איך לעשות שהכל יזרום בכיף…?!

מאת: בשעה 7:56 am נושאים: מאמרים

איך לעשות שהכל יזרום בכיף…?! השאלה הזאת מופנית אלי מהרבה אנשים שעל פניו נראה כי "הכל בסדר" בחיים שלהם (פחות או יותר).
אבל כשמתבוננים יותר מקרוב על השיגרה שבה הם חיים, מסתבר שהתוצאות שהם משיגים נוצרות במאמץ.
כלומר, מתוך לחץ, מתח ודאגה.
הם מתלוננים על כך שהם מגיעים לסוף היום עם "הלשון בחוץ", ולעיתים חווים תחושה שהם "סחוטים כמו לימון", בלי אוויר לעצמם ובלי כוח לכלום ובמיוחד לדברים שבאמת משמחים אותם.
כתוצאה מכך צפה להם השאלה: "מה שווים כל הדברים שיש לי בחיים, אם הדרך להשיג אותם לא מהנה?!"

מתחת לתחושה המטרידה הזאת מסתתר החלום האמיתי שלהם והוא לא רק "להסתדר בחיים" וגם לא רק שזה יקרה בקלות, אלא "שהכל יזרום בכיף"… זאת אומרת – גם בקלות וגם בהנאה!

זרימה

הפעם הראשונה שנתקלתי במושג הזה: "זרימה" היה בנסיבות דווקא לא כל כך טובות. כתוצאה מכך נאלצתי אז ללמוד את אחד השיעורים החשובים ביותר בחיים שלי. שיעור ששינה אותם לעד. כשהבנתי ויישמתי את השיעור הזה גיליתי שלמרות כל האתגרים, התחלתי באמת ליהנות מהחיים, בלי תלות במה שיש או אין לי ובמה אני עושה או לא עושה!

אני רוצה לשתף אותך במקרה שחוויתי אז ובמה שלמדתי ממנו על יצירת זרימה בחיים, ועל הדרך, לנפץ איתך מספר מיתוסים בעניין כדי לפתוח שער לאפשרות חדשה:

כשהייתי בת 14 חליתי במחלה בשם "רנו". היא נוצרת כתוצאה מזרימה ("סירקולציה" בפי הרופאים) לקויה של הדם בגוף וגורמת לגפיים (רגליים וידיים בעיקר) להיות קפואות לא רק בחורף, אלא גם בקיץ. הקפאון הזה היקשה עלי לבצע פעולות בסיסיות כמו למשל ללכת ולעמוד יותר ממספר דקות ברצף.

מכיוון שהדם לא זרם טוב בגוף שלי הרגשתי חולשה כללית, כך שלא היה לי כוח לעשות את מה שאני רוצה ואוהבת כמו למשל לרקוד, לכתוב, לקרוא ולטייל והייתי שרויה בדכדוך קבוע.

לאורך התהליך חוויתי הרבה עליות וירידות. אבל לבסוף פיצחתי את התעלומה והצלחתי לחולל שינוי מהותי!

לאחר בדיקות מקיפות הרופא הסביר לי שמדובר במחלה שאין לה עדיין תרופה. ההמלצה שלו לשינוי מצבי הייתה: "תלבשי חם ותעשי הרבה ספורט". כדי לעודד את רוחי הוא הוסיף בהתלוצצות: "עד גיל 40 או שזה יעבור או שאת תעברי!"

הורי לא ויתרו ולקחו אותי למגוון טיפולים אלטרנטיביים מתוך תיקווה למצוא פתרון מכיוון אחר, אבל מצבי לא השתפר, אלא רק הלך והחמיר.

מיום ליום החלום שלי להיות בריאה, מלאת חיוניות ושמחת חיים ולעשות את מה שאני באמת אוהבת נראה הולך ומתרחק ממני. החיפושים הכושלים אחר מוצא אלטרנטיבי מהמצב הובילו אותי למסקנה, שכנראה הפתרון נמצא בתוכי ולא אצל אחרים. לכן החלטתי לחקור ולגלות בעצמי איך ליצור זרימה טובה בגוף שלי. לא היה לי מה להפסיד וחשיפת הסוד הזה ריתקה אותי.

לצורך העניין השתמשתי בעקרונות שגיליתי כשנתיים קודם לכן במהלך חזיון שחוויתי, בהיותי בת 12.

ככל שהשקעתי בנושא, הסמפטומים שמהם סבלתי התחילו להעלם בהדרגה. לקח לי כמה שנים טובות לרפא את עצמי כי עסקתי בניסוי ותעייה ולכן זה לא תמיד הצליח.

לאורך התהליך חוויתי הרבה עליות וירידות. אבל לבסוף פיצחתי את התעלומה והצלחתי לחולל שינוי מהותי!

היום, בשנת 2018,  אני בת 52 ובריאה לחלוטין, תודה לאל.

ארבעת התובנות לגבי זרימה

מה שריפא אותי היו ארבעת התובנות הבאות לגבי "זרימה":

1. זרימה עוסקת בניהול משק האנרגיה שלנו בכל המישורים (פיסי, רגשי, מנטלי, רוחני וכדומה) בו זמנית ולא רק במישור אחד, ממש כמו שהמים בנהר נטמעים בים והופכים להיות חלק בלתי נפרד ממנו ולא ממלאים רק איזור ספציפי בו.

2. זרימה היא הוליסטית וכוללת את כל רמות הקיום שלנו הפיסית (גוף) ומטאפיסית (צ'אקרות, הילה וכד') כאחד.

3. זרימה איננה עוסקת ב"לשרוד" אלא בדבר גדול ומשמעותי יותר: לחלוק עם העולם את הסיבה שבגללה נולדנו לחיים האלה. עלינו לעשות זאת כאורח חיים. כלומר, כאן ועכשיו – בכל נושא, בכל מצב ובכל מקום ובכל תחומי החיים בו זמנית (ולא רק בקריירה, אלא גם ביחסים, בריאות, מודעות וכד').

כשאנו חולקים עם העולם את הסיבה שבגללה הגענו לחיים האלה אנחנו למעשה חיים מתוך שליחות!

4. "לחיות מתוך שליחות" זה לא להציל את העולם או לתת לכל העולם ואשתו כמה שיותר, אלא לתת ולקבל בצורה הרמונית, שממלאה ומספקת גם אותנו וגם את האחרים בו זמנית, על בסיס יומיומי ולא רק מעת לעת. כשזה קורה נוצרת בריאות בכל רמות הקיום ובכל תחומי החיים (פרנסה, קריירה, בריאות, יחסים, מודעות וכד').
נתינה וקבלה לא מאוזנת איננה בריאה תרתי משמע ומשאירה אותנו מרוקנים וחולים ברמה כזאת או אחרת.

אני גדלתי בבית שחינך אותי לערכים של נתינה ועזרה לזולת עד כדי הקרבה למענם. המושג של נתינה לעצמי לא דובר בילדותי ומי שהעיזו קצת להעניק לעצמם נחשבו אז לאגואיסטים.

מתובנות למעשים

ההחלמה ממחלת הרנו לימדה אותי שעל מנת לחוות חיוניות ושמחת חיים ובכדי להרגיש שאני מסוגלת לעשות את מה שאני אוהבת עלי לתרגל על בסיס יומי הזרמה של אנרגיית החיים שלי וכדי שזה יקרה עלי לחיות מתוך שליחות. זאת אומרת שהצעד הבא שלי היה, לנהל אורח חיים מלא משמעות, שמבוסס על ידיעת התשובה הברורה לשאלה: מה אני עושה כאן בחיים האלה ומה עלי לתת ולקבל במהלכם ברמה העקרונית?

לתשובה לשאלה הזאת עלי לתת ביטוי גשמי ופרקטי בכל תחומי החיים (פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות, מודעות וכדומה). התרגיל והתרגול של אומנות הזרימה או במילים אחרות "חיים מתוך שליחות" איננה דבר שלומדים בבית הספר, גם לא בבתי הספר לרפואה אלטרנטיבית. פה ושם יש אנשים רוחניים שאולי יודעים על זה,אבל רק מעטים בעולם ממש יודעים איך באמת לעשות את זה הלכה למעשה ובצורה רצינית ומדויקת ואפקטיבית.

אני אומרת את זה עם יד על הלב,לאחר מחקר והתנסות מעניקים בנושא. זאת הסיבה שהרבה אנשים מדברים על "לזרום", עד כדי כך שהמושג הזה ניכנס לז'רגון הדיבור שלנו. אבל למרות זאת רוב האנשים שרוצים "לזרום" תכלס בשטח פשוט לא יודעים איך לעשות את זה ואין להם מושג קלוש איך בפועל לנהל את משק האנרגיה שלהם ברמה הפיסית, רגשית, מנטלית ורוחנית בו זמנית, בצורה בריאה.

כך קרה, שגם את התרגיל הפרקטי עצמו שעלי לתרגל על בסיס יומי בכדי לזרום ובכדי לחיות מתוך שליחות נאלצתי לחקור, לגלות ולפתח בעצמי.

אני מתרגלת אותו כל יום מאז נעוריי והוא מאפשר לי לחיות מתוך שליחות מאז ועד היום. הוא אפשר לי לגלות שהשליחות שלי לחיים היא עונג. "עונג" לא במובן הרגיל של המילה, אלא במובן של להיות ערה לזרימת האנרגיה האלוהית בכל דבר בעולם: בתוכי, מסביבי וביקום כולו. העונג הזה מאפשר לי לתת ביטוי גשמי לניצוץ האלוהי שאני בכל תחומי החיים שלי בו זמנית (פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות וכד'). עונג הוא גם השליחות המקצועית שלי ולכן אני עוזרת לאנשים להתענג על החיים במלואם וליהנות מכל מה שיש לחיים להציע להם ומכל מה שיש להם להציע לחיים.

איך אני עוזרת לאחרים? אני מלמדת אנשים לחיות מתוך שליחות ולתת לה ביטוי גשמי על בסיס יומי בכל תחומי החיים שלהם (פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות וכד').
מה הצעד הבא שלך עכשיו? כדי להביא את אנרגיית החיים שלך למצב שהיא זורמת בצורה תקינה, הרמונית ומענגת בכל רובדי הקיום שלך (הפיסי והמטאפיסי כאחד) אני מציעה לך להתחיל מיצירת שינוי בתודעה שלך. כי שינוי בתודעה יוצר שינוי הדרגתי בתוצאה!

הצעד הראשון הוא לנפץ מספר מיתוסים נפוצים בנושא ולגלות איך באמת יוצרים זרימה או במילים אחרות: איך חיים מתוך שליחות.

את זה אני מזמינה אותך לעשות כבר עכשיו באמצעות האזנה למדריך שלי לחיים מתוך שליחות. הגישה אליו כרגע חינמית לחלוטין.

לגישה חינמית למדריך לחיים מתוך שליחות – בבקשה ללחוץ כאן עכשיו

באהבה,
רונית

עדיין אין תגובות

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה