השער השבועי – השער שיפתח ב- 26/11/11 – 20/11/11

מאת: בשעה 12:54 pm נושאים: מאמרים

להבין את המגמות הפלנטריות ולהשתלב בתוכם – מידע שהתקבל באמצעות קריאת הילות

המידע המצורף בזאת התקבל באמצעות קריאת הילה שערכתי, ביום ו' 18/11/11, במטרה להבין את המגמות שמתהוות על פני כדור הארץ, אשר משפיעות עלינו, המין האנושי, כחלק ממארג החיים עליו. הבנת הלך רוחו של כדור הארץ כגוף חי, נושם ומתפתח עוזר לי להפוך את תהליך הגילוי, הריפוי והמימוש העצמי בכל תחומי חיי ליותר נינוח, קל ומהנה. אני מקווה שהמידע המצורף בזאת יסייע גם לך ויתמוך בך לתת ולקבל את מנת חלקך בעולם השבוע ויעודד אותך לקחת את הצעדים הנכונים במהלכו, כחלק מהמסע להגשמת ייעודך ויעדיך. תפילתי היא שהידע שתחשף אליו בשורות הבאות יהיה לברכה ולטובה העליונה – שלך ושל הבריאה כולה.

השער השבועי: שער הפתיחות – להפתח לאפשרויות חדשות שהיו סגורות בפנינו עד כה

ביום שישי 18/11/11 התחיל להיפתח שער חדש על פני כדור הארץ. מגמה זאת תמשיך במהלך כל השבוע הזה (מיום א' 18/11/11 עד מוצ"ש, 26/11/11). הכניסה בשער החדש פותחת בפנינו הזדמנות להביא לזמן הווה את המושג "פתיחות". כלומר, לשחרר תפיסות ישנות בקשר אליו ולגלות את הידע העדכני, האישי והקולקטיבי שלנו בנושא. השימוש בידע החדש שנביא אל חיינו לגבי פתיחות' יאפשר לנו להיפתח לשפע של אפשרויות חדשות, שהיו סגורות בפנינו עד כה. תהליך עדכון המושג "פתיחות", שנערוך כל אחת ואחד בנפרד וכולנו יחדיו, עשוי להניב פירות מלהיבים ומרגשים בכל תחומי חיינו (פרנסה, קריירה, יחסים בריאות, מודעות ועוד). התוצאות והיצירות הללו יהיו תוצרים של שינוי בגישה' שנערוך כלפי התנהלותנו בכל מערכות היחסים שלנו (האישיים, המקצועיים והרוחניים) ובמידת הפתיחות בה נהיה בתוכם.

המפתח לכניסה בשער שנפתח השבוע

המפתח לכניסה בשער השבועי טמון בהחלטה ללמוד לגלות את פנימיותינו בפני עצמינו והעולם, בו זמנית, בצורה ענווה, מכבדת ו…פתוחה, ולוותר על שתי גישות קוטביות כלפי פתיחות: הגישה הצנועה (צימצום מיותר), המאופיינת בהסתרה, הדחקה והכחשה, והגישה היהירה (התרחבות מיותרת) המאופיינת בכך שהיא נטולת כל רסן, שליטה ובקרה, המביאה לשיתוף עצמי ללא סינון והתחשבות בטובה העליונה – שלנו, של הזולת ושל הבריאה כולה. הדרכה על כך בשורות הבאות.

בסוף שבוע של 18 ו-19 בנובמבר ובמהלך השבוע הקרוב שוב משתנה התדר על הפלנטה – הוא מתרחב, מתרכך ונפתח כמו פרח הנכנע אל השמש ומפקיר את עצמו לחסדיה, מתוך הסכמה להרפות ולגלות לה את תוכו, שהיה מוסתר ומכווץ עד כה כניצן קטן ונוקשה. הפרח מתמסר לשמש מתוך בטחון מוחלט בכוונותיה להיטיב עמו ולהזין אותו באנרגיה. הוא מרשה לעצמו להתמסר לה מכיוון שהוא יודע כי הם זקוקים זה לזו ולכן חשוב שישתפו פעולה בינהם באופן פתוח ובטוח.

הפרח יכול להרשות לעצמו להפתח אל השמש מכיוון שהוא יודע בדיוק מה הוא צריך ממנה כשמש (מה הוא צריך ממנה? פוטוסינתזה!) והוא גם יודע בדיוק מה היא נועדה לתת לו – אור וחום (על זיהוי הרצון והצורך שלנו כתבתי בסטטוס הקודם – אתמול). הגילוי בין הפרח לשמש מאפשר לפרח לממש את עצמו, כי הגילוי מאפשר לו להיפתח, להראות את פניו ופנימיותו וכך להגשים את שליחותו – להביא יופי לעולם. ללא הפניית הפנים זה לזו לא יוכלו השמש והפרח לשתף פעולה בינהם וביחד לתרום ליופי בעולם. הפתיחות הזאת מתאפשרת רק מכיוון שהם מוכנים להתייחס זה לזו ולהיות באינטימיות של חופש וכבוד הדדיים, מהסגנון של "שנינו ביחד וכל אחד לחוד". היחסים בין השמש לפרח מזכירים כל יצירה טובה שנובעת משיתוף פעולה בין שניים או יותר. למשל: מקהלת נגנים, קבוצת שחקנים, פרויקט חברתי/עסקי/פוליטי/חינוכי, זוגיות, משפחתיות, חברות וכד'.

להפתח לפתיחות מזן חדש – כך זה קורה

פתיחות יכולה להתרחש כאשר אנו בוחרים להבחין בחוויה הפנימית שצפה בנו כשאנו נמצאים בנוכחות האחר/ים (הן פיסית והן ורטואלית – טלפון, אינטרנט וכד'). זאת, במקום להסתיר את פנימיותינו, להדחיקה או להכחיש אותה. כדי להפתח עלינו לתת לעולמינו הפנימי להיות גלוי ולאפשר לו הדהד החוצה במקום לחנוק אותו. שימו לב, הכוונה היא לא בהכרח להגיד את כל אשר על ליבינו ללא סינון, התחשבות ובקרה, אלא להתמקד בהדהוד פנימיותנו אל עצמינו ואל הסובבים והעולם במקביל, כאילו הייתה פנימיתנו פרח המרשה לשמש להאיר ולחמם אותו.

להיות פתוחים אינו כרוך ב "לעשות את" או "לדבר על", אלא פשוט להיות – להיות פתוחים. זאת בחירה, החלטה וכוונה. כלומר, לבחור שבהווייתנו ובאופן התנהלותנו האנרגטית והתפיסתית אנו פתוחים. הבחירה שלנו לוותר על הסתרה למען גילוי מאפשרת תוצאה של מעבר מסגירות לפתיחות, מבדידות ליחד, משעמום להתלהבות, מריחוק לקירבה, מבינוניות למצויינות מלהיבה. ואלה עשויים להניב מעשים ותוצאות אחרות, שמאופיינות בחיות, חיבור והתרגשות, הנובעים מאינטימיות, חום, חמלה ורוך – פירותיה של פתיחות.

פתיחות חדשה – דוגמה מהחיים

אתמול יצאתי לשמוע קונצרט – רביעייה שניגנה בטהובן. ציפיתי לחוויה אומנותית מעוררת השראה, אבל התאכזבתי. על הבמה מולי הופיעו קבוצת נגנים מיומנים להפליא, שביניהם היה תיאום מופתי, אך למרות זאת כל ההופעה עצמה עוררה בי שעמום רב לצד סקרנות רבה מהשאלה – איך דבר כזה יכול לקרות לאנשים כל כך כישרוניים?!

כדי למצוא תשובה לשאלתי זו התבוננתי על המשך ההופעה באמצעות קריאת הילות וראיתי שכל הנגנים אכן עושים את תפקידם באופן מלא, אבל ללא התייחסות זה לזה. ההילות שלהם היו קרות, צנומות ומנותקות מהשדה האנרגתי שעטף אותם ומהשדות האנרגתיים של שאר הנגנים והצבע בהילה של כל אחד מהם היה חיוור וריק. לא היה דיאלוג בין כל נגן לבין עצמו ולא זה עם זה. כל אחד ניגן כאילו הוא במופע יחיד והאחרים לא קיימים. כל אחד מהם הקפיד לשמור את עולמו הפנימי לעצמו ולהסתתר מאחורי הכלי שבו הוא מנגן מתוך אמונה שהקהל בא לראות נגינה ולא נגנים, יחידים ולא קבוצה, ביצוע ולא אינטאקציה. הרביעייה שהייתה על הבמה לא הבינה שמה שמרגש קהל זה הרגש שצף בעקבות המוסיקה. הם לא הבינו שרגש מוסיקלי יכול לנבוע מכלי נגינה רק כשהנגן המנגן מרגיש את המוסיקה בעצמו ויוצר תקשורת ויחסים עם שאר הנגנים ועם הנגינה עצמה. בהפסקה פרשתי וחזרתי הביתה ובדרך הענקתי לעצמי הילינג שהתמקד ביכולת לגלות עוד יותר את פנימיותי, במקום להסתירה, על מנת ליצור יחסים יותר קרובים וחמים עם עצמי ועם העולם סביבי. עכשיו אני מזמנת לעצמי חוויה מתקנת ומעוררת השראה בצורת מופע ג'ז מרהיב, שבו המוסיקאים פתוחים כל אחד אל עצמו, זה אל זה ואל הקהל במקביל.

אהבתם את המסר? בבקשה שתפו אותו עם חבריכם בקיר הפייסבוק שלכם, באמצעות לחיצה על כפתור "F" המופיע כאן למעלה בצד שמול בכחול. אני בטוחה שחברייכם יודו לכם על שאתם פותחים בפניהם שער. כמו כן, אשמח לשמוע את חוות דעתכם על מסר זה ואיך הוא משמש אתכם ולהתייחס לשאלותיכם בנושא. את תגובתכם בבקשה העלו כאן באמצעות כפתור "תגובה"

מתנהלקבלת סדרת הטיפים שלי (חינם) למימוש אהבות אמיתיות בכל תחומי החיים (פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות ועוד) בבקשה לחצו כאן

שבוע טוב ופתוח,

רונית

רונית שפי וולפין – מורה רוחנית
קריאת הילות והילינג – אבחון, ייעוץ, טיפול ואימון
לגילוי, ריפוי ומימוש עצמי, הגשמת ייעוד ויעדים

4 תגובות

4 תגובות לפוסט “השער השבועי – השער שיפתח ב- 26/11/11 – 20/11/11”

  1. ענבלבתאריך 18 נוב 2011 בשעה 3:41 pm

    וואו!
    אני כל כך שמחה שיצא לי לקרוא את זה, זה כל כך מדוייק וכל כך נכון.
    מתחבר לי בצורה קסומה לתסכול שדיברתי עליו בשיעור האחרון ולקראת הטיול שאנחנו נצא ביום ראשון שני.
    המשפט על האינטימיות של ביחד וכל אחד לחוד, הזכיר לי קשישה שהייתי איתה שנתיים בשירות לאומי.
    בשנה הראשונה שלי איתה, הייתי עדה לקשר שלה עם בעלה שהייתה לו מחלה שבה הוא לא זכר כמעט כלום.
    חוויתי וראיתי את התסכול שלה איתו כשהוא היה מגיע לסלון שהיינו יושבות בו ביחד ושואל את אותה השאלה פעם אחר פעם אחר פעם… איך היא לעיתים הייתה עונה לו בכעס "אבל כבר אמרתי לך!" ואיך באותה הנשימה הכעס היה משתחרר לה והוא היה מעתיק את השחרור הזה אליו.
    סקרן אותי מאוד טיב הקשר שלהם, מצד אחד הרגשתי שהם היו ביחד, מאוד אוהבים וזוג ממש יפה…
    מצד שני, הרגשתי שהם בנפרד, כמו חיים ביחד.
    בשנה השנייה שלי איתה, מצבו הדרדר והוא נפטר.
    באחד המפגשים היא סיפרה לי:
    "הדבק שלנו בזוגיות, היה שהיינו ביחד, וכל אחד לחוד."
    וואו!
    לקחתי והעתקתי.
    באותו הרגע, ועד הקריאה של הפוסט שלך, לא חשבתי שכך זה יכול להיות גם עם חברות, משפחה, בעלי חיים…..
    תודה.
    אני מודה ומוכירת תודה לך, ולאותה האישה היקרה.
    וואו..!

  2. תמר ושמעוןבתאריך 18 נוב 2011 בשעה 6:44 pm

    רונית, תודה על המאמר העבודה החשובה שלך והעזרה הגדולה, ההשראה ובעצם מה שחשוב זה לראות נכון. אז רציתי לשתף אותך
    http://video.pbs.org/program/nova/
    לינק לסדרה מציונת של NOVA ואני בחום רב ממליצה לראות אותה, קוראים לה "ארג הקוסמוס" יוצר ומגיש הסדרה הוא בריאן גרין, פיזיקאי וסופר שמתרגם את השפת הנוסחאות והמשוואות של המתמטיקה לסיפורים וויזואליים מהנים וקלים לעיכול, המתארים כיצד מתנהג הקוסמום בקצוות המימד, מרחב וזמן, ומה זה העולם, המימד הזה שאנחנו כל כך מזדהים עמו, באחד מהפרקים הוא מדבר על תפיסה של הזמן, איך שכל רגע דק של הווה קיים לנצח כמו פריים בודד בסרט. השבוע הסדרה עסקה בהתנהגות המוזרה של אלקטרונים על המושג קפיצה קוונטית ( מזכיר את המושג קפיצת הדרך בסיפורים חסידיים והבעש"ט) ובעצם כיצד שני אלקטרונים יכולים להיות בשני מקומות שונים רחוקים ולהשפיע אחד על השני בלי תווך של גורם או ומשפיע שלישי, כמו קשר רב חושי שאינו עובר דרך המרחב ודרך הזמן. פתאום המדע שנפרד מן הרוחניות בסוף המאה התשע עשרה, חוזר לפלוסופיה והופך דק מדק. ונוגע בגבולות המימד והחומר. ההתרחקות של המדע מהרוחניות היתה חלק מתהליך חשוב של למידה את היכולת של התבוננות נפרדת בתופעות חיצוניות. הסדרה מגלה שבגבולות החומר והמימד שלנו ברמה הקוונטית החלקיקית האלקטרונים משנים את ההתנהגות שלהם בהתאם להתבוננות שלנו. כאשר אנחנו לא מתבוננים באלקטרון ההסברות היא שהוא נמצא בכל מקום, כאשר אנחנו צופים את ההסתברות של המקום שהאלקטרון יהיה בו, האלקטרון יהיה שם. כלמר הצפי, הציפיה, היא ההשפעה המציפה את המציאות לכן זו אותה מילה, ציפיה וצפייה, כאשר את צופה שמשהו יקרה את בעצם צופה בו מתבוננת בו וגורמת לו לקרות. אנחנו כולנו בעצם בנויים מן החלקיקים הללו האטומים והאלקטרונים ובמהותנו אנחנו ישויות קוונטיות, לפחות כך היום אנחנו מגדירים את המציאות ומשפעים עליה, אבל הפרק שבקישור למעלה מדבר על ההשפעה של הגילוי של הפיזיקאי בור בראשית המאה העשרים הוא גילה את התאוריה הקוונטית, ההתנהגות המשונה של החלקיקים ברמה הקוונטית (הם קראו לזה ספוקי, כישופי) בזכותה לא הייתה מתאפשרת כל הטכנולוגיה בימינו, החל מהתאורה בבית ועד לתקשורת על כל גווניה מרדיו ועד אינטרנט בסלולר. הסיבה שהתאוריה הקוונטית עוררה כל כך הרבה התנגדות כולל איינשטיין שטען שהיא לא שלמה אלא חלקית, נובעת מן האפשרות שישנו כמו קשר על חושי בין אלקטרונים, ששני אלקטרונים בודדים מקיימים קשר הדוק צמוד אחד עם השני, גם וכאשר הם לא נמצאים באותו המקום. ושאלקטרון אחד יכול להיות בו זמנית בכמה מקומות, כלמר בעולם הקוונטי התפיסה של נפרדות בודדת הכלואה בזמן ומרחב לא אמיתית. שבת שלום והרבה אהבה.

  3. אביטל פלדבתאריך 20 נוב 2011 בשעה 5:10 pm

    רונית יקרה.
    נכון מאוד.
    לעתים הופעה מוזיקלית עלולה להיות כל כך משעממת כי המנגנים משועממים או עושים פעולה טכנית בלי רגש.
    זו אכן דוגמה טובה מאוד.

    בימים אלה של חורף ואפרוריות יש רצון להתכנס, מה שלעתים מוביל לתחושות של עצבות ודכדוך.
    אכן חשוב לי מאוד לזכור לבחור בחיות, ובהתרגשות ביומיום, גם בזמנים שבין לבין, ולא רק בהופעות ו/או בזמן שאני מטפלת/מלמדת, שאז אני מלאה בחיות ובהתלהבות.
    לשמור על ההתלהבות והחיות גם כשאני צריכה לעסוק בזוטות ובמטלות הפחות אהובות עלי…
    נו ו…..???

  4. לילךבתאריך 20 נוב 2011 בשעה 6:54 pm

    וואוו
    מדהים
    נותן השראה
    עוטף
    מלהיב
    מעורר
    תודה תודה תודה

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה