לחיות פרא – לגלות את הפרא שבך ולהיות מתוגמל על כך

מאת: בשעה 1:13 pm נושאים: Uncategorized

נדמה כי כדי לממש את שליחותנו בעולם ולהיות מתוגמלים על כך יש לעבוד קשה ולהיענות לצרכי החברה, השוק או הזולת. אך האנשים שמצליחים לממש את השאיפה הנשגבת הזאת הם דווקא אלה העוסקים בהיענות לרצונות הפראיים של עצמם ולא של אחרים, עושים מעט ומפיקים הרבה.

 

 

 

אמנים הממלאים את שליחותם המקצועית וזוכים לתגמול על כך, עושים זאת דווקא מתוך הרצון לשתף את הקהל בדבר בו הם עצמם מגלים עניין פראי, ולא על מנת לספק את גחמות הקהל. כך גם אנשי עסקים, כמו למשל מארק צוקרברג, ממציא הפייסבוק, שהתעסק במה שבאמת עניין אותו – להכיר בחורות. שאיפתו לתת מענה לרצון הפראי הזה הלכה וגדלה, עד שהפכה לרשת החברתית הגדולה בעולם שמשפיעה על חיי רבים. צוקרברג השקיע בנושא שעניין אותו וכך העולם הרוויח, ומתגמל את מר פייסבוק…

אל תחפש מה מעניין את העולם, אלא מה מעניין אותך


אנשים רבים, בבואם לממש את שליחותם, שואלים בטעות את השאלה הלא נכונה: "איזו  בעיה בעולם אני יכול/ה לתקן שעליה העולם יתגמל אותי?" לראייה, עיקר מאמציהם של אנשי עסקים רבים הוא לגלות מה מעניין את "השוק". לכן הם שוקדים על זיהוי הצורך או הביקוש של קהל היעד שלהם. הגישה הזאת אולי עוזרת לעשות כסף, אך דורשת השקעת אנרגיה רבה במתרחש מחוצה לך, על מנת להשביע את "צרכי השוק". זה לא באמת עוזר לך לממש את שליחותך המקצועית, שדורשת דווקא חיבור אל עולמך הפנימי.

מימוש עצמי אמיתי עונה לשאלה: "מה באמת מעניין אותי באופן אישי, שההתעסקות שלי בו תהווה תרומה גם לי וגם לעולם?". אבל לשאלה הזאת קודמת שאלה בסיסית עוד יותר: "מה מעניין אותי (עוד לפני הקשר עם העולם)"? לכל אדם יש זכות לתרום לעולם משהו שנובע מתוך העניין האמיתי שלו ולהיות מתוגמל על כך. אך למה עדיין רק מעטים מממשים את הזכות הזאת?

המסע הפראי אל עולמך הפנימי "יאלץ" אותך לעשות מעט אך להפיק הרבה


"נראה שאת עובדת 12 שעות ביום כדי לייצר את כל התוצאות שאת מייצרת", מטיחה בי  בקנאה גלויה חברה טובה.
"לא", אני משיבה. "אני עובדת בסך הכול רק כ- 5 שעות ביום, 5 ימים בשבוע במקרה הטוב"
"אני עובדת פי אלף יותר קשה ממך ומשיגה הרבה פחות" היא ממשיכה לרטון.  "איך את מצליחה להספיק הכול:  גם לטפח בית, גם לטפל בילד, גם להיות חברה, גם לנהל את העסק שלך וגם להיות כל כך פורייה ויצירתית בכל התחומים בו זמנית?"

אני יודעת שיהיה לה קשה להאמין לסוד ההצלחה שלי, שטמון בבחירה לא שגרתית:   אני מקדישה בין 60 ל 90 אחוז מהאנרגיה והזמן שלי לעיסוק בעולמי הפנימי, ורק בין 30 ל 10 אחוז לביצוע של התובנות שאני דולה מעולמי הפנימי. חז"לנו קראו לזה: "סוף מעשה במחשבה תחילה".

 

אל תנסו להשיג יעדים – תנו להם להשיג אתכם


העיסוק בעולמי הפנימי מהווה עבורי חוויה הדומה ליציאה להרפתקה בג'ונגל פראי. אלא שבמקום החיפוש אחר הגביע הקדוש, אני מתמקדת במציאת המצפן למימוש יעדיי בכל תחומי החיים (פרנסה, בריאות, קריירה, יחסים, מודעות ועוד). זאת, על ידי מענה ל4 השאלות המרתקות הבאות:
א.      מהי מהות היעד אותו אני רוצה לממש – כלומר, מי אני באמת רוצה להיות?
ב.      מהו ייעוד היעד אותו אני רוצה לממש – כלומר, איך אני באמת רוצה להתנהל?
ג.       מהי שליחות היעד אותו אני רוצה לממש  – כלומר, מה אני באמת רוצה שיהיה לי או מה אני רוצה לייצר?
ד.      מהי הזכות של היעד אותו אני רוצה לממש – כלומר, מה מניע אותי לרצות את כל אלה?

את התשובות לשאלות הללו אני מגלה באמצעות ארגז הכלים הרב החושיים (על חושיים וחושיים) שפיתחתי במשך למעלה מ30 שנות מסע פראי בג'ונגל שלי. ברמה העל חושית, הכלים עוזרים לי לקבל תשובות מהאינטואיציה, הדמיון, הראיה הפנימית, חישת האנרגיה, הטלפתיה, הרגשות וכדומה. ברמה החושית, אני נעזרת באופן אינטואיטיבי בכתיבה, דיבור, תנועה, תכנון ועוד.

כאשר אני מוצאת את המצפן למימוש היעד שלי, קורה דבר מופלא. היעד מתחיל להתממש בעצמו. בתחילת הדרך, היעד ואני היינו שתי ישויות זרות, כאשר הוא חי לו במרומים ואני כאן על הקרקע, אחוזת כמיהה אליו. עם מציאת המצפן, היעד שלי ואני שלי מתמזגים לאחד והוא חי דרכי. כך אני מוצאת את עצמי מבצעת את המינימום הנדרש בכדי שהרצונות הפראיים, שחבויים בעולמי הפנימי יהפכו מחלומות למציאות, בלי צורך שאזיע כדי "להשיג" אותם. הם משיגים אותי.

 

שני השלבים למימוש חלומות: השלב הפראי והשלב התרבותי

כל חלום מתממש בשני שלבים: השלב הפראי והשלב התרבותי. השלב הפראי הוא השלב שבו אנחנו נכנסים לג'ונגל של עולמנו הפנימי. שם אנחנו תרים אחר תשובות ל4 השאלות, שיוצרות את המצפן למימוש היעד שלנו. המצפן מוליך אותנו בעקבות הלב, אחרי מה שבאמת מעניין אותנו – מה שאנחנו באמת רוצים. השלב הפראי מלא הרפתקאות. עם כל יעד חדש, אנחנו נכנסים למחוזות בתוליים בתוכנו, שהם כמו ג'ונגל בו כף רגלנו עוד לא דרכה. שם אנחנו פוגשים צדדים חדשים בתוכנו ואיתם מידע חדש, כוחות חדשים, תובנות חדשות, דרכים חדשות להתממש בעולם וסיבות חדשות שיהוו עבורנו מנוע ומניע. כשהשלב הפראי מסתיים אנו יוצאים מהג'ונגל עם האוצר –  המצפן. באמצעותו אנו מעבדים ו"מתרבתים" את הכמיהה הראשונית שלנו, מרעיון פראי לתוכנית פעולה מאורגנת ושורת משימות לביצוע, כך שהיעד יוכל להתקיים על הקרקע, בעולם.

אם אין לכם רשות לצאת למסע בג'ונגל הפנימי, אתם עדיין מממש יעדים, אבל אל תתפלאו אם אחד מהדברים הבאים יקרו לכם
א. מימוש היעד לא יסב לך נחת
ב. לא תהנה מהדרך
ג.  לא תרוויח ו/או תשיג מזה את מה שציפית.
לעומת זאת, אם תרשה לעצמך להיכנס לג'ונגל הפנימי שלך ולחוות אותו על גווניו השונים – תחזור ממנו לעולם עם הפירות הרצויים בידיך. כשחוויית הפרא מתמצה, חוויית ה"תירבות" מתחילה מעצמה, כי הדבר שהוא אמיתי שואף להתממש ולצאת לאור. תפקידך היחידי הוא למצוא את עניינך – להרשות לעצמך לשאול את עצמך את 4 השאלות הללו, ולצאת למסע קסום בג'ונגל הפנימי והפראי שלך.

אני מאד שמחה לארח בשיעור האינטרנטי הקרוב את אחד המומחים האהובים עלי לכניסה לג'ונגל הפנימי והפראי באמצעות כתיבה – הסופר והעיתונאי גבי ניצן, מנחה סדנאות "לכתוב פרא".
את/ה מוזמן/ת להגיב למאמר ולהפנות אלינו שאלות בנושא. נשמח להתייחס אליהן במהלך השיעור.

הינה שוב הפרטים: יום ג' 5 לאפריל 13:30/14:00 – 12:00

להרשמה לחץ/י כאן עכשיו

להתראות,

רונית

9 תגובות

9 תגובות לפוסט “לחיות פרא – לגלות את הפרא שבך ולהיות מתוגמל על כך”

  1. […] נדמה כי כדי לממש את שליחותנו בעולם ולהיות מתוגמלים על כך יש לעבוד קשה ולהיענות לצרכי החברה, השוק או הזולת. אך האנשים שמצליחים לממש את השאיפה הנשגבת הזאת הם דווקא אלה העוסקים בהיענות לרצונות הפראיים של עצמם ולא של אחרים, עושים מעט ומפיקים הרבה. להמשך לחץ/י כאן […]

  2. אביטל פלדבתאריך 29 מרץ 2011 בשעה 3:45 pm

    מאמר פראי ומקסים. מיצוי וסיכום מפוקח ובהיר של השיעור האחרון שלנו בקורס. איזה יופי.

  3. […] מאת רונית שפי וולפין– מורה רוחנית לחץ/י כאן […]

  4. שרונהבתאריך 29 מרץ 2011 בשעה 7:48 pm

    שלום לרונית וכל המתפרעים הפראיים,

    אני בעד!!!

    תמיד החיבור לבלתי מאולף מאפשר למצוא את האמת לאמיתה. מוכיחה זאת לעצמי כל אימתי שמעזה לחלום ולהגשים ושוב לחלום ולהגשים.

    אכן כתיבה הינה כלי חד ורב עוצמה וראו זה פלא, לפני מספר שנים הגעתי לגבי ניצן לסדנה כאשר המטרה היתה להוליד ילד בהמשך למילים. ואכן השילוב בשל הפראיות שבי יחד עם ההנחיה העדינה והמאפשרת של גבי הולידו ילד…פראי וקסום.
    כעת עם התזכורת של הפוסט שלך, עלי להוציא לאור את החלום הבא שמשלב את הפראי והתרבותי, את המילים וההגשמה:

    הספר ב"עיטה" –
    אמא, ילד, אמא

    תודה למילים ולרווחים שבניהם.

    שרונה
    מומחית לחזון והגשמה
    הרמוני דרך-חחים

  5. כרמלבתאריך 03 אפר 2011 בשעה 1:39 pm

    המילים פרא וג'ונגל לא בהכרח נושאות משמעות חיובית עבורי, זה תלוי בהקשר. אני תוהה האם הג'ונגל, כמו דימוי הפרדס ביהדות, אינו מקום שאפשר גם ללכת בו לאיבוד ולהפגע אם מתנהלים עם זה בצורה מוטעית. הייתי שמחה לשמוע יותר על משך ותזמון של החיבור לפרא וגם על המקום שלו בתהליך המימוש כך שיפרה ולא יפריע… 🙂

  6. עומרבתאריך 04 אפר 2011 בשעה 3:02 pm

    היי רונית,
    השאלה שלי היא איך מצליחים להרגיע את המוח ולתת דרור לפרא שבתוכנו. אני באופן אישי מרגישה שמגיל מאוד צעיר לימדו אותי "לחשוב בהגיון", מה שכיוון אותי ללכת במסלוול ברור: סיימתי את בית הספר, עשיתי שירות, תואר ראשון (פרקטי כמובן..) והנה אני עובדת במקצוע שאותו למדתי וחייה חיים שניתן להתגאות בהם.אבל היום, כשאני מסתכלת פנימה, אני מרגישה שגברת פרא נרדמה תחת ערמות של ציפיות. היום, אני רוצה להעיר אותה, להסתכל ולבחון אותה מחדש, אבל המוח שלי מתפקד כמבוגר האחראי והדאגן שמפחד ולא נותן לי להפוך לפרא אדם…

  7. אביבה רשףבתאריך 05 אפר 2011 בשעה 4:05 pm

    אשמח לקבל את ההקלטה.
    היה לי קשה עם ההפסקות והאיכות של הסאונד היקשו עלי לשמוע
    ובשלב מסויים הפסקתי.
    לאחר שמיעת ההקלטה אגיב בהתאם.
    תודה.
    אביבה

  8. דנהבתאריך 07 אפר 2011 בשעה 7:42 pm

    רונית ערב טוב,
    האם תוכלי להעלות את הקלטת השיחה עם גבי ניצן בפורמט MP3 להורדה ושמירה, כך שניתן יהיה להאזין בלי להיצמד למחשב? אני מעוניינת מאוד להאזין.
    תודה מראש
    דנה

  9. tsipyבתאריך 26 אפר 2011 בשעה 11:57 am

    hi,

    the hour is too early for me' i am working at this hour/\.

    thank you

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה