לממש את עצמנו בחופשיות וללא השפעת השיפוט של אחרים עלינו

מאת: בשעה 10:39 am נושאים: מאמרים

כבר מגיל צעיר מלמדים אותנו שעל מנת להשיג את מה שאנחנו רוצים בחיים, אחד הדברים שחשוב לעשות זה להסתיר מפני אחרים את מה שאולי לא ימצא חן בעיניהם ולחשוף בפניהם רק את הדברים שעל פי הקודים החברתיים הם יאהבו בנו.  ההרגל המזיק הזה עולה על פני השטח במיוחד כשאנחנו נמנעים לחלוק עם אחרים את הדברים שקשים לנו, או שמציגים אותנו (לדעתנו) באור פחות מחמיא. אך זה מפריע לנו לממש את עצמנו בחופשיות וגורם לנו להסתתר מהעולם במקום להתגלות בו.

כשהתחילו להופיע בגופי סימני הזדקנות ראשונים חששתי שאנשים ישפטו אותי על כך ושכתוצאה מכך יהיה לי פחות ופחות מקום נעים, בטוח ומשמעותי בעולם. שמתי לב שהחשש הזה צף לי במיוחד כששאלו אותי לגילי, כי מצאתי את עצמי מהססת להשיב עליה ומתלבטת האם לגלות את התשובה המדויקת, להתחמק ממנה בהומור או משהו אחר…?

אנשים שופטים אותנו כל הזמן באופן אוטומטי

כשבחנתי את הנושא יותר לעומק נזכרתי שאנשים שופטים אותי כל הזמן באופן אוטומטי, בין אם הם יודעים את הגיל שלי או לא. זה קורה בצורה ספונטנית והם עושים את זה כלפי כל דבר אחר שאני מגלה או מסתירה ולא רק ביחס לגיל שלי. לגבי מה שאני מגלה – יש להם שיפוט לגבי מה שאני מסתירה – יש להם סיפור, שהם עצמם יוצרים בראש שלהם ושאין לו כל קשר אלי ולמציאות שלי.

הם עושים את זה בכדי להשלים את המידע שחסר להם עלי בדרך טבעית – מהדמיון! זאת אומרת שבעצם כל פרט בי (גלוי או ניסתר) מזמין את האנשים סביבי לרקום בדמיונם סיפור עלי, בין אם זה המראה, הקול, הלבוש, ההתנסחות וההתנהלות שלי. הבשורה הטובה היא, שהסיפור של אחרים עלי איננו הסיפור האמיתי שלי, אלא שלהם!

להתמודד עם תופעת ה"השלכה" באמצעות עיקרון ה"אישור לכל" 

לתופעה הזאת יש אפילו שם מקצועי: "השלכה". כי אדם אחר משליך עליך את הפרשנות שלו אותך. על כך נאמר: "מה שחנה מספרת לי על דויד מגלה לי יותר עליה מאשר עליו". כדי להתמודד עם תופעת השיפוט הספונטני, שאנשים מפזרים ללא הכרה זה על זה פתחתי עיקרון שאותו אני מכנה: "אישור לכל". זאת אומרת שעל מנת להרגיש חופשייה, בטוחה ומאושרת עם מי שאני בעולם, ללא כל קשר  למה שאחרים חושבים עלי, אני מתרגלת אישור של עצמי ואישור של אחרים בו זמנית.

לשם כך אני משקיעה בעבודה פנימית שמאפשרת לי לקבל את עצמי ממש כפי שאני ואותם ממש כפי שהם. אני נוהגת כך מכיוון שאני לא באמת יכולה וגם לא רוצה לשלוט בצורה שבה אנשים תופסים אותי. לכן, עיסוק בניסיון להגן על עצמי מפני השיפוטיות שלהם כלפי נידונה לכישלון.  במקום זה, אני יכולה להשקיע את המרץ שלי ב"אישור לכל". איך אני עושה את הזה?

איך ליישם את עיקרון ה"אישור לכל" – מה שאני עושה בפועל

1. מאשרת את עצמי ואת האחרים, גם אם הם חלילה שפטו אותי.

זה לא אומר שעלי להסכים איתם, אלא להניח להם להיות כפי שהם ולא לנסות לתקן או לשפר אותם, מבלי שבקשו זאת ממני, כי אחרת זאת תהיה שליטה כוחנית בהם. וגם אם הם בקשו ממני עזרה, אני לא הולכת "לתקן" אותם, כי מנקודת מבט של "אישור לכל" הם לא "מקולקלים" ולכן אין מה תקן.

אז איך אני עוזרת להם בכל זאת? אני מלווה אותם בתהליך של גילוי ומימוש הצעד הבא בצמיחה שלהם בנושא שאותו הם רוצים לקדם.

2. מגנה על עצמי  בכלים בריאים ויעילים

מפני ספיגת אנרגיות של אחרים מבלי צורך להסתתר מפניהם לשם השגת מטרה זאת. כי הסתרה איננה פתרון בריא ויעיל, מכיוון שכשאני מסתירה מאחרים, אני למעשה יוצרת כסות על הדבר שעליו

אני מנסה להגן. אבל הכסות הזאת מסתירה אותו לא רק מאחרים, אלא גם מעצמי ולכן היא יוצרת חיץ ונתק ביני לבין עצמי בנושא.

בנוסף, הסתרה דורשת הרבה מאמץ ולכן היא גוזלת תשומת לב ואנרגיה מהדברים החשובים באמת, שזה לגלות את מי שאנחנו באמת ולתת לעצמנו ביטוי גשמי אמיתי בעולם בכל תחומי חיינו (פרנסה, קריירה, בריאות, מודעות וכד').

3. משחררת על בסיס קבוע דברים שספגתי מאחרים מבלי ששמתי לב.

זה יכול להיות דברים שספגתי מהם בעבר עד היום (מהחיים האלה או הקודמים), שגרמו לי לחסימות ועכבות וממזערת ספיגה של דברים נוספים מאחרים.

4. מתמלאת בכל מה שעושה לי טוב, מקדם ומצמיח אותי,

על מנת להתחזק, להתעצם ולהתחסן מפני מה שנהוג לכנות "דברים שליליים" ודעות של אחרים עלי.

5. מתמקדת בדבר שבשבילו הגעתי לחיים האלה

והוא – לגלות ולהגשים את השליחות שלי לחיים ולהפוך אותה למצפן פנימי למימוש עצמי מלא בכל תחומי החיים (פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות, מודעות וכד')

בנינוחות, קלילות והנאה, מתוך נחישות וללא בושה!

מימוש עצמי לא עוסק במציאת חן בעיני אחרים

מימוש עצמי לא עוסק במציאת חן בעיני אחרים, אלא בהבנת הסיבה שבגללה הגענו לחיים האלה ובהתמסרות להפיכת התשובה לשאלה הזאת  מתובנה לתוצאה גשמית בכל התחומים, על בסיס יומי.
השלב הראשון בתהליך הוא ליצור חוסן פנימי, שיאפשר לנו להתמודד עם הסביבה שבה אנו חיים ועם כל מי שיש לו שיפוט עלינו, על מנת שנרגיש חופשיים כדי שנוכל לממש את עצמנו מבלי להתבייש.
ולהשיג את מבוקשנו בנחישות וללא בושה.

במידה והגישה הזאת שהצגתי כאן בפניך נוגעת בך,

אני שמחה להזמין אותך לקבל ממני עזרה בתהליך גילוי ומימוש השליחות שלך לחיים
והפיכתה למצפן פנימי למימוש עצמי מלא בכל תחומי החיים שלך במהלך השנה החדשה שבאה עלינו לטובה.

בתהליך שנעשה יחד אסייע לך

  • להתעצם – להתחזק, להתמלא ולחוות שקטעל מקומך בעולם, כדי להרגיש חופש להיות בומבלי להסתתר מאף אחד.
  • לזהות מהם הרצונות האמיתיים שברצונך להפוךמחלום למציאות השנה בתחומים שבהם יש לך תחושת תקיעות,כגון פרנסה קריירה, יחסים, בריאות, מודעות וכד',
  • למצוא את הדרך הייחודית שלך לצאת מהתקיעותולשחרר חסימות כמו אמונות מעכבות,דפוסים, הרגלים, טרואמות וכאבים.
  • להשיג את התוצאות הרצויות לךולהגיע למקום הנכון והמדויק לך.
  • להרגיש טוב ולחוות משמעות, סיפוק ושמחה.
  • לעשות את התהליך בנינוחות, קלילות והנאה

מתוך דיוק החיבור והקשב לעצמך.

את זה נוכל להשיג באמצעות  סדנת "לחיות מתוך שליחות" שאני מנחה.

במהלך הסדנה אעזור לך לגלות את השליחות שלך לחיים ולהפוך אותה ל"מצפן פנימי" שההקשבה לו תאפשר לך להגשים את עצמך כל התחומים על בסיס יומי, ממש כאן ועכשיו – בכל נושא, בכל מקום ובכל מצב.

המחזור הבא של סדנת "לחיות מתוך שליחות"

מתחיל בקרוב המקומות מוגבלים וההרשמה המוזלת נפתחת עכשיו! אלא שהסדנה לא מתאימה לכל אחד.

לקבלת שיחת התאמה ממני באופן אישי וללא תשלום אני רוצה להזמין אותך לעשות את הצעדים הבאים:

  • לעיין בדף המידע אודות הסדנה
  • להרשם לשיחת התאמה בחלונית שמחכה לך בדף המידע
  • למלא את שאלון ההתאמה לסדנה שיפתח בפניך לאחר שנרשמת לשיחת ההתאמה.

לפרטים והרשמה לשיחת התאמה – בבקשה ללחוץ כאן עכשיו

ועד שנפגש, אני מזמינה אותך לתרגל "אישור לכל"!

בהצלחה, יום נעים ושבוע שמח!

באהבה,

רונית

עדיין אין תגובות

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה