משמעות החיים תמצא אותך גם כששכחת לחפש אותה

מאת: בשעה 8:02 am נושאים: מאמרים

משמעות החיים שלנו תמיד תחפש אותנו. גם כשאנחנו נשכח לחפש אותה. לבסוף היא תמיד תמצא אותנו. כדי להצליח לעשות זאת היא תופיע בפנינו במגוון גלימות יצירתיות. הן יעשו את זה במטרה למשוך את  תשומת ליבנו ולא לאפשר לנו להתעלם מהן לאורך זמן. בהתחלה נחווה את הגלימות הללו כ"בעיות" (כגון כאבים פיזיים, מצוקות נפשיות, הצפות רגשיות, בלבול מחשבתי, קשיים כלכליים, זוגיים וכדומה). אבל ככל שנעז לפגוש את הבעיות הללו ולהקשיב להן לעומק נגלה (מעבר לשיעורים שהם באו ללמד אותנו) את הדרך הייחודית שלנו לחיות חיים שמחים, מספקים ומלאי משמעות. חיים מתוך שליחות.

הבעיות שלנו לא מופיעות כ"עונש" על דבר רע שעשינו, אלא כהזמנה להקשיב לנשמה שאנחנו, שאיננה יכולה להסתפק בחיים של "הכל בסדר", אלא רוצה משהו מעבר לכך. האם אנו בוחרים להמשיך להתעלם מאיתותי הנשמה הללו ולהסתפק בבינוניות או שאנו מעדיפים לממש את הזכות המולדת שלנו לחיות חיים שמחים, מספקים ומלאי משמעות?

למה אנחנו מסתפקים ב "בסדר" ולא שואפים ליותר?

חינכו אותנו שהתגובה המידית שלנו להתמודדות עם בעיות שצצות לנו במהלך החיים היא לנסות להעלים אותן מיד. כבר כתינוקות המבוגרים שטיפלו בנו ניסו לעשות הכל כדי שהכול יהיה "בסדר", שכלום לא יחסר ודבר לא יכאב.

כך גדלנו עם השאיפה האולטימטיבית הזאת ל "בסדר" ולא ליותר מכך. לכן בבגרותנו אנחנו רגילים לשאוף למקום הזה ולא לעבור מעבר אליו. זאת הסיבה שכשצצה לנו בעיה אנו נעשה את כל מה ביכולתנו כדי שהיא תעלם והכל שוב יחזור להיות "בסדר".

ברגעים הללו אולי נחשוב שאנחנו באמת לוקחים אחריות אישית ומטפלים בעצמינו. במיוחד אם פנינו לכלים אלטרנטיביים ורוחניים. אבל האמת היא שזה ממש לא נכון. כי המגמה תהיה אותה מגמה – להעלים את הסימפטום, רק בדרך יותר "טבעית" חביבה ורכה.

אלא שזאת התמקדות בדבר הלא נכון – ברצון שהכאב פשוט יפסיק להטריד. בכמיהה שהכול יהיה שוב "בסדר", כמו שהיה עד שהגיעה הצרה הזאת. באותם רגעים "בסדר" יראה כפסגת החלומות שלנו בחיים.

אין ביקום פח אשפה לבעיות

לפעמים הניסיונות להעלמת הבעיה יצליחו. הם כן יעבירו את הכאבים. לכן נחשוב בטעות שבאמת הכל חזר להיות "בסדר". אבל לא נדע שהאמת היא שהבעיות שלנו רק עברו ממקום אחד למקום אחר, אך הן לא באמת עברו מן העולם ונעלמו.

כי אין מקום ביקום שמשמש פח אשפה או בית קברות לבעיות. זאת אומרת שכשמעלימים כאב או בעיה בעצם רק משככים אותה. כלומר, מטשטשים את החושים כדי שלא נבחין  בה, או בשפת הפסיכולוגיה  – מדחיקים אותה.

להקשיב לנשמה שאנחנו

העניין הוא שאי אפשר לסתום את הפה לבעיות ולכאבים שלנו. כי כשנעשה את זה יבנה בתוכנו תסכול. הוא יהפוך לכעס ובסופו של דבר יתפרץ החוצה. אצל חלקנו הכעס הזה יהיה פאסיבי ואצל חלקנו הוא יהיה אגרסיבי. אבל הוא יהיה. הוא יעשה על מנת להישמע ובגדול. בקיצור, הבעיה תשנה צורה ותהפוך לאותה גברת, רק בשינוי או בהעצמת אדרת. עד שנסכים להקשיב לה. אבל ממש להקשיב. לעומק.

משמעות החיים שלנו 

כשנבין לעומק מה הבעיה באה ללמד אותנו נגלה פיסה נוספת ממשמעות החיים שלנו. והמשמעות שלהם אף פעם לא תהיה "להסתדר בחיים" או "שהכל יהיה בסדר" או "העיקר הבריאות". אלא הרבה מעבר לכך. משמעות החיים שלנו תמלא אותנו באושר, התלהבות לצמוח בהתמדה וכמיהה עזה לממש את הסיבה שבגללה מלכתחילה הגענו לכאן (לחיים). היא תניע אותנו להפוך מרעיונות לתוצאות את מה שבאמת באנו לממש בכל אחד מתחומי חיינו (פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות, מודעות וכומה). היא תעניק לנו יכולות לעשות זאת מתוך תשוקה פנימית בלתי ניתנת לעצירה. זאת תהיה תשוקה שלא רואה שום אתגר כבעיה, אלא כחלום מעורר סקרנות שבשביל להגשים אותו שווה בשבילו לקום בבוקר עוד לפני השעון המעורר.

לא צריך לסבול כדי לגלות את משמעות החיים שלנו

לא צריך לסבול בשביל לגלות את משמעות החיים שלנו. אפשר להקדים תרופה למכה ולהתחיל את התהליך הרבה לפני שצצות הבעיות הגדולות, כשאנחנו מרגישים שמתחילות לצוף אצלנו שאלות כמו למשל: …"הכל בסדר אצלי בסך הכל, אבל בסדר כבר לא מספק אותי. אני רוצה יותר! האם קשה לי לשמוח במה שיש לי?"

האמת היא שאנחנו כן יודעים לשמוח במה שיש לנו, אבל לא מוכנים להתפשר על חיים בתודעת ה "בסדר". כי עמוק בתוכנו אנחנו יודעים שמשמעות החיים שלנו הרבה יותר גדולה "מבסדר" וש "בסדר" הוא רק תחנת תדלוק בדרך ל"נפלא".

מסר זה נכתב בהשראת אישה שפנתה אלי בבקשה שאעזור לה להבין למה הבעיות שלה עדיין לא נעלמות למרות שהיא עושה הכל כדי לפתור אותן. השבתי לה שאם היא מחפשת משהו שיעלים לה את הכאב יש המון שיטות קונבנציונליות, אלטרנטיביות ורוחניות שעושות את זה ומחוללת ניסים לאנשים, אבל זה לא מה שאני עושה. השליחות שלי היא לעזור לאנשים לגלות, לרפא ולממש את הנשמה שהנם כי כשהנשמה מתגלה, מבריאה ומתממשת התוצאות בעולם הפיסי שלנו משתנות והופכות למשמחות. אני קוראת לזה: "שינוי בתודעה יוצר שינוי בתוצאה".

לפרגן לעצמכם חיים מלאי שמחה, סיפוק ומשמעות.

אם אתם מרגישים שלצד הוקרת התודה שיש לכם כלפי כל מה שיש לכם כבר בחיים מנקר בכם קול פנימי שרוצה עוד, בבקשה אל תשתיקו אותו. אל תתנו לסביבה שלכם להטיף לכם להיות יותר מוקירי תודה ולהסתפק עוד יותר במה שיש. אל תתנו לאנשים רוחניים לטחון לכם במוח "לאהוב את מה שיש" ואל תנסו להיות יותר חיוביים ממה שאתם כבר.

אלא בבקשה תפרגנו לעצמכם שסוף סוף הגעתם לשלב בחיים שאתם מוכנים לגלות מה החיים מזמנים לכם מעבר לשגרה הרגילה, מעבר ל "בסדר".
תודו בחמלה לכל מי שמנסה לעודד אתכם להישאר ב "בסדר". כי אולי הוא עצמו עדיין לא הגיע לשלב שאתם נמצאים בו של חיפוש אחר המעבר…

אין צורך להטיף לאנשים כאלה, אלא רק לפרגן גם למקום שהם נמצאים בו וגם למקום שאתם הגעתם אליו. והמקום הזה נקרא – שאיפה לחיות מתוך שליחות. כלומר, מתוך הסיבה האמיתית שלשמה הגעתם לחיים האלה.

איך עושים את השינוי מ "בסדר" ל "מעבר"…

אני שמחה להזמין אתכם לקבל ממני עזרה בגילוי הסיבה האמיתית שבגללה הגעתם לחיים האלה ולהפוך אותה למצפן עבורכם לגילוי, ריפוי ומימוש עצמי על בסיס יומי בכל תחומי החיים שלכם בכל רגע. את זה נוכל לעשות יחד בשבעה מפגשים בלבד במסגרת "סדנת לחיות מתוך שליחות" שתפתח מיד לאחר החגים. ההרשמה במחיר המוזל ביותר תפתח ביום א' הקרוב  10/9/17.

כדי לקבל את הפרטים המלאים על הסדנה אפשר להצטרף כבר עכשיו לרשימת המתעניינים וכך להיכנס לקבוצה של האנשים הראשונים שאליהם אשלח להם את המידע הזה.
לאחר הרשמתכם זאת תקבלו ממני גישה מידית לשתי מתנות יקרות ערך בנושא.

לכניסה לרשימת המתעניינים בסדנת
"לחיות מתוך שליחות" ולשתי המתנות
שמחכות לך מיד לאחר ההרשמה
בבקשה ללחוץ כאן עכשיו

מה הפקת מהמאמר?  אשמח להתייחס לתגובה שלך באופן אישי כאן למטה
ו…אם אהבת אותו אודה לך על שיתוף שלו עם החברים שלך בפייסבוק באמצעות הכפתור שמופיע כאן למטה.

6 תגובות

6 תגובות לפוסט “משמעות החיים תמצא אותך גם כששכחת לחפש אותה”

  1. רותיבתאריך 06 ספט 2017 בשעה 12:27 pm

    היי רונית,
    כרגיל אצלך מפתיעה ומחדשת כל פעם מחדש,
    ובדיוק בזמן המתאים.
    הראיה היחודית שלך וההמנעות מכל קלישאה אפשרית, כמו שאת אומרת,
    וכן היכולת שלך לראות כל דבר מזווית חדשה ומפתיעה, מרגשת אותי כל פעם מחדש.
    אשמח להמשיך ללמוד אצלך.
    בתודה רותי

  2. ויויאןבתאריך 06 ספט 2017 בשעה 4:48 pm

    הי רונית, קראתי בשקיקה כל מילה. ומה שאני לומדת מהמאמר הזה, זה להעז ולהיפגש עם…. הכאבים שלי, הבעיות שלי והמחסור שלי ולא ישר לנסות לפתור או להעלים או להתעלם ואז נוצר השינוי האמיתי…. זה באמת שינוי בתפיסה

  3. כרמל ווייסמןבתאריך 06 ספט 2017 בשעה 4:52 pm

    תודה רונית על האישור שזה הכי בסדר לא להסתפק ב"בסדר" ושזה לא עושה אותנו לא בסדר, לא רוחניים, לא מרוצים, לא מוקירי תודה… נהפוך הוא, זה הזמן לזוז לשלב הבא.

  4. רונית שפי וולפיןבתאריך 07 ספט 2017 בשעה 4:06 am

    רותי יקרה,
    תודה על המשוב המפרגן.
    אני שמחה לדעת הצלחתי להראות כאן זוית חדשה על דברים ישנים
    ואשמח מאוד שתמשיכי ללמוד אצלי כי תענוג ללמד אותך
    באהבה
    רונית

  5. רונית שפי וולפיןבתאריך 07 ספט 2017 בשעה 4:07 am

    כרמל יקרה,
    הצלחת לתמצת בשתי שורות את כל המאמר.
    איזה יופי! והכי חשוב זה מה שהפקת ממנו.
    אז תהני!
    באהבה
    רונית

  6. רונית שפי וולפיןבתאריך 07 ספט 2017 בשעה 4:08 am

    בראבו ויויאן האמיצה!

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה