הכל בסדר אצלי (פחות או יותר), אבל "בסדר" כבר לא מספק אותי..

מאת: בשעה 3:24 pm נושאים: מאמרים

מלמדים אותנו שפסגת השאיפות בחיים היא "שהכל יהיה בסדר" ושכשנגיע למקום הזה נהיה מאושרים. אבל האמת היא, שכש"הכל בסך הכל בסדר" אצלנו (פחות או יותר), רובינו חווים מקסימום את התחושות הבאות: "חוסר דאגה", העדר "סבל", או במקרה היותר טוב רוגע ונחת, אך לא יותר מזה. זה קורה מכיוון ש"בסדר" הוא כמו המדבר שאליו הגיעו בני ישראל לאחר שהצליחו להשתחרר מסבל העבדות ולברוח ממצרים. העניין הוא שהמדבר איננו הארץ המובטחת. זאת אומרת שהוא לא פסגת החלומות, אלא רק שלב מעבר בדרך אליה. כשהם יגיעו לפסגה הכל יהיה יותר מבסדר. הכל יהיה "בתדר"! באיזה שלב בחיים אתם נמצאים – "בסבל", "בסדר" או "בתדר"? בחנו את עצמכם:

כשבני ישראל מגיעים לגבולות הארץ (אל הנגב, שנה ושלושה חודשים מרגע יציאתם ממצרים), ניתנת להם הזדמנות להיכנס לארץ המובטחת. אך זה דורש מידה אדירה של אומץ ואמונה, שעוד לא היו להם. הם ברגע של משבר. הוא נגמר בכך שהם הופכים להיות "דור המדבר". כלומר, קבוצת אנשים שעשו את את כל הדרך אל החלום, אך לא סיימו את הדרך ומתו בשלב ה "בסדר". הילדים שלהם זכו לסיים את המסלול.

"בסדר" הוא המקום שאליו שואף להגיע אדם טובע, שנמצא במצוקה. כל מה שהוא רוצה זה רק לשרוד. כלומר, להצליח להוציא את הראש מהמים, כדי לקחת אוויר ולדעת שהוא לא מת.  אך לאחר שניצל הוא יכול לשאוף ליותר מ"לשמור את הראש מחוץ למים". כי אם ינסה להשאר שם יותר מידי זמן, מתוך מחשבה ש"רק שלא יהיה יותר גרוע" הוא שוב יטבע…

לכן, עכשיו כדאי שיתקדם לשלב הבא בקיום האנושי שלו, שזה להגיע אל חוף המבטחים. כי שם, על הקרקע הוא יכול להתחיל סוף סוף לבנות את חייו.

האם אתם "בסבל", בסדר" או "בתדר"? בחנו את עצמכם:

עד כאן פגשנו שלושה שלבי מודעות

א. טביעה
ב. הוצאת הראש מעל פני המים
ג. הגעה לחוף מבטחים

את שלב הטביעה אכנה "בסבל",

את שלב הוצאת הראש מעל פני המים אכנה "בסדר"

ואת שלב חוף המבטחים אכנה "בתדר".

באיזה שלב נראה לכם שאתם נמצאים כרגע בחיים?

דברנו על "בסבל" ועל "בסדר" עכשיו נגלה מה זה "בתדר". 

"תדר" הוא "טביעת האצבע" הייחודית של כל דבר שקיים בעולם. זה מה שהופך אותנו, בני האדם ליצורים שהם מצד אחד מאוד דומים זה לזה במובנים רבים ובו בזמן ליחידים ומיוחדים באופן כזה שלא היה ולא יהיה כמונו. כדי להבין את העניין יותר טוב אתן דוגמה: הגוף הפיסי של כל בני האדם נראה פחות או יותר אותו דבר – שתי ידיים ורגליים וכד'.

אבל לכל אדם יש את צורת הגוף הייחודית מאוד שלו, שגם אם היא דומה קצת לאחרים עדיין היא אחת מסוגה ואין שני לה, גם בקרב תאומים זהים כביכול. צורה ייחודית זו היא טביעת האצבע שלנו. כשאנחנו ב"תדר" שלנו החלומות האמיתיים שלנו מתגשמים  בפשטות, קלות וטבעיות ואנחנו חווים אושר.

איך זה קורה?

התדר שלנו מאפשר לנו לגלות ולממש דברים מהותיים שמהווים מקור לאושר כגון:

  • מי אנחנו באמת (בשונה מאחרים) ומה מיוחד בנו?
  • מהי השליחות שלנו לחיים (לשם מה הגענו לכאן בכלל)?
  • איך נכון להגשים את השליחות שלנו בכל תחומי החיים שלנו(פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות וכדומה) בדרך הייחודית שלנו?

כל אדם יכול להיות בתדר שלו,

כי זאת הזכות המולדת של כולנו, מבטן ומלידה. אבל במקום ללמד אותנו מגיל צעיר איך עושים את זה לימדו אותנו במוסדות החינוך בעיקר איך "להסתדר בחיים" ולא יותר. אם יש לך תחושה ש"הכל בסדר אצלי (פחות או יותר), אבל בסדר כבר לא מספק אותי יותר", כנראה שעמוק בתוכך ברור לך שהגעת לחיים האלה לא רק כדי לשרוד, אלא למטרה גדולה מזה. הגעת לכאן כדי לגלות את התדר האמיתי שלך ולממש אותו, כדי להתענג על החיים במלואם וליהנות מכל מה שיש להם להציע לך ומכל מה שיש לך להציע להם.

איך להגיע לתדר שלך?

כדי להיות בתדר שלך עליך לגלות את הסיבה שנשלחת לכאן לחיים האלה. במילים אחרות, עליך לגלות את השליחות שלך לחיים. כאן חשוב להדגיש, שבניגוד למקובל לחשוב, "השליחות שלנו לחיים" היא הרבה יותר מ..רק מה אנחנו אמורים לעשות בתחום המקצועי!

האמת היא ש"שליחות" היא המצפן הפנימי שלנו לגילוי, ריפוי ומימוש עצמי מלא – בכל תחומי החיים (פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות, מודעות וכד') בדרכנו הייחודית. בקיצור, כשאנחנו בתדר שלנו אנחנו יודעים ומממשים את השליחות שלנו לחיים. והשליחות שלנו היא הדרך האישית שלנו לאושר!!!

איך מגלים את השליחות שלנו לחיים? 

הנה המקום שממנו מתחילים את השינוי, כתרגיל בשישה שלבים:

1. דמיינו את החיים שלכם כמו הר, הר של מודעות.

2. בדקו את עצמכם ובחנו האם אתם "בסבל", "בסדר" או "בתדר" שלכם?

בדקו איפה נמצאת המודעות שלכם, בשלב זה בחיים שלכם – בתחתית ההר, אמצע ההר או בפסגת ההר.

3. גלו את פירוש המיקום שלכם על ההר:

א. אם אתם רואים את עצמכם בתחתית ההר –

אתם בתודעת "בסבל" (פיסית, או רגשית, או כלכלית וכד').

ב. אם אתם רואים את עצמכם באמצע ההר – אתם "בסדר"

(פיסית, או רגשית, או כלכלית וכד').

ג. אם אתם בפסגת ההר אתם "בתדר" –

מגשימים את החלומות האמיתיים שלנו

(פיסית, או רגשית, או כלכלית וכד').

במילים אחרות – מממשים את השליחות שלכם לחיים

בכל התחומים.

4. החליטו מתוך חירות מוחלטת לאיזה שלב בהר אתם רוצים לטפס בין פסח הזה לפסח הבא – "בסבל","בסדר" או.."בתדר"?

5. שימו את הכוונה הזאת עמוק בלב שלכם.

כי כך מתחיל השנוי – בבחירה.

6. השקיעו בצעדים הנדרשים ליצירת השינוי שבחרתם בו.

שיתוף אישי

את חיי שלי התחלתי בתחתית הר המודעות, כי כילדה חוויתי הרבה סבל (בריאותי, חברתי, רגשי ומנטלי). במהלך שנות נעוריי טיפסתי לאמצע הר המודעות ולקראת סוף שנות העשרים שלי הגעתי ל"בסדר". לאחר ש"הסתדרתי" בחיים הרגשתי ריקנות מסוימת ורציתי עוד ולכן התחלתי לטפס אל פסגת הר המודעות – ל"בתדר".

כך, בראשית שנות השלושים לחיי התחלתי לנהל אורח חיים מרתק ומענג באמת, ולהגשים את החלומות הגדולים שלי בכל התחומים.

היום שלב ה"בתדר" הוא נקודת הפתיחה של היום שלי ואני לא מתפשרת על פחות מזה. כך שלחיות בתדר שלי הפך ממטרה לאורח חיים שאני מתרגלת שנים רבות. היום, בגיל 52 אני יכולה לומר בוודאות שלהיות בתדר שלי לא אומר שאין לי אתגרים, אלא שהאתגרים שלי בפסגת הר המודעות שונים מאוד מהאתגרים שהיו לי במרגלות ההר (בשלב ה"בסבל" ובשלב ה"בסדר").

היום האתגרים שלי הם כאלה שאני מתעוררת כל בוקר בהתלהבות ובשמחה להתמודד איתם, מתוך סקרנות ענקית לכל מה שהיום שלי יציף, כשעיני נשואות את הפיסגה – אל מימוש השלחות שלי לחיים בכל התחומים.

אנחנו לא לבד בדרך לפסגה

את הדרך לפסגה שלי לא עשיתי לבד. במהלכה קיבלתי המון עזרה, הכוונה, תמיכה ועידוד מבעלי ברית רבים שהיו השליחים שלי. במשך הזמן גם אני הפכתי להיות שליחה של אחרים וכבר שנים רבות אני עוזרת להמון אנשים ברחבי הארץ והעולם לטפס אל פסגת ההר של המודעות שלהם, להיות בתדר שלהם ולחיות מתוך שליחות.

אם דבריי נוגעים בך ויש לך עניין לברר האם אוכל לעזור גם לך לעשות את הצעדים הללו, אני שמחה לבשר לך שאחרי החג אני פותחת את המחזור הבא של "סדנת לחיות מתוך שליחות"! במהלכה אעזור לקבוצת אנשים נבחרת לגלות את השליחות שלהם לחיים ולהפוך אותה למצפן למימוש עצמי מלא על בסיס יומי בכל התחומים (פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות, מודעות וכד').

בינתיים, אני מזמינה אותך להאזין בחינם לחלוטין למדריך שלי לחיים מתוך שליחות.

לגישה מיידית למדריך – בבבקשה ללחוץ כאן עכשיו

חג חירות שמח

ושהכל יהיה בתדר…

באהבה,

רונית

עדיין אין תגובות

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה