ענווה – נקודת השפע של הנשמות העתיקות

מאת: בשעה 6:16 am נושאים: מאמרים


אתמול שאלה אותי חברה איך אני מספיקה הכל ובנחת. כלומר, לטפח גם חיים אישיים (משפחה, זוגיות, אמהות, זמן לעצמי, חברים, שעות פנאי ותחביבים), גם חיי קריירה וגם חיים רוחניים. הבוקר נזכרתי בסוד שלי – ענווה. כלומר: להשקיע בכל תחומי החיים, כל יום במידה הנכונה לי  בזמן הווה – לא יותר מידי ולא פחות מידי. כי הימים שבהם אנו רוצים יותר מידי, או פחות מידי בתחום מסוים, הם הימים בהם אנו מוותרים על טיפוח תחום אחד או יותר למען תחום אחר ויוצאים מהאיזון. ענווה היא נקודת השפע של הנשמות העתיקות.

ענווה היא המידה הנכונה לנו, כאן ועכשיו – בכל נושא, בכל מקום בכל רגע בזמן הווה. כדי להיות בענווה יש לבקש את הטובה העליונה – לנו ולבריאה כולה במקביל. טובה זאת היא המקום הנינוח שלנו. כשאנו נמצאים בה המהלכים שלנו לא "יותר מידי" ולא "פחות מידי", אלא במידה המתאימה לנו בדיוק, מכל הבחינות האפשרויות, כמו כפפה ליד! ענווה יוצרת נינוחות, המאפשרת להתקדמות, צמיחה ושפע להווצר בטבעיות וללא מאמץ.

מיהירות וצניעות בחזרה לענווה

אנשים רבים, בנסיון לפרוץ דרך בתחום אחד "מרכזי" (לטענתם) בחייהם, מוותרים על אחר. כך הם יוצאים מאיזון כללי בכל תחומי החיים. הם אולי מצליחים לפרוץ דרך בתחום אחד, אך מערערים את היציבות בתחומים האחרים, שאולי הייתה בהם יציבות או צמיחה עד אותו רגע.

זאת ועוד, רבים, בנסיון להצליח סוף סוף בתחום שבו עדין לא מימשו את עצמם, מתחילים מצעדים יהירים (מוגזמים וגדולים יתר על המידה עבורם) ומצפים להיות כבר עכשיו במקום העתידי והורוד שעליו הם חולמים. כך הם מתחילים מהלכים (מקצועיים למשל) בשיא ההתלהבות, אך זמן קצר אחר כך מוצאים עצמם חסרי מוטיבציה ומיואשים…

הסיבות לכך הן:

א. הם הגזימו בתחום אחד וויתרו על האחרים

ב. הם הגזימו בציפה שלהם להיות כבר עכשיו במקום העתידי שאליו הם מבקשים להגיע, מבלי שעשו את ה"בייבי סטפס" (הצעדים הקטנים) שנידרשים, על מנת להגיע מנקודה בה הם נמצאים למקודה בה הם רוצים להיות.

ג. הם טועים לחשוב כי די בהשקעה צנועה (קטנה מידי) כדי ליצור את התוצאות שאותם הם מבקשים ליצור. הרי כל בר דעת יודע שאף אדם מצליח לא באמת ישב על זרי הדפנה וחיכה שהשפע יפול עליו מהשמיים, רק בגלל שהוא נשמה עתיקה, או אדם רוחני או רוצה "להטיב עם עולם".

ענווה היא הנקודה בה אנו משקיעים בטיפוח כל תחומי חיינו במקביל, במידה המדויקת לנו. נקודה זאת מביאה ברכה לעצמינו ולסביבה במקביל. בנקודה זאת אנחנו לא חוטאים ביהירות, אשר מתבטאת ב"עשיית יתר", ב"מהלכים מוגזמים" של "קפיצה מעל הפופיק" או ב"לשחק אותה אבו -עלי" או "לנסות להיות משהוא שאנחנו לא" וגם לא חוטאים בצנעיות שבאה לידי ביטוי בבטלה, הזנחה, ביטול עצמי ושאננות הגורמת לעשייה מצומצמת ולצפייה לזכות בהצלחה ללא השקעה מספקת.

ענווה היא נקודת השפע שלנו

ענווה היא נקודת השפע שלנו – המקום בו אנו מקבלים את מה שאנו באמת רוצים (לעומת מה שנדמה היה לנו שאנו רוצים), בנינוחות, קלות ועונג.

נשמות עתיקות מונעות מעונג ולא מתחרות. לכן, הפקת עונג מכל תחומי חייהן במקביל חשובה להן במיוחד. אי מימוש עצמי באחד מהתחומים יתסכל אותן וייצור מרירות פנימית גדלה והולכת. לעומתן, נשמות צעירות יכולות לשים תחום אחד בצד למען הצלחה בתחום אחר, כי הן רואות את ההישגים שלהן כ"כיבושים" ולא כמסע של עונג. זאת אומרת שברגע שהן כבשו את הקריירה שלהם הם יכולות להתפנות לכבוש את הזוגיות וכן הלאה. נשמות עתיקות רוצות הכל, כאן ועכשיו. נשמות צעירות יודעות להתאפק ולהדחיק את רצונותיהן, והכל למען עוד כיבוש. הן מוכנות לעבוד קשה ולסבול עכשיו למען עתיד ורוד אחר כך. מה שנקרא בפיהן "ביזנס ביפור פלז'ר". אבל נשמות עתיקות רוצות ביזנס אנד פלז'ר now!

אחד החלומות הכי רטובים שלי הוא שיהיה לי הכל ועכשיו. אני מאמינה שזאת לא פריווילגיה אלא אורח חיים בריא של נשמות עתיקות כמוני. כלומר, אנשים רגישים, אכפתיים ושוחרי חופש, המאמינים בקיומו של בורא עולם, ולא במובן הדתי דווקא.

אז אם חשבתם, שהגזמתם בבבקשתכם לעצמכם הכל, כאן ועכשיו? ובכן, טעיתם. זו היא בקשה ענווה בהחלט לנשמות עתיקות.

איך מוצאים את המהלך הענו הבא (נקודת השפע שלנו)?

אילו התשובה לשאלת מליון הדולר הזאת הייתה נמצאת במודעות שלכם הייתם פועלים על פיה מזמן. אילו היא הייתה נמצאת בתת המודע שלכם (המערכת שאחראית על ההתנהגות האוטומטית של של האדם), כל מה שהייתם צריכם לעשות זה להכנס פנימה אל עצמכם, לשאול את השאלה, לתת לתשובה לצוץ והמחשבה הראשונה שהייתה עולה לכם הייתה מהווה את התשובה הנכונה עבורכם. אבל תשובת מליון הדולר שלכם לא נמצאת בעולם המודע שלכם ולא בעולם התת מודע שלכם, אלא בעולם העל מודע – בשדה אין סוף האפשרויות. שדה זה הוא המרחב בו טומונות האפשרויות החדשות שאותן אתם מבקשים ליצור, אשר טרם נחשפתם אליהן ומעולם לא חוויתם אותם בעבר ועד היום.

כלומר, גילוי התשובה לשאלה זו מצריך תהליך של מחקר מדויק ואמיץ, שבו אתם נקראים לשחרר את מה שאתם מודעים אליו כרגע ואת מה שאתם רגילים להיות מודעים אליו באופן אוטומטי (תת מודע) בכדי לגלות רובד חדש של אפשרויות, יש מאין, הן בתוככם והן בעולם.

זאת הזמנה להיות מדענים מסוקרנים ולא מעתיקנים סידרתיים. זאת הזמנה להסתקרן מעצמכם ומכל מה שעדיין אפשרי לכם, אילו רק תשקיעו בגילויו.

לשם כך בדיוק פתחתי סט כלים מופלא – קריאת ההילות וההילינג הרב חושיים. באמצעותם אני עורכת תהליך יומי של מחקר, גילוי ומימוש הרצונות האמיתיים שלי, כאן ועכשיו, בכל נושא, בכל מקום ובכל זמן. כלים אלו מאפשרים לי לא רק להיות אמיתית עם עצמי, אלא למצוא דרכים ענוות וענוגות לממש את האמיתות שמתגלות לי.

"מתקשרים" רבים שהגיעו לקבל ממני ליווי אישי במימוש חלומותיהם הופתעו לגלות ש"תיקשור" לא ממש הביא אותם לעומק המדובר כאן, והבינו שעליהם להעמיק, לדייק ולשכלל עוד יותר משהם יכלו לדמיין שאפשרי! כי קריאת הילות והילינג רב חושיים אינם כי מופשט וכללי, אלא ידע אמפירי מעודן, הדורש התבוננות צחה דרך העין השלישית על האמת שלהם. בנושא זה, תמונה אחת שווה אלף מילים.

אמנם כל אחד יכול ללמוד לערוך לעצמו ולזולת קריאת הילות והילינג רב חושיים, אבל לא לכל אחד יש את מה שנדרש – רצון לחקור, לגלות ולממש את האמת שלו ואת האומץ להשקיע בתהליך.

באמצעות קריאת הילות והילינג רב חושיים אני מזהה את הבחירה הענווה שלי והיא תמיד מפתיעה, פשוטה, ענוגה וניתנת ליישום מיידי. אבל את הסוד הזה אינני שומרת לעצמי , אלא מלמדת אנשים למצוא את נקודת הענווה שלהם בעצמם.

גם אתם יכולים ללמוד לעשות זאת, אם תרצו.

אני סקרנית לקרוא את תגובותיכם. בבקשה כתבו אותן כאן למטה.

תודה ויום ענוותי.

באהבה,

רונית

 

13 תגובות

13 תגובות לפוסט “ענווה – נקודת השפע של הנשמות העתיקות”

  1. טליבתאריך 02 אוק 2013 בשעה 1:57 pm

    שלום,
    כמה עולה קריאת הילה??

    תודה,
    טלי

  2. עדיבתאריך 03 אוק 2013 בשעה 5:51 am

    רונית היקרה
    חווה את הענווה שלך
    ומיישמת יותר את הענווה שבי
    הרצון האמיתי בכל רגע ורגע הינו תמיד שופע בכל טוב
    ואף בהפתעות וניסים
    ככל שאני מקשיבה ונענית יותר לרצון הנשמה הכל זורם ונפתח בכל תחום
    ונהיית קלות קיומית ושמחה
    ויש הרבה עשייה מבורכת מהנה , יצירתית מניבה פירות (במקרה שלי תרתי משמע 🙂 ) והכל קורה בעיתו
    זה דורש הקשבה מרובה
    התמדה גם כשחזרנו להרגלים המותנים
    תודה להרגלים המותנים כשהם מזכירים לנו את הדרך המדוייקת
    תמיד שאלתי איך אוכל לחיות את הרגע בתוך חיי החומר וחוותי פיצול אדיר בין הידיעה הפנימית שלי – בין הצ'קרות העליונות, לבין חיי היומיום בגוף חומר ובסביבה בה אנו מתקיימים – הצ'קרות התחתונות
    והיום אני יכולה לאמר שזה קורה במינון יותר רחב בחיי
    שהאינטגרציה בין החלקים מתרחבת ושנהיה לי יותר קל להיות פה ומלווה בהרבה אתגרים ולמידה אינסופית
    אשמח לשתף כאן שעברתי דרך הרבה מורים רוחניים בעבר אך אני מוצאת את עצמי מספרת או מצטטת תכנים שמשרתים בנאמנות את דרכי בחיי אני מזכירה אותך ואומרת המורה שלי, היחידה מכל המורים שאני אומרת המורה שלי – ממקום חדש של למידה ממה שיש באמתחתך ולא ממקום ששם אותך מעלי, מקטין את עצמיושם את המורה לסמכות על חיי ונותנת את כוחי כפי שנהגתי לעשות בעבר
    אוסיף ואומר מכיוון הלמידה החקירה וההתפתחות שלמדתי ממך שהוא משוב – שאחד הדברים שגם עזר לי ללמוד ממך זה רגע להתרחק להיות עם כל הכלים והתכנים , להפנים, להטמיע וליישם
    מודה לך שמאז שפגשתי אותך השתנו חיי והפכו לדרך של צמיחה
    ממליצה על רונית בחום רב
    אשמח לשמוע ממך על ההשקה…………..
    אוהבת ומעריכה
    עדי

  3. נועהבתאריך 03 אוק 2013 בשעה 7:44 am

    רונית,

    סידרת לי עכשיו דילמה גדולה של איך אני מספיקה הכל.

    תמיד ליוותה אותי התחושה הזו שאני מתוסכלת מכל כך הרבה תחומים בחיי ואיך אני יכולה כשיש לי התחייבויות למשפחה, לבית לעבודה.הרצונות גדולים רחבים ומגוונים, ותמיד ראיתי בכל דבר "פרוייקט" גדול שיש להקדיש לו טונה של זמן ומרץ. לאט לאט גיליתי,וממש לאחרונה ולהפתעתי הרבה, שיש לי מלא זמן. התשובה נמצאת באיך אני מנצלת את הפינות הקטנות האלו במהלך היום שצצות כל הזמן, תוך הערכה עצמית לעבודת הנמלים שלי.

    אז מהפוסט היקר הזה אני לוקחת פנס , שיאיר את המקום הזה של עבודה מגוונת. זה עוזר.

    תודה,
    נועה

  4. ציפורה אלפריןבתאריך 03 אוק 2013 בשעה 8:56 am

    מקסים!

  5. ציריבתאריך 03 אוק 2013 בשעה 9:05 am

    רונית יקרה, כמה הפוסט היום קלע בול עבורי ומודה לך על כל מילה ומילה.
    צירי

  6. פלורינועהבתאריך 03 אוק 2013 בשעה 2:14 pm

    הי רונית,

    נתת לי חומר למחשבה "ענווה", כיצד מוצאים את המהלך הענו? כי האמת שאני כנשמה עתיקה רוצה כל הזמן מהכל ולא מספיקה להגיע לכל מה שברצוני.

    מודה לך על הפוסט, מאוד מתחברת אליו, התחלתי להאזין להדרכות שלך בנושא קריאת הילות.

    הרבה תודה,
    והמשך יום קסום

  7. רונית שפי וולפיןבתאריך 03 אוק 2013 בשעה 4:18 pm

    טלי יקרה,

    מצ"ב כל המידע הנחוץ לגבי ליווי אישי ו/או עסקי ממני באמצעות קריאת הילות והילינג.

    שימי לב שזה מתאים למי שהתוכן המצורף בקישור הבא מדבר איליו:

    http://www.the3i.co.il/?page_id=1732

    לאחר שעיינת בתוכן, תוכלי לסמס לי לנייד שמופיע שם ואשוב אליך.

    תודה ולהתראות

    רונית

  8. דניאלבתאריך 03 אוק 2013 בשעה 6:38 pm

    מדויק… מכיר בדיוק את הנקודה הזו בעצמי כשאני יוצא מעורי ממש לעשות משהו למישהו או להציל את העולם. מרגיש את זה בנשימה שלי בחזה שלא מקבל מספיק חמצן. נעצר ושואל את עצמי – ואללה ? עכשיו ? זה מדויק לי עכשיו ?
    שנים של וורקוהוליקיות אכילה לא בריאה ובריאות לא טובה היו בריצה אחת גדולה
    היום ניטרלתי המון דברים מחיי שגנבו את האנרגיה שלי
    ולאט לאט מוסיף לעגלת הקניות שלי תוך בחינה זהירה
    ותודה לך רונית על הדיוק במאמר הזה
    ועל הדיוקים במפגשים שלנו
    להתראות וחיבוק

  9. ליאורהבתאריך 04 אוק 2013 בשעה 1:31 pm

    תודה רבה לך רונית,
    עדיין מרגישה קושי עם התחום, אבל אנסה ליישם,
    תודה,
    ואני מצטרפת למילותיה של אחת המגיבות,
    את ה-מורה ששינתה את התפיסה שלי את עצמי,
    ויצרה שינוי אמיתי, בכל תחומי החיים.
    אני מודה -לך !!! בהודאה ובהודייה.
    ליאורה.

  10. ליאורהבתאריך 04 אוק 2013 בשעה 1:31 pm

    תודה רבה לך רונית,
    עדיין מרגישה קושי עם התחום, אבל אנסה ליישם,
    תודה,
    ואני מצטרפת למילותיה של אחת המגיבות,
    את ה-מורה ששינתה את התפיסה שלי את עצמי,
    ויצרה שינוי אמיתי, בכל תחומי החיים.
    אני מודה -לך !!! בהודאה ובהודייה.
    ליאורה.

  11. שריתבתאריך 10 אוק 2013 בשעה 7:39 am

    אני ממש מתחברת. שיש תחום שאני לא עושה אותו מתוך ענווה או סיפוק
    אני ממש מתוסכלת. אין לי אף פעם תחושה שכבשתי יעד, אלא סיפוק גדול שאני משמעותית לעצמי ולאחרים. תודה על המאמר

  12. עדנהבתאריך 03 נוב 2013 בשעה 9:02 pm

    רונית היקרה
    בקוראי את מילותיך הרגשתי כי נכתבו עבורי.
    התסכול הוא רב, לעשות לאחרים ולהעמיד את עצמי בסוף.
    תודה שהארת את קו מחשבותיי ועכשיו נותר רק לשנות את דרכיי
    חודש טוב יקירה

  13. רונית שפי וולפיןבתאריך 03 נוב 2013 בשעה 11:19 pm

    עדנה יקרה,

    יופי שאת רואה את זה.

    כדי לעשות לך את הדרך קלה

    יש באתר שלי שלל מידע חינמי בנושא

    הכולל טיפים, שיעורים פתוחים וכד'

    בהצלחה

    רונית

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה