חופש אמיתי – כך נשמות עתיקות יוצרות אותו

מאת: בשעה 12:30 pm נושאים: מאמרים

חופש אמיתי איננו האפשרות לבחור מתוך היש שקיים, אלא הזכות להחליט מה יש, מה היה ומה יהיה, בעולמנו האישי והקולקטיבי. חופש הוא אחת הכמיהות המרכזיות של נשמות עתיקות (אנשים רגישים, איכפתיים ו…שוחרי חופש). כדי לממש אותה עלינו להשקיע בגילוי ומימוש הרצון האמיתי שלנו בתחומים שבוער לנו לקדם. איך מתחילים? בוחנים מה באמת קרה, קורה ויקרה לגבי התחומים הללו. אבל לא מזווית הראייה הרגילה והאוטומטית שלנו וגם לא מזווית הראייה של הזולת, אלא מזווית רעננה, הנובעת מהתבוננות ב"עיניים חדשות". עבור נשמות עתיקות השקעה זאת איננה  מותרות, אלא צורך בסיסי שראוי וגם אפשר לספק בקלות ובפשטות.

למרות שהחרות הזאת נמצאת בהשיג ידו של כל אדם (יותר ממה שנדמה), רבים מפקידים את החופש שלהם בידי הזולת ובמיוחד בידי אנשים שנחשבים למומחים בתחומם. זה קורה מכיוון שרבים עדין מושפעים מאמונה שאחרים יודעים יותר טוב מאתנו מה באמת קרה, קורה ויקרה. רבים לא לגמרי סומכים על היכולת שלהם לעצב את חייהם כפי שהיו רוצים, מהחשש שאינם קוראים היטב את המפה, אינם יודעים איך לעשות זאת וכדומה. לכן, את התשובות לגבי מה קרה, קורה ויקרה בחייהם האישיים והקולקטיבים הם מוצאים בהישענות על השקפת עולמם של מומחים, כמו למשל, מעצבים, ממציאים, חוקרים, פרשנים, אקדמאים, היסטוריונים, מדענים, פילוסופים, הוגי דעות, עיתונאים, סופרים, תסריטאים, יוצרים, אומנים, חז"לים ומורים רוחניים וכדומה.

החומר הקסום לקבוע ולצבוע בו את המציאות שלנו

החופש לקבוע ולצבוע את המציאות האישית והקולקטיבית שלנו קורץ מאותו חומר קסום, אשר ממנו גם מורכבת החרות של מומחים למיניהם לחרוץ מה בעיני רוחם באמת קרה, קורה ויקרה בנושאים אקטואלים בתחום התמחותם. הם נוטלים את החופש להביע את דעתם על המתרחש ולהציע זווית משלהם על "המצב" ובכך לעצבו. כן, ממש כפי שאני עצמי עושה באמצעות מסר זה.

החשיבות שמעניקים מומחים לעמדות של עצמם והחשיבות שאנו מעניקים להם הופכת אותם ל"מעצבי דעת קהל" ו"מובילי תרבות".

למומחים השפעה רבה על איך שאנו תופסים את המציאות, חווים, חיים ויוצרים אותה, כי המסר שלהם נמצא באוויר, בין אם בחרנו להיחשף איליו, בין אם לא. זאת אומרת שהפירות שנקצור בכל תחומי חיינו, האישיים והקולקטיבים (פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות, מודעות וכד') מושפעים מ"המומחים" ומעמדתם המרחפת בחלל המשותף.

באופנה – הם משפיעים על "מה הולך היום". הרי אף אחד לא מסתובב היום בשמלות פוש אפ מנופחות מהמאה ה 14 ולצערי מכנסי פדלפון שאני משוגעת עליהם שוב נעלמו מהאופנה בזמן שמכנסי ה"סקיני", מככבים, (או שבגילי אני כבר לא מעודכנת?).

בדיור – המומחים מיידעים אותנו מתי כדאי למכור או לקנות (רבים קונים ומוכרים על סמך סקר שוק הניזון ממידע שמספקים המומחים..)

בתזונה – כל שלישי וחמישי יוצא סקר שמפריח את קודמו ומשפיע על מה שנכניס לגוף שלנו. כך למשל, בעבר טענו ששמן קוקוס נחשב לשומן רווי ולכן מזיק לבריאות, אבל עכשיו טוענים ששמן קוקוס הוא מזון נפלא לבריאות!

בפוליטיקה – אנו נחשפים לפרשנים המשפיעים על דעתנו ובכך מהווים גורם משמעותי בהכרעה, בי נתמוך וממי נסתייג.

ברוחניות – מורים רוחניים הפיצו רעיונות שהפכו לאקסיומות כגון: "לשלוח אור ואהבה" זה טוב, "להיות חיובי" כי להיות שלילי זה מזיק ו ש"אם זה לא קרה אז זה כנראה לא צריך לקרות" ועוד תפיסות שלאחר מחקר וברור פנימי מעמיק מצאתי רבים מהם כלא נכונים עבורי.

השפעה אדירה יש ל"מעצבי דעת קהל" עליך ועלי. אלא שכל אחד מאתנו יכול להיות בעצמו מעצב דעת של עצמו ומוביל תרבות של עצמו ובעולם וכך להשפיע על חייו האישיים ולתרום לחיים הקולקטיביים שלנו.

עבור נשמות עתיקות זאת לא פריווילגיה, אלא המפתח למימוש עצמי בכל תחומי החיים והדרך למצוא את מקומם בעולם, על למלא את תפקידם בו.

להקשיב לעצמנו בנוכחות אחרים במקום להקשיב רק לעצמנו או רק לאחרים

נשמות עתיקות הם אנשים רגישים, אכפתיים ושוחרי חופש ולכן יש להם צורך עז לבחור ולהחליט מה היה, הווה ויהיה בעולמם האישי והקולקטיבי. הם לא מוכנים שיחליטו להם ועליהם. הם רוצים להיות מעורבים, משפיעים וקובעים.

אלא שמתוך כמיהה לעשות זאת נוטות לפעמים הנשמות העתיקות לקטבים המזיקים על חשבון האמצע המצמיח. הקוטב המזיק האחד הוא השאיפה המוטעית לא להקשיב לאף מומחה, אלא רק לעצמך, כי "מה הם יודעים"?! וכי "רק האדם יודע מה טוב לו".

הקוטב המזיק השני הוא שאיפה המוטעית להקשיב בעיקר למומחה ולא לעצמך – כי "מה אני מבין ומה אני יודע/ת?!

נקודת האיזון המצמיחה, שנמצאת בין הקטבים היא להקשיב לעצמינו בנוכחות אחרים, במקום להקשיב רק לעצמנו או רק לאחרים.

כי המפגש עם זווית הראייה של הזולת מערערת את השקר שלנו, מחדדת את האמת שלנו וכך מעוררת בנו אפשרות לנו להתבונן על המציאות ולעצב אותה בדרך שלא חשבנו שאפשר, כל עוד אנו ספונים בעולמנו הפרטי  ומה שניקרא "מסתדרים לבד".

חשוב להתייעץ עם חברים, משפחה ומומחים למיניהם ממספר סיבות:

  • אף אדם מצליח לא עשה את זה לבד – אין לנו אפשרות לדעת הכל על הכל, אבל כשאנו מחברים את הידע שלנו עם הידע של האחר נקבל תמונה מלאה יותר.
  • הידע של הזולת מעורר את הידע שלנו – למשל, אפשר לשים לב איזה ידע, תבונה והשראה מתעוררת בך מקריאת שורות אלה. זה לא שלא ידעת את מה שאני אומרת, אבל אם אהבת את דברי עד כה, זה מכיוון שהם פוגשים את הידע הפנימי שלך ומעוררים את ההשראה שבך.

בתחומים שבהם הראייה שלנו צרה התוצאה שלנו צרה.
התוצאה שלנו צרה, כי איננו פתוחים לתפיסות הזולת בנדון.
תפיסתנו הצרה מצרה את צעדנו והתוצאות המצערות הן הסימן לכך.

במצבים שאנו חווים "צרה" שקשה לנו לצאת ממנה כדאי לחפש זוויות ראיה אחרות משלנו, כי הן יכולות להוביל אותנו לתוצאות שונות משקבלנו בעבר ועד היום. יחד עם זאת, המטרה שלנו איננה ללכת בעיוורון אחרי זווית ההתבוננות של הזולת, אלא להקשיב לה מתוך חיבור עמוק אל עצמנו. באמצעות קשב לעצמנו בנוכחות הזולת. כך נוכל להבין מה המשמעות של דבריהם עבורנו, במקום לנסות להבין את כוונותיהם עצמם.

כך שחשוב לבחור להיות קשובים לעצמנו בפגישתנו עם הזולת בכלל ועם מומחים בפרט. זאת ועוד, עדיף לחפש מומחים שכאשר אנו מבקשים מהם עזרה בתחומם, הם לא "אומרים לנו מה לעשות", אלא עוזרים לנו לגלות ולממש את האמת שלנו בתחומם (ולא את שלהם).

באופן זה הם יכולים הם מזמינים אותנו להסתכל על המציאות ב"עיניים חדשות", הפותחות בפנינו אופקים חדשים ומאפשרים לנו להתחבר למעיינות החכמה ועצמה הפנימיים שלנו, על מנת ליצור את החדש הרצוי לנו, יש מאין.

אתמול פניתי בעצמי להתייעץ עם אחת מבעלות בריתי

אתמול פניתי בעצמי להתייעץ עם אחת מבעלות בריתי לגבי המהלך הבא שאני רוצה לעשות עם חשיפת שיטת העין השלישית לקהל הרחב. שתפתי אותה ברעיונות ובהתלבטויות שלי וציפיתי שהיא תאמר לי דבר חכם שלא חשבתי עליו. במקום זה היא אמרה לי בתום: …"שמתי לב שכל פעם שאת רוצה לעשות מהלך חדש עם העין השלישית את נכנסת למדיטציה רב חושית שאת עצמך פיתחת, עורכת תקשור רב חושי בנושא שאת רוצה לקדם וכך יוצרת דברים חדשניים ומעורר השראה, שאני כל פעם מופתעת מהם מחדש"….

האמת, ברגע הראשון תשובתה נראתה לי כהתנערות מתשובה משמעותית, או כניסיון לעודד אותי להתסדר לבד, כי אין לה כוח אלי. אבל לאחר שנתתי לדבריה להדהד והקשבתי לעצמי בנוכחותה הבנתי עד כמה היא בעלת ברית נפלאה – היא שלחה אותי בחזרה לעצמי והזכירה לי שאני תמיד בהתחלה לא יודעת, אחר כך חוקרת, לפתע מגלה ואז… פורצת בהוצאה לאור של הדברים שגיליתי ונותנת להם ביטוי ממשי וגשמי. הודתי לה מעומק ליבי על שהיא תמכה בי שוב להתחבר לעצמי ורצתי לעשות כדבריה (עדכונים על כך – בהמשך).

חופש אמיתי הוא הזכות להיות מומחים עבור עצמנו ומומחים בתחומנו
ופתיחות להיפגש עם מומחים אחרים בתחומם

חופש אמיתי איננו האפשרות לבחור מתוך היש שקיים, אלא הזכות להחליט מה יש, מה היה ומה יהיה, בעולמך האישי והקולקטיבי. חופש אמיתי הוא הזכות להיות מומחים עבור עצמנו ומומחים בתחומנו ופתיחות להיפגש עם מומחים אחרים בתחומם, מתוך קשב לעצמנו בנוכחותם. ההבדל בינך ובין מומחים שיש לנו הערכה כלפיהם הוא שהם הכתירו את עצמו להיות כאלה והשקיעו את ההשקעה הנדרשת בכדי לחקור, גלות ולממש את האמת שלהם בנושאים שחשב להם לקדם בתחום האישי והקולקטיבי.  ומה אתך?!

בשורה משמחת ומקלה לרוצים לגלות ולממש את הרצון האמיתי שלהם בנושאים שבוער להם לקדם

ברצוני להקל עליך ולבשר לך שבניגוד למקובל לחשוב, על מנת ליצור שינוי מהותי אין צורך מיד לרוץ ולעשות מעשה שישנה, אלא דווקא לא לעשות, אלא רק להקשיב וללמוד את העקרונות שבאמצעותם ניתן לערוך את השינוי. זה ממש כמו ללמוד תיאוריה לפני שלומדים לנהוג בפועל.

זאת אומרת ש 90% מיצירת שינוי בנושא שבוער לך לקדם אינו עוסק בעבודה עם כלים מעשיים ליצירת השינוי, אלא בהבנת העקרונות ליצירת השינוי שברצונך לחולל ורק 10% מההשקעה שלך בעניין כרוך בעבודה בפועל באמצעות כלים מעשיים).

זאת הסיבה שאינני מציעה לך עדין להצטרף לסדנה או קורס אצלי שבהם אלמד אותך את הכלים המעשיים שפתחתי למימוש עצמי מלא (בכל התחומים) עבור נשמות עתיקות, בנינוחות קלות והנאה, אלא אני מציעה לך לעשות את הצעד הראשון בלבד ולהיחשף לעקרונות עליהם מבוססים הכלים הללו!  כי מי שבא פתוח לעקרונות שאני מציגה ומוכן לתת לדברי משמעות משלו, יכול לחוות שינוי משמעותי רק מעצם ההקשבה הפאסיבית לעקרונות הפשוטים הללו. רבים מהאנשים שהאזינו כבר לעקרונות אלה בחרו לעשות שינוי בגישה שלהם ובעקבות זאת גם שינוי בתוצאה שלהם. מי שרצו גם המשיכו ללמוד איתי את הכלים המעשיים. אבל דבר ראשון דבר ראשון – העקרונות.

הזמנה לקבל ממני עזרה בתחום התמחותי

אם ברצונך לקבל ממני עזרה בקידום הנושאים שבוער לך לגלות ולממש את הרצון האמיתי שלך לגביהם, אני שמחה להזמין אותך לעשות השקעה מהותית בעצמך ולתת עצמך במתנה גישה לכל החיים לערכת שיעורים שסיימתי להקליט לאחרונה המציגה את העקרונות לגילוי ומימוש הרצון האמיתי שלך, כאדם רגיש, אכפתי ושוחר חופש: מדובר בערכה דיגיטלית להאזנה בנוחיות המחשב ומהטלפון הסלולרי שלך (אם הוא מאפשר זאת).

יתכן שכבר נחשפת לסדרה, אך עדין לא האזנת לה בצורה מסודרת או שכבר האזנת לה, אך ברצונך לשוב ולהאזין לה. עכשיו היא יכולה להיות שלך לכל החיים, כך שאפשר לשוב ולהאזין לה שוב ושוב ובכל פעם למצוא בה זוויות חדשות שעדין לא "שמעת" בהאזנות הקודמות וכך לקבל תפיסה חדשה ותוצאה חדשה לנושא העכשווי שברצונך לקדם בזמן הווה.

רוצה להעניק לעצמך ו/או ליקירך מתנה מהותית?

לפרטים אודות ערכת גילוי ומימוש הרצון האמיתי

בבקשה ללחוץ כאן עכשיו

תודה וחג חרות שמח

באהבה,

רונית

אשמח לקרוא את תגובתך למאמר זה כאן למטה

 

 

10 תגובות

10 תגובות לפוסט “חופש אמיתי – כך נשמות עתיקות יוצרות אותו”

  1. אורהבתאריך 03 אפר 2015 בשעה 3:15 pm

    היי רונית
    אני מרגישה שעשיתי כזאת קפיצת דרך בעזרתך שקשה להאמין שזה קורה.
    השיטה שלך פשוט נספגה לי לתודעה והכל נהיה יותר נוכח. הגוף, הרצון, ההבנה, התודעה ,הביטחון בעצמי ובעולם, היכולת להחליט ולפעול ולא להיות אבודה בעולם.
    אשמח למצוא דרך להיעזר בך בהמשך באפן שמדויק לי וכן אשמח לעזור לך להתפתח ולהפיץ את מסרייך.

    תודה תודה תודה
    וחג חירות שמח

    אורה

  2. איריס עידובתאריך 04 אפר 2015 בשעה 4:56 pm

    רונית יקרה.

    היכולת לבחור מידי יום, מה אני באמת רוצה ולהשקיע בה מחקר אישי שלי, כל כך משנה משמעותית ופורצת גבולות. בשבילי זוהי חירות אמיתית. למדתי לאחרונה את העקרונות למימוש עצמי ונפעמתי כמה סדרת השיעורים הזו, מחדשת עבורי ומדוייקת. (למרות שאני לומדת שנים רבות בשיטת העין השלישית ומורה בכירה בשיטה זו).
    זוהי מתנה מופלאה לחג תודה רבה וחג שמח.
    באהבה,איריס

  3. דורי בן זאבבתאריך 05 אפר 2015 בשעה 8:59 am

    מה שאביב עושה לנשמות עתיקות !
    זו צמיחה – ופריחה וחופש מחשבה .
    תודה רונית על הרוח המקורית ,
    והשדה הרחב של ריחות השראה !
    נהנתי לקרוא בצמא את המאמר ורוצה להודות לך על גילוי הלב וההברקות
    ועל הצפיה והניסיון שלך ברוח האדם וצרכיו המיוחדים.

    חג פורח
    אביב שמח
    ותודה שיש נשמה כמוך.

    באהבה דורי בן זאב

  4. דורבתאריך 06 אפר 2015 בשעה 9:48 am

    שלום רונית!

    חג חירות שמח 🙂

    תודה עמוקה על כל המאמרים והשיעורים שלך.

    להרגיש כזו תמיכה ולחוות את התנועה שמתעוררת בי, היא המתנה האמיתית

    שדרכם אני צומחת אל החירות הפנימית שבי…

    תענוג צרוף של למידה וגילויי…סוף סוף.

    חיבוק, דורי

  5. נעמיבתאריך 06 אפר 2015 בשעה 11:19 am

    הי רונית,

    מדוייקת, ברורה, ומעבירה מסר עקבי ואחיד.
    האמת שלנו, הדרך לדייק אותה, הדרך למצוא את עצמנו בתוך הקולות השונים שסביבנו. ובעיקר מסר של תקווה, שאפשר גם אחרת, שזה אפשרי לחיות בדרך המיוחדת שלי.
    נהנתי לקרוא וכרגיל לקחתי איתי המון חומר למחשבה.

    אהבתי,
    חג חירות שמח ופורץ דרך!
    תודה רבה

    נעמי

  6. יעל שלמון ברנעבתאריך 12 אפר 2015 בשעה 12:31 pm

    רונית היקרה,
    מזמן רוצה להודות על הבית שאני מרגישה בעין השלישית – איתך ועם כל הצוות.
    אתם מלמדים אותי כיצד למצוא ולדייק את הבית האישי שלי בעצמי, ואני לומדת לאוורר אותו, לאהוב אותו ולארגן אותו להנאתי.
    תודה רבה,
    מרגישה בת מזל שנכנסתם לחיי.
    באהבה,
    יעל

  7. רונית שפי וולפיןבתאריך 13 אפר 2015 בשעה 11:25 am

    יעל יקרה,

    כיף לי לשמוע את זה

    גם לי, את לי בית

    ואני יודעת שלא רק לי אלא לכל הצוות וקהילת העין השלישית

    כולנו שמחים לגלות ולהכיר אותך יותר ויותר בנוכחותך השקטה, העדינה, האכפתית והמתוקה

    אז תודה לך שאת חלק מקהילת העין השלישית ושותפה פעילה ומשמעותית בחממה להצמחת מנהיגים

    אוהבת

    רונית

  8. רונית שפי וולפיןבתאריך 13 אפר 2015 בשעה 11:30 am

    נעמי יקרה,

    איזה כיף,

    שמחה לשמוע את הזווית שלך על הכתיבה שלי – "עקבי"

    כי לפעמים חשבתי "נו", את זה כבר אמרתי

    או אני בעצם אומרת את אותו הדבר רק באלף ואחת צורות.

    לקרוא לזה "עקבי" כפי שעשית

    זה בעצם לומר שיש כאן מסר.

    אז אשמח לשמוע ממך כאן בתגובה

    מה המכנה המשותך שהוא "עקבי בעינך לכל המסרים שלי

    שנחשפת אליהם עד כה.

    המום תודה

    רונית

  9. שני שרויטמןבתאריך 06 יונ 2015 בשעה 12:42 am

    תודה אהובה , תודה על הכל, תודה , תודה על תקווה מאור

  10. רונית שפי וולפיןבתאריך 07 יונ 2015 בשעה 11:49 am

    תודה לך שני

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה