התקפי חרדה – הדרך הייחודית שלך לצאת מזה

מאת: בשעה 7:14 pm נושאים: מאמרים

הסימפטומים של התקפי חרדה דומים אצל הרבה אנשים, אך הגורם משתנה מאדם לאדם ולכן גם הטיפול שונה ומשתנה מאדם לאדם. הצעד הראשון לשינוי מהותי אחת ולתמיד הוא להבין את הגורם הייחודי שלך לבעיה והצעד השני הוא למצוא את הדרך הייחודית שלך לשנות את המצב.

שאלות רבות על התמודדות עם התקפי חרדה ממשיכות להגיע אלי למרות שכביכול חזרנו לשגרה.

אין יום שלא יוצא לי לדבר לפחות עם אדם אחד על הנושא. התיאורים חוזרים על עצמם – שינויים קיצוניים במצב רוח שמתאפיינים בעליות וירידות דרסטיות.

רגע הכל היה בסדר ופתאום הכל הופך מאור לחושך. יובש בפה, סחרחורת, רעד ו/או הזעה מוגברת בידיים, חולשה בכל הגוף,

נוקשות בשרירים, תחושה כאילו מסך שחור יורד עליהם והם נשאבים לתהומות, לבור ללא תחתית וחווים ניתוק מהרגש, מהחיים,

בלאק-אאוט שניכר בקושי לאסוף את עצמם ולתפקד, לארגן את המחשבות וליצור בהירות, דאגה לעתיד וחשש שלעולם יצאו מהמצב הזה.

הרבה מהם מרגישים שמחים ומאושרים כשהם מוקפים באנשים שהם אוהבים ו/או כשהם שקועים בדברים שהם אוהבים לעשות.

לעומת זאת, כשהם לבד עם עצמם צפים על פני השטח הגורמים שהביאו לקושי שהם חווים.

אז מתחילים פחדים ומחשבות טורדניות והכל יחד הופך להתקף חרדה אחר גדול ומשתק שבא להם לברוח ממנו ולהעלם.

איך אתם מתמודדים עם התקפי חרדה?

הדרך של רבים להתמודד עם התקפי חרדה היא לעשות עוד ועוד דברים חדשים שמשמחים אותם ולהקיף את עצמם בעוד ועוד אנשים שכיף להם איתם.

העיקר לא להיות רגע אחד לבד. גם עם מדובר בחיבור וירטואלי עם אנשים שהם לא מכירים באמצעות שיטוט ברשתות חברתיות, קניות באינטנט, שיחות טלפון עם קרובים וכדומה.

אך זה יוצר תלות במשהו או במישהו חיצוני כדי להרגיש טוב מכיוון שהעיסוק בבחוץ מעביר את תשומת הלב מהקושי הפנימי לבידור חיצוני.

אך שם לא נמצא פתרון אמיתי, אלא רק דרך להדחיק את הכאב ולא להעלמים את הגורם שיצר אותו. כך הוא בעצם נערם עוד ועוד.

רבים מבזבזים משאבים יקרים של זמן, אנרגיה וכסף על התנסות מגוון שיטות ומדיטציות להתמודדות עם הקושי אך מתאכזבים.

הפתרון המהותי להתקפי חרדה

התקפי חרדה הן בעיה הוליסטית שבה מעורבות כל המערכות שלנו – גוף פיסי, רגשי, אנרגטי, מנטלי, אסטרלי וכד'.

לכן גם הפתרון חייב להיות הוליסטי (שלם). כלומר – להתייחס לכל המערכות הללו. בו זמנית. זה, אם אנחנו מחפשים פתרון עומק, יסודי ומהותי.

ניסיוני המקצועי מאז שנת 1988 לימד אותי שבעוד שהסימפטומים, המכניקה והדינמיקה של התקפי חרדה זהה אצל הרבה אנשים, הגורם להתקפי חרדה שונה ומשתנה מאדם לאדם.

אם רוצים רק להעלים את הסימפטומים יש המון דברים שיכולים לעזור כמו אקמול, גם מהתחום הקונבנציונלי וגם מהתחום האלטרנטיבי,כגון (תרופות – כימיות וטבעיות) וטיפולים נעימים ומרגעים.

אך אם רוצים ליצור שינוי מהותי בנושא שישחרר לעד את התקפי החרדה יש לעבור תהליך של שינוי מהשורש.

מה לצפות מתהליך מהותי לשחרור יסודי מהתקפי חרדה?

תהליך המהותי שאני מעניקה להשתחררות אחת ולתמיד מהתקפי חרדה נעשה באמצעות פלא-תרפיה, דרך עבודה שפתחתי במשך השנים. היא בנויה משלושה מרכיבים – לימוד עקרונות וכלים מעשיים ליצירת אורח חיים של שמחה טבעית + ליווי אישי וקבוצתי.

העקרון המנחה שלה הוא שלכל אדם יש סיפור יחיד ומיוחד משלו, גומים מיוחדים משלו להכנס לצרות ודרך ייחודית משלו לצאת מהם לצמיחה טבעית נפלאה.

הסיבה שאינני מעניקה רק ליווי, אלא גם עקרונות וכלים פרקטיים היא שהתקפי חרדה לא נגמרים במצוקה רגעית שבא והולכת, אלא הרגל שהמערכת שלנו לומדת להתמכר אליו, גם הרבה אחרי שהסיבה בגלל נגרמו התקפי החרדה השתחררו.

למה? בהתקפי חרדה כל המצב של המרחב האישי שלנו משתנה – הפיזיולוגיה, אנטומיה, כימיה, הורמונים, אנרגיה, מודעות , רגשות, תפקוד, קבלת החלטות והנהגות. כלומר אנחנו הופכים מאדם שהיה באור לאדם שנמצא בחושך.

כי עברנו לתדר ולמצב תודעה אחר. למדינה אחרת עם שפה ומנהגים אחרים.

גמילה יסודית מהתקפי חרדה

כדי להיגמל מרכבת ההרים הזאת נחוץ תהליך מקיף – עדין וממוקד ומכיל. וגם אחרי שנגמלנו יש לעבור לגמרי למצב תודעתי מואר ולהסתגל אליו לחלוטין.

וגם אחרי שנגמלנו יש לעבור לגמרי למצב תודעתי מואר ולהסתגל אליו לחלוטין.

תהליך ההסתגלות הזה קצת מזכיר אדם שמן מאוד שרזה דרסטית אך בראש הוא עדיין שמן.

כדי להיות רזה באמת הוא חייב לחשוב כרזה, פתח שגרה של רזה ולהאמין שזה האני החדש שלנו ושלעולם לא יתדרדר מצבו למקום הקודם.

מה יכול לקרות כתוצאה מתהליך מקצועי מהותי?

"…עוצמתם של התקפי החרדה פחתה משמעותית, וגם התדירות…באופן כללי מרגישה טוב יותר…" כתבה לי כרגע בווצאפ אירה צ'רנר, אחת מתלמידותיי, בעקבות תשובתי לשאלה שהיא ששלחה לי בנושא.

לרווחת כולם בקשתי ממנה לשתף בסיפור שלה בצירוף שמה והיא הסכימה בשמחה. אז אגלה לכם שכדי לעזור לה הסתכלתי על השאלה שלה מרחוק באמצעות קריאת הילה, ראיתי שאין צורך בטיפול אישי איתי אחד על אחד, אלא בשימוש עצמאי שלה באחד מכלים הרב חושיים שפתחתי.

לכן כתבתי לה באיזה כלי להשתמש כדי להתמודד עם החרדות שחוותה, פרטתי איך לדייק את השימוש בו בהתאמה לנושא, בקשתי ממנה שתתרגל רק אותו מספר ימים ואחר כך תסמס לי מה שלומה.

מאחר שראיתי שהיא מתרגלת יפה שאלתי עם היא רוצה את הצעד הבא (כי זאת רק הצעד הראשון של טיפול בנושא) והיא קפצה על ההזדמנות בשמחה. עכשיו אני מסוקרנת מהסימוס הבא שאקבל ממנה.

כל כך מרגש אותי לראות אנשים שלומדים להיות המטפלים של עצמם. זאת מתנה שבה כולנו בורכנו מבטן ומלידה. יש רק לפתח ולטפח אותה. מתענגת על כל רגע שבו אני זוכה לחלוק את הסודות הללו עם אנשים שמחפשים להחזיר את הפלא לחיים שלהם.

מה הצעד הבא שלכם

מזמינה אתכם לבדוק איך אתם או הקרובים שלכם מתמודדים עם התקפי חרדה – מטפלים בסמפומים או בשורש הבעיה? ואם שורש הבעיה טופל האם נוצרה שגרה משמחת או חשש שמא התקפי החרדה יחזרו?

מסוקרנת לשמוע מה הפקתם ממאמר זה ואשמח להתייחס לכל שאלה שיש לכם בנושא. בבקשה כתוב לי על כך בתגובה מתחת למאמר.

תודה וצמיחה מהנה,

רונית שפי וולפין

 

 

 

עדיין אין תגובות

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה