השער שנפתח השנה | פרק א' (מסר וסרטון)

מאת: בשעה 6:28 pm נושאים: מאמרים

לפני שנים (1991) קפצה לבקר אותי חברה, כשלמדתי בברקלי קליפורניה. הדבר הראשון שהיא ביקשה ממני זה לא לשתות, לאכול או לנוח, אלא שאקח אותה לסיור מודרך בסאוסליטו – עיירה ציורית על המים בה גרתי אז, ששוכנת מעבר לגשר הזהב של סן פרנסיסקו. שאלתי אותה לפשר הבקשה הלא שגרתית הזאת והיא הסבירה לי שכדי להצליח ליהנות ממקום חדש אליו היא מגיעה (והיא מטיילת הרבה), היא חייבת קודם כל להכיר אותו ולהבין את האוצרות הטמונים בו, איך מגיעים אליהם ומה כללי המשחק שם. ובקיצור – "מי נגד מי", מה שניקרא.

רק אחר כך היא יכולה לשבת לשתות ולאכול בשקט ולנוח בכיף. הגישה הזאת חידדה לי את ההבנה עד כמה התת מודע שלנו זקוק שנעזור לו להבין איפה אנחנו נמצאים ולאן פנינו, כדי שהוא יוכל להרגיש בטוח להניח לנו לעשות את המסע שלנו בכיף במקום החדש אליו אנו רוצים להתקדם. שנה חדשה היא כמו ארץ זרה שמעולם לא ביקרנו בה קודם לכן. כדי להרגיש בנוח לעשות במהלכה את הצעדים שאנו רוצים להגשמת החלומות שלנו בכל התחומים, חשוב לצאת לסיור מקדים בשטח. בשביל זה בדיוק יצרתי את סדרה השיעורים המיוחדת הזאת אותה אני מכנה "השער שנפתח בפנינו בשנה החדשה לצמיחה טבעית בכל תחומי החיים, ברמה האישית והקולקטיבית". נרגשת לשתף אתכן בתובנות שקבלתי ממחקר שערכתי בנושא, באמצעות קריאת הילה.
לצפייה – לוחצים על המשולש הלבן שעל הסרטון כאן למטה ומגבירים ווליום.

כדי לגלות איך "לקרוא נכון את המפה" (מבוא לסדרה) – לחצי כאן עכשיו
לצפייה בפרק הבא בסדרה – לחצי כאן עכשיו
לסדנת "לחגוג את החיים" – לחצי כאן עכשיו

עדיין אין תגובות

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה