחיות את החיים כאן ועכשיו בשמחה
    ובאהבה ולהתחבר לרצונות הלב אולם זה לא פשוט , לקח לי המון זמן
    לשמוע את הקול הפנימי ולגלות מה אני רוצה באמת מעצמי, מה משמעות החיים,
    וכשגיליתי זאת בשנה האחרונה הבנתי שמצאתי את שאהבה נפשי.

    תודה לך.
    אריאלה

  12. אלהבתאריך 08 אוק 2011 בשעה 8:01 pm

    שלום, תודה. מעורר לחשיבה.
    מאוד מתאים ליום כיפור. יום של חבון נפש.
    חתימה טובה

  13. טלי נאמן-סבובתאריך 09 אוק 2011 בשעה 8:29 am

    הי רונית
    השיר רלוונטי גם יום אחרי יום כיפור.
    תודה

  14. כרמלהבתאריך 11 אוק 2011 בשעה 8:20 pm

    שלום רונית

    יש הרבה מן היפה והנכון במאמרך אלא שבמקום להתמקד בהתפעלות מהם, הרשי לי

    להתיחס למשהו שמדליק אצלי נורות אזהרה.

    ללכת אחרי הלב – כמה נכון ורומנטי ומפתה.

    אלא שכאשר אין לאדם מספיק ידע ומודעות, הוא מבין זאת כפשוטו וכלשונו – ללכת

    אחרי הלב. דומני שמן הראוי היה להגדיר ולפרט משמעות ההליכה אחר הלב,

    ולהבהיר למי, באילו נסיבות וכו', נכון ללכת אחרי הלב, ולא באופן גורף.

    ללכת אחרי הלב כפשוטו, לנהות אחרי רגשות, ללא בקרה וגבולות, ללא אבחנה האם

    הלב נוהה אחר משהו מוסרי או משהו אסור, לאן הלב מושך ללא הסינון השכלי…

    ולא רק אנשים צעירים שעדיין לא בגרו דיים עלולים לראות ב"לזרום" וללכת אחרי הלב,

    כגושפנקא לדברים בלתי רצויים, אלא גם בוגרים בגילם ובנסיונם, שליבם לא בגר.

    גודלתי בתפיסה שיש ללכת אחר ההגיון ואת הרגש להחניק ולהדחיק – מה שכמובן

    נורא ולא נכון לעשות. אך לקפוץ אל הלב ולאפשר לו להוביל רק על "דעת" הרגשות

    המציפים אותו, זו הקיצוניות ההפוכה לתפיסת ההגיון.

    אף אחת מהן לא יכולה להוליך אותנו למקום נכון.

    כל אחת מהן קיצונית וחסרה את האיזון ע"י רעותה.

    יש פעמים שצריך לפעול בקור רוח ולהתעלם מהלב ויש עיתים להשמע לקול הלב

    הלוחש או צועק את רצונו.

    אך רוב הזמן, נדרש שילוב של המוח והלב, כשהמוח הוא השליט על הלב.

    ללב יש גם גחמות …היום הוא רוצה כך ומחר אחרת…

    בהליכה אחרי הלב בלבד, מגיעים אל התוהו.

    תודה שהלכת אחרי ליבך בעשייתך בחייך

    כרמלה

  15. רונית שפי וולפיןבתאריך 11 אוק 2011 בשעה 9:25 pm

    שלום כרמלה,

    תודה על הערתך החשובה ביותר, אקח אותה בחשבון בתהליך יצירת הספר שאני כותבת בימים אלה. כי את צודקת,

    הליכה אחרי הלב היא מלאכה מורכבת ומעודנת, שעוסקת בזיהוי ומימוש הטובה העליונה – שלך ושל הבריאה כולה במקביל, ולא בהיסחפות אחרי גחמות אנוכיות רגעיות ובלתי מתחשבות בעצמי ובזולת.

    את צודקת,

    כל כך הרבה אנשים שעוסקים במימוש עצמי ובמיוחד ילדים, נוער וחבר'ה צעירים מפרשים את ההליכה אחר הלב בפטעות כעניין "מגניב", המסתכם ב"לעשות מה שבראש שלי" ולצפצף על העולם, כשלמעשה משמעותה של הליכה אחר הלב היא בדיוק ההפך: למלא את מנת חלקינו בעולם בכל אחד מתחומי חיינו מתוך שיתוף פעולה והרמוניה עם שאר החלקים שבנו, פרט ללב, ועם שאר הברואים, חוץ מאיתנו.

    את צודקת,

    לא די בהקשבה ללב לבדו או לשכל לבדו כדי ללכת אחר הלב.

    אבל כרמלה, גם לא די בשילובם של השכל והלב או הרגש והשכל.

    כדי להקשיב ללב וללכת אחריו באופן מדויק, שלם ומעמיק יש לחדד ולהפעיל את כל החושיים שלנו (הפיסיים והמטאפיסיים) כאחד, ולהכניסם לשיתוף פעולה. זאת הדרך לקבל מודעות שלמה של 360 מעלות ולא מודעות חלקית.

    לשם כך פיתחתי את קריאת ההילה וההילינג הרב חושיים (על חושיים וחושיים).
    קריאת ההילה הרב חושית מסייעת לאדם לזהות את הטובה העליונה – האפשרות שתיהיה לטובה שלו ושל הבריאה כולה במקביל. ההילינג הרב חושי מסייע לאדם להתמיר את הטובה העליונה מחלום למציאות.

    אבל לא די בפיתוח החושים באופן מלא. יש גם צורך לדעת עוד כמה עקרונות חשובים ביותר באומנות ההליכה אחר הלב. למשל:

    1. יש להבין מה היא דרכך הייחודית בעולם – לשם כך פיתחתי את מודל פרופיל הנשמה, שמאפר לכל אדם לרתום פקולטות שונות בתוכינו לצורך ההליכה אחר הלב בצורה צלולה ומדויקת, כגון: תדר הנשמה, גיל הנשמה, ההותך, הייעוד, השליחותך והזכותך של הנשמה בכל תחום בחיים (ראי הסבר בנדון כאן: http://www.the3i.co.il/?page_id=1732

    2. יש לזהות מה הם אהבותייך האמתיות בכל תחום בחייך – זה קורס שלם שיצרתי לתלמידי קריאת הילות והילינג רב חושיים. ראי סדרת טיפים שלי בנושא: http://www.the3i.co.il/?page_id=204

    ועוד.

    לסיום, המאמר האחרון שלי מרחיב על נושא הקשב השלם לעצמינו אבל עדין לא מפרט לפרטים את חשיבות הקשב הרב חושי לעצמנו. הינה הלינק איליו:http://www.the3i.co.il/?p=2495

    קריאה מהנה

    ותודה רבה לך על המשוב

    רונית

  16. עמיתבתאריך 30 אפר 2015 בשעה 1:03 pm

    אם לומר את האמת, בד"כ אני נוטה לקרוא מאמרים כאלה ואחרים ובתום מס' שורות מרגיש "חוסר קירבה" מפסיק ועובר הלאה.. אבל במאמר זה התחברתי מא' ועד ת'. ובכלל לכל הגישה שיש לנו כבני אדם לחיים.. מאוד התחברתי ואני דאי הססן אבל היו לא מעט פעמים בקריאה שפשוט רציתי סוקרנתי לדבר איתך.. אולי בעתיד.
    על כל מקרה מאמר מקסים. אשמח לקרוא נוספים
    יום נעים. עמית

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה