לבקש ולקבל ללא רגשות אשמה וללא תנאים

מאת: בשעה 9:23 am נושאים: מאמרים

"לפעמים בא לי למות". כך נפתח אחד הפוסטים האחרונים שלי. בעקבותיו קבלתי הרבה תגובות מודאגות עם שאלות כמו "מה קרה לך?" ו"איך אפשר לעזור לך?"

אז קודם כל, אני מודה לכל האנשים המתוקים שהיה אכפת להם משלומי ולא הפקירו אותי בשטח לבד.

דבר שני, הנה התשובה שלי. היא מורכבת, מפתיעה, משמחת ואולי קצת מאכזבת לחלק מהאנשים. כי סורי, שום דבר רע לא קרה לי, תודה לאל. אני בסך הכל רוצה לבקש עזרה. זה הכל. ללא רגשות אשמה וללא תנאים מוקדמים.

האם מותר גם לאדם שלא סובל לבקש עזרה?

האם מותר גם לאדם שהוא בסדר או אפילו מאושר או חס וחלילה מצליח לבקש עזרה או ש… רק לאדם מיוסר יש רשות להטריד את שגרת יומינו בבקשה לעזרה?

וזאת הייתה מהות המסר שלי בפוסט שציינתי קודם. אם לתמצת אותו על קצה המזלג, אז מה שהתכוונתי לומר בו זה בסך הכל, שכולנו זקוקים לתת ולקבל עזרה והצורך הזה לא עושה אותנו פחות או יותר מוצלחים. הוא לא הופך אותנו למסכנים ובטח לא מרמז שקרה משהו נורא. כי לא צריך להגיע למצב של אומללות, גסיסה או מוות על מנת לבקש, לקבל ולהושיט עזרה. נהפוך הוא – לתת ולקבל עזרה זה המצב הטבעי והנורמלי שלנו.

לכן, לא צריך לסבול בשביל להגיע למצב שבו אנחנו מסכימים לבקש או לקבל או לתת עזרה. ואם זה כך אז זה עצוב.

למכניקה הזאת של לתת ולקבל בצורה בריאה, זורמת וענווה אני קוראת "לחיות מתוך שליחות". להיות שליחים זה לא אומר להיות יותר טובים מאחרים, יותר חזקים ולא נזקקים. אלא בדיוק להיפך – זה להיות פתוחים לשפע שמגיע אלינו וגם לשפע שרוצה לצאת מאיתנו אל העולם. הגיע הזמן להפסיק להרגיש נחותים כשאנחנו מקבלים עזרה. וגם הגיע הזמן להפסיק לראות את עצמנו מורמים מעם כשאנחנו מעניקים עזרה. במקום זה, אפשר להתייחס להענקת עזרה כפעולה של ענווה, שיש לנו זכות לקחת בה חלק במסגרת מערכות יחסים בריאות, כאשר לפעמים נהיה הנותנים ולפעמים המקבלים.

הגיע הזמן לתת את מה שאנחנו באמת רוצים וצריכים לתת ולא להחזיק אצלנו את מה שמבקש לצאת לאור.

הגיע הזמן לשחרר החוצה את מה שנועדנו לחלוק עם אחרים בנדיבות נקייה ולא דביקה.

עכשיו זה הזמן לבקש ולקבל את מה שאנחנו באמת רוצים וצריכים ללא רגשות אשם וללא תנאים מוקדמים. לשם כך חשוב לזכור שאנחנו לא צריכים להיות מושלמים כדי לתת ולא צריכים להיות מושלמים כדי לקבל. אלא רק פתוחים לזרימה של אנרגיית החיים אלינו ומאיתנו.

ועכשיו, ללא הקדמות נוספות, הנה העזרה שאני רוצה לבקש ממך:

בקרוב מאוד אני הולכת לשחרר לאוויר עולם מדריך חדש שיצרתי לאחרונה ובו תרגיל מעשי שכל אדם יכול לתרגל על בסיס יומי כדי לעזור לעצמו ולאחרים בכל רגע ביום ובכל אחד מתחומי החיים (פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות, מודעות וכד'). הגישה אליו חינמית לחלוטין. ברור לי שהמדריך החדש הזה אמור להגיע לא רק לאנשים שאני מכירה באופן אישי ולא רק לקהילת מכותביי. ברור לי שהוא נוצר כמענה לחלום ולתפילה מודעת ולא מודעת של אנשים רבים לשינוי של 180 מעלות בגישה ובתוצאה שלהם. ברור לי שהוא נועד להקל על המשתמשים בו ולעזור להם להתנהל יותר בקלות ביומיום וברור לי שהוא נועד ליצור קהילה של אנשים, שמתרגלים אותו יחד כהרחבת האפשרות לחיות מתוך קסם, עונג ושמחה.

זאת שליחותו. זאת העזרה שהוא בא לתת. לכן אני רוצה לבקש ממך עזרה לעזור לו לעזור לך ולכל האנשים האחרים שהוא אמור לעזור להם. אני רוצה לבקש שני דברים לגביו:

א. אני רוצה לבקש שאם הנושא שלו יעניין אותך –

אז להוריד אותו אליך, להשתמש בו ולחוות את דעתך עליו – מה לשימור ומה לשיפור (כי זאת גרסת הפיילוט).

ב. אם אהבת אותו – אודה לך על שיתופו עם החברים שלך ועם האנשים היקרים לך.

בקיצור, אין צורך לחכות עד שנסבול בשביל לבקש או לתת עזרה לעצמנו ו/או לאחרים. מיותר לשפוט את מי שמבקשים עזרה ולא כדאי לעשות את זה – לא לעצמנו ולא לאחרים. חשוב לא לנסות להיות גיבורים גדולים ולהסתדר בלי עזרה וגם חשוב לא לצפות מהגיבורים שלנו, שימשיכו להיות מי שהם ללא עזרה מאיתנו. כי אף אדם מצליח לא עשה את זה לבד.

משל, ביצירת המדריך החדש שלי היו מעורבים עשרות אנשים וחודשים של מחקר, פיתוח, שכלול ודיוק.

כדאי לזכור שלעזור ולהעזר זה מעשה ענוותי. שלכל אחד יש זכות לתת ולקבל עזרה, ללא יוצא מן הכלל! ולבקש עזרה ולתת עזרה לא עושה אותנו פחות או יותר טובים מאחרים, אלא יותר אנושיים.

לתת ולקבל עזרה זה הבסיס של לחיות מתוך שליחות. אז עד שהמדריך החדש יעלה לאוויר, ואם בוער לך עכשיו להבין על הנושא יותר, אני שמחה להזמין אותך להכנס למדריך שלי לחיים מתוך שליחות. הגישה אליו חינמית לחלוטין

והוא והולך לרדת מהאוויר כשהמדריך החדש יעלה.

לגישה חינמית למדריך לחיים מתוך שליחות – בבקשה ללחוץ כאן עכשיו

ו…אם אהבת את המסר הזה

ונראה לך שהוא יכול לעזור לפחות לאדם אחד,

אני רוצה לבקש ממך טובה – לשתף את המסר הזה ליקיריך דרך לחיצה על כפתור השיתוף.

באהבה,

רונית

עדיין אין תגובות

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה