סוד החיים הטובים לנשמות עתיקות

מאת: בשעה 8:53 pm נושאים: מאמרים

לאחרונה נתקלתי ברעיון שרץ עכשיו בעולם, המציע לאנשים שיטה להתעשר מ 4 שעות עבודה בלבד בשבוע! אני מאמינה שבגלל שחלומות מטבעם מתגשמים, מי שחולמים לעבוד כל כך מעט יכולים ברמת העיקרון לעמוד ביעד הזה. יחד עם זאת, חשוב שנבין מה עומד מאחוריו לפני שנשקיע  בניסיון להפוך אותו למציאות. האמת בנושא והאלטרנטיבה הריאלית. מוקדש באהבה לאנשים שהם רגישים, אכפתיים ושוחרי חופש.

לא צריך להיות גאוני הדור כדי להבין שהמפיץ את הרעיון של לעבוד 4 שעות בלבד בשבוע (!) ולהיות עשיר (!) נוגע בנקודה רגישה של המון אנשים לא שמחים ברחבי העולם. הם אינם מרוצים מאורח החיים שלהם, לא נהנים מהעבודה שלהם, רואים אותה כעונש ומרגישים לא מספיק מתוגמלים. כמפלט מהסבל הזה הם מפנטזים על בילוי ימיהם על חוף הים באי אקזוטי וקוראים לזה בטעות "אושר ועושר".

גם לא צריך להיות גאוני הדור כדי להניח (זאת הנחה לא בדוקה) שמי שעומד מאחורי הרעיון הזה לא אוהב לעבוד ובטח שאין לו כל עניין אמיתי בגילוי ומימוש שליחותו המקצועית, אלא בשאיפה להתעשר כמה שיותר מהר, בכדי שבאמצעות הזמן והכסף הזה תהיה לו סוף סוף אפשרות לחיות את החיים שהוא תמיד רצה, אילו היו לו כמויות בלתי מוגבלות של זמן והכסף.

אבל מה שבטוח זה שהרעיון של 4 שעות עבודה בלבד בשבוע הוא ביסודו בעל אופי של "נשמות צעירות" (אנשים "עבי עור", תחרותיים והישגיים) וכי גישה זו היא ענייה מיסודה ומובילה אנשים שהם נשמות עתיקות (רגישים, אכפתיים ושוחרי חופש) לעגמת נפש אדירה ומהסיבות שאפרט בשורות הבאות. עוד ארחיב על אלטרנטיבה מתאימה יותר למי שאינם עוניינים להתנהג כנשמות צעירות ובכל זאת לחיות את החיים הטובים.

מבחן המיליונרים לנשמות עתיקות

אני מזמינה אותך לדמיין מה היית  עושה עם החיים שלך אילו היה לך עכשיו כמויות בלי מוגבלות של זמן וכסף. אם התשובה שלך היא שהחיים שלך היו נראים פחות או יותר אותו הדבר (באותם מקום, עם אותם אנשים, באותם עיסוקים וכד') סימן שמה שחסר לך כדי לחוות אושר ועושר, זה לא עוד זמן ועוד כסף, אלא אחד או יותר משלושת הדברים הבאים:

  1. ניהול שונה של הזמן והכסף שלך
  2. ניהול שונה של משק האנרגיה במרחב שלך
    (בגוף, בצ'אקרות ובהילה)
  3. ניהול שונה של החזון שלך לחיים.

לעומת זאת, אם התשובה שלך היא שהחיים שלך היו שונים לחלוטין, אני מזמינה אותך לבדוק:

  1. איך באמת היית רוצה לחיות
  2. איך ניתן לעשות את השינוי שברצונך לחולל כבר עכשיו, במסגרת תקציב הזמן והכסף שעומדים לרשותך.

אולי קצת קשה לך לדמיין איך זה באמת יכול לקרות. אבל חשוב לי לומר לך שזה לא בגלל שהפתרון מסובך, אלא בגלל שקשה לך לראות כרגע מעבר למה שהרגלת את עצמך.

איך לעשות שינוי גם כש"אין לי זמן" ו"אין לי כסף"

אחת הסיבות לכך שיועצים הם כל כך גאוניים היא שהם יכולים להתבונן עליך מזווית ניטרלית, חומלת וענווה וכך לקבל פרספקטיבה על מצבך. באמצעות המידע שקיבלו הם מעוררים בך זווית התבוננות חדשה ומגוון אפשרויות שלא תיארת לעצמך שעומדים לרשותך, ממש מתחת לאף! תפקידם של יועצים הוא לעזור לך לזהות את דפוסי החשיבה וההתנהגות הלא מודעים שלך ולשנות אותם.

ההשקעה בשינוי הדפוסים הללו משנה את התוצאות בעולמינו הגשמי ומאפשרת לנו להגשים את החלומות שלנו בלי שום קשר לתקציב של זמן וכסף העומדים לרשותנו. כך שבפעם הבאה שיצוף בך רצון לשינוי מהותי בחיים, ברצוני לבקש ממך לזכור ש"אין לי זמן" ו/או "אין לי כסף" הם לא הסיבה האמיתית ליצירת השינוי או לאי יצירת השינוי, אלא המוכנות שלך לחולל שינוי מהותי בתודעה שלך.

אני מאמינה בכל ליבי ששינוי בתודעה יוצר שינוי בתוצאה, מכיוון שאני מלווה כבר שנים רבות אנשים שרוצים לחולל שינויים מהותיים בחייהם ורואה פעם אחר פעם שמי שמצליחים לעשות את השינוי הזה הם אלה שמוכנים לחקור ולגלות את תבניות החשיבה וההתנהגות שלהם ופתוחים לשיקוף שלי בנושא, גם אם מה שאגיד להם מהזווית של ייעוץ באמצעות קריאת הילה שונה ממה שציפו או הורגלו להאמין.

אמנם פיתוח וטיפוח משאבים פנימיים כגון, דיוק ההקשבה לעצמך והעמקת החיבור לעצמתך עולה כסף, אך זאת השקעה לנצח שתמיד תהיה משתלמת יותר מלקנות הבטחה של להתעשר בין לילה באמצעות 4 שעות עבודה ביום או בשבוע. כי כשיש לך שליטה גבוהה ביצירת המציאות שברצונך ליצור, הפכת לאדם מאושר ועשיר באמת שיכול לחיות בדיוק כפי שאוהב, ללא הגבלה של זמן, כסף או כל משאב אחר. אם אין לך מוכנות להשקיע בשניים הללו, תהיה לכם נטייה להאמין שאילו קניתם עוד זמן ועוד כסף, כל צרותיכם יפתרו ואז תהיו סוף סוף מאושרים.

הסיבות האמיתיות שבגללם אנו עושים או לא עושים דברים אינם אף פעם
שני התירוצים הקלאסיים שכולם מכירים של "אין לי זמן ואין לי כסף",
אלא הסיפור האמיתי שיושב מתחת לזה כגון אמונות, דפוסים, טראומות וכד'
ואצל כל אדם זה שונה.

אמנם קבלת עזרה מקצועית בנושא עולה כסף, אבל לא צריך להיות מיליונרים כדי לשלם אותו, אלא להפסיק לבזבז על דברים שלא באמת מצמיחים אותך ולהשקיע במה שבאמת יכול לעזור לך לחיות את החיים שהיית רוצה שיהיו לך. זאת אומרת שתקציב הזמן והכסף שעומד לרשות אדם "נורמלי", שמצבו "בסדר" (שאינו מצוי בסבל הישרדותי – פיסי, רגשי, בריאותי, מנטלי וכד') הוא בדיוק התקציב הנדרש לשם השקעה בגילוי ומימוש כל החלומות האמיתיים שלך כאן ועכשיו. אחרת הבורא היה מספק להם יותר זמן ויותר כסף. העניין הוא שרוב בני האדם לא באמת יודעים מה הם החלומות האמיתיים שלהם ומבלבלים בין חלום אמיתי לחלום מדומה.

מ"עבודה" שמעוררת סבל ל"יצירה" שמעוררת עונג

ההשקעה בצמיחה אישית לא דורשת 4 שעות ביום או בשבוע, אלא ניהול אורח חיים של צמיחה מתמדת, בכל תחומי החיים בו זמנית, כאן ועכשיו – בכל נושא, בכל מצב ובכל מקום. זאת לא "עבודה רוחנית", אלא "צמיחה רוחנית". לכן זה כיף. כשדבר הוא כיף, מי רוצה לצמצם אותו ל 4 שעות ביום או בשבוע?! אני רוצה לחיות כך כל הזמן והאמת היא שכך בדיוק אני חיה, תודה לאל מאז 1977! ותמיד במגבלות הזמן והכסף שיש לי באותה עת.

אנשים רבים מורגלים להאמין ש"עבודה" = סבל ולכן "לא לעבוד" = כיף! המילה "עבודה" נובעת מהשורש ע.ב.ד ומתקשרת לנו בתת מודע עם חוויית עבדות. מכיוון שהשליחות המקצועית שלי איננה עבדות אלא תענוג אני לא אוהבת לקרוא לה "עבודה", אלא "יצירה". מכיוון שמדובר בתענוג, אני בוחרת באופן מודע לחלוטין להשקיע ביצירה שלי יותר מארבע שעות ביום ויותר מ 4 שעות בשבוע ולהמשיך להשקיע במסגרות השעות הללו במה שאני באמת אוהבת. במקרה הספציפי שלי זה  לחקור, לגלות, לפתח, ליצור ולחלוק את פרי היצירה שלי עם אנשים אחרים שמעוניינים בפירות אלו.

אנשים שהם נשמות עתיקות הם אנשים יוצרים. הם מביאים בשורה לעולם וזה מענג אותם. הם לא באמת נהנים להתרוצץ כל היום באתרי נופש עם טקילה ביד אחת וסלפי ביחד שנייה שמתעדת את הכיף שלהם ולדחוף אותו ברשתות החברתיות כדי להפגין שלהם יש חיים יותר טובים משל אחרים.

גם נשמות עתיקות אוהבות לנפוש, אבל נופש הוא חלק מהחיים שלהם ולא מטרת חייהם. הכמיהה האמיתית שלהם היא ליצור ולחלוק את היצירה שלהם עם העולם. כל אדם בתחומו. למשל, בעסקים, בחינוך, ברפואה, באומנות, באקדמיה וכד'. באשר לנופש – חשוב לנשמות עתיקות לאזן בין יצירה ועשייה למנוחה, התמלאות והרפיה. ויש להם דרך מיוחדת למצוא את האיזון הזה. אך זאת שיחה לפעם אחרת…

אנשים שיוצרים ותורמים לעולם במסגרת שליחותם המקצועית עובדים יותר מ 4 שעות בשבוע ולא בגלל שזה קשה, אלא בגלל שזה כיף! הם משתוקקים להיות על מלאכתם בלילה, מתעוררים אליה בהתלהבות ונהנים מכל רגע!!! גם מהתמודדות עם האתגרים שבדרך.

בינינו, נראה לך שאנשים כמו לאונרדו דה וינצ'י, מיכאל אנג'לו, ניוטון, אלברט איינשטיין, בוב מארלי, לאונרד כהן וכד' חיפשו דרכים לקצר את יום העבודה שלהם כדי שיספיקו לשתות טקילה על חוף הים?! ברור שלא! ההיפך הוא הנכון: הם היו מוקסמים ממה שהם עשו ורצו מזה עוד ועוד.

זה החומר שממנו עשויים אנשים שהם שליחים בנשמתם. זה החומר שממנו בנויים אנשים שהם חוקרים, מגלים, מפתחים, יוצרים או במילים אחרות – אמנים בתחומם (בבריאות, מדע, טכנולוגיה, חינוך, אמנות, רוחניות, רפואה וכד').

לא צריך לסבול בשביל להיות "שליחים"

זה לא אומר שצריך לסבול בשביל להיות שליחים, וזה לא אומר שצריך לבלות כל היום רק בעבודה, אלא שאפשר לשלב בין מימוש שליחותינו לקבלת תגמול הולם, כגון סיפוק, הנאה, הכרה ו…כסף ולהצמיח את כל תחומי חיינו בו זמנית בהרמונייה ולהפוך את השליחות שלנו לא רק ל"דבר" משמעותי, אלא למקור הנאה ועונג.

מה הפקתם ממאמר זה ומה אתם הולכים לעשות בקשר לכך? אשמח לעיין בתגובתכם כאן למטה

9 תגובות

9 תגובות לפוסט “סוד החיים הטובים לנשמות עתיקות”

  1. ורדית זילברברגבתאריך 26 פבר 2017 בשעה 7:58 am

    רונית שבוע טוב,

    תודה בעד השיתוף של הידע החכומהוהניסיון שלך.
    בהחלט מסכימה אתך בנושא של הנשמות העתיקות ,ולגבי תכנון זמן וכסף.
    דווקא כעת בגיל שאולצתי לפרוש מהעבודה שהייתה מספקת ומועילה הגיע הזמן להמשך של עשייה ושינויים .

    בשמחה אני אשתף את החברים שמוכנים לקבל את ההשקפה שלך .
    בתודה

    ורדית זילברברג

  2. רונית שפי וולפיןבתאריך 26 פבר 2017 בשעה 9:00 am

    תודה ורדית על האומץ, הפתיחות והנדיבות.
    את מוזמנת להמשך דיאלוג בפורום הנשמות העתיקות שאני מנהלת:
    https://www.facebook.com/groups/the3imedition/

  3. שרוןבתאריך 27 פבר 2017 בשעה 2:49 am

    מאמר שופע בתובנה ועומק.
    שנים שאני מנסה ליצור את האיזון בין עשיה למנוחה וזה הולך ומשתפר.
    בחרתי לי מקצוע שהעשייה בו ממלאת ומתגמלת את הנשמה ואני מודה לעצמי על שבחרתי לפי הנפש (ולא לפי הכיס). אני חייבת לציין, ומקווה שמישהו ימצא בזה דרבון, שבחירת המקצוע לפי מה ששימח לי את הנשמה תיגמל אותי בשכר הוגן. הם בהכרה והן בשכר ובסיפוק האישי אני מתוגמלת באופן נאה.
    מאוד נהנתי מהמאמר שלך ומצאתי הרבה קווי דמיון בינו לבין איך שאני מנסה להתממש.
    תודה לך!

  4. רונית שפי וולפיןבתאריך 27 פבר 2017 בשעה 6:14 am

    תודה רבה ובהצלחה בהמשך דרכך ובמשימת האיזון

  5. יעלבתאריך 27 פבר 2017 בשעה 7:06 am

    רונית היקרה,
    תודה רבה לתזכורת החשובה.
    כיף ללמוד אצלך וממך,
    והלימודים אצלך מאפשרים לי התמודדות נעימה עם "שדים" (הרגלים… חלקם מתוארים במאמר…) שמדי פעם מריממים ראש.
    נשיקות,
    יעל

  6. עינת גבעבתאריך 27 פבר 2017 בשעה 2:14 pm

    רונית יקרה,
    ההכרות בינינו או יותר נכון ההכרות שלי אותך דרך המאמרים שאת נותנת לעולם מרתקת אותי בכל פעם מחדש.
    אני מזדהה מעמק ליבי עם הרעיונות שאת מיטיבה לתאר בכתב. ישר כח!
    אכן אין כמו עבודה שהיא יצירה מתמשכת, זו חגיגה, ענג, מלהיב ומעורר תשוקה,……
    עינת גבע

  7. רונית שפי וולפיןבתאריך 18 מרץ 2017 בשעה 3:50 pm

    טוב לשמוע ממך עינת ותודה על תגובתך!

  8. רונית שפי וולפיןבתאריך 18 מרץ 2017 בשעה 3:51 pm

    תודה על השיתוף ועל ההשראה לאחרים שאתם מעלה כאן

  9. רונית שפי וולפיןבתאריך 18 מרץ 2017 בשעה 3:52 pm

    את מתמודדת אמיצה! שפו עליך!

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה