אגו בריא – שותף חיוני בצמיחה שלנו ולא מקור כל הרוע

מאת: בשעה 8:24 am נושאים: מאמרים

נהוג להתייחס לאגו שלנו כגורם שלילי ולראות בו "מקור כל הרוע", שאותו יש לצמצם או לבטל. אנשים שעושים את זה נותרים נטולי רצון, מניע ותשוקה לצמוח ולממש את עצמם בכל התחומים. נדמה להם שהם "זורמים", אך האמת היא שהם נסחפים ללא כיוון. זה מתבטא בתחושת פיזור, קושי ליצור את מה שהם רוצים, לעשות את מה שמשמח אותם, להתמיד בדרך שלהם ולהביא דברים לסיומם בצורה משביעת רצון.

השינוי קורה כשמבינים שאגו הוא אחד מהמתנות שהעניק לנו הבורא ולכן הבעיה היא לא עצם קיומו של האגו, אלא ניהול לא בריא שלו. שאגו בריא יסייע לנו לצמוח בכל תחומי החיים מתוך נינוחות, קלילות והנאה ואגו חולה יחבל בצמיחה שלנו, יעקב או ישבש אותה. שביטול האגו הוא טעות ולא התנהגות רוחנית נעלה. שאחד ה"חטאים" שלנו זה לא שיש לנו אגו, אלא שלמדו אותנו לנהל אותו בצורה לא בריאה.

האגו – שותף חיוני בהגשמת חלומות

לאנשים שהם נשמות עתיקות (רגישים, אכפתיים ושוחרי חופש) יש נטייה לחטוא כלפי עצמם את החטא ביטול האגו, עוד יותר מאחרים ולחשוב בטעות שזאת התנהגות רוחנית נעלה. אך למעשה האגו הוא חלק טבעי מההוויה האנושית שלנו, אשר בו חנן אותנו הבורא. ביכולתו לשמש ככלי לצמיחה או להרס. תלוי בבחירה החופשית שלנו.

אם נבחר להשתמש בו לצמיחה, הוא יאפשר לנו להגשים את החלומות האמיתיים שלנו בכל תחומי החיים, מתוך נינוחות, קלילות והנאה. אם נבחר שלא לצמוח האגו יופנה למקומות שליליים. אך יציאה נגדו או ניסיון להעלימו היא למעשה יציאה כנגד מתת הבורא.

האגו שוכן בצ'אקרת הלב שלנו לצד שאר היכולות המולאות שקיימות בה. תפקידו הוא לאפשר להגדיר את האישיות שלנו, שהיא למעשה דרך ההתנהלות הייחודית שלנו בעולם, כניצוץ אלוהי בגוף פיסי – אנושי.

למשל, חלק מהגדרת האגו שלי היא שאני אישה, יהודייה ישראלית, רגישה, אכפתית ושוחרת חופש, שמאמינה בקיומו של בורא עולם ולא במובן הדתי בהכרח. אוהבת טבע, בעלי חיים, צמחונית, טבעונית, יצירתית, אוהבת אומנות ובמיוחד תנועה וריקוד, מוסיקה וספרות, מורה רוחנית במקצועי, נשואה ואימא.

זאת אומרת ש…מי שאני זה נשמה (ניצוץ אלוהי) בגוף פיסי אנושי. לכם ההגדרות הללו לא מתארות את מי שאני (נשמה), אלא את איך ששנשמה שאני פועלת בעולם באמצעות הגוף הפיסי – אנושי שלי. במילים אחרות, האגו שלי הוא הסגנון (הדרך) בו בחרה הנשמה שאני להגשים את עצמי בכל תחומי החיים, בגלגול הזה.

לדוגמה – האגו (הסגנון) שבו אני מתהנהל בעולם הוא טבעי – פשוט, כפרי והרפתקני, צבעוני, אומנותי, חופשי, יצרתי, רב חושי קסום, שמשלב עומק וקלילות, שמחה ורצינות, חכמה והומור יחדיו. התכונות הללו באות לידי ביטוי בדרך בה אני מנהלת את השגרה שלי על בסיס יומי בכל תחומי חיי אשר ניכרת בצבעוניות ורב חושיות

לא תמיד קבלתי את עצמי ככזאת ולא אחת חטאתי בניסיון להיות קצת יותר רצינית, מעונבת, אפרורית ולא בולטת. הנסיונות להיות אחרת הרחיקו אותי מעצמי ורק הסבו לי תיסכלו. לבסוף נכנעתי לאופי המקורי שלי – או במילים אחרות – לאגו הבריא שלי. החיבור איליו מאפשר לי ללכת אחרי ליבי בחופשיות ובלי חשבון למה יגידו ואיך אני "צריכה" בכל הכובעים שלי כבת זוג, אם, חברה, מורה רוחנית וכד'.

אם אני מוצאת את עצמי מעונבת, אורבנית, אפרורית, כבדה, או מונוטונית ברור לי שזה סימן שעלי לבחון איזה אישיות לקחתי על עצמי לפתע בטעות, שהיא איננה אני ולהשתמש בכלים הרב חושיים שפתחתי כדי לשחרר אותה ממני, במטרה לשוב אל הטבע שלי, תרתי משמע.

האגו – מצ'טה שסוללת את דרכך בעולם

ככל שאדם מבין יותר לעומק את הגדרת האישיות שלו הוא יודע טוב יותר את מקומו בעולם ואת האופן בו הוא אמור לסלול את דרכו בכל תחומי חייו. למשל, אם אדם יודע, כחלק מהגדרת האגו שלו שהוא אוהבת מוסיקה – ככל שיקשיב לכמיהתו זו ויטפח אותה הוא יצמח בתחום ועשוי להפוך מחובב מוסיקה למוסיקאי מקצועי, כל עוד הוא עושה את זה מתוך הטובה העליונה (מה שמשרת את הטובה שלו ושל אחרים בן זמנית).

אלא שרבים מאמצים לעצמם אגו שלא שייך להם וכך שהם מתנהגים כמו אחרים – כמו שמקובל בחבר'ה, בטלוויזיה, ברשתות החברתיות וכד'. זה קורה  מכיוון שנדמה להם שהאגו (האישיות) שלהם לא מספיק טובה. העניין הוא שאם אימצתם לעצמכם אישיות של אדם אחר, הרי שאתם לא נותנים ביטוי לנשמה שהנכם, אלא לנשמה שהאדם אותו אתם מעתיקים. כך אתם לא מגשימים את החלומות שלכם, אלא את שלו!

הכרה באגו שלכם תסייע בהגשמת חלומות, אבל היאחזות בו תפריע.

הכרה באגו שלכם תסייע לכם להגשים את חלומותיכם, אבל היאחזות בו תפריע. למשל, כששוחר מוסיקה, הופך למוסיקאי מצליח ואולי אף מפורסם, לפתע יש לו "דברים" לאבד, כגון: תדמית, מקצוע, הנאה, כסף פרסום וכד'.

ישנם אומנים מצליחים לא מעטים שמגיעים לשיאים מרהיבים בקריירה שלהם, וכדי לשמר את השיגיהם נאחזו באגו שלהם, בכך שתחזקו אישיות סטטית קבועה ולא מתפתחת של עצמם, המספקת לקהל שלהם את הסחורה, באמצעות חזרה על עצמם שוב ושוב, במקום ליצור ולהתחדש לעד. זה קורה מחשש  שהקהל לא יאהב את האני העדכני שלהם ואת היצירה החדשה שלהם. תופעה זאת מהווה מתכון בטוח להתדרדרות מהפסגה אליה הגיעו, אל מרגלותיו.   לעומת זאת, ישנם גם אומנים שנמצאים ביצירה מתמדת, מתוך האמת העכשווית שלהם ולא מתוך היענות לדרישות הקהל.

כשיש לכם דבר לאבד אתם עלולים למצוא את עצמכם משקיעים את מיטב האנרגיה שלכם בהגנה עליו. אחת מצורות ההגנה הידועות היא היצמדות, או היאחזות בדבר, עד שנידמה לכם שהוא ואתם זה אחד וכי אם חלילה תשחררו היאחזות בו, קצכם יגיע.

כאשר אנחנו הופכים בטעות ל"אחד" עם האגו שלנו, אנו שוכחים מי אנחנו באמת. אנו שוכחים את מהותנו כנשמה חופשית בגוף אנושי, שבאה לממש את עצמה ואנחנו שוכחים גם כי האגו עוזר בניתוב דרכנו, אך לא מכתיב אותה. הנשמה שהיננו היא המנהיגה הגדולה של האגו. היא היודעת מה הן החלומות האמתיים שלנו והאגו רק מסייע לה באיתור דרכנו הייחודית להגשימם.

לכן, חשוב לזכור: לכולנו יש אגו ואין שום בעיה עם זה. נהפוך הוא – האגו הוא אחת המתנות הנפלאות שקבלנו מהבורא. לכן ביטול האגו הוא ביטול הבורא. יחד עם זאת, חשוב לזכור – האגו האישיות שלנו, אך האישיות לנו איננה מי שאנחנו. אנחנו נשמה אלוהית בגוף אנושי. הנשמה שאנחנו בוחרת מה היא רוצה לממש בחיים האלה והאגו שלנו ממלא תפקיד חשוב בהפיכת הרצון הזה מחלומות למציאות בכל תחומי החיים.

טיפוח ופיתוח אגו בריא

על מנת ליצור יחסים בריאים עם האגו שלנו יש לעשות את הצעדים הבאים:

א. להכיר את הנשמה שהינכם.

ב. לגלות את האגו שלכם

ג. להבדיל בין השניים – בין הנשמה (מי שאתם) לאגו שלכם (הדרך הייחודית בה הנשמה שהנכם מבקשת לממש את עצמה בעולם).

ב. להכניס את הנשמה ואת האגו לשיתוף פעולה הרמוני.

בניית אגו בריא

במהלך שנות עבודתי כמורה רוחנית גיליתי שרוב האנשים שפנו אלי לקבל עזרה בהגשמת חלומותיהם סבלו בסופו של דבר מיחס קוטבי (לא מאוזן) כלפי האגו שלהם. חלקם נטו לקצה הקיצון של ביטול האגו או השפלתו, חלקם נטו לקצה הקיצון אחר של ניפוח האגו וחלקם נטו מקצה לקצה באופן תדיר. שני הקטבים הללו הסבו להם סבל רב וחלק משמעותי מעבודתי איתם הושקע בהבראת האגו שלהם וביצירת מערכת יחסים תקינה בין הנשמה שהינם לאגו שלהם.

אנשים שסבלו מביטול האגו האמינו כי הם לא מספיק טובים כפי שהם. אנשים שסבלו מניפוח האגו חשבו שהם הכי טובים ולכן אין להם דבר לשפר או להצמיח בתוכם. ואילו אנשים שנעו מקוטב לקוטב באופן תדיר סבלו מ"אגו טריפ", שהוא למעשה טיול של האגו מפסגת ההר לתחתית, כמו יו – יו, כאשר החוויה הפנימית של אגו טריפ מזכירה מניה דפרסיה (פעם למעלה ופעם למטה).

המקרים הללו אינם קשורים לרוע, אלא לערות. ערות למי אתם באמת כנשמה חופשית בגוף פיסי אנושי, מה היא דרכה הייחודית של הנשמה שהנכם להגשים את להגשים את חלומותיה האמיתיים בכל תחומי החיים, בנינוחות, קלות הנאה ועונג, על בסיס יומי ולא כאפיזודה חולפת.

עבור אנשים שהם נשמות עתיקות (רגישים, אכפתיים ושוחרי חופש) היכרות עם האגו שלהן והבראת היחסים בינו לבין הנשמה שהינן איננה פריוולגיה אלא צורך חיוני. לשם כך בדיוק פתחתי את שיטת העין השלישית. היא מציעה לאנשים שבשלים לעשות שינו דרך של לימוד. ללמוד מי הם באמת כנשמה, מהם הרצונות האמיתיים שלה ומה היא דרכם הייחודית להפוך אותם מחלומות למציאות בכל תחומי החיים, מתוך נינוחות, קלילות והנאה.

מה לקחתם מהמאמר? אשמח לקרוא את תגובתכם כאן למטה

תודה,

רונית שפי וולפין

 

7 תגובות

7 תגובות לפוסט “אגו בריא – שותף חיוני בצמיחה שלנו ולא מקור כל הרוע”

  1. ברכה גולדבתאריך 14 ספט 2014 בשעה 6:37 pm

    רונית יקרה המאמר שכתבת מדהים.נאור .בעל חשיבה מתוך לב .טהור כפי שבראנו האלוקים.
    עלי והצליחי בשליחותך המופלאה ללמד את בני האדם לחיות כמלאכים אנושיים הרבה אהבה ברכ

  2. טליבתאריך 14 ספט 2014 בשעה 7:36 pm

    מאוד מעניין אבל אני עד היום, בגילי המופלג לא יודעת מי אני…

  3. רונית שפי וולפיןבתאריך 14 ספט 2014 בשעה 9:10 pm

    תודה על הכנות טלי

  4. רונית שפי וולפיןבתאריך 14 ספט 2014 בשעה 9:11 pm

    תודה ברכה ושנה טובה

  5. עינת גבעבתאריך 09 נוב 2014 בשעה 7:36 pm

    מרתק. מתחברת. עינת גבע,

    יועצת משפחתית, מנחה, מורה במכון אדלר 0523607603.

  6. עינת גבעבתאריך 09 נוב 2014 בשעה 7:38 pm

    מרתק, מתחברת.

    עינת גבע, יועצת משפחתית, מכון אדלר. 0523607603

  7. רונית שפי וולפיןבתאריך 10 נוב 2014 בשעה 7:05 am

    תודה עינת ובהצלחה בכל

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה