להיות מתוקה לעצמך ולאחרים בו זמנית

מאת: בשעה 6:58 pm נושאים: מאמרים

החיים של נשים בתרבות שלנו נחלקים לשניים – לתקופה שלפני ולתקופה שאחרי האושר.

התקופה שלפני האושר:

לפני שמצאנו זוגיות, התחתנו והבאנו ילדים לעולם (או חשבנו האם להפוך לאימא או לא ואם כן, אז מתי). מחנכים אותנו כבר מילדות לעשות הכל כדי שיום אחד בעתיד נפגוש את הנסיך על הסוס הלבן, נתחתן, נקים משפחה ואז ניהיה סוף סוף מאושרות.

בשביל להבטיח שזה יקרה, מלמדים אותנו להיות להיות מושכות ומתחשבות, בעלות מקצוע טוב שישלים את ההכנסה של הגבר, בנות זוג תומכות, אימהות מסורות, עקרות בית למופת ועוד כל מיני דברים שנראים לנו מובנים מאליהם, למרות שבפועל מדובר בדרישות, שלא בהכרח נכונות לנו באופן אישי ובודאי שלא בעידן שלמהפכת ה – "me too".

התקופה שאחרי האושר:

זו שמתחילה למחרת החתונה (שנחשבת לאחד משיאי האושר בחיים, לצד האימהות). כאן צפה ועולה השפעת החינוך שקיבלנו כבר מילדות, שאישה טובה נותנת ללא הפסקה וללא גבולות לכל מי שמסביבה: מטפלת בגבר, בילדים, בבית, בהורים, במשפחה הרחבה. משקיעה את הנשמה בעבודה, בחברים וכמובן מתנדבת למען חסרי המזל.

בעוד ש"בתקופה שלפני האושר" לימדו אותנו להיות נסיכות קסומות וענוגות כדי שנתפוס גבר טוב ונקים משפחה, הרי שתקופה של "אחרי האושר" אנחנו עוברות מנסיכה או מלכה למשרתת, כי הורגלנו להאמין שאישה טובה נותנת קודם לכולם ורק אחר כך לעצמה, אם בכלל.

זה גורם לנו להזניח את עצמנו הן ברמה הפנימית והן ברמה החיצונית. כבר "תפסנו" גבר, הסתדרנו בחיים ועכשיו אנחנו רק צריכות לשמור על מה שהשגנו, "שהכל יהיה בסדר", לא יותר. נתינה אין סופית החוצה והיאחזות ב"בסדר" מרוקנת אותנו מאנרגיה, התחדשות ושמחת חיים.

ואם אנחנו כבר נותנות לעצמנו רגע, זה לא תמיד באמת בשבילנו, אלא כדי לחזור בכוחות מחודשים לנתינה לאחרים. זאת ועוד, אם אנחנו רוצות להעניק לעצמנו זה מאבק לא פשוט.

כי תמיד מנקרות שם באחורה של הראש הדאגה, ואם אעניק לעצמי זה יבוא על חשבון הבית והילדים או שבעלי יחשוב שאני עצלנית, השכנות והחברות יחשבו שהתחרפנתי או שאני אגואיסטית.

ובכלל, למה לסבך את עניינים? תכל'ס הכל בסדר אצלי פחות או יותר, טפו- טפו, אז מה יש לי להתלונן? מה יש לי חפש שגעונות של לעשות משהו לנפש, לנשמה, למען עצמי?
כשאנחנו כבר יותר מבוגרות עולות מחשבות שאולי עבר זמננו, שאולי מאוחר מידי עכשיו להתעסק בעצמי, כי "אני את שלי עשיתי".

הקמתי משפחה, עבדתי ותרמתי לחברה, עכשיו נשאר רק להגיד תודה על מה שיש. אבל עמוק בפנים אנחנו יודעות שמה שהיה היה ומה שעכשיו, אם נאחז בו נתקע. התקיעות הזאת תבוא לידי ביטוי בתסכולים ובעיות בכל תחומי החיים, כגון: בריאות פיסית ונפשית, פרנסה, קריירה, מערכות יחסים ועוד.

וזה יקרה עד שנתעורר משטיפת המוח שגרמה לנו ללכת בנתיב שאין בו אושר. זה יקרה עד שנסכים להודות בפני עצמנו שהישענות על העבר או היצמדות להווה לא באמת נותנת לנו תחושת מלאות, שמחה וסיפוק. הדרך היחידה לצאת מהתקיעות הזאת היא להתקדם. להמשיך לצמוח. לפתח ולטפח את עצמך.

לחזור (או להתחיל) להיות נסיכה קסומה, מלכה חזקה, עוצמתית וחופשיה. כזאת שיש לה את עצמה. שהערך העצמי שלה לא תלוי במה שהיא עשתה בחיים, במה שהשיגה ובמה שיש לה, אלא הוא נובע ממקום אחר, ניצחי ובלתי מנוצח: מחיבור וקשב לנשמה שאת.

מהבנה שהנשמה שואפת להיות בצמיחה מתמדת ולתת לה ביטוי גשמי בכל תחומי החיים, באופן שמשמח אותה ואת העולם בו זמנית ולא זה על חשבון זה. כן, יש אפשרות כזאת. זה מה שאני מתרגלת בחיי היומיום שלי כבר הרבה שנים וזה מה אני מלמדת את נשים רבות מאז שנת 1988.

אמנם להעניק לעצמך חוג התעמלות או לצאת לצעידה עם חברה פעם בשבוע, זה נחמד לרגע, אבל לא נותן עקרונות וכלים פרקטים להמשיך וליהנות מהחיים לאורח זמן.

בין אם את אישה חופשייה, עצמאית וחזקה, שהולכת אחרי הלב שלה ובין אם לא, ובין אם כבר עלית על דרך של גילוי, ריפוי ומימוש עצמי מאוזן ובין אם לא,

חשוב לי להגיד לך שבמידה ואת חווה אחת או יותר מהתחושות הבאות, היגיע הזמן שלך לאזן בין הנתינה שלך לעצמך ולאחרים:

1. את מרגישה מרוקנת, מותשת וחלשה?

2. את מרגישה מדוכדכת ודואגת "מה יהיה איתי"?

3. את לא ישנה מספיק (או מספיק טוב) בלילה?

4. את קמה עייפה ונזרקת ישר לשגרה עמוסה, לחוצה ושוחקת או אפורה ומשעממת?

5. שום דבר לא באמת מעניין או מספק אותך או שאין לך חשק לכלום?

כל אלה ועוד הם סימנים שהנשמה זועקת מבפנים לאזן בין נתינה לעצמך ולאחרים.

הנשמה מתחננת שתעניקי לעצמך ולעולם בו זמנית ולא זה על חשבון זה. אני לא מדברת על קודם להעניק לעצמך ואחר כך לאחרים, או קודם לאחרים ואז לעצמך, אלא, על אפשרות אחרת, שלה אני קוראת, "להיות מתוקה לעצמך ולעולם בו זמנית".

זאת אומרת – לתת גם לעצמך וגם לאחרים בעת ובעונה אחת. זה אחד מעקרונות היסוד שפיתחתי במסגרת פלא – צ'רי – אמנות הצמיחה הטבעית, שאותה אני מתרגלת בחיי האישיים מאז שנת 1977 (השנה שבה חוויתי חזיון, שנתן לי מענה לשאלה "למה אני לא שמחה" ואשר בעקבותיו עליתי על דרך חדשה, שמתמקדת במימוש עצמי יומיומי על פי מה שבאמת משמח אותי ואת העולם בו זמנית).

במידה ומסקרן אותך להכיר את הסוד הזה שגיליתי ולתרגל אותו בחיים שלך כך שגם את תוכלי להעניק לעצמך ולאחרים בו זמנית (ולא קודם לאחרים ואחר כך לעצמך או קודם לעצמך ואחר כך לאחרים), שמחה לבשר לך שבעקבות התגובות הנלהבות, בשבוע הבא אנחה את מחזור הסתיו של סדנת לחגוג את החיים בכל יום השנה.

במהלכה אוכל לעזור לך לגלות את המצפן הפנימי שלך להגשמת החולמות ב 12 החודשים הקרובים, כניצוץ אלוהית (נשמה) בגוף בפיסי – נשי. לכן הסדנה מתאימה הפעם לנשים בלבד. הסדנה תיערך מיד אחרי החגים ביום ד' ביום ד' 29.9.21 בשידור חי בזום. אנחה אותה בקבוצה אינטימית, כדי שאוכל להעניק יחס אישי לכל אחת מהמשתתפות.

לכן המקומות מוגבלים, לפרטים והבטחת מקומך בסדנת לחוגג את החיים – לחצי כאן עכשיו הסדנה מבוססת על העקרונות המרכזיים של פלא צ'רי – אמנות הצמיחה טבעית שפתחתי.

במהלכה אלמד אותך כלים פרקטים ליצירת התחדשות, שמחה והרמוניה בחיים לשימוש ביומיום. לכבוד החג, מזמינה אותך להעניק לעצמך מכל הלב מתנה משובחת, מהנה ומשנת חיים: סדנת לחגוג את החיים – פרטים והרשמה לחצי כאן עכשיו

להתראות,

רונית

 

עדיין אין תגובות

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה