מעליות וירידות בחיים לצמיחה מתמדת

מאת: בשעה 11:06 am נושאים: מאמרים

מי לא חווה מידי פעם ירידות ועליות בחיים?! רגעי בלקאאוט מוזרים, שמרגישים כאילו המטוס בו אנו טסים אל היעד שלנו נכנס לכיס אוויר. כתוצאה מכך אנו חווים קפיצה לא נעימה שמנתקת אותנו מהמעשייה בה היינו עסוקים קודם וקשה לנו לחזור אליה אחר כך, כי אנחנו בהלם, מנסים לעכל את השינוי הפתאומי ולוודא שהכל בסדר.

בשורה התחתונה, קשה לנו להמשיך מהמקום בו היינו לפני כן. ביומיום זה מופיע כתחושה שמשהו או מישהו קטע לנו את הרצף המחשבה, המשימה הפרויקט או החלום בהם היינו ממוקדים לפני כן. פתאום חל שיבוש לא ברור שגורם לנו להפסיק, לוותר ולעזוב את מה שהיינו עסוקים בו קודם. בתגובה אנו מאשימים את עצמנו שאנחנו לא בסדר, שלעולם לא נצליח ושהחיים שלנו זה קללה ולא ברכה.

למה זה קורה, איך יוצאים מזה וחוזרים לעצמנו וכיצד עוברים ממצב של ירידות ועליות בחיים לזרימה מתמדת?

ברגעים בהם נפסק רצף החיים שלנו אנו חווים בלקאאוט. כתוצאה מכל צפות מגוון תחושות לא נעימות כגון כקיפאון, התפזרות, או התפרקות. רבים קוראים לזה "תקיעות". זה מושג שבא לתאר מגוון חוויות לא נעימות של נתק בין הגוף לנשמה, קושי להיות אנחנ ןלחוות את החיים חוויה נעימה, שזורמת ברצף טבעי מדבר לדבר.

זה קורה כתוצאה מכך שמשהו או מישהו קטע הזרימה הטבעית של אנרגיית החיים במרחב האישי שלנו (בגוף, צ'אקרות והילה). הוא עשה את זה בכך שחדר למרחב שלנו כמו סלע גדול שהתדרדר לתוך נחל. במקום שהוא נמצא בו עכשיו, המים כבר לא זורמים.

כך גם אצלנו – כשאנו סופגים מאחרים דברים שלא שייכים לנו הימצאותם במרחב האישי שלנו עלולה להרגיש לנו כמו הסלע ענק שיושב עלינו, מעיק ותוקע. כי הוא נכנס ואנחנו יצאנו. זה בלקאאוט. התחושות הלא נעימות שנחווה בתוכנו נוצרות כתוצאה מכך שבמקום שהוא נמצא במרחב האישי שלנו נחווה אותו ולא את עצמנו.

כאן חשוב לנפץ מיתוס שגוי ולהגיד שהדבר שבאמת שעושה לנו נעים זה אנרגית החיים שלנו ולא של אחרים. כי האנרגיה של אחרים במרחב שלנו, קסומה ככל שתהיה לא מהווה חלק אורגני ממנו ולכן לא רק שאינה מיטבה אתנו אלא גם תוקעת אותנו. היא יוצרת תחושה של איבוד או ביטול עצמי. בעקבות זאת נתחיל להטיל ספק במי שאנחנו, ביכולות שלנו, בכיוון שלנו בחיים, במשמעות החיים שלנו ובעצם קיומנו כאן על פני האדמה.

ככל שנשהה במקום הזה נחווה ביטול, ספק וירידה בביטחון ובערך העצמי. נרגיש חשש, דאגה, וחרדה. זה עלול להגיע גם לייאוש ודיכאון עד כדי כך שנחווה את החיים כקללה ולא נרצה להיות כאן יותר. 

כדי לצאת מהתחושה הלא נעימה הזאת נחפש בחוץ מישהו או משהו שיציל אותנו וישנה את המצב – אנשים, מטפלים, סמים, אלכוהול וכד'. זה משתנה מאדם לאדם.

אך מלכתחילה הבעיה שלנו נגרמו כתוצאה מכך שאנרגיה זה חדרה למרחב שלנו ו/או אנרגיה ישנה רוצה לצאת ממנו אך לא מצליחה. כך שמה שיקל עלינו זה לא להוסיף עוד, אלא לשחרר בעצמנו מעצמנו אנרגיה זרה וישנה ולהתמלא באנרגיה חדשה.

איך עושים את זה? 

  1. מודעות – חשוב לדעת שהיקום נמצא בצמיחה וההתחדשות המתמדת וגם אנחנו כחלק ממנו. לשם כך, לכל דבר ביקום יש מערכת תיקון עצמית שיוצרת סירקולציה – דברים זרים וישנים יוצאים מכל דבר (גם מהמרחב האישי שלנו) ודברים חדשים נכנסים כל הזמן (גם אלינו). 

אנחנו מכירים את המערכת הזאת ברמה הגופנית כשאנו מצד אחד אוכלים (מכניסים חדש לגוף) ומתפנים לשירותים (מוציאים ישן מהגוף). כך זה גם בשאר המערכות שלנו – הרגשית, מנטלית, אנרגטית וכד' וגם בכל תחומי החיים שלנו – כלכלי, זוגי, הורי, מקצועי, בריאותי וכד'. 

אך בגלל שלימדו אותנו לנהל רק את המערכת הפיזית שלנו, כשאנו חווים תקיעות בשאר רמות הקיום שלנו (רגשי, מנטלי, אנרגטי וכד') לרוב האנשים אין כלים מתאימים לטיפול בעצמם.  

הבשורה הטובה היא שכאמור, מטבעה המערכת שלנו כל הזמן מתקנת את עצמה כשאנרגיה חדשה נכנסת ואנרגיה זרה וישנה יוצאת ממנה. הדרך לזהות את מה שמבקש לצאת ומה שמבקש להיכנס היא פשוטה להפליא. 

  1. סימנים – אם מה שאנו חווים בתוכנו לא נעים לנו, סימן שצפה בנו אנרגיה זרה וישנה שבשלה לצאת מהמרחב האישי שלנו (גוף, צ'אקרות והילה) ולפנות מקום לאנרגיה חדשה שרוצה להגיע לחיים שלנו ולקבל צורה גשמית בכל תחומי חיינו. 

לכן, אין צורך לצבור ערמות של תקיעויות, אלא לעשות הרגל לשחרר כל יום, את מה שבשל לצאת ולהכניס כל יום את מה שבשל להיכנס

שימו לב לא ליפול לטעות הקלאסית שרבים בעולם הרוחני עושים – במקום לשחרר מהמרחב האישי שלהם דברים לא נעימים הם מחפשים בחוץ אשמים לתחושתם הלא נעימה ומשחררים אותם. כמו מערכות יחסים, מקום עבודה, פרויקט, חלום וכדומה. 

יש משפט שאומר ש"כשאדם ישן עם כלב הוא עלול לקום עם קרציות". להבדיל אלף אלפי הבדלות – החיים האלה לא סטריליים. כשאנו פוגשים אנשים, חווים חוויות ופשוט קיימים יש סיכוי שנספוג אלינו אנרגיות זרות (שאינן שלנו). 

כמו כן, יצופו בתוכנו כל הזמן אנרגיות ישנות שפעם היו נכונות לנו, אך בגלל שצמחנו והשתנינו מה שהיה נכון לנו פעם לא נכון לנו יותר.

איך יוצרים שינוי ועוברים האורח חיים של ירידות ועליות לאורח חיים של צמיחה מתמדת?

  1. אחריות – אין צורך להאשים אחרים בחוויה שלנו, אלא לקחת אחריות אישי על המרחב האישי שלנו. ולעשות את זה על בסיס קבוע, כחלק מהשיגרת הטיפוח היומי שלנו (כמו צחצוח שיניים) ולא רק פעם כשכבר הגיעו מים עד נפש ואנחנו לא מסוגלים יותר לשאת את הקושי ורצים לטיפול. כי כאמור, כל הזמן אנו חשופים לפגיעות מבחוץ – אנשים, המצב בארץ ובעולם, המצב האקולוגי וכד'. 
  1. כלים – ללמוד כלים פרקטיים לניהול משק האנרגיה במרחב האישי שלך בצורה איכותית ולא מכל מני סרטוני יוטיוב שנותנים טיפים זריזים או מדיטציות בחינם. זה לא יסודי ולא רציני. ולהקפיד לשכלל אותם על בסיס קבוע. כי זה ממש כמו שריר – זה עובד כשעובדים עם זה.

    אך כמו שריר, כדי לפתח, במקום לחזור על אותו תרגיל כפי שכבר עשינו אותו בעבר יש לדייק אותו עוד ועוד. ואת זה אפשר לעשות בעזרת מאמן/ת כושר. אדם שיכול לראות אותנו מבחוץ ולהתקן את המקומות בהם אנו לא מודעים לשגיאות שאנו עושים במהלך התרגול. 

בכלל זה יש להיזהר מפתרונות בזק, אנשים שמציגים את עצמם כמשיחים, מוארים וככאלה שאם ישלחו לך ברכה או יעשו לך הילינג -שמילינג הכל יהיה טוב. כי אולי יהיה שיפור במצבך אך תתפתח תלות בינך לבין מי שעזר לך. לכן הדרך הכי טובה ליצור שינוי היא ללמוד להעניק לעצמך טיפול עצמי על בסיס קבוע. כמור , כחלק משגת הטיפוח שלך.

מהתבוננות שערכתי באמצעות קריאת הילה גיליתי שהשער שנפתח השבוע לצמיחה טבעית מזמין אותנו לקחת צעד נוסף ביכולת לנו לחוות כברכה את עצמנו, את החיים שלנו ואת החיים בכלל על כל מה שקורא בהם.

הדרך לעבוד מחוויה של קללה לברכה היא לנהל את משק האנרגיה במרחב האישי שלנו על בסיס קבוע. את האמנות הנפלאה הזאת האני מלמדת במסגרת שיעורי פלא-לייף-דאנס | אמנות הצמיחה הטבעית.

בקרוב אפתח מחדש את האפשרות להצטרף אליה. לקבלת פרטים נוספים בבקשה לשלוח לי הודעת ווטסאפ ל3892046 – 052

אהבתם?

אהבתם? תנו לי לדעת על כך בלחיצה על כפתור "לייק" בראש הדף (צד שמאל למעלה) ושתפו את יקירירכם. בנוסף, אשמח לשמוע בתגובה כאן למטה מה הפקתם מהמאמר ולהתייחס לכל שאלה שיש לכם בנושא. 

תודה רבה,

באהבה,

רונית

 

 

 

 

 

 

 

עדיין אין תגובות

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה