האם באמת תם עידן הגורואיזם (ואיך זה קשור לביטחון העצמי שלנו)?

מאת: בשעה 11:53 am נושאים: מאמרים

האם באמת תם עידן הגורואיזם? אם כן, איך יכול להיות שבכל יום מופיעים עוד גורואים חדשים ורבים מאלה שהכריזו על תום התופעה המזיקה הזאת הפכו להיות גורואים בעצמם?  

כבר מספר ימים שאני מתעוררת עם משפט שקראתי בלא מעט תקשורים של קולגות שלי "תם עידן הגורואיזם" ואני מתחלחלת, אבל שותקת. כי לא יפה להאיר ולהעיר על זה דבר. אבל היום תפסתי אומץ להגיד שעידן תם לא כשאדם או ישות שמדברת מגרונו הכריזה על כך, אלא כאשר סימני אותו עידן נעלמו ולא שבו.

למשל, עידן הדינוזאורים. גם אם יודיעו לנו בתקשור שהוא עדיין קיים הרי שלא נאמין, כי מי מאתנו ראה לאחרונה דינוזאור עושה סלפי? חזרה להצהרה השגויה שתם  עידן הגורואיזם – מי מכם לא פגש לאחרונה מישהו שמתיימר לדעת יותר טוב מכם מה נכון לכם?

לצערנו גורואיזם חי וקיים בזוגיות כשאחת הצלעות במשוואה ממלאה תפקיד של חצי אלוהים. אותו דבר קורה לא פעם בהורות כשצד אחד שולט בשני. כך גם בחינוך (כשמורים מתיימרים להיות יותר מתלמידים),

בבריאות (כשרופאים מתיימרים להיות יותר מבינים בגוף מהפציינטים מהקשב של הפציינטים לגופם), במדע (כשמדענים מתיימרים להיות מעל הטבע ומעל אלוהים), בעסקים (יועצים עסקיים מתיימרים להיות יותר חכמים מבעלי העסקים עצמם),

בפוליטיקה (כשחברים ממפלגה אחת מתיימרים להיות יותר צודקים מאחרת), בביטחון (כשמפקדים מתיימרים להיות יותר מפקודים), בחיי חברה,(כשכמות העוקבים, לייקים ותגובות מתיימרת לקבוע מי יותר מקובל),

באומנות (כשיוצרים מסוג מסוים נתפסים כיותר נוצצים), בדת (כשרבנים  מתיימרים להיות יותר מנהיגים שאינם דתיים) וברוחניות (כשמורים רוחניים מתיימרים להיות יותר מהתלמדים שלהם וישיות מוארות שמורים אלה מצנרים דרכם בתקשור מתיימרות להיות יותר מבני אדם).

תופעת הגורואיזם והמודעות לנזקיה קיימת לפחות 2000 שנה אם לא הרבה יותר והיא גדלה ומתפתחת על הזמן.

זוכרים את סיפורי "אברהם אבינו", שמנפץ את הפסלים, יוצא נגד עבודת אלילים ומשיק סאטרטאפ מקורי – מונותאיזם (אמונה באל אחד)?

נקווה שאם לא אנחנו אז הילדים או הנכדים שלנו יכתבו יום אחד על גורואיזם בהשתאות, כי לא יצליחו להבין איך פעם אדם אחד שלט באדם אחד במקום בעצמו.

עד אז יש לנו המון עבודה לעשות. בעיקר עם עצמנו – לשחרר את התכנותים מהתת מודע שגרמו לנו להאמין שאנחנו תמיד או פחות או יותר מכל יצור אחר.

יש לנו עוד דרך לעבור כדי להפנים שכולנו שווים בעיני הבורא כי כולנו ניצוץ אלוהי.

יש לנו עוד מיתוסים שגויים לנפץ שגרמו לנו להאמין שאנחנו רק כלי שדרכו מגיעים מיידעים גבוהים ונעלים לעולם מישויות תבוניות ומוארות מאיתנו.

כי, אם כולנו שווים בעיני הבורא, אז גם ישויות, מלאכים ופיות הם לא יותר מאיתנו.

לכן ראוי שנביע את עצמנו במילים שלנו ושנעשה את זה בחופשיות וללא התנצלות. 

שנפסיק לשמש צינור לכל מיני קולות גבוהים מאיתנו כביכול בסגנון "קבלתי בתקשור" או "מיידעים שירדו אלי".

שנפסיק להתהדר במסרים שקיבלנו מישויות ומדריכים רוחניים כביכול שמביעים את קולם דרכנו תוך יצירת רושם מטעה שהם יותר מאיתנו בכל מובן.

אני לא פוסלת חלילה כל תקשור, אלא אומרת שתקשור עלול להיות גורואיסטי כשנגשים אליו כמסר שהתקבל ממקור שמוצג כגבוהה יותר מהמתקשרים עצמם ומהקהל אשר לו נמסר התקשור.

אחד הדברים שעוזרים ליצור את השינוי הזה הוא לנסות לומר את אשר על ליבנו ללא מורא. בלי להשתמש בתקשור או בספר כזה או אחר כדי לשתף או לשכנע בצדקת דברנו.

ותקשור שונה מקריאה בדברים שונים כגון קפה, קלפים, גלגל העין, הילות, ידיים, רגליים, אף, אוזן, גרון וכדומה.

כי כשאנחנו קוראים משהו אנחנו מביאים את האינטרפרטציה שלנו לתוכן שקראנו ולא נותנים לכוח אחר "נקי" או נאור יותר כביכול לדבר מגרוננו.

ולנו יש המון מה לתת. אין כמו שיתוף נקודת המבט הייחודית שלנו. אז די אם דיבור על אדם שמתיימר להיות "צינור נקי".

כי בכולנו יש מהכל (העוצמות והחולשות). זה לא עושה אותנו פחותים אלא נבונים ורגישים. או כפי שמקובל לומר – אנושיים. במובן הכי טוב של המילה.

לא סתם קיבלנו גוף פיזי – הוא מהווה כלי להגשמה עצמית.  המשמעות היא שהגענו לחיים האלה כדי לקחת צעדים נוספים בצמיחה שלנו כנשמה אלוהית שיש לה גוף פיזי – אנושי.

את אנחנו יכולים לעשות באמצעות חקר, גילוי ומימוש מי שאנחנו באמת.

לא היגענו לכאן כדי להיות כלי שדרכו יעברו כל מיני דברים שאנחנו לא כמי ישויות וכדומה.

לסיום,

זה אלוהי להיות אנושי ואנושי להיות אלוהי.

אין שום ישות, מלאך מעל זה.

נהפוך הוא – רבות מהנשמות ללא גוף נמצאות ברשימת ההמתנה להיוולד לגוף פיזי אנושי, כי הוא מאפשר צמיחה מטורפת, שאותה אי אפשר לעשות ללא גוף.

עד אז הישיות, מלאכים ופיות חסרות הגוף הן בחלקן יצורות פלא מופלאות כמונו, אך בשונה מאיתנו אין להן עדיין גוף וכן הן בחזקת טרמפיסטיות  ואנחנו בעלות הרכב. ולא אגזים אם אומר על פאר הגוף האנושי – לימוזינה.

 

עדיין אין תגובות

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה