מה שלא יהיה פשוט, פשוט לא יהיה

מאת: בשעה 2:41 pm נושאים: Uncategorized

אם אתם לא חווים קלות, עונג ופשטות בחיים, אתם לא באמת עוסקים במימוש עצמי, אלא נאבקים בחיים ומזיעים לשווא. כי מימוש עצמי הוא פשוט, קל ומענג. את סוד הפשטות הזאת עדין לא הכניס משרד החינוך לתוכנית הלימודים שלנו. אז מה הפלא שאם כבר מופיעה מורה שיודעת את סוד הפשטות, קצת קשה להאמין לה?! חונכנו שמה שנשמע פשוט הוא כנראה יותר מידי טוב בשביל להיות נכון. אבל האם אתם באמת חושבים שאלוהים שם אתכם פה כדי להעניש אתכם או לאתגר אתכם ובשביל הכיף שלו עשה לכם את החיים קשים ומסובכים?!

בורא עולם יודע את נפש האדם. הוא יודע שלאף אחד מאיתנו אין את היכולת והחשק להתמיד במימוש עצמי אם זה מסע של סבל, קושי ומאמץ מתמיד. אם אלוהים הוא "אבינו שבשמיים", אז האם אתם באמת חושבים שכילדים, תבקשו מאביכם שבשמים אוכל והאב הזה, במקום מזון, יגיש לכם אבנים?

גם אני עצמי, שהיום משוכנעת במאת האחוזים כי הדרך היחידה למימוש עצמי היא פשוטה, הטלתי בכך ספק פעם. לפני שבחרתי סופית בשיטה הפשוטה שאותה פיתחתי – שיטת העין השלישית – בדקתי אותה לעומק. בסוף הבדיקה הגעתי למסקנה שאכן, הנוסחה היא פשוטה והיא גם מהנה וגם מפיקה תוצאות מפתיעות, מעל ומעבר לכל דמיון.

 הדרך המהירה להארה: פשוט או מסובך?

בשנת -1997, לאחר 20 שנים של מסע רוחני, אליו יצאתי בעקבות חזיון שחוויתי 20 שנה לפני כן, בהיותי בת 12, חווית משבר אמון בדרכי. מצאתי את עצמי חושדת בעצמי, שאם אני מממשת את אהבותיי האמיתיות בכל התחומים בפשטות, קלות והנאה, אולי אני לא באמת מממשת את עצמי. מה שחיזק את הספק שלי היו פידבקים שקבלתי אז ממורים ומתרגלים רוחניים אחרים שטענו באזניי כי מה שאני עושה "נחמד, אבל רדוד".

בנוסף, ראיתי שאנשים סביבי נמשכים לתורות ותיאוריות חיים מסובכות עם שפות סודיות משלהן, מבנים גיאומטריים וסמלים ייחודיים, המונהגות על ידי מיעוט מואר שרק הוא מבין באמת על מה מדובר, והדבר העלה בי ספק. שאלתי את עצמי: אם מימוש אהבותיי האמיתיות הוא כל כך בהישג ידי וכל כך קל ונעים לי לדבוק באורח החיים הזה, יכול להיות שאני לא בדרך הנכונה? כי מה, כבר הגעתי ל"הארה", וככה זה נראה: פשוט, קליל יומיומי ואנושי?!

על מנת לבדוק לעומק אם אני אכן שטחית ורדודה, הצטרפתי לקבוצה "רצינית" שנפגשה אחת לשבוע לצרכי מדיטציות ודיונים רוחניים. הפגישות התאפיינו באווירה כבדה במיוחד ואני התלבטתי האם מה שאני חווה שם זה אכן עומק רוחני, או אפרוריות מעיקה. הרגשתי די לא שייכת לסגנון הרוחני הזה, לא נהניתי בפגישות, אך המשכתי להגיע אליהן כדי לבחון את דרכי. על פני המשתתפים בפגישות הייתה נסוכה ארשת חשיבות עצמית, כאילו שהם מחזיקים בתוכם  סוד שזמין רק להם. במחיצתם הרגשתי משועשעת ושמחה מדי וזה העצים את המחשבה שאולי אני באמת רדודה.

הספק העצמי שרק העמיק הוביל אותי להשתתף בסדנא בת מספר ימים, אודותיה שמעתי מאחד מחברי הקבוצה הרצינית הזאת. מנחה הסדנא, שבא מחו"ל, הציג בפנינו ידע ומיומנות רוחנית  מתוחכמת  במיוחד. הוא טען שהוא עצמו ישות מוארת וכי הגיע לכדור הארץ מכוכב אחר (כמובן, מואר יותר), כדי לעזור לאנשים (הפשוטים, כמוני למשל) לעבור למימד אחר (גבוה יותר). כל העניין נשמע לי מרתק מחד, אך מסובך מאוד מאידך. מחמת הספק בדרכי, החלטתי בכל זאת להשתתף בסדנה ולהיחשף לדרך שאולי תציע לי מודעות גבוהה ועמוקה יותר.

ככל שהסדנא התקדמה, הן המורה והן תוכן הסדנא התגלו לי כמסובכים  וחסרי תכלית אמיתית. החומרים בה הובילו אנשים אל מחוץ לגוף ומחוץ לחיים שלהם ולא אל תוכם. חשתי געגועים עזים לדרכי הפשוטה, אך עדין הספק העצמי קינן בי. בשלב הזה לא מצאתי בתוכי כוחות לפרגן לאבחנה שלי, וגם לא אומץ לקום וללכת.

 המפנה הגדול – מה שלא יהיה פשוט, פשוט לא יהיה

ביום האחרון לסדנה חל המפנה הגדול. מנחה הסדנא הטיל עלינו משימה: לחפש אבן מיוחדת ולהביא אותה לחצר, על מנת לבנות ביחד טקס להורדת גשם (הייתה אז שנת בצורת קשה בארץ). הייתי מותשת ומבולבלת ולכן השתמשתי בכלי הפשוט ביותר שהמצאתי בעצמי לתקשורת עם הטבע (אותו אני מלמדת בשיעור מס' 1 בקורס מדיטציה רב חושית שפיתחתי) ובעזרתו פניתי אל האדמה, דיברתי איתה ובקשתי ממנה שתנחה אותי למקום אשר הבורא רוצה שאלך אליו ואשר ממנו אביא את האבן שנכון לי להביא למעגל הגשם.

 מצאתי את עצמי צועדת בשביל עפר במעלה גבעה עגולה וחשופה. השמש קופחת על ראשי ואני עוקבת אחר הנחיות האדמה ככלב נחייה. ואז היא אמרה לי: "עצרי! זה כאן!" התבוננתי סביבי ולא ראיתי כל אבן מיוחדת. …"לכי שני צעדים קדימה…יופי, עכשיו  שמונה ימינה. עצרי! הביטי ישר, מה את רואה?"…שאלה אותי האדמה. …"אני לא רואה שום אבן מיוחדת… רק  רצועת סלעים שטוחים ש… מה זה? ש…עליהם כתוב בצבע כחול": "מה שלא יהיה פשוט, פשוט לא יהיה"…

התרגשות עזה אחזה בי לנוכח הכיתוב שהתגלה לעיני וגל של דמעות הציף אותי.  עמדתי לפני המורה האמיתית שבאתי לפגוש – אני עצמי. המורה הזאת שהנני עמדה שם בסבלנות והסבירה לי את הכתוב בסלע:

האמת היא פשוטה, השקר מסובך

דבר פשוט מבוסס על אמת ודבר שהוא מסובך מבוסס על שקר.

רק דבר פשוט הוא ממשי – הבדילו בין "מורכב" למסובך

יש הבדל בין מסובך למורכב: מורכב הוא דבר הבנוי מהרבה דברים פשוטים. מסובך הוא דבר  שבנוי מהרבה דברים לא פשוטים.

דבר פשוט מורכב מהמון פריטים שקשורים זה בזה כמו חוליות בשרשרת, כאשר  כל חוליה מובילה מדבר למשנהו. כך אפשר לעשות צעדים קטנים שכל צעד מקדם אותנו לצעד הבא והופך את הדרך לאפשרית.

דרכי היא פשוטה ולכן היא עובדת!

את הסלע הזה שפגשתי לא ניתן להזיז ולכן לא אוכל להביא אותו למעגל הגשם עם הבשורה שעליו. אך הכתוב עליו מהווה תזכורת עבורי לשוב אל דרכי, לדבוק בסגנון העבודה שלי שמאופיין בתכליתיות, דיוק, קלילות ובעיקר בפשטות.

 מסובכות היא רדודה ומכאיבה, פשטות היא עמוקה ומהנה

למעגל הגשם חזרתי עם אבן קטנה שאספתי בדרך חזרה. מנחה הסדנא הנחה טקס רוחני מסובך ובעל אופי כבד. גשם לא ירד בעקבותיו ומעגל האבנים הגדול שהכנו יחד הושחת על ידי בעל המקום שכעס מאוד על קיום הטקס הזה בשטח שלו ללא רשותו.

אין לי מושג מי רשם את הכתובת על הסלע והאם היא ציטוט ממקור ספרותי או המצאה של הרגע.

אבל אני בטוחה היום במאת האחוזים שמה שלא יהיה פשוט,  פשוט לא יהיה.

מעולם לא שבתי אל הסלע, אך מאז שבתי אל עצמי באופן נחוש ופשוט ואת זה אני מלמדת. אני מלמדת דברים נשגבים כמו זיהוי ומימוש התכלית, המהות הייעוד, השליחות והזכות שלנו, בכל תחומי החיים (פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות, מודעות וכד'), אך באופן מאוד פשוט. זה אולי נשמע דבר גדול, רחוק ומסובך, כאשר למעשה הוא די פשוט. פשוט עד להביך.

תכלית חיינו היא לממש את אהבותינו האמיתיות בכל התחומים. המסע זה הוא לא רק אפשרי אלא גם פשוט. התמקדות בכל דבר אחר היא פשוט פספוס גדול.

אין זה אומר שלא נדרשת כאן השקעה, אלא שזו השקעה פשוטה.

אין זה אומר שלא נדרש כאן לימוד אך זה לימוד פשוט.

אין זה אומר שהדרך לא תהיה מורכבת, אך היא תהיה מורכבת מדברים פשוטים בלבד.

עקרון הפשטות מופיע גם במדע ובעסקים

עקרון הפשטות מופיע גם במדע ובעסקים: תורת הקוונטים, שטוענת כי הכול עשוי מאותו חומר רק בהרכבים שונים, והצלחתה של מיקרוסופט המיוחסת לפשטות של מוצריה. יותר מכך, ההצלחה של מיקרוסופט מדגימה כי פשטות היא עומק: ככל שמשהו פשוט יותר הוא עוזר לנו להעמיק: בזכות פשטות מוצרי מיקרוסופט, יותר אנשים יכולים היום להשתמש במחשב ובאינטרנט בצורה מעמיקה ואיכותית יותר ולהתחבר עם אנשים ושירותים אחרים בעולם.

מסובכות היא מתכון לקושי, מאבק, ורדידות המובילים לחוסר מימוש עצמי.

פשטות היא גשר הכרחי להעמקה והדרך המהירה ביותר למימוש עצמי

מתוך נינוחות, קלות והנאה.

כל הזכויות שמורות לכותבת: רונית שפי וולפין, מורה רוחנית,
מפתחת שיטת העין השלישית שעוזרת לאנשים שהם נשמות עתיקות – רגישים, אכפתיים ושוחרי חופש
לגלות ולממש את שליחותם בכל תחומי חייהם בו זמנית, באמצעות ליווי אישי וקבוצתי,
הכולל אבחון, ייעוץ, טיפול ואימון ע"י קריאת הילות והילינג רב חושיים.

אהבתם? בבקשה לחצו לייק, שתפו עם חבריכם, והגיבו כאן למטה.

תודה ויום פשוט,

באהבה,

רונית

54 תגובות

54 תגובות לפוסט “מה שלא יהיה פשוט, פשוט לא יהיה”

  1. שם בדויבתאריך 08 אוק 2010 בשעה 3:53 pm

    חמודה ונהדרת. תודה!

  2. כרמלבתאריך 08 אוק 2010 בשעה 5:25 pm

    תודה רונית, זה מאמר נפלא שנותן לי אינדיקציה ברורה מתי אני בכיוון הנכון. מנסיוני הפתרון הפשוט גם מרגיש פתאום אחרת כמו "זה זה", זה פתאום ברור שזה זה והספקות נעלמים מול פשטותו. גם אני שמתי לב לתופעה הזו ואפילו זה הרגיז אותי בעבר – שאנשים שאני מעריכה, אנשים אינטליגנטים, סלבריטאים וכאלה – מאד מאד נמשכים לכל מני שיטות מסובכות וככל שיש שם יותר מידע נשגב מבינתם שרק הגורו יודע, הגורו פשוט ממלא אולמות. כמה וכמה פעמים הלכתי בעקבות חברים למקומות כאלה, ישבתי באולם ענקי ופשוט כעסתי, התעצבנתי, לשמוע איך מסבכים דבר פשוט. איך עושים טררראם שלם מחתיכת גרגר. וכמה פעמים דמיינתי אותך באולם כזה וכמה היה לך הרבה יותר לתת לאנשים האלה בקהל. גם אני נמשכתי בעבר לקבלה וחשבתי שאם אפענח את מודל הספירות או המרכבה ואדע את הארמית של ספר הזוהר החיים שלי יהיו טובים יותר אבל מאחורי כל הסבכים האלה גיליתי לבסוף שמסתתרים יישומים עקומים של רעיונות מאד פשוטים שלמדתי אצלך בצורה ישירה, ישרה ועמוקה יותר ממילא. ואני חושבת עכשיו שהמשיכה לדבר המסובך היא באמת בגלל הספק, שאנחנו לא סומכים על עצמנו, ואז מישהו יכול להתנשא מעלינו ולספר לנו שהוא יודע יותר טוב מאיתנו מה טוב לנו. ואנחנו קונים את זה, כי מה שלא מובן לנו תמיד נראה יותר שווה כשלא סומכים על עצמנו… ככל שאנשים יבטחו יותר בעצמם הם יבחרו בפשוט, הם ידעו את הפשוט ויסמכו עליו כשהוא עולה בקרבם. תודה שהחזרת אותי לדרך הפשטות אחרי חמש שנות לימודי קבלה בזמנו.

  3. תמרבתאריך 08 אוק 2010 בשעה 5:40 pm

    רונית, ריגשת אותי!! שבת שלום ותודה. תמר

  4. מיכלבתאריך 08 אוק 2010 בשעה 7:48 pm

    גם אני חווה בחיי שמה שפשוט הוא הדבר הנכון. הרבה שנים חיפשתי מה היעוד שלי ופתאום באמצע החיפוש באו הילדים והפריעו לי לכאורה למצוא את היעוד או לממש את מה שחשתבי שהוא היעוד שלי. ואז יום אחד הבנתי שהיעוד שלי עכשיו זה להיות אמא שלהם, אמא של עצמי, בת זוג לבעלי. ואז הכל התחיל להיות פשוט.
    לפני כמה שנים הלכתי לשמוע הרצאה של איזה מורה עם תלמידים וקהילה שהולכת אחרייה לכל מקום ואני שומעת מה היא אומררת במילים כל כך מורכבות וחשבתי לעצמי שאפשר ללכת לאיזה עץ גדול ומרשים, להסתכל עליו ולשקוע לתוך השקט ולהגיע בדיוק לאותם דברים בלי כל המילים המורכבות.

  5. יעלבתאריך 08 אוק 2010 בשעה 9:26 pm

    נשמע מעניין ואפילו קל ונחמד איפה אתם ומה אתם מציעים ,,וכמה זה עולה וכו כו,,
    חיבוק
    יעל

  6. אפרתבתאריך 08 אוק 2010 בשעה 10:51 pm

    אכן מאמר, פשוט, ונהדר. או פשוט נהדר 🙂
    לא ברור לי מאיפה כל הפרדון הזה למייקרוסופט. עיקר התחכום שלהם הוא בהסתמכות על רעיונות של אחרים (מי אמר אפל?), גביית סכומים גבוים ויצירת מונופול שערורייתי.
    וחזרה לעניין: נראה לי פעמים רבות, שאם אני עושה משהו פשוט, אז הוא לא טוב מספיק. הוא לא איכותי מספיק. לא יוערך בידי אחרים. לאחרונה ראיתי מספר פעמים כיצד לאחר תהליך חשיבה ועיבוד של מספר ימים, כאשר התוצאה מופקת לה בדקות בודדות, בקלילות ופשטות שכזו, חלק בי מתרעם. אז מדוע היה נחוץ כל הזה עד עכשיו (כן, אני יודעת, לעבד, אבל יש בי צד שלא יודע, או שזה לא מקובל עליו). אם זה היה כל כך פשוט אז ביזבזתי את כל הזמן שלפני? למה אני לא יכולה ליצור מצב בו זה מראש יהיה כל כך פשוט? או שמא אני יכולה?
    למה משהו שעבורי הוא פשוט, אבל מורכב, מסובך ולא ברור לאחרים, נראה לי שפשוט מדי, לא נותן מספיק ערך עבור אחרים? הרי זה כל כך פשוט, הם ודאי יודעים את זה, לא????

  7. עופרבתאריך 09 אוק 2010 בשעה 9:44 am

    רונית יקרה,
    מאמר מקסים ומתאים לי בדיוק… תודה על השיתוף ברעיונותיך המקוריים והמדויקים.
    אמנם אני עדיין פוחד לעשות את הדברים הפשוטים והנכונים לי אבל הפחד נהיה קצת יותר קטן בכל פעם שאני קורא משהו כזה.
    תודה,
    עופר

  8. לילךבתאריך 09 אוק 2010 בשעה 9:51 am

    רונית, תודה רבה! על התזכורת לאמונה

  9. איריס עידובתאריך 09 אוק 2010 בשעה 6:43 pm

    הי רונית,תודה על המאמר הפשוט והעמוק כל כך.
    הפשטות מאפשרת לפשט ולפשוט כל מה שמיותר ומותירה את האמת הפנימית שלנו . זו שקל ופשוט להקשיב לה וללכת בעקבותיה. אני חווה את הפשטות כשמחה,תקוה,הודייה, התלהבות,שייכות,אישור,נינוחות,חמלה-חיים!!
    והמורכבות, אמנם ניתן להתתהדר בה בארשת חשיבות אך היא כמו בלון נפוח, בכל רגע יכול להתפוצץ או לעוף ברוח.
    היא מלאה בספק ותהייה שאין תשובה עליה – החמצה.
    זה מזכיר לי שאנשים רבים אוהבים לדבר על דברים נשגבים-מורכבים בסודיות גדולה-שרק יחידי סגולה יכולים להם.. אחד הדברים שלמדתי ממך הוא ההבדל המשמעותי בין ל"דבר על" לבין "להיות הדבר" באופן פשוט.הפשטות מאפשרת לנו להדהד את האמת הפנימית שלנו בעולם ואילו המורכבות מרחיקה ומוציאה מן הכלל.

  10. לוניבתאריך 09 אוק 2010 בשעה 7:42 pm

    שלום רונית!
    אהבתי מאוד את מה שכתבת. תוך כדי קריאה, עלה לי הדימוי של פשטות ואמת כמעיין קריר, עמוק וצלול .
    מקור לרווית הגוף והנפש, וראיה ללא "פילטרים" או עיוותים.
    תודה רבה על המילים והשיתוף!
    לוני

  11. ישראל ספראבתאריך 10 אוק 2010 בשעה 4:03 pm

    שלום רונית
    הטיפ מספר 4 הוא גדול ענק כל כך נכון וכל כך פשוט, מרוב הפשטות שלו נראה במבט ראשון שלא יתכן לזכות למימוש עצמי בצורה כזאת, רק בצורה דרסטית, בצורה קיצונית, בלהיות מיוחד בצורה שנראית בולטת לכולם במבט ראשון.
    האמת שמה שאני מתבגר יותר אני מבין את האמת הזאת וחוה אותה. ההבנה השטחית במימוש עצמי קשורה לאגו, היא רצון של אדם לא בשל, מי שלא בשל מספיק לא יבין בדיוק למה התכוונת, הרעון יעבור לי מעל הראש, ולא יכנס פנימה.
    ר' נחמן מברסלב לפי המסורת של חסידי ברסלב היה אדם מואר, והוא תמיד היה אומר אני מתגעגע לעבוד את ה' כמו אדם פשוט. המאמר שלך נותן לי הבנה חדשה בדבריו.

  12. דוריבתאריך 12 אוק 2010 בשעה 12:29 pm

    רונית מורתי היקרה!
    פשוט ורק פשוט -וקל ורק קל.לשימחתי אני מזהה את המקום המתאים לי ביותר בגישה , ובתוכן הלימוד שלך
    ומוצא בו מאז שהיגעתי בפעם הראשונה , שפה נעימה , טובה ומשותפת.שפה שלא מרחיקה , לא מקטינה,ומאחדת לחיבור אמיתי.
    אמת אנושית , שלנו בני האדם. מועיל ומרגש.נשי גברי ולא על אנושי. אלה רב אנושי.
    הסיפור , והתאור כתוב כל כך ברוח התוכן ,והשמחה שיוצאת ממנו מרחיבה אופקים ,בלי אבנים.
    תודה על כל מה שאת, ואשמח לדעת היכן ניתן להשיג את ספרייך .
    תודה ענקית – על דפי הפרי והוורדים שאת מגדלת כאן!
    דורי

  13. רונית שפי וולפיןבתאריך 16 אוק 2010 בשעה 9:31 am

    אנשים יקרים,

    אני קוראת בשקיקה את השיתופים הנדיבים שלכם

    והלב שלי מתרחב לנוכח התזכורת שדברכם מסבים לי:

    1. אנחנו נמצאים בפאתי עידן הפשטות
    2. ואתם מבסרי העידן הזה.

    אז…ברוכים הבאים לעידן הפשטות.

    מזה העידן הזה על רגל אחת?

    עידן הפשטות הוא עידן שבו האדם לומד לממש את עצמו באופן שלם. כלומר: בכל תחומי החיים כאחד, כשיגרה ולא כחוייה חד פעמית ויוצאת דופן, ובקלות.

    עידן הפשטות הוא השלב שבו האדם לומד ליצור איזון בחייו מתוך ידיעה שהשמיים הם באמת הגבול. לכן האדם סוף סוף לומד לאפשר לעצמו מצד אחד להיות מעמיק ומצד שני קליל. מצד אחד רחב אופקים ומצד שני תכליתי. מצד אחד אמיתי ומדויק אך מצד שני ענו וחמלתי.

    אז מה בעצם קורה בעידן הפשטות?

    הרי בזכות הטכנולוגיה הנגישה לכל הפכנו מעולם ענק ומרוחק לכפר קטן וקרוב.

    אך עכשיו, כשהכל הפך לכל כך אפשרי אנחנו גם מוצפים באין ספור הצעות ורעיונות

    שרק העיסוק בסלקציה בינהם כמעט ומצריכה אותנו לשכור מנהל/ת אישי/ת לחיים שלנו כדי לעשות סדר בבלגן, להוריד עומסים ולפשט דברים…

    חשוב שנזכור כי עושר האפשרויות הזה שנפתח בפנינו נובע מההסכם שנוצר על הפלנטה (בקרב המין האנושי) לשחרר את עצמינו – להעניק לעצמינו חופש אמיתי סוף סוף…

    אבל החופש האמיתי לא נמצא באין סוף האפשרויות הנוצרות ללא הפסקה סביבינו, אלא דווקא ביכולת להסתכל פנימה, אל תוכינו ולשאול את עצמינו בפשטות:

    מה האפשרות האהובה עליי – מה אני אוהב/ת להיות, לעשות ושיהיה לי (בחיים האלה בכלל, בשנה הזאת, בחודש הזה, ביום הזה, במצב הרגעי הזה ממש)?

    רק לאחר שיש לנו את התשובה המדויקת לשאלה הזאת, אפשר לצאת החוצה ולבקש מהיוניברס, מאלוהים או מ"שדה אין סוף האפשרויות" שיעניק לנו את האפשרות המעדפת ואהבוה עלינו שבה בחרנו בתוכינו.

    ןסביר להניח שהיא תתממש עבורינו שיתר קללות מאי פעם, כי כאמור, אנחנו נמצאים בעידן שבו ההסכם האנושי לאין סוף האפשריות גבוה מתמיד ורק נמצא במגמה של עלייה מתמדת.

    אז איך מזהים את התשובה המדויקת שלנו בפשטות?

    הדרך לזיהוי התשובה הנכונה והמדויקת לשאלה (מא אני באצמת אוהב להיות, לעשות ושיהיה לי בכל תחום בחיי) היא פשוטה

    אך למדנו להאמין שהיא קשה ומסובכת.

    האמצעים המדויקים והקלים ביותר שאני מכירה לזיהוי ומימוש האהבות המדויקות שלנו בכל תחום, הם קריאת הילה והילינג רב חושיים

    מכיוון שאלה יכולות מולדות הקיימות בתוך כולנו 24 שעות ביממה ונגישות לנו באופן בלתי אמצעי

    אני רואה שליחות גדולה לחשוף את הכלים הללו למקסימום אנשים שמעונינים בכך.

    ולהחזיר עטרה ליושנה – כולנו חכמים כשלמה המלך

    בעזרת אימון ותרגול כל אחד יכול

    וכן, יש אתגר בדרך הזאת – להאמין שהיא פשוטה

    בשביל זה אני כאן

    להראות לכם את הדרך הזאת

    שעבורי היא הפכה במרוצת 30 השנים האחרונות לטבע ראשון

    בקרוב אפרסם אפשרות להגיע לארועי הכרות וטעימה

    ועד אז

    העזרו בטיפים הינמיים שלי,

    השתתפו ברב שיח הלימודי בדף הפייסבוק שלי

    והרגישו חופשי להפנות שאלות, בקשות ותגובות

    תודה לכולכם

    והמשך התפשטות נפלאה אל הפשטות

  14. אושריתבתאריך 23 אוק 2010 בשעה 7:35 pm

    כיף גדול לקרוא את מילותייך. תבורכי את ויד ימינך, איריס המהממת!!!!!!!!

  15. רמי דקלבתאריך 28 אוק 2010 בשעה 7:48 pm

    ערב טוב רונית,
    נהניתי לקרוא את הטיפ
    ואת התגובה שלך לתגובות הקוראים הנפלאים.
    אכן אני מקבל את העיקרון הזה,
    וככול שאני "מתקדם" או במילים אחרות
    נרגע או נהנה,
    אני משחרר אחיזה, כלומר מצליח להוריד חשיבות
    מהדברים.
    שחשיבות מקבילה למסובכות,
    שהיא נובעת מהשורש של מחשבה,
    ומחשבה בניגוד לחוויה שהיא ישירה ופשוטה,
    היא עקיפה ומסתבכת.
    וככל שאני חווה את הדברים בפשטות
    הם נראים אפשריים ומקרבים,
    וככל שהם חשובים הם מפחידים ומרחיקים.
    (טוב ברור שזה אנחנו ולא הם,
    סתם כזה ניסוח שיצא לי,
    ולא אתקן אלא אבין שלקיחת אחראיות הכרחית
    בדרך לפישוט הדברים,
    ושלא תמיד הבנתי זאת כך)
    תודה
    רמי

  16. אביטלבתאריך 01 ינו 2011 בשעה 7:29 pm

    שלום רונית.
    אני מבינה שהכתוב כאן פורסם די מזמן, אבל רק עכשיו קראתי ולכן רק עכשיו מגיבה.
    אלא שלמילים שלך אין הגבלת זמן והן טובות ומועילות תמיד.
    אין לי מושג אם תראי את התגובה שלי, אבל בכל זאת אני מגיבה כי נעים לי לעשות כן.
    המילים שלך נוטעות בהירות בהתבוננות על החיים.
    זה לא שהדבים לא ידועים, הם ידועים ובכל זאת תודה גדולה שאת מזכירה לי את אמיתות הדברים, את פשטות הדברים, את הבהירות.
    אני באה אליך בשמחה ובתחושת הקלה גדולה שהנה מצאתי את הערוגה הנכונה לי לימים אלה, לשתול בה את עצמי כדי ללבלב ולצמוח ולפרוח.
    המשיכי בדרכך המבורכת
    באהבה ושמחה
    אביטל

  17. נאור קפלןבתאריך 29 ינו 2011 בשעה 3:53 pm

    שלום רונית!
    כמו תמיד את נפלאה דגולה ומקסימה.
    אני תמיד טוען ומרגיש שהדברים בחיינו הם פשוטים. ואם אני לא יכול להסביר משהו בצורה פשוטה וברורה שילד בן 9 יכול להכין אז סימן שאני לא מבין את מה שאני מסביר.
    יש לזה אמרה באגלית : KISS: Keep It Simple Stupid ובתרגום חופשי תעשה/ תסביר/ תשאיר את זה פשוט טיפש.
    אז את מביאה את מהות הפשטות בקלות.
    תמשיכי כך
    נאור

  18. טלבתאריך 14 אוק 2011 בשעה 1:24 pm

    רונית אם לא היית- היה צריך להמציא אותך! אז טוב שאת פה.
    תודה על הכתיבה המקסימה, המרגשת, המדוייקת ו… הפשוטה. המסרים שלך תמיד נותנים לי השראה וכוח, ומחברים אותי לשמחה הטבעית שבפנים. איזה כיף! תודה!

  19. רותיבתאריך 22 אוק 2011 בשעה 5:32 pm

    רונית זה מקסים. אני מאוד מאוד מתחברת …רק חבל שהחיים שלי לא נראים קצת יותר ככה…:)

  20. יעריתבתאריך 28 אוק 2011 בשעה 12:14 pm

    תודה רבה רונית, פשוט אהבתי 🙂

  21. רונית שפי וולפיןבתאריך 01 נוב 2011 בשעה 10:11 pm

    תודה יערית. שמחה שאהבת ואשמח לדעת מה אהבת…?

  22. עינת אוזברישבתאריך 09 ינו 2012 בשעה 5:56 pm

    הי רונית,

    תודה….. הדבר הפשוט נעלם ממני.

    סיפור קטן שבימים אלו ממש התדרדרתי ונשאבתי למקום מסובך, לאחר העבודה היום הייתי אמורה ללכת ללימודים אך מצב רוחי אמר לי לא ללכת…לקחתי טרמפ שאיפשר לי להגיע ישר הביתה אך עדין הייתי נחושה להגיע ללימודים…ירדתי מהטרמפ ופניי לת"א נסעתי בטרמפ שהיגיע לכיוון השני של העיר החלטתי לרדת בתחנת רכבת .לאחר כמה דקות של לוותים לאן הלך….החלטתי שאני נוסעת הביתה ברכבת… מכיוון שלא היה לי כסף מזומן לאוטובוס מתחנת הרכבת הביתה לקחתי טרמפ …הדבר המדהים היה……..

    ברכב במהלך הנסיעה הנהגת שמה קלטת של רב…שדיבר על לומר תודה….פתאום נפל לי האסימון…ששכחתי לומר את הדבר הפשוט ביותר תודה על כל מה שיש לי…..

    הייתי צריכה לעבור את כל הדרך בכדי לשמוע את הדבר הפשוט ביותר לומר תודה…

    הגעתי הביתה ניכנסתי למייל ואני רואה את המאמר הנ"ל..

    כל כך פשוט לחיות את חיינו ..ולזכור לומר תודה …
    כל כך פשוט….

    תודה רונית על היותך בזמן הנכון ובמקום הנכון…להזכיר לי את פשטות החיים…

    תודה לך ולמי שאת פשוט….

    אוהבת עיינת

  23. אמירבתאריך 25 פבר 2012 בשעה 10:42 am

    תודה רונית, נשמע מקסים, פשוט מקסים

  24. אביבהבתאריך 25 פבר 2012 בשעה 1:11 pm

    תודה רונית אהובה…

    שמחה שפגשתי בך ובחרתי בך כמורת דרך.
    הרבה זמן אני מסתובבת בין חומרים ומורים מציצה קוראת מתרשמת ולא מצליחה להתחבר.
    הפשטות, הקלות והאמת בהעברת החומרים שלך חיברה אותי לרצון להירשם לקורס אחרי שנים רבות.

    תודה על המשפט האדיר "מה שלא יהיה פשוט, פשוט לא יהיה"

    מצפה האהבה ללמוד את החומרים הפשוטים והאמתיים שאת מלמדת.

    שבוע טוב

    אביבה ופו הדוב 🙂

  25. תמר ושמעוןבתאריך 25 פבר 2012 בשעה 6:23 pm

    רדידות מבורכת – רדידי ידידי, רדיד זהב, הרדידות של אטום בודד אחד, רדידות של אות מרצדת, תודה רונית על המאמר הרדוד הנפלא הזה, שטיחות פשוטה קלה אנחנו נושמי השמים לא חיים במעמקי האדמה או עמוק על קרקעית באוקינוס אפל, אנחנו חיים כאן! על פני האדמה, מסבבנו אויר קל לנשימה צלול, דומה האויר לענוה, מעולם לא הלכתי לסדנאות רוחניות, ולא האמנתי בהררכיות חסרות תודעה עצמית, שיש ערך לקושי ואין ערך לקל, כאשר אני משיגה משהו בקלות אני מאושרת, קשיים מעוררים אותי לבקש עזרה הדרכה לחזור אל הקל אני מודה על הקלות של ההאהבה שאני מקבלת ונותנת, על הקלות שבה אני מרפאה את עצמי אני אוהבת את הקלות של הקבלה קל בה גם הקבלה הזהרית מורשת עתיקה, ומעניינת כשירה של הנשמה, יש בה מסר פשוט על אור פשוט הממלא כל מציאות, ובכלל כל מציאות מתוארת בהשאלה לכן לא צריך להתייחס לתהומות ברצינות תהומית, שבוע קל ופשוט שיהיה לכולם.  

  26. רונית שפי וולפיןבתאריך 25 פבר 2012 בשעה 8:47 pm

    מחייכת לי חיוך רחב…

  27. רונית שפי וולפיןבתאריך 25 פבר 2012 בשעה 8:47 pm

    מעניין מה פירוש המילה: רדיד…

  28. רונית שפי וולפיןבתאריך 25 פבר 2012 בשעה 8:48 pm

    אני מוקסמת

  29. תמר ושמעוןבתאריך 25 פבר 2012 בשעה 9:01 pm

    אולי רדיד הוא לא מדיד, זה שאי אפשר לכמות או למנות אותו, וכך אנחנו משוחררים מלעמוד ולתת ערך אלא פשוט להתיחס אל המהות ולא אל מה שהוא שווה ביחס למשהו אחר.

  30. נעמהבתאריך 10 מרץ 2012 בשעה 7:54 am

    כמה כיף ונעים לחיות ולראות את העולם בפשטות ושם נמצאים הדברים המדהימים ביותר עבורינו.
    תודה רונית.

  31. זהבהבתאריך 27 נוב 2012 בשעה 7:10 am

    רונית את מדהימה,
    זה כל כך נכון, מה שכתבת שפשוט בה לבכות מהתרגרשות, שאין פשוט מזה.
    תודה זהבה

  32. חדווהבתאריך 05 דצמ 2012 בשעה 8:15 am

    פשוט מקסים, פשוט נכון, פשוט מדויק, פשוט פשוט.

    את מדהימה,

    תודה

    חדווה

  33. רונית שפי וולפיןבתאריך 17 דצמ 2012 בשעה 6:04 pm

    תודה חדווה

  34. ליאורה מאירבתאריך 01 ינו 2013 בשעה 7:43 am

    רונית שלום,
    כבר שנים רבות אני אומרת, "simple is beautiful",
    הפחת באמירה הזו חיים וחיזקת אותי.
    תודה רבה ושנה פשוטה ונהדרת,
    ליאורה

  35. סיון אלגרביבתאריך 01 ינו 2013 בשעה 8:10 am

    כמו שנאמר "הפשטות היא גאונות"
    תודה על המסר הזה, בהחלט מזדהה עם הדברים. הרגשה של חזרה הביתה.
    שנזכה לחיות בפשטות אמיתית. אמן ואמן

  36. ליאורהבתאריך 01 ינו 2013 בשעה 8:51 am

    את מדהימה כל פעם מחדש,
    אני מאד מעריכה,
    ומחכה לקרוא על הפשטות שבהגשמה,

    בנוגע למיקרוסופט, הם לא היו חסידי הפשטות,
    הם עשו הכל מסובך ולמתכנתים בלבד,
    אפל, והגאון הצעיר – סטיב ג'ובס, שהקים אותה –
    החליט שזה יהיה פשוט ונגיש בטכנולוגיה לכל אדם,
    מאוחר יותר מיקרוסופט,
    השכילו להעתיק את הפשטות (ויצרו את חלונות-WINDOWS)
    ולהדביק אותה על מערכות ההפעלה המורכבות והכבדות שלהן,
    ולכן זה צורך המון זיכרון, הרבה יותר מאשר,
    כאשר זה נבנה מלכתחילה – פשוט ונגיש -אפל.

    לצערנו מחשבי אפל עדיין יקרים מדיי ,
    והם לא ראו חזון שלכל ילד יהיה מחשב אפל,
    ולכן נשארו בלתי נגישים לרוב האוכלוסיה.
    וחבל….

    לא יכולתי לא להגיב על כך,
    אני ישבתי במשך שנים רבות על 'אפל',
    כאשר PC היה עדיין משהו מאד לא נגיש, טכנולוגית
    עד שהם העתיקו ויצרו מערכת נגישה ונוחה לכל אחד.
    וזולה יותר… כי החזון שלהם היה – מחשב לכל ילד.

  37. אלקה מיכלבתאריך 01 ינו 2013 בשעה 3:19 pm

    רוניתי היקרה… את מדהימה אותי כל פעם מחדש,כל מה שלמדתי ממך הוא בחסד עליון… המלווה אותי כשאני נעצרת בחיי ,תמיד את מופיעה לי בזמן הנכון שאני זקוקה …ליד מכוונת , אני מגיעה לחומרים הניפלאים שאת מעבירה…תודה לך את ניפלאה ומרגשת, תבורכי על התרומה לאנושות אוהבת אלקה.

  38. פלורינועהבתאריך 01 ינו 2013 בשעה 6:19 pm

    הי רונית,

    אני מאוד שמחה שהתוודעתי אליך ונהנית לקרוא את המאמרים שלך,
    מאוד פשוט, מאוד נכון ונותן לי להבין קצת יותר לעומק את דרכי הרוחנית.

    תמיד רציתי לדעת מהו הייעוד שלי והתעמקתי כל כך בכל מיני תחומים וחומרים.

    כמה פשוט, כך אני נהנית יותר.

    אני שמחה ללמוד את הדרך שבה את מלמדת. את מדהימה.

    תודה ושוב תודה.

  39. בתיה שרמןבתאריך 01 ינו 2013 בשעה 9:40 pm

    שלום רונית, עם תחילתה של שנת 2013 , שהללואי שתהיה לנו לטובה וברכה, קראתי את שכתבת על הפשטות וזה הידהד בתוכי מאד, זה זמן שאני בתחושה שזה צריך להיות הכוון, ואת הגדרת וסיפרת זאת בדרך מאד מרגשת ונוגעת, תודה לך יקירה, בחפץ לב וברצון עמוק אשמח ללמוד מימך על דרכה של הפשטות כי בעולם כל כך עמוס במידע וכבידות אני זקוקה שיזכירו לי איך עושים זאת בפשטות, מצפה להמשך קשר עימך, תודה שאת ישנה, חיבוק ממני

  40. רונית שפי וולפיןבתאריך 10 ינו 2013 בשעה 6:26 pm

    וואו! כרמל,

    תודה על התובנה שפשוט מקורה בביטחון בעצמנו ובתשובות שאנו מוצאים בתוכנו

    ותודה על התובנה שסיבוך גורם לנו לחפש בחוץ ולסמוך על מישו אחר

    שבעצם מוכיח לנו שאנו צודקים בדעתינו המוטעת עלינו – שאנחנו לא יכולים

    תודה לך

    באהבה

    רונית

  41. נגהבתאריך 16 ינו 2013 בשעה 5:09 pm

    נכון ואמיתי, בכלל ועבורי. מאז ומתמיד.

    תודה, רונית

  42. עדיבתאריך 01 אוק 2013 בשעה 11:05 am

    וואאווו – רונית
    מקסים ופשוט
    וכל כך בינגו בתיזמון הנוכחי בחיי וכנראה בכל תיזמון 🙂
    מחזק אותי
    בפשטות אין מאבק
    אוהבת אותך ומודה לך
    ורוצה להוסיף שוב שאת מורה פשוט נהדרת
    🙂
    עדי

  43. רונית שפי וולפיןבתאריך 02 אוק 2013 בשעה 10:42 am

    עדי יקרה,

    תודה על מילותיך.

    שמחה שאת משיכה לצמוח………..

    חיבוק אוהב

    רונית

  44. טובהבתאריך 05 אוק 2013 בשעה 6:34 am

    ממש ככה , מנסיונות אישיים
    תודה, רונית

  45. Zehavaבתאריך 08 מרץ 2014 בשעה 9:48 am

    היי רונית. גם אני היום עוברת משיטה לשיטה ולומדת ממורים שונים תורות שונות איך להגיע להארה ולאושר המיוחל. אני לא יכולה להפסיק לקרוא מאמרים שונים ושיטות כנראה בתקווה שאגלה את הדבר המיוחד למרות שאני יודעת שהכל בתוכנו ברמה השכלית. אבל….. איכשהו המאמרים שלך מצליחים לקרקע אותי ואז אני נזכרת שתמיד תמיד ברגעים קשים שקורים לאנשים סביבי אני אומרת תמיד את המשפט החיים הם פשוטים הם מה שהם לא צריך לסבך אוצם עם כל מיני פנטזיות שלא ניתן לממש. וגם לצורך הגשמת דברים נעשה את זה בצורה פשוטה. גם ברמה הגשמית כאשר אני מבשלת אוכל פשוט הוא יותר טעים ואוכל מורכב מדברים מסובכים מסובך. אז למה אנחנו מסבכים את החיים. איך ניתן לעבוד על הרצונות ועל האגו שלנו לקבל בפשטות לזרום בפשטות ליצור בפשטות ובכלל לחיות מתוך פשטות שהיא מקדמת ולא מסבכת. איך לא להיות מושפעים מהסביבה הכל כך שוטפת את המוח בפרסומות וכו וכו……. תודה רונית

  46. רונית שפי וולפיןבתאריך 10 מרץ 2014 בשעה 8:01 pm

    זהבה יקרה,

    לשאלתך, מזמינה אותך להאזין לסידרת השיעורים הפתוחים שלי

    בנושא הגשמת חלומות לנשמות עתיקות.

    לקבלת הסידרה, ליחצי כאן: http://www.the3ischool.com/

    האזנה נעימה

    רונית

  47. זמירבתאריך 12 נוב 2014 בשעה 9:45 am

    קראתי בעניין את המאמר והפשטות היא בהחלט נק' התייחסות למציאות, לראיתי המציאות לא מורכבת ולא מסובכת היא פשוט ישנה רק היחס שלנו ליש הוא המורכב או מסובך אושו טבע נחמד right is easy and easy is right

  48. אורנה נויבתאריך 12 נוב 2014 בשעה 5:46 pm

    רונית מורתי היקרה ,אוהבת לקרוא את מאמריך ,סגנון הכתיבה שלך הוא פ ש ו ט בהיר ונהיר ,פשןט בגימטריה =1 כלומר אחדות .וזה מזכיר לי שכולנו גוף אחד .הרעיון שכל אחד מאיתנו נפרד הוא אשליה ,מכיוון שכולנו חלק בלתי נפרד מהיקום ומאלוהים.גם כשאנו נפרדים מאדם אהוב שעזב את חיינו ,הוא לא עוזב אותנו באמת ,הוא נמצא מאז ומתמיד בתוכינו ,אנו מחוברים אליו בחוטים דקיקים של אנרגיה .ובגלל שכולנו מחוברים ,בלתי אפשרי להתקדם לבד מבחינה רוחנית .כל התקדמות רוחנית שאנו עושים עם עצמינו היא חלק מהצמיחה הכוללת של האנושות .ולכן חשוב שנתנהג בפשטות ,ושנחשוב בפשטות .דרך -אגב גם המילה מ ס ו ב ך =בגימטריה 1 . סימן למחשבה …

  49. אירית רבתאריך 12 נוב 2014 בשעה 6:45 pm

    רונית היקרה

    שמחה שזכרת אותי
    יהונתן הדהים אותי
    ילד נבון
    התפוח לא נופל רחוק מהעץ
    באמת היום ילדים מיוחדים
    אני מתנדבת בגן
    אבל את פשוט מפזרת בביתך את קסמך

    פעם אני היתי אומרת
    העולם פשוט
    כמו שהגשם יורד
    פשוט יורד
    אני מזמנת מתכננת ימים יפים מלאי שמחה
    וכך רגע לפני השינה בעלי ואני מודים לבורא עולם על יום ניפלא שעבר
    מקווה שנתראה כדי לתת לך חיבוק
    ישר כח
    אירית

  50. עינת גבעבתאריך 17 נוב 2014 בשעה 6:51 am

    הי רונית, אמצתי אותך כמורה רוחנית. קונה בחיבוק גדול והולכת לעבוד…. עינת גבע, יועצת משפחתית, מדריכה ומורה במכון אדלר 0523607603.

  51. רונית שפי וולפיןבתאריך 20 דצמ 2014 בשעה 2:36 pm

    עינת יקרה,

    צמיחה מהנה

    באהבה

    רונית

  52. מירב הראלבתאריך 11 מרץ 2015 בשעה 11:41 am

    לא פשוט להיות פשוט 🙂
    ריספקט ענק לפועלך, ייעודך ונכונותך להפיץ הלאה את האור הפשוט הזה…
    אישה מקסימה שאת!!!
    מירב 🙂
    נ.ב אשמח לשמוע היכן ניתן לרכוש/לקרוא/להתפעל/להתרגש/להיזכר בעוד אמיתות פשוטות המופיעות בספרך עליו דיברת?

  53. רונית שפי וולפיןבתאריך 17 מרץ 2015 בשעה 6:48 pm

    הספר בתהליכי יצירה. ברגע שיצא לאור אעדכן בכיף

  54. רונית שפי וולפיןבתאריך 17 מרץ 2015 בשעה 6:49 pm

    תודה עינת, בוכה הבאה!

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה