מה המעיל שלך אומר עליך – הזמנה לבחון את עצמך:

מאת: בשעה 11:12 am נושאים: מאמרים

כל דבר חיצוני בחיים שלנו מעיד על משהו פנימי לגביהם, גם המעיל שאנחנו לובשים או לא לובשים. הוא מספר המון על מי שאנחנו, משקף את איך שאנו מנהלים את חיינו ומרמז על התוצאות בשטח שיצרנו ושאנחנו עומדים ליצור (או לא ליצור) ואיך לשנות אותן, במידה והן לא מוצאות בעיניך.

בהשראת מזג האוויר החורפי, אני רוצה להזמין אותך לבחון איזה מעיל התרגלת ללבוש (או לא ללבוש…). אנחנו עומדים להתייחס כאן למעיל כמשל לחיים שלך. כדימוי שמשקף את הדבר שאותו הנחת מעליך כדי להגן על עצמך, לחמם אותך ולתת לך להרגיש בבית גם בזמן שהותך בחוץ, בקור, ברוח ובגשם.

הכוונה היא לגישות ששמת בראש רשימת הערכים שלאורם בחרת לחיות ולקבל החלטות, ואשר מתוכם נובעים המעשים והתוצאות שלך. הערכים הללו משמשים ככיסוי שהנחת על עצמך והפכת לחלק מהדימוי העצמי שאותו בחרת לשדר לעצמך ולאחרים.

נתייחס לשלושה סוגי "מעילים", שאנחנו נוטים לשים על עצמנו: שחור, ורוד וצבעוני.

במקרה זה חשוב לציין שגם גברים לובשים מעיל ורוד כמשל לחיים.

שלושת "המעילים" שאנחנו לובשים על עצמנו

לרובינו יש נטייה לברוח לקטבים של או יותר מידי ורוד או יותר מידי שחור, או גם וגם לסרוגין. אלא שלכל אחד מהמעילים הללו צד מואר ואפל. גם לורוד, גם לשחור וגם לצבעוני!

הצד המואר מעורר את התכונות המצמיחות שלנו והצד האפל מעורר את התכונות החוסמות.

ככל שנהיה יותר מודעים לשני הצדדים של כל מעיל – גם המואר וגם האפל ונאזן אותם, נצליח לחיות את החיים שאנחנו באמת רוצים ונוכל ליצור ביתר קלות את התוצאות שעליהם חלמנו בכל תחומי החיים כגון פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות, מודעות וכדומה.

כי האושר שלנו לא נמצא בקטבים של ורוד או שחור, אלא בדרך המלך שנמצאת בין השניים. כדי להגיע אליה לא צריך לערבב ורוד עם שחור, כי זה ייצור צבע ורוד אפרפר מלוכלך.

במקום זה אפשר לאזן בין האיכויות של ורוד ושחור בתוכנו באופן שיתן לנו אפשרות ליהנות מהצד המואר שלהן, לנהל את הצד האפל שלהן ולפתוח בפנינו שדה צבעוני של אין סוף אפשרויות שאותן ניתן להפוך מחלומות למציאות.

המעיל הורוד

הצד המואר של המעיל הורוד: אם בעבר עד היום לבשת מעיל ורוד, בורכת במידה גדולה של חסד. יש לך חופש פנימי לחלום על טוב ואופטימיות נפלאה, שמאפשרת לך לראות את החלק המלא של הכוס  בכל מצב וליהנות מהצד המואר בחיים.

הצד האפל של המעיל ורוד: אם לבשת בעיקר מעיל ורוד בחיים היית ביותר מידי מידת חסד וכתוצאה מכך "צבעת הכל בורוד", כדי ליצור חוויה ש"הכל טוב", גם הרע. אבל, מהמשקפיים שדרכם רואים רק ורוד לא ניתן לראות את השלילי, שגם הוא קיים בחיים שלך, כמו אצל כולנו. הבעיה היא שמה שלא ניתן לראות לא ניתן לשחרר ולכן אי אפשר לעשות דבר להטבת המצב. 

לכן, אם לבשת עד כה בעיקר מעיל ורוד, הייתה לך נטייה "לבלוע צפרדעים". זאת אומרת שגם כשלא היה לך טוב המשכת לחיות בצורה שלא מתאימה לך. למשל, לקחת על הגב שלך דברים שלא רצית, נתת יותר מידי וחשבת שזה יחזור אליך אבל זה לא קרה, ניסית להסתדר עם מה שלא מרגיש לך טוב, כי האמנת שעוד רגע הגורל שלך הולך להתהפך והכל עומד להסתדר סוף סוף.

זאת הסיבה שהמשכת לשמור על אופטימיות. לכן, כלפי חוץ חייכת, התנהגת בנחמדות, אהבה וחיוביות, אבל בלילה, כשרצית להרפות, לשחרר ולישון, לפתע צף על פני השטח כל מה שהיה מודחק עמוק בפנים במשך היום: ההבנה שלא באמת טוב לך, שאין לך את השמחה  שכולם חושבים שיש לך ושלמרות שהכל אצלך בסך הכל "בסדר" פחות או יותר, "בסדר" לא באמת מספק אותך ולא מביא לך את האושר שאותו חיפשת.

הפוטנציאל הגדול שיש לך כאדם חיובי ומקסים עדיין לא בא לידי ביטוי בפועל בצורה שרצית לראות. הפער בין איך שהיית עד כה בעולם, לבין איך שהיית בעולמך הפנימי לא נתן לך מנוח. אולי בלילה זה הורגש כחוסר שקט, מחשבות טורדניות, קושי להרדם ונדודי שינה. אולי ביום זה הורגש כפיזור, בלבול, התחלות ללא סופים, רגעי קסם או אושר שיש פער מתסכל בין האחד לשני והמתנה מייגעת לרגע שיגיע תורך לחוות את הפריצה שלה ציפית (בין אם ברמה הנפשית, כגון לחוות אושר ובין אם זה ברמת התכל"ס – סוף סוף להצליח בקריירה וכדומה).

המעיל השחור

הצד המואר של המעיל השחור: אם בעבר עד היום לבשת מעיל שחור, בורכת במידת דין נדיבה במיוחד. זה אומר שיש לך כושר שיפוט בריא, מערכת בקרה עצמית גבוהה וגישה כנה, נוקבת, פרקטית ותכליתיות לחיים.

הצד האפל של המעיל השחור: הבעיה היא שכשהתייחסת לעצמך ולאחרים ביותר מדי מידת דין וצבעת את הכל בשחור. לכן ראית והראית להם רק שחורות. מהמשקפיים האלה שום דבר אף פעם לא טוב או לא טוב מספיק.

במצב כזה, שהכל שחור, קל ליפול לייאוש, דכאון וחוסר אונים, להאמין בטעות שאין לך או לאחרים סיכוי ולחשוב שאין טעם למאמץ שלך או לחיים שלך.

זה קרה לך כי מהמשקפיים שדרכם רואים רק שחור לא ניתן לראות את החיובי, שגם הוא קיים בחיים שלך, למרות שאולי זה לא מרגיש לך ככה.

הבעיה היא שאי אפשר להדליק נר מנר כבוי אלא רק מנר דולק. לכן, כדי ליצור שינוי חיובי בחיים שלנו חייבים קודם כל למצוא את המעט אור שקיים בנו ולא להתמקד רק בחושך.

זאת הסיבה, שאם לבשת עד כה בעיקר מעיל שחור, הייתה לך נטייה לעבוד קשה ביצירת השינויים שרצית ליצור וזה לא בהכרח עזר.  זאת אומרת שגם אם המאמצים שלך לשנות את מצבך לא עלו יפה, ניסית בכל זאת להמשיך לעשות את מה שעשית עד כה מתוך אמונה שההתמדה בדרך שעליה צעדת תביא לתוצאה.

למשל, המשכת לחפור ולחפש מה לא בסדר אצלך, איזה דפוסים, הרגלים וחסימות גורמים לך להרגיש תקיעות, הקשבת לאנשים שהציעו לך לצאת מגדרך על מנת להגיע לתוצאות שרצית להשיג, למרות שזה לא דיבר אליך או לא היה נעים לך. האשמת את עצמך שאולי לא עשית מספיק, או שאין לך סיכוי או מזל בחייםאך בגלל שלא ויתרת, חיפשת עוד ועוד כלים שיטות וגישות מחמירות, כבדות ורציניות, מתוך אמונה מוטעית שאם התהליך לא כואב, זה אומר שהוא לא מספיק עמוק ואיכותי ולכן הוא לא יביא לתוצאות משמעותיות. אבל עמוק, עמוק בתוכך הייתה לך תקווה שיד אלוהית תבוא ותציל אותך  וכך תחסוך לך את כל העבודה העצמית הקשה שעשית על עצמך או למען הנושאים שחשוב לך לקדם.

הלב שלך התחנן לנס, לקסם, לפיה, למלאך, גם אם זה נשמע כמו התנערות מאחריות, ילדותי ו"קל מידי כדי להיות נכון" או מציאותי. ההבנה שלמרות שהשקעת ברצינות ביצירת שינוי, עדיין לא הגעת למנוחה ולנחלה ערערה לך את האמונה בדרך, בעצמך ובחיים וגרמה לך לשאול "האם זה כל מה שיש לחיים להציע לי?" "בשביל זה אני כאן, כדי לעבוד כל כך קשה בשביל תמיד להשאר רחוק מהיעד?"

כלפי חוץ נראית כאדם ער ומודע לעצמו, אך כלפי פנים הרגשת שכל זה בולשיט, אם זה לא שם אותך איפה שרצית להיות. הפער בין הפוטנציאל הגדול שיש לך כאדם שמתייחס לדברים לעומק וברצינות, לבין היכולת שלך לחוש גאווה ובטחון ביכולות הללו שלך לא נתן לך מנוח. אולי בלילה לפני השינה זה הורגש כאכזבה, כעס מעצמך וניתוק מעצמך ואולי ביום זה הורגש כקושי לעבור את היום, כי הכל כבד, מעייף ואין אור בקצה המנהרה.

המעיל הצבעוני

הצד המואר של המעיל הצבעוני: אם לבשת עד היום מעיל צבעוני בורכת ביכולת להתנהל בקלילות, חופש ושמחה. יש לך שמחת חיים טבעית, חוש הומור, גמישות ויצירתיות. הנוכחות שלך בולטת בשטח גם לא עשית רעש וצלצולים, בגלל שקורן ממך אור וקסם אישי שאחרים יכנו "משהו אחר". אנשים כמוך נתפסים לפעמים כ"שונים", "מוזרים" ו"משוגעים". זה בגלל שיש לך נטייה לעשות מה שבראש שלך מבלי לדפוק חשבון לאף אחד, כי יש לך אפשרות טבעית להסתכל על כל צבעי הקשת של מצבים בחיים ולא רק על ורוד או שחור. כתוצאה מכך יש לך יכולת להבחין בתמונה השלמה המורכבת גם מהטוב וגם מהרע. זאת אומרת שיש לך תעוזה לראות את המציאות כפי שהיא, ללא חשש לגלות את האמת, מתוך ידיעה שהאמת היא רב גוונית ולא שחור או לבן. מהמקום הזה יש לך יכולת להחליט איך ברצונך שהמציאות תהיה ומה עליך להשקיע על מנת שהיא תהיה כזאת.

הצד האפל של המעיל הצבעוני: אם לבשת בעבר עד היום מעיל צבעוני, אבל למרות זאת יש לך תחושת תקיעות באחד או יותר מהתחומים בחיים זה קורה בגלל ש… יש לך נטייה לנסות להחזיק את האושר שאליו הגעת ולהאמין ש"אני כבר שם" ולכן אף אחד כבר לא יכול לחדש לי, כי הכל כבר כאן ויש לי כבר את כל הידע שצריך לדעת כדי להגשים את עצמי. אבל אם זה נכון, למה למרות כל הידע שיש לך ולמרות ההצלחות והנסיון שצברת החלטת לקרוא את השורות האלה? כנראה שיש משהו שמציק או במילים אחרות – חסר לך.

אגיד לך מהו הדבר שחסר לך: זו היכולת לחוות הצלחה ואושר גדלים והולכים, ברצף. כלומר, ללא הפסק, ללא עליות וירידות חדות, ללא התרסקויות וללא תקופות יובש. העניין הוא שעל מנת שזה יקרה עליך להיות בצמיחה מתמדת. זאת אומרת, לשכלל ולדייק (להרחיב, להעמיק ולחדד) את היכולת שלך לעבור מדבר או שלב אחד בחיים לדבר או לשלב הבא, ולעשות את זה בזרימה טבעית גדלה הולכת וללא הפסק. זה השיעור המרכזי שעליך להמשיך ללמוד במהלך חייך ולשם כך עליך לתרגל ענווה ולהכניס לחיים שלך אנשים שיעזרו לך לדייק, להעמיק ולשכלל את תהליך הצמיחה המתמדת שלך.

כדי לעלות על דרך המלך הצבעונית ולצעוד בצד המואר שלך אני שמחה להזמין אותך להשתתף בסדנת "לחיות מתוך שליחות" – המצפן הפנימי למימוש עצמי מלא בכל התחומים, מתוך קסם. 

מדובר במסע אישי קצר, ממוקד ופרקטי בן שמונה מפגשים, בהנחייה ובליווי האישי שלי, שבו נעבור תהליך צמיחה, התחדשות והתעצמות פשוט, מענג וקסום. במהלכו אעזור לך לגלות מהי הסיבה שבגללה הגעת לחיים האלה. במילים אחרות – מהי השליחות שלך לחיים. את הגילוי הזה אסייע לך להפוך מתובנה מופשטת, למצפן פנימי שיאפשר לך ליצור לעצמך אורח חיים של מימוש עצמי מלא משמעות, שמחה וסיפוק בכל התחומים (פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות, מודעות וכד').

זה יקרה לא רק פעם אחת ודי, אלא באופן קבוע. כלומר על בסיס יומי ויווצר מתוך נינוחות, קלילות והנאה.

השינוי הזה לא יקרה ביום אחד, אלא בתהליך הדרגתי, בן 8 שבועות, שיותאם אליך באופן אישי.

כך, צעד אחר צעד, (כבר מהמפגש הראשון שלנו) תיווצר לך יותר בהירות, תתעורר בך יותר חיוניות ושמחת חיים והשגרה שלך תתנהל ביותר פשטות וכיף.

המחזור הבא של סדנת לחיות מתוך שליחות מתחיל בקרוב והסדנה פתוחה לכולם, אך היא לא מתאימה לכל אחד והמקומות בה מוגבלים.

לקבלת שיחת התאמה הדדית איתי לסדנה (ללא תשלום) בבקשה לעשות 3 צעדים פשוטים:

  • להכנס לקישור כאן למטה ולעיין בדף המידע אודות הסדנה 
  • להרשם בדף לשיחת התאמה ללא תשלום 
  • למלא את שאלון ההתאמה לסדנה שיפתח בפניך אחרי ההרשמה

נשמח לשוב אליך בהקדם האפשרי כדי לתאם את מועד שיחתנו.

לפרטים והרשמה לשיחת התאמה איתי – בבקשה ללחוץ כאן עכשיו

אם נראה לך שההזמנה הזאת עשויה לעניין את יקיריך.
אודה לך על שיתוף המסר הזה עמם.

ועד שנפגש, מאחלת לך יום טוב ♥ וקסום!

באהבה

רונית

עדיין אין תגובות

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה