להפוך כישלון להצלחה בעצמך – מסר 1

מאת: בשעה 1:34 pm נושאים: Uncategorized

שיעור אינטרנטי חינם בשידור חי

רונית שפי וולפין – מורה רוחנית, מראיינת אורח מיוחד:

הפסיכולוג אריק פלד, נציג "העבודה" של ביירון קייטי בישראל.

יום שלישי 22.2.11  בשעה 12:00 – 14:00

ההזמנה לשיעור זה נשלחה ל-10,000 איש,
אך בשידור יש מקום ל-100 בלבד

להבטחת מקומך יש להירשם מראש  – להרשמה עכשיו לחץ/י כאן

מכשלון להצלחה – טעויות נפוצות וההצעות לתיקון

במהלך השיעור אריק יציג טעויות נפוצות ותיקונים שהוא מציע, הקשורים ב"לאהוב את מה שיש" כאחד הכלים להפיכת כישלון להצלחה במינימום מאמץ וזמן. "שיטת העבודה מאפשרת להשתחרר מהעבר שלנו וליצור את העתיד שלנו ע"פ טביעת הנשמה שלנו, ממקום של חופש ולא ממקום של פחד"  אומר הפסיכולוג פלד. תכינו משהו לרשום ושאלות לשאול אותו – אפשר כבר להעלות אותן כאן למטה בתגובות. אני מלאת סקרנות.

בניית "סיפור ההצלחה" שלך ככלי למימוש מהותך, ייעודך ושליחותך בכל תחומי החיים

אף אדם מצליח לא נולד כסיפור הצלחה, אבל כל אדם מצליח בחר (במודע או שלא במודע) לראות את הפרקים בחייו (כולל המאתגרים ביותר שבהם) כסיפור הצלחה בהמשכים. יצירת גרסא מוצלחת של סיפור חיינו היא אחד הסודות לקפיצה קוונטית מכישלון להצלחה

הבורא לא שם אותך כאן כדי שתיכשל, אלא כדי שתצליח לממש את המהות, הייעוד והשליחות שלך בכל אחד מתחומי החיים (פרנסה, בריאות, זוגיות, משפחה, מודעות עצמית ועוד). אחד הקשיים במימושך העצמי הוא הסיפור שאתה מספר לעצמך ולאחרים על המורשת שלך (על העבר, ההווה והעתיד שלך).

למזלך יש יותר מדרך אחת לראות את האמת ולכן גם יותר מדרך אחת לספר את סיפור חייך, בעבר בהווה ובעתיד. אם אתה "מוכר" לעצמך סיפור של כשלון, העולם "קונה" את הגרסא שלך, ומשתתף בגילומו עבורך באמצעות האנשים והנסיבות בחייך.

תמצית סיפור ההצלחה שלי, שאותו סיפרתי כבר מיליון פעמים, הפעם בגרסא חדשה:

ב1977, בהיותי בת 12, לאחר תקופה ממושכת בה חשתי סבל רב ונחלתי כישלון בלימודים, בחברה, וביחסים עם עצמי, חל מהפך משמעותי בחיי – חוויתי חיזיון רב חושי ששינה את התפיסה ואת הדימוי העצמי שלי באופן טוטאלי והפך אותי מנכשלת למוצלחת ב30 שניות (פחות או יותר, כי החיזיון היה קצר מאוד, אך נחווה בעיני כאין סופי).

תמצית המסר שקבלתי בחיזיון הייתה: "מי שאת חושבת שאת זה לא מי שאת באמת. על מנת להפסיק את הסבל והכישלון שאת חווה עלייך לגלות מי את באמת ולהקדיש את חייך לגילוי הסיפור האמיתי שלך". המסר הזה היה הצעד הראשון שלקחתי בפיתוח ארגז כלים רב חושיים (על חושיים וחושיים) למילויי ההנחיה שקיבלתי בחיזיון. למרות שמאז עברו כ-22 שנה, אני עדין ממשיכה את תהליך המחקר, הפיתוח והיישום של הכלים הללו בחיי, והם מצידם מאפשרים לי להיות המורה של עצמי וללמד את תלמידי להיות המורים של עצמם – לאבחן, לייעץ לטפל ולאמן את עצמנו בעצמנו.

זאת השקעה יומיומית. בכל יום אני יוצרת עוד חלק בסיפור ההצלחה שלי. בכל יום עוד דף, בכל חודש עוד פרק ובכל שנה עוד ספר, כאשר הכלים הרב  חושיים מסייעים לי להתאהב עוד ועוד במה שיש לי (בעבר, בהווה ובעתיד שלי), אך לא להיאחז בו ולא להיות שבוייה בתוכו. במילים אחרות – להיות חופשייה.

חופשי זה להיות בעולם אך לא של העולם

"אי היאחזות" או "חופש" הוא אחד העקרונות למימוש שליחותינו בכל תחום בחיים ולהפיכת חיינו לסיפור הצלחה. עקרון זה מתבסס על ההבנה שכדי להצליח לממש את מהותנו, ייעודינו ושליחותינו בכל התחומים אין טעם להתווכח עם המציאות, אלא קודם כול יש  לקבל אותה כפי שהיא. זהו עקרון עתיק יומין שזכה להתייחסות במגוון מסורות רוחניות ודתיות. הבודהא, למשל, עסק בהשתחררות מסבל וראית העולם כפי שהוא.

היהדות ראתה את החיבור בין מורשת העבר ליצירת העתיד, כפי שנאמר במסכת אבות: "דע מאין באת, ולאן אתה הולך, ולפני מי אתה עתיד ליתן דין וחשבון". וגם ישוע לימד בברית החדשה, כי על האדם "להיות בעולם אך לא להיות של העולם".  את אחת הגרסאות המודרניות של הרעיון, אפשר לראות גם אצל ביירון קייטי, מחברת הספר "לאהוב את מה שיש". קייטי הייתה מאושפזת בדיכאון קשה כאשר חוותה מהפך בגישתה לחיים ובעקבותיו פיתחה את שיטת "העבודה" לשחרור מסבלות העבר שלנו.

אחת הטעויות נפוצות במימוש עצמי: התנערות מהסיפור שלך או היאחזות בו

ישנן מספר טעויות נפוצות בשימוש בסיפור ככלי להצלחה בחיים, שלא רק שלא מביאים את המשתמשים בו למקום מאושר, אלא אף לתסכול. אחת הטעויות הנפוצות היא למשל הנטייה לאחד משני הקטבים הבאים:

קוטב ראשון הוא ההתנערות מהעולם הארצי ומהסיפור שלכם כהוויה החיה בעולם הארצי עד כדי שאיפה להיות נטולי סיפור. היציאה לקוטב הזה מבוססת על האמונה שכל סיפור שנספר לעצמינו, מקורו באשליה. המחזיקים באמונה זו שואפים לחיות כהוויה טהורה נטולת אגו, שייכות והיסטוריה. גישה זו מעודדת את האדם  לוותר על הרצון, היוזמה והחזון ובמקומם לא להשתוקק לדבר. אך למעשה הרצון הוא ביטוי טבעו של הניצוץ האלוהי – להתממש.

הקוטב השני הוא היאחזות בעולם הארצי מתוך תפיסה שרק מה שניתן לתפוס בחמשת החושים קיים (הגוף, הבית, הרכב, הכסף וכד'). הסבל שהגישה הזאת יוצרת הוא רב, כי אם אדם תולה את הדימוי העצמי שלו במה שיש לו בעולם החומר, ברגע שהנכס הזה נפגע, מתבלה או נעלם גם הוא עצמו נעלם. מקור הסבל איננו ברצון שלנו להיות, לעשות ושיהיו לנו דברים, אלא בהיאחזות בהם ובכך שאנו מוגדרים על פי מה שיש לנו.

חופשי זה לא לגמרי לבד – מעורב ולא מעורבב

החופש של האדם להצליח, טמון באמצע שבין הקטבים: לא להתנער מהסיפור שלנו כי הוא רע, ולא להיאחז בו כי הוא טוב (או להיפך), אלא לממש אותו מבלי להפוך להיות הוא.

מסיבה זו פיתחתי כלים שבאמצעותם אפשר לזהות מהי מהותך, ייעודך ושליחותך האמיתית בכל תחומי החיים ולממש אותם מבלי להזדהות איתם ומבלי להפוך להיות הם. זה מאפשר לכם למצוא את מקומכם בעולם, להיות מעורבים בחיים, שותפים בהם אך לא מעורבבים בהם. בקיצור – להיות חופשיים.

אני מאמינה שלא באנו לעולם רק כדי לחיות ב"אי סבל", אלא כדי להגשים את הניצוץ האלוהי שהיננו, באמצעות מימוש מהותנו, ייעודנו ושליחותינו בכל תחום בחיינו. הצעד הראשון למימוש החלום הזה הוא אכן להשתחרר מסבל, אך הצעד הבא הוא לזהות ולממש את עצמינו בכל תחומי החיים (אישי, רוחני, מקצועי) על בסיס יומיומי, באמצעות יצירת חזון ברור לחיים, הצבת יעדים ועמידה בהם בהצלחה, קלות ונינוחות.

הדרך ליצירת סיפור ההצלחה שלנו מורכבת מכלים רב חושיים (על חושיים וחושיים) שעליהם נמנים אלמנטים כגון: שימוש בטקס (שיחה, NLP וכתיבה), בקול (צ'אנטינג, וכד'), מגע, תנועה ועבודה אנרגטית – מדיטטיבית. בשיעור האינטרנטי הזה נעמיק את היכולת להשתמש בחקר המחשבות שלנו לפי "העבודה" של ביירון קייטי ותוך כדי שאנו מתוודעים לטעויות הנפוצות ולתיקונים המומלצים בנושא בעזרתו של אריק פלד.

יום שלישי 22.2.11  בשעה 12:00 – 14:00

המקומות בשידור מוגבלים, להבטחת מקומך יש להירשם מראש.

להרשמה לחץ/י כאן עכשיו.

בבקשה כתוב/י את תגובתך ו/או שאלתך בנושא כאן למטה

מתנה – טיפים חינם למימוש אהבותייך האמיתיות בכל תחומי החיים
לחץ כאן  עכשיו
:
http://www.the3i.co.il/?page_id=204

כל הזכויות שמורות למחברת: רונית שפי וולפין – מורה רוחנית,  מייסדת תוכנית העין השלישית
ל
מימוש עצמי לפי פרופיל הנשמה בכלים רב חושיים (על חושיים וחושיים)

5 תגובות

5 תגובות לפוסט “להפוך כישלון להצלחה בעצמך – מסר 1”

  1. אביטל פלדבתאריך 08 פבר 2011 בשעה 6:00 pm

    רונית יקרה. במהלך הקורס חשבתי לעצמי די הרבה על הדמיון המסויים בין גישתך ובין הגישה של ביירון קייטי. קראתי את ספרה "לאהוב את מה שיש" ושמעתי לא מעט אודותיה ואף ראיתי מספר וידאוס איתה של עבודתה. בשמחה אשתתף בשיעור האינטרנטי הזה.
    אחת השאלות הראשונות שעולות בדעתי להעלות שם היא השאלה של טל וגם שלי שפרסמת בדף שלך לתגובות:
    "…למה הדבר הראשון שאנשים נוהגים לעשות הוא להכות את עצמם במקום לפרגן לעצמם?!".
    זאת שאלה שמעסיקה אותי תמיד אבל במיוחד מאז שהתחלנו את הקורס שלך.
    ברור שהסיבות נעוצות בדפוסי חינוך שנטבעו בנו. אך מדוע כל כך קשה לעקור את המנהג המבאס הזה?
    תודה.
    אביטל

  2. […] אם גם את/ה השקעת בתיעול מחשבותייך למקום בונה, אך במקום להיעזר בהן כקרש קפיצה להצלחה הסתבכת קצת, השיעור הזה הוא בשבילך. במהלך השיעור אריק יתייחס לשאלות של המאזינים. את שאלותיכם כתבו מראש בתגובה לפוסט הקודם בנושא. […]

  3. מזלבתאריך 21 פבר 2011 בשעה 9:12 am

    שלום, השאלה שאשמח לקבל עליה תשובה היא מדוע כשאנו נכשלים פעם אחת אנחנו גוררים את הכישלון לכל סיטואציה אחרת ו/או נוספת ואנחנו כבר מחליטים שאנחנו כישלון ולא יכול להיות אחרת, אלא אם במקרה חווינו הצלחה. מה עוד שאנחנו כבר פוחדים להתנסות שמא ניכשל שוב.
    האם זה אופייני לאנשים שמטבעם חושבים לא חיובי.

    והאם אנו יכולים להגיד בוודאות שאם אני חושב ו/או מרגיש שליליות ופחד אנו יכולים למשוך סיטואציות מכשילות?

    תודה. מזל

  4. אורליבתאריך 21 פבר 2011 בשעה 9:06 pm

    ברשותך האם תוכל להתיחס למשפט שרשום למעלה חופשי זה לא לגמרי לבד מעורב ולא מעורבב. מה הכוונה יש לי הרבה מחשבות על אני לבד למרות שאני עשיתי את העבודה על המשפט אני לבד . האם תוכל להציע עוד משפטים שמנקים יותר את עינין ה"לבד". ובכלל איך עלי להוציא מחשבות מלחיצות בנושא כלשהו אם אני רוצה להשתחרר ממנו . למשל עבודה.

  5. splwyfuבתאריך 24 מרץ 2011 בשעה 2:51 pm

    Rx3tDk wzlolcltatdq, [url=http://tfsjfbnykpdj.com/]tfsjfbnykpdj[/url], [link=http://omnjydptaptm.com/]omnjydptaptm[/link], http://aphwsgjsmypm.com/

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה