איך לחוות "שמחת חיים" בלי תלות במתרחש בתוכך ומסביבך

מאת: בשעה 8:39 am נושאים: מאמרים

מאז שאני זוכרת את עצמי כתלמידה בבית הספר כל בוקר הייתי מתעוררת עצובה, חרדה ומודאגת מהיום החדש שרק התחיל. זה לא קרה כי ההורים או המורים היו רעים אלי, אלא מכיוון שהתמודדתי עם המון אתגרים כמו מצב בריאותי ירוד (אלרגיות למזון ומחלת רנו) תחושה שאני שונה ומוזרה… בדידות חברתית וקשיי קשב וריכוז בלימודים עצמם.

תמיד כולם סביבי נראו לי מאושרים ומלאי שמחת חיים ונדמה היה שהכל זורם להם בטבעיות, בקלות ובכיף  ורק לי לא, אך לא הבנתי למה. מרוב סקרנות לפעמים הייתי מדמיינת שאני זה הם,
רק בשביל לחוש ולו לרגע אחד איך זה להיות שמחה ומאושרת. ככל שהתבגרתי גברה בי הכמיהה להיות כמוהם. כך נולד החלום הכי גדול שלילהתעורר כל בוקר מחדש מלאת שמחת חיים
ולא רק לשמור עליה במהלך היום, אלא גם לתת לה לגדול יותר ויותר מרגע לרגע ואפילו ללכת לישון מסופקת, עם חיוך על הפנים.

הכמיהה הזאת צמחה בתוכי גם אל תוך חיי הבוגרים ובכל יום שעבר השקעתי יותר ויותר בחקר וגילוי הסוד לשמחת חיים.

להתנהל מתוך שמחת חיים
מה שגיליתי בתהליך הזה היה שונה ממה שציפיתי והיישום של הסוד הזה הוביל אותי להתנהל מתוך שמחת חיים, גדלה והולכת, ללא כל קשר למה שקורה בתוכי ומסביבי. הבנתי שהחיים מלאי עליות ומורדות ואם צריכים לקרות לי רק דברים "חיוביים" כדי שאחווה שמחת חיים, הרי שלא אוכל לחוות שמחה כל הזמן, אלא רק מעת לעת.

המחשבה הזאת הייתה קשה לי, כי זה אומר שאני חייבת לסבול חלק מהזמן ורק מעת לעת אוכל לחוות רגעי אושר.

או במילים אחרות – אין בררה, אלא לחוש עליות וירידות במצב הרוח, בתפקוד ובהישגים שלי. הבנתי שאם כך נגזר עלי, הרי שיהיה לי קשה לקום כל בוקר בידיעה, שבכל רגע אני עלולה לשוב לאבד את שמחת החיים שלי. ומצד שני, לא היה לי מושג איך להחזיר לעצמי  את שמחת החיים כשלפתע היא נעלמת, על ידי תלות בדברים חיצוניים שמרגילים אותנו לצרוך כדי להיות שמחים כגון:

מזונות מתוקים, גלישה בפייסבוק,  שיחה עם חברים, בילוי עם המשפחה, עיסוק בתחביבים ובדברים אהובים, שנחשבים לכאלה שאמורים לשמח אותנו ולגרום לנו "להודות על מה שיש" ולהפסיק להתלונן על כך שאינו לא מסופקים…

הבנתי שיש מספר בעיות עם שימוש בדברים חיצוניים לי לשם העלאת שמחת החיים שלי: 

א. מה אם הם  לא זמינים לי באותו רגע שאני זקוקה להם (כגון אנשים, חוגים, אוכל וכד')?

ב. מה אם צריכה של יותר מידי מהם (כגון שוקולד) מזיק לבריאות שלי ופחות מידי מהם מעורר בי תחושת מחסור ו/או ריקנות?

ג. מה אם התלות בהם גורמת לי לאבד את העצמיות והעצמאות שלי ומעיקה על הסובבים אותי, כי הם מרגישים שאני "חונקת" אותם (את הבן זוג, ילדים, חברים)?

לחפש אושר במקומות הכי לא נכונים
מערכת החינוך מנסה ללמד אותנו "להסתדר בחיים", אבל היא לא מכשירה אותנו להיות אנשים שמחים ומאושרים. אך מה הטעם בחיים שמכווונים לדבר אחד – רק לשרוד?! 

מגיל צעיר מחנכים אותנו לשאוף לעבודה טובה כדי להרוויח מספיק כסף, כדי לשלם את חשבונות שלנו, כדי לקנות דברים שעונים באופן זמני על תחושה של העדר שמחת חיים כמו אוכל, בגדים, בילויים, חופשות וכדומה  ו…אפילו "תרומה לחברה"?!

לא אחת תהיתי האם באמת מטרת החיים שלי היא לטפל כל הזמן בבעיות חיצוניות לי, כגון טיפול בבית, בילדים, בזוגיות, בכדי לחוות רגעים של נחת, ערך עצמי, הצלחה ו…אושר ושמחה?!

מצד שני, אנחנו מוצפים בפרסומות שכולן עוסקות בדבר אחד משותף: איך להפוך לאדם שמח ומאושר באמצעות צריכה של מגוון שירותים ומוצרים… אך הם אינם מציעים לנו את הסוד ליצירת שמחת חיים שאיננה תלויה בדבר. כלומר, ללא כל קשר למתרחש בתוכינו ומסביבנו.

זאת ועוד, רבים מהמוצרים והשירותים הללו מציעים לנו לחפש שמחה ואושר במקומות הכי לא נכונים ו/או בדברים שאינם מתאימים לנו באופן אישי.

למרות זאת, לאנשים שמאמינים עמוק בתוכם שהחיים לא חייבים להיות מסע של סבל, אלא של שמחת חיים גדלה והולכת יש נטייה לנסות כמה שיותר פתרונות כדי לממש את החלום הזה.
אבל לפעמים זה לא קורה ואז אנחנו חווים אכזבה וחוסר אמונה שאנחנו באמת יכולים להיות שמחים עוד בגלגול הזה.

להתמודד עם אתגרים בהתלהבות, נחישות והתמדה
הבשורה הטובה היא שלכל אדם יש דרך ייחודית שלו ליצור שמחת חיים, מתוך חופש מוחלט וללא כל תלות במתרחש בתוכו ומסביבו והיא יכולה להיות נגישה לו 24/7, ממש כאן ועכשיו – בכל נושא,
בכל מצב ובכל מקום ללא כל מגבלה. מאז שגיליתי לראשונה בשנת 1977 את הדרך הייחודית שלי לחוות שמחת חיים. השקעתי רבות בתהליך של הבנה, העמקה ודיוק שלה. ככל שאני עוסקת במלאכה הזאת היא מצידה מתגמלת אותי בכך שהיא מאפשרת לי להגשים את עצמי במלואי (בכל התחומים – פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות, מודעות וכד') מתוך נינוחות, קלילות והנאה גדלים והולכים.

במקומות שצפים לי אתגרים הדרך הייחודית שלי מאפשרת לי להתמודד אתם בהתלהבות, בנחישות ובהתמדה, ממקום של ביטחון פנימי, תושייה ויצירתיות.  

התהליך הזה נבנה בהדרגה, צעד אחר צעד, כאשר בכל מהלך שאני עושה אני זוכה לעוד טיפה הצלחה. אני מאמינה שהשינוי המדהים הזה קרה בגלל שעמוק בתוכי תמיד האמנתי שלמרות שהחיים מאתגרים, לא הגעתי לכאן כדי לסבול, אלא להתענג על חיי!

עבורי "שמחת חיים" היא בעצם עונג ובמילים אחרות, זאת היכולת להתענג על החיים במלואם וליהנות מכל מה שיש להם להציע לי ומכל מה שיש לי להציע להם.

אני מתרגלת את אורח החיים הזה כבר 40 שנה ברציפות בחיי האישיים וחולקת עם אחרים את הסודות שגיליתי כבר 30 שנה במסגרת השליחות המקצועית שלי.

אמנם בעבר, לא אחת המסר שלי נתפס כהזוי ובלתי אפשרי, אבל מכיוון שאני לא רואה שום טעם לחיי ללא חוויה של שמחת חיים ומכיוון שאני רואה שנה אחר שנה שהחלום הזה הוא אפשרי אני מחויבת לחיות אותו בעצמי ולשתף בו את כל מי שפתוחים לגלות שיש עוד אפשרות מעבר למה שהם כבר מכירים.

2 תגובות

2 תגובות לפוסט “איך לחוות "שמחת חיים" בלי תלות במתרחש בתוכך ומסביבך”

  1. אורליבתאריך 15 דצמ 2020 בשעה 6:54 pm

    לא הבנתי מה השיטה

  2. רונית שפי וולפיןבתאריך 12 ינו 2021 בשעה 4:08 pm

    אורלי יקרה,

    כד להבין את השיטה את מוזמנת לעשות את 2 הפעולות הבאות:

    1. לעיין במדריך הכתוב שלי "איך להחזיר את השמחה לחיים שלך" הינה הקישור:
    לפרטים והרשמה לחצי כאן: http://www.the3i.co.il/guide/

    2. להשתתף בחודש התנסות ללא תשלום בשיעורי פלא – אמנות הצמיחה הטבעית.
    לפרטים והרשמה לחצי כאן: https://the3i.ravpage.co.il/pele/?ref=facebook

    לשאלות נוספות בבקשה סמסי לי לווצאפ 3892046 – 052

    באהבה,

    רונית

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה