עונג – מפתח ראשי לגילוי ומימוש שליחותך כנשמה עתיקה

מאת: בשעה 7:46 am נושאים: מאמרים

אם מה שאתם רוצים שיקרה לא קורה באופן בו הייתם רוצים שזה יקרה, בדקו את התדר שממנו אתם פועלים למען השגת התוצאה שאתם מבקשים ליצור. "תדר" הוא מצב התודעה בה אתם נמצאים ושינוי בתודעה יוצר שינוי בתוצאה. "עונג" הוא התדר הגבוהה ביותר שהנשמה שהינכם יכולה להכיל בגוף האנושי שלכם. אם אינכם מיודדים עם התדר הנפלא הזה אתם עלולים בטעות לפסול אותו, רק כי הורגלתם להאמין שליהנות זה "פשטני" ולסבול זה מעמיק. אך האמת היא שלהתענג זה להתפשט מהמיותר, לתמקד בעיקר וכך להפוך הכל לפשוט יותר. אין שום דבר נעלה בסבל ומידת הקושי שחוויתם בדרך אל פסגת החלומות שלכם איננה מעידה על מידת העומק שלכם, אלא רק על מידת העקשנות לעשות את הדרך קשה. "סבל" הוא אפשרות אנושית פופולרית, אך לא הכרחית. "עונג" היא אפשרות אלוהית טבעית עבור כל אדם! האם חשוב לכם לגלות ולממש את שליחותכם ולקבל תגמול הולם על כך, אך נמאס לכם לסבול, להתאמץ ולהתרוצץ למען השגת המטרה הזאת? האם אתם בשלים לגלות איך לעשות זאת בפשטות, טבעיות וזרימה? תתכוננו לשנות את התדר שלכם ולגלות מחדש מה זה באמת "עונג"!

רבים מהמורים הרוחנים של העידן הישן, הטיפו להתרחקות מעונג. הם חשבו בטעות כי "עונג" משמעו להצמד להבלי העולם החומרי, שאותו הם ראו כרדוד, פשטני, אשליתי, חייתי וכמקור כל הרוע בעולם. לעומתם, התרבות המערבית משווקת לנו עונג כבריחה מהתמודדות עם אתגרי העולם הזה ומבטיחה לנו שאם נרכוש את המוצר החם הבא לא נחוש עוד את הקושי שאנו חווים, נמצא מזור לכל בעייתנו ונגלה את "טעם החיים" (הפרסומת של קוקה קולה).  אלא שגם אלה וגם אלה טועים! עונג אמיתי איננו גורם לנו להצמד לחומר, אלא להתחבר את בורא עולם ולחבר בפשטות בין החלק הרוחני לגשמי של הניצוץ האלוהי שהיננו. זאת, מכיוון שהבורא נמצא בכל – גם ברוח וגם בחומר.

עונג כחזון לחיים

המילים שמתארות את תמונת החזון האישי שלי לחיים הן רבות. כי "תמונה אחת שווה אלף מילים" ואלף מילים נדרשות כדי לתאר תמונה. אחת המילים הכי מרגשות עבורי לתיאור החזון הזה הוא ”עונג“. אליה מצטרפות ”התלהבות“, ”שמחה“ ”שמחת חיים“, ”קסם“, ”חגיגה“, ”משחק“, ”שעשוע“ ”נינוחות“, ”קלילות“, ”הנאה“ וכד‘.

התדרים הגבוהים הללו מהווים סולמות איתנים שבאמצעות אני יורדת למעמקי התודעה שלי ועולה לפסגות המודעות שלי בפשטות, ביטחון ושלווה. ברור שיש אתגרים בדרך, אך בזכות התדרים הגבוהים הללו אני מצליחה להשתתף במעשה הבריאה במקום להישאר בצד, מפוחדת, מאוימת ומשותקת. הם מאפשרים לי להתמודד עם כל כאב, בעיה או קושי שצצים מתוך התמסרות גדולה לדרך הייחודית שלי ואמונה גדלה והולכת בניצוץ האלוהי שאני ובמה שיש לי לתת לעולם ולקבל ממנו.

את אורח החיים הזה אני מתרגלת מאז שחוויתי ב 1977 את החזיון שעזר לי לצא מסבל לעונג ושינה את חיי לתמיד. אני אני מביאה את התובנות שלמדתי מאז גם לשליחות המקצועית שלי וכך עוזרת לאנשים שפונים אלי ליצור את התדרים הללו בתוכם גם. השינוי שהם חווים בעקבות זאת מאפשר להם לעשות קפיצה קוונטית בתודעה ובתוצאה שלהם. כי פתאום דברים שהיו תקועים זמן רב מתחילים לקרות סוף סוף. חלומות נשכחים מתנערים מאבק, תשובות לשאלות מתגלות ורצונות הופכים מרוח לחומר בכל תחומי החיים (פרנסה, קריירה, זוגיות, הורות, יחסים, בריאות, מודעות וכד'). מתוקף שליחותי אני מלמדת כל אדם שרוצה ללמוד ממני. אך מעניקה ליווי אישי וקבוצתי רק לאנשים שהתרשמתי כי הם מוכנים ללמוד לעלות תדר ולהחיות בעונג. אחרת אני צריכה לסחוב אותם על הגב שלי וזה לא חלק מהשליחות לי.

"עונג" – פשטות או פשטנות?

בעוד שלרבים הבחירה לחיות בעונג ניראית מובנת מאליה יש הרואים בה ”רדידות“, ”פשטנות“, ”שטחיות“ ”פנטזיה שאין לה אחיזה במציאות“ וכד‘. למסתייגים מתדר העונג מס‘ מכנים משותפים. הנה כמה עיקריים שבהם:

  1. כובד – הם לוקחים את החיים ב“כובד ראש“ מכיוון שהם מבלבלים בין ”קלות דעת“ ל"קלילות דעת“. קלות דעת פרושה חשיבה רדודה ולא מבוססת. קלילות דעת פירושה מחשבה שבוחנת לעומק את הדברים מתוך ראייה של 360 מעלות את המצב בצורה מדויקת, שלמה ומעמיקה, אך לא היסטרית, אלא רגועה ובוגרת.

כובד הוא אנרגיה סמיכה ואיטית. היא לא מאפשרת ללכת עמוק ולהגיע גבוה. לעומת זאת קלילות פותחת דלתות אל התת מודע, מדע ועל מודע עד כדי כך שאפשר לראות צלול. אפשר לראות הילה בצורה מדויקת.

  1. דרמה – פעם שמעתי משפט יפה שאומר: הדרמה לא מרפאה את הטראומה. אנשים שלא מוכנים לעלות תדר הם בדרך כלל דרמה קווין. הם בטוחים שהרעש וצלצולים שהם עושים בתוכם ומסביבם הופכת את מה שהם חווים ליותר אמיתי וחשוב. אבל בסוף היום הם אמנם דופקים יותר עם הפטיש במסמסר אך לא באמת מצליחים למסמסר יותר מסמרים אל הקיר.
  1. סבל – אותם אנשים חווים עליות וירידות דרסטיות בחייהם, חוסר יציבות, חוסר התמדה, מאבק, מאמץ ומותשות. ההתנהלות שלהם לא רצופה, לא מסודרת ולא יציבה, אלא רועדת. הם בטוחים שבשביל ליצור דבר חדש בעולמם הם חייבים לירוק דם. וככל שהדרך קשה יותר הם מרגישים יותר גיבורים. עד כדי כך שמי שאינו סובל כמוהם ניתפס כ “רדוד“ וכד‘. קשה להם הם הומור, קלילות וחיוביות והם חשים יותר טובים מאנשים ”חיוביים“. עבורם הסבל הוא סוג של עונג בפני עצמו.

עונג מאפשר להתמודד ביתר קלות עם כל מה שצף לך

האמת היא שעצם היותך בתדר גבוה לא גורמת לך להתעלם מכאב, מרגשות קשים ומבעיות, וגם לא הופכת אותך לאדם מזוייף, אלא לאדם שמסוגל לטפל באתגרים שהוא פוגש בשיגרת חייו ממקום של ניטרליות, חמלה וענווה ולא מתוך הזדהות עם הבעיה או היאחזות בה. המצב הזה מאפשר להתענג על כל דבר שקורה, כולל על הבעיות, כאבים וקשיים, מבלי לשפוט אותם ואת עצמנו בגללם, אלא מתוך יכולת גדלה והולכת להכיל אותם ולהפוך אותם לקרש מדהים לקפיצה קוונטית אל הצעד הבא בצמיחה שלך.

כך או כך עשוי להיות צמיחה – בסבל או בעונג. אי ניסיתי את שתיהן ובחרתי בעונג. כי ממנה אני רואה יותר טוב האמת שלי, מממשת אותה ביתר קלות ומרגישה חדווה גדולה להתעורר כל בוקר מחדש לעוד יום יפה על פני האדמה.

עונג היא המפתח הראשי לגילוי ומימוש שליחותך כנשמה עתיקה – אדם רגיש, אכפתי ושוחר חופש. כי אנשים שהם נשמות עתיקות נוטים להיות מוצפים מהמתרחש בתוכם ומסביבם, לקחת אותו בכוד ראש, לנהל אותו מתוך דרמה וחוות בעקבות זאת סבל שמשתק או מעכב אותם מלזהות ולממש את האמת שלהם בצורה פשוטה, טבעית וזורמת. אז אם אתם נוטים להיות מוצפים ועדין לא בחרתם ללמוד ולתרגל עונג, אתם מוזמנים לבחור לעשות שינוי בנושא.

עונג – רמת התודעה הגבוהה ביותר

עונג הוא רמת התודעה הגבוהה ביותר שהגוף האנושי יכול להכיל. כשאנו נמצאים בדר הזה אנו הכי קרובים לאלוהים, אל עצמינו ואל הניצוץ הלאוהי שבכל דבר ומצב . “עונג שבת“ הוא מושג יהודי שרבים מיחסים רק את עינוגי הגוף, אך האמת היא שעל פי המסטיקה היהודית מדובר בעינוג רוחני ופיסי בו זמנית. המפגש בין השניים מביא אותנו הכי קרוב לתודעת שבת. תודעה של מנוחה, של פשטות, של מלכות, של שפע. בתדר זה הכל אפשרי אבל לא הכרחי. קוראים לזה ”חופש“.

נשמות עתיקות הם אנשים רגישים, אכפתיים ושוחרי חופש. כדי לצמוח ביתר קלות עליהם לעלות את התדר שלהם לעונג. אך לא כל מי שהוא ”נשמה עתיקה“ בשל לעשות זאת. אם נמאס לכם מדרמות, סבל וכובד, יתכן שאתם בשלים לעשות את השנוי. לשם כך אני שמחה להזמין אתכם לקבל גישה חינמית לתכני ההיכרות שלי עם שיטת העין השלישית לגילוי ומימוש השליחות בכל תחומי החיים לנשמות עתיקות.

אהבתם? בבקשה ספרו לי בתגובה כאן למטה מה הפקתם מהמאמר ו…שתפו את החברים שלכם בפייסבוק.

תודה,

רונית

 

5 תגובות

5 תגובות לפוסט “עונג – מפתח ראשי לגילוי ומימוש שליחותך כנשמה עתיקה”

  1. יעלבתאריך 13 ינו 2017 בשעה 1:13 pm

    תודה, רונית,
    "פשטות" היא המילה שבה בחרתי כחזון לשנה הקרובה בשיעור שהעברת ביום רביעי.
    עכשיו אני מאמינה לעצמי טוב יותר, וגם מבינה יותר את הנינחות שאני מחפשת, שמתקשרת לי לעונג.
    שבת שלום, שבת של עונג 🙂

  2. אראלהבתאריך 15 ינו 2017 בשעה 8:02 am

    תודה רונית

    מאוד מענין ומעורר מחשבות ותובנות. כמי שגדלה בבית דתי , היה לי קושי עם המסר של צריך לחיות בצניעות ובפשטות, המילה להתענג התפרשה כמשהו רע ,מנקר עיניים. סבל היה חלק מהצורך הקיומי. מהמאמר שכתבת הבנתי כמה נכון לראות ארועים ,סיטואציות באופן פשוט וקליל וכך התגובה שלי תהיה מדויקת יותר .
    תובנה ענקית עבורי.
    המון תודה
    אראלה

  3. רונית שפי וולפיןבתאריך 15 ינו 2017 בשעה 9:58 am

    ארלה יקרה,
    אני מעריכה את האומץ שלך לראות את העבר שלך, להבין אותו
    לברור ממנו מה שלא נכון לך יותר ולבחור בדרך חדשה.
    כל הכבוד לך! כדי ללמוד על כך עוד את מוזמנת לתכני ההיכרות החינמיים שלי
    באקדמיית העין השלישית און ליין,
    לגישה מיידית לחצי כאן עכשיו: http://the3i.israel-online-academy.co.il/
    בהצלחה
    רונית

  4. רונית שפי וולפיןבתאריך 15 ינו 2017 בשעה 10:06 am

    שפו עליך!

  5. ורדית זילברברגבתאריך 11 ספט 2017 בשעה 12:09 pm

    רונית שלום.
    מרגש לקרוא את הכתבה , ובהחלט מרגישה את תחושת עונג ושיקוף שלי בדבריך .
    תודה רבה על השיתוף המעניין והמרגש.

    ורדית זילברברג

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה