להחזיר את הקסם לחיים – השראה מילד בן 6 וחצי:

מאת: בשעה 7:09 am נושאים: מאמרים

האם יש אמת בתפיסה ש"לא כל מה שאנו רוצים יכול לקרות"? האם גם אתם נתקלתם בעבר במסרים מהסביבה ש"דמיון לחוד ומציאות לחוד" או שהיגע הזמן "להפסיק לחלום ולהתחיל  להתעורר ולהיות ריאליים"? ואם כן, איך המסרים הללו משפיעים על החיים שלכם היום? על מה וויתרתם כתוצאה מכך – על איזה חלום, כישרון, רצון או אהבה? אף פעם לא מאוחר לשנות את המצב. כי הכל אפשרי, כשמחזירים את הקסם לחיים.

מאפס עד מאה, עד כמה אתם מאמינים שהחיים קסומים ושאפשר שיהיה לנו יום קסום כל יום? אין לי כוונה לשכנע אתכם שזה אפשרי, אלא לשתף אתכם בגישה שלי לנושא, כדי לפתוח לכם דלת לאפשרויות חדשות.

חינכו אותנו שקסם זאת פנטזיה אגדית מושלמת ולא אמיתית, שאיננה תמיד בשליטה שלנו ואם כן אז רק באופן זמני. אך האמת היא שקסם היא יכולת אנושית מולדת בה כולנו התברכנו, שמאפשרת לנו לחבר בין רוח לחומר. כלומר, בין הגוף הפיסי שלנו לנשמה הרוחנית שאנחנו ובין חלומות של הנשמה שאנחנו ולהגשמתם דרך הגוף שלנו.

אך מכיוון שלימדו אותנו כי מה שקיים במציאות זה רק חומר (או רק רוח – תלוי איך התחנכנו), יש לנו נטייה לנהל את החיים שלנו באחד מהקטבים הבאים – חומר או רוח. אלא ששתי הגישות הללו גורמות למחזיקים בהן לעבוד קשה מידי למען מה שהם רוצים ליצור בחיים.

מי שפועלים בעולם מגישה של חומר סומכים בעיקר על מה שניתן לתפוס בחמשת החושים (לראות, לשמוע, לגעת, להריח ולטעום) ומתבססים בעיקר על עובדות ונתונים. לעומתם, מי שפועלים בעולם מגישת הרוח סומכים בעיקר על מה שניתן לתפוס בשאר החושים (אינטואיציה, ראית הילה, רגשות, תחושות, תלפטיה ועוד) ולהתבסס על מדיטציה, הילינג, תפילה וכדומה.

גם אלה וגם אלה משתמשים רק בחלק קטן מהיכולות המולדות שלהם על מנת ליצור את מה שהם רוצים בחיים. חבל, כי זה כמו לנסות להרים אבן באמצעות אצבע אחת בלבד במקום באמצעות כל כף היד. כך ששימוש רק ביכולות החושיות או רק ביכולות העל חושיות אפשרי, אך קשה, מעייף ומתסכל. ובעיקר מוציא את ההנאה מהתהליך ומשאיר אותנו מרוקנים, חסרי אנרגיה ושמחת חיים ונטולי קסם. כלומר – נטולי חיבור מאוזן והרמוני בין רוח לחומר.

כדי ליצור בנינוחות, קלילות והנאה את מה שאנחנו באמת משמח אותנו לתת ולקבל בחיים עלינו לפתח ולשכלל את היכולות רב חושיות (על חושיות וחושיות) שטמונות בנו מבטן ומלידה. כי תפקידן הוא לאפשר לנו לחבר בין רוח לחומר בחיים שלנו בצורה זורמת. כך אנו יכולים לגייס את כל היכולות שלנו להתמודד עם החיים וליהנות מהתהליך. להנאה הזאת אנו קוראים בפשטות "קסם".

חיבור בין רוח לחומר – איך זה קורה?

היכולות העל חושיות נועדו לאפשר לנו לחקור ולגלות את הרצון האמיתי של הנשמה שאנחנו ואילו היכולות החושיות נועדו לאפשר לנו להפוך את הרצון הזה מרוח לחומר, בדרכינו הייחודית. השילוב בין השניים מאפשר לתת ולקבל את מה שבאמת משמח אותנו בכל אחד מהתחומים – פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות וכדומה.

כדי לפתח ולשכלל את היכולות הרב חושיות שלנו עלינו קודם כל להשיב לחיים את האמונה שלנו בקסם. הצעד הראשון בהשגת המטרה הזאת הוא לשאול את עצמנו איך המסרים הבאים הללו שספגנו מהסביבה בעבר משפיעים על החיים שלנו היום – "לא כל מה שאנו רוצים יכול לקרות"? "דמיון לחוד ומציאות לחוד" ו…היגע הזמן "להפסיק לחלום ולהתחיל  להתעורר ולהיות מציאותיים". הנה מספר השפעות שכיחות. יתכן שתגלו כי אחת מהן או יותר קיימת בחיים שלכם ויתכן שתוך כדי העיון בהן יצופו בכם רעיונות נוספים משלכם.

האם המסרים הללו…

  • גרמו ליומיום שלכם להרגיש כ"שיגרה אפורה"?
  • גרמו לכם לממש את עצמכם רק בחלק מתחומי החיים, אך לא בכולם?
  • גרמו לכם לשאוף שהחיים שלכם יהיו רק "בסדר" ולא נפלאים?
  • גרמו לכם להאמין שלאחרים יכולים להיות חיים מלאי משמעות, סיפוק ושמחה, אך לכם לא?
  • גרמו לכם להיות חסרי אנרגיה, התלהבות וחיוניות?
  • גרמו לכם להיות עצובים או מדוכדכים?
  • גרמו לכם להרגיש שאתם לא במקום או בכיוון הנכון?

למה המבוגרים לימדו אותנו שקסם היא פנטזיה שקיימת רק באגדות?

כבר בילדותנו מנסים ה"מבוגרים" לחנך אותנו להאמין, שלא כל מה שאנו רוצים אפשרי, ושלא כל מה שאנו חולמים עליו מציאותי ויכול להתגשם. מסרים אלה, שהסביבה (הורים, מורים וכד') הזינה אותנו בהם כשהיינו רכים ותמימים לא נבעו מרוע, אלא מחשש שאם הילד יבזבז עכשיו את זמנו היקר ב"ללה לנד" הוא לא יהיה מספיק רציני כשיגדל ולא יסתדר בחיים.

התפיסות הללו נובעות מחוסר ידיעה שכל מה שנבקש, במידה והוא נובע מתוך הטובה העליונה (הטובה שלנו ושל הבריאה כולה בו זמנית), יתממש וכי סוף מעשה במחשבה תחילה. כלומר, על מנת להגשים את חלומותינו האמיתיים, ראשית יש לתכנן, להגות ולחלום ואז להשקיע בביצוע הנדרש מתוך התלהבות, נחישות והתמדה.

רבות מהצרות שלנו נוצרות בשלב מוקדם בילדותנו, כשאנו שוכחים שהעולם קסום ושמי שאנחנו זה לא גוף שיש לו נשמה, אלא נשמה שיש לה גוף. כלומר, ניצוץ אלוהי קסום, בעל יכולת לחולל קסם  בעולם. כתוצאה מכך אנחנו גדלים להאמין שאי ושאפשר אי אפשר שיהיה לנו הכל כבוגרים. שאי אפשר לממש את עצמנו בכל התחומים (אישי, מקצועי ורוחני) ובטח שלא בכל התחומים בו זמנית.

לגדל את עצמינו ואת ילדינו בקסם

כאימא, החלטתי לחנך את יהונתן הבן שלי על אמונה שהחיים קסומים, גם כשיש בהם אתגרים ולכן כל הרצונות האמיתים שלנו יכולים להתגשם. לעומתו, לצערי אני פוגשת ילדים שכבר בגיל הגן וויתרו על קסם, לא מדברים עם אלוהים, לא מבקשים עזרה ממלאכים, לא מביעים משאלות בפני פיות ולא מאמינים שחלומות מתגשמים. וזה עצוב.

באחד הימים יהונתן הכריז בפני שהוא "התלמיד הראשון שלי" ובקש שאלמד אותו את הקסמים שאני מלמדת את תלמידיי. מאז הוא מקבל ממני שיעורים בנושא, ברמה שמתאימה לו. כך, כבר בגיל צעיר הוא יודע לחולל קסמים. הוא יודע שהכל אפשרי, כל עוד שזה הרצון האמיתי שלו ושהוא פועל מתוך הטובה העליונה – שלו ושל הבריאה כולה.

מדהים לראות את המהירות בה הוא מפנים ומיישם את ה"חומר הלימודי". כבר בגיל 6 הוא למד להתחבר ולהקשיב אל עצמו. באמצעות היכולת הזאת הוא מתמודד עם התלבטויות ומקבל החלטות, משחרר קשיים שצפים לו במהלך היום גם כשאני לא איתו ולשוב ולהשתתף במשחק החיים.

הוא יודע להציב יעדים, להתמקד במטרה ולהפוך מחלום למציאות. והוא גם יודע לבקש עזרה מבעלי בריתו לדרך – אנשים, בעלי חיים, פיות ומלאכים.  הוא יודע שההורים שלו קוסמים – כל אחד בתחומו. הוא יודע שלא כל הילדים ולא כל המבוגרים שהוא מכיר מאמינים בקסם, אך כקוסם צעיר הוא גם יודע איך לרקום תקשורת ומערכות יחסים גם איתם.

הוא לא ילד "מושלם", אבל הוא ילד שלם. כי גם יש לו "קטעים", כמו לכל ילד אחר. אלא שהוא לומד להתמודד איתם בקסם. כלומר, על ידי פיתוח וטיפוח היכולות הרב חושיות (על חושיות וחושיות) שטמונות בו ובכל אחת ואחד מאיתנו מבטן ומלידה.

אני מאמינה שאת השיעורים שהוא מקבל ממני כולנו היינו אמורים לקבל בגיל צעיר, בכדי לצמוח למבוגרים שקסם הוא שיגרת חייהם. כי כולנו יצורים קסומים, מבטן ומלדיה וכשאנו מכירים ומוקירים את הקסם שאנחנו מתעוררת בנו תחושת קלילות, התלהבות, שעשוע, חיוניות ושמחת חיים, ממש כמו ילדים וללא קשר לגיל הפיסיולוגי שלנו.

החיים הם קסם אחד מתמשך

החיים הם לא שגרה אפורה של עבודה, בית, עבודה, אלא קסם אחד מתמשך שנמצא כאן ועכשיו – בכל נושא, בכל מקום ובכל מצב. לכן, הדרך ליהנות מהחיים במלואם היא לא לקחת מעת לעת חופשה מהשגרה האפורה, אלא להחזיר לשיגרה את הקסם. כי קסם איננו פנטזיה, אלא חיבור אמיתי בין רוח לחומר.

אהבתם את המאמר? בבקשה תנו לי לדעת על כך בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקתם ממנו ולהתייחס לכל שאלה שיש לכם בנושא. את תגובתכם בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה.

תודה ויום קסום,

רונית שפי וולפין
מורה רוחנית

 

 

 

 

8 תגובות

8 תגובות לפוסט “להחזיר את הקסם לחיים – השראה מילד בן 6 וחצי:”

  1. כרמלבתאריך 24 אוק 2014 בשעה 8:58 am

    איזה כיף ליהונתן! זו זכות גדולה ונדירה לחיות כמוהו. יש ספר תמיכה פופולרי להורים שנקרא "הורות כמעשה ניסים", אולי את צריכה לכתוב ספר מעשי להורים על איך לטפח את הקסם עבור ילדיהם ולהחזיר אותו לייהם על הדרך. בקשר למכתב לאריס, מה דעתכם לשלשל אותו לתיבת דואר רגילה, עם בול ומעטפה חדשה שעליה כתוב לאריס, ממלכת הצ'ימות והכתובת שלכם מאחור, ולראות מה יקרה? 🙂

  2. רונית שפי וולפיןבתאריך 24 אוק 2014 בשעה 10:27 am

    כרמל יקרה,

    תודה על שלל הרעיונות.

    אציע ליהונתן את הרעיון שהצעת לגבי הכתובת למשלוח המכתב.

    אני די משוכנעת שהוא יאהב את זה.

    סופש קסום,

    באהבה

    רונית

  3. איריסבתאריך 24 אוק 2014 בשעה 5:16 pm

    רונית יקרה. משובב ומקסים.
    איזו זכות לחיות כך.
    והקסם הוא שכולנו ברי הזכות הזו .רק להזכר בכך,לבחור בחיים קסומים וללמוד מחדש להתנהל כך…
    שנים רבות הייתי גננת וזכיתי לראות את התום והקסם שמהם מתנהלים בטבעיות, ילדים שעדיין לא איבדו אותם. לצד רגעים רבים,בהם הצטערתי מאד שילדים כל כך קטנים כבר שבויים באמונות של המבוגרים אשר סביבם.
    זו היתה הזדמנות וזכות גדולה עבורי להשתמש בכלים הרב חושיים שלמדתי בעין השלישית ולהביא את הקסם לגן. תודה רבה

  4. רונית שפי וולפיןבתאריך 25 אוק 2014 בשעה 6:17 am

    איריס יקרה,

    חשבתי עליך כשכתבתי את המאמר הזה

    ותהיתי איך את חווית את המפגש עם הילדים.

    עכשיו קבלתי תשובה.

    כמה אנחנו קלים לתיכנות, אהההה?!

    אוהבת

    רונית

  5. שושבתאריך 26 אוק 2014 בשעה 3:23 am

    היי קוסמת…מקסים המסר הזה..אני זוכרת כשהכרתי אותך לפני 17 שנה, הגעתי אלייך עם הבת שלי ענבל שהיתה לה בעיה ולימדת את שתינו בעזרת הכלים והשיטה לפתור אותה בקלות ובהנאה ומאז נשבינו בקסם…ובחיים. ועל כך אני מודה לבורא עולם. ובקשר להצעה ליהונתן הרעיון של כרמל מקסים…אני זוכרת שילדיי היו קטנים הייתי נוהגת בימי ההולדת שלהם לשים גלויה בתיבת הדואר (כמובן בסתר בלי שהם יידעו שזו אני) עם ברכות ואיחולים מפיית האהבה וזה גרם להם שמחה והפעיל את הדימיון שלהם.

  6. שושבתאריך 26 אוק 2014 בשעה 3:23 am

    היי קוסמת…מקסים המסר הזה..אני זוכרת כשהכרתי אותך לפני 17 שנה, הגעתי אלייך עם הבת שלי ענבל שהיתה לה בעיה ולימדת את שתינו בעזרת הכלים והשיטה לפתור אותה בקלות ובהנאה ומאז נשבינו בקסם…ובחיים. ועל כך אני מודה לבורא עולם. ובקשר להצעה ליהונתן הרעיון של כרמל מקסים…אני זוכרת שילדיי היו קטנים הייתי נוהגת בימי ההולדת שלהם לשים גלויה בתיבת הדואר (כמובן בסתר בלי שהם יידעו שזו אני) עם ברכות ואיחולים מפיית האהבה וזה גרם להם שמחה והפעיל את הדימיון שלהם.

  7. אירית רבתאריך 12 נוב 2014 בשעה 5:05 pm

    הי רונית הנהדרת

    חיכתי ושמחתי לראות עבודה יפה כל כך של יהונתן לאיריס

    ילד נבון
    מה הפלא
    תפוח לא נופל רחוק מהעץ
    ילד מתנה
    גם יש לו מזל גדול שאת אמא שלו
    אהבתי את המילה קסם
    כך לפעמים אומרים לי
    או מיוחדת
    או מלאך
    או קסם של אישה

    המילים החומרים וטון דיבור שלך פשוט אצום
    כל הכבוד
    אני נהנת מכל רגע
    אמשיך להקשיב
    ואולי גם נתראה
    תודה
    רבה
    אירית

  8. דינה סרפרבתאריך 12 נוב 2014 בשעה 9:16 pm

    לילותיים אני יושבת ונהנית מכל מילה כתובה.
    ממש סיפור בהמשכים
    לפעמים אני רואה את עצמי בתוך המילים ומנסה לבחון את הצעדים שאני נוקטת היום להגשמה עצמית . לא אחת קיבלתי "רגליים קרות" על ההחלטה שהחלטתי בגילי (51) לצאת ללמוד ולפתוח בקרירה חדשה וכל פעם מחדש אני אוספת ומרימה את עצמי ומקווה שאוכל להעניק מהידע היכולת והטוב שבי למטופלים שאפגוש בעתיד.
    תודה על החיזוקים שלך דינה

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה