פרויקט שלום בלב – יצירת שלום בתוכנו ומסביבנו

מאת: בשעה 7:13 am נושאים: מאמרים

אני מתרגלת שלמות פנימית בחיי יומיום שלי. כי אני מאמינה שהיותי "רוחנית" אינה מהווה סגולה ליצירת שלום בתוכי ומסביבי, אלא התרגול הרוחני עצמו. אך אילו תרגלתי שלמות פנימית בגפי, הייתי חיה בייאוש, הנובע מהידיעה שאין לאדם אחד בודד סיכוי לתרום תרומה משמעותית ליצירת שלום בעולם. לכן, בשנת 2002 הקמתי את פרויקט שלום בלב. מטרתו היא ללמד נשמות עתיקות, (אנשים רגישים, אכפתיים ושוחרי חופש) ליצור שלמות פנימית ושלום בתוכם ומסביבם, על בסיס יומי וכאורח חיים ולהעביר את הבשורה הלאה. זאת, על מנת ליצור ביחד מסה קריטית של תודעת שלום, אשר תתרום לשינוי פני החברה ואורח החיים בישראל בפרט ובעולם בכלל ותאפשר מעבר אישי וקולקטיבי מתודעת מאמץ, סבל ומלחמה לתודעת אהבה. אך לא כרעיון רוחני נשגב, אלא כאורח חיים, הלכה למעשה. מצב תודעתי זה (אהבה) מאפשר לאדם להיות שלם ולחיות בשלום עם עצמו והזולת ולהתנהל בנינוחות, קלות והנאה, כטבע ראשון. זאת הזמנה להכיר את פרויקט שלום בלב, לקחת בו חלק באופן שמתאים לכם ולשתף את חבריכם.

אילו רק זכרתי את הנופלים, את המשפחות השכולות ואת נפגעי הטרור, אבל לא התפללתי לשלום, חיי היו חסרי עתיד ונטולי תיקווה. אבל אני מאמינה שהאדם יכול ליצור את המציאות שלו, בחייו הפרטיים והקולקטיבים כאחד. לכן אני גם זוכרת וגם מתפללת לשלום, באותה נשימה. אני מתפללת להפיכת השלום מפנטזיה לחלום שמתגשם.

לפניכם קטע מראיון שנערך עם איתי למגזין "time – out" ופורסם במאי 2002, לקראת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל וקורבנות האלימות:

…"לפני כמה ימים פגשתי מנהלת של בית ספר גדול, ושאלתי אותה מה היא מתכננת להעביר לילדים ביום הזיכרון הקרוב לחללי צה"ל. 'לזכור שאנשים מתו בגבורה כדי שאנחנו נחיה, ושאנחנו כבר לא קורבנות', היא ענתה. 'אבל זה לא יפסיק את האבל (לנקד את המילה "אבל") המתמשך שלצלו אנחנו חיים', אמרתי. 'נכון, יש לך פתרון אחר?', שאלה המנהלת. 'אני מאמינה שהחברה הישראלית יכולה לעבור למצב מודעות אחר. לא למדנו עדיין לחיות בשפע ובשלום פנימי. אנחנו מסוכסכים בתוך עצמנו. הפתרון הוא ריפוי פנימי. לצד התייחדות עם חללי צה"ל וקורבנות האלימות אנחנו יכולים כחברה לעסוק גם ביצירת שלום. שלום בינינו לבין עצמנו, בינינו לבין הזולת ובינינו לבין העולם. כי שלום מתחיל בלב, לא בממשלה או בצד של האויב"…

הגיע הזמן

השיחה עם מנהלת בית הספר, יחד עם מצבור תחושות והרהורים בנושא הביאו אותו ליזום באותה שנה את מפגש שלום בלב הראשון בישראל, אשר בו השתתפו עשרות אנשים מכל רחבי הארץ. המפגש נפתח בטקס זיכרון רוחני לחללי מערכות ישראל וקורבנות האלימות ולווה בשיעור רוחני, אשר בו לימדתי כלים מעשיים ליצירת שלום בתוכנו ומסביבנו.

שלום מתחיל בלב

טקס שלום בלב הראשון שהנחתי נפתח במילים הבאות:

שלום בלב/ מאת רונית שפי וולפין, ספטמבר 2002

שלום מתחיל בלב

לא של האויב,

לא בלב האומה,

ולא בכיסאות הממשלה.

שלום מתחיל בלב שלך.

שלום הוא לא מטרה,

לא ניצחון ולא הישגים,

שלום הוא לא משא ומתן

ולא הסכמים פוליטיים.

שלום הוא דרך חיים,

שמתחילה דווקא אצלנו

בלב, ממש בפנים.

השלום הוא לא רחוק,

לא חלום ולא אשליה

השלום הוא כאן עכשיו,

בפנים , בתוך הלב שלך.

גילוי נאות

את המושג "שלום בלב" אימצתי  בשנת 1979 ממורתי האהובה ד"ר פינגר, מומחית לטיפול בשיטת מאייר, לניקוי הגוף מרעלים. במקום לברך אנשים לשלום, היא נהגה לברכם ב"שלום בלב".

ואומנים מתנדבים בפרויקט שלום בלב

בעקבות טקס שלום בלב הראשון שנערך ב 2002 ערכתי מספר טקסים כאלה. מצד אחד הרגשתי שזה הדבר הנכון לעשות ומצד שני חששתי לתגובות עויינות ולא מבינות. אך לשמחתי הפרויקט זכה לתגובות חיוביות, הן בכמות המשתתפים שהגיעו לטקסים מכל רחבי הארץ והן כמות המתנדבים ומידת השקעתם הרצינית בנושא. בין המתנדבים נמנו אומנים מתחומי המחול, המוסיקה והשירה כמו דורי בן זאב ואחרים.

מאז עברו הרבה מים בירקון והינה מה שדורי בן זאב כותב לי בתגובה על הכרזה שפרסמתי בנושא, ליום השואה השנה, עם המסר "לזכור ולצמוח:

…"מופל שהעולם מרגיש היום מה שתמיד ידעת"…

בדבריו אלה משקף לנו דורי כי אנו חיים בתקופה שבה אנשים לא רק פתוחים לרעיון של "שלום בלב" ו"לזכור ולצמוח", אלא אוהדים את הרעיונות הללו בגלוי ובגאווה. לי באופן אישי זה אומר שהגיע הזמן להרחיב את הפעילות בנושא ולקחת אותה אל הצעד הבא שלה.

פרויקט שלום בלב מזמין ליצירת שיתופי פעולה עם פעילי שלום

זמן מה לאחר פרסום הריאיון איתי במגזין טיים אאוט, אשר בו חשפתי לראשונה המסר "שלום מתחיל בלב", אני עצמי נחשפתי לקמפיין פרסומי מרגש של שרי אריסון שרץ אז בטלוויזיה, בשם: "השלום מתחיל בתוכי" . שמחתי לגלות שלמסר שלי יש בעלי ברית והצדעתי לאומץ שלה לומר לאומה שלמה דבר לא כל כך מקובל ודי מפתיע.

היום, לאחר שנים של פעילות קהילתית עם פרויקט שלום בלב אני יודעת שהגיעה השעה להרחבת מנעד שיתופי הפעולה בין פעילי השלום השונים, בארץ בעולם, אשר מאמינים כי השלום, נוצר בלב ומשם הוא מהדהד החוצה.

פרויקט שלום בלב 2014

אתמול בלילה ערכתי פגישת מיוחד בנושא עם המורות הבכירות בצוות המוביל של העין השלישית ויחד השקענו בעבודה אנרגטית שפירותיה היו גיבוש ראשוני של החזון לפרויקט לשנים הבאות.

בנוסף, בשבוע הבא אשיק את פרויקט שלום בלב, בגירסתו החדשה (2014), במהלך כנס פתיחה חגיגי של החממה להצמחת מנהיגים רוחניים – תוכנית לצמיחה אישית והכשרה מקצועית, לתואר מוסמך ומומחה בהגשמת חלומות לנשמות עתיקות, בכל תחומי החיים, באמצעות קריאת הילות והילינג רב חושיים.

משתתפי החממה ילמדו לנהל אורח חיים של יצירת שלום אישי וסביבתי בחיי היומיום שלהם בכלל ובקריירה שלהם בפרט. התהליך שהם יעברו יכשיר אותם כבר מהשיעור הראשון לחקור, לגלות ולממש את חלומותיהם האמיתיים, בכל תחומי החיים (אישי, מקצועי ורוחני).

משתתפי החממה הם קבוצה נבחרת של אנשים חדורי שאיפה למלא את שליחותם בעולם, מתוך הבנה שככל שיותר אנשים יחיו חיים שלמים, כך יגדל מארג השלום בעולם ותעלה איכות השלום האישי והקולקטיבי.

המשתתפים בחרו להקדיש זמן רציני ללימודי תעודה אלה, על מנת להכיר לעומק ולשלוט על בוריה באומנות הזאת, לא רק עבור עצמם, אלא כדי להפכה לשליחותם המקצועית וכך לחלוק את הידע, העקרונות והכלים שאליהם יחשפו בתחום עם הזולת, למען עולם שלם, הרמוני ואוהב.

פתיחת החממה היא צעד מרגש בחיי, כי הינה, אני שוב לא לבד. יש לי עוד בעלי ברית איכותיים, נלהבים ומחוייבים והם מוכנים לעזור לי להפיץ את הבשורה ולשתף בסוד, כל אחד מהם בדרכו הייחודית ובתחום שליחותו הייחודי.

אבל זה עוד לא הכל…

לקראת סוף מאי 2014 אפתח את מעגל שיתופי פעולה בין בין צוות העין השלישית לבין פעילי שלום נבחרים ומובילים בתחומם, בארץ ובעולם (מורים, מאמנים, מטפלים וכד'), פרסום על כך יבוא בהמשך. אבל אפשר כבר לפנות אלי בנושא, בתגובה כאן למטה.

כדי שהשלום יהפוך מפנטזיה לחלום שמתגשם  

פרויקט שלום בלב אינו גחמה רוחנית, אלא מיזם שמתמקד ביצירת מענה לצורך השעה – שלום בתוכינו ומסביבנו, כאורח חיים. זאת, מכיוון ששלום הוא הקרקע עליה צומחים כל הדברים שאנחנו מבקשים לעצמינו כיחידים וכחברה – שפיות, שלווה, אהבה, שגשוג, בריאות, אהבה והרמוניה. כל הדברים הללו מתערערים בעיתות מלחמה ונוצרים בעיתות שלום.

אנחנו אמנם לא חיים תחת הפגזה מתמדת, תודה לאל, אבל אנחנו חיים תחת איום מתמיד, שיוצר מתח קבוע, שיוצר חוסר ודאות מתמדת, שיוצר לחץ רצוף והיסטריה מתמשכת בכל הקשור לתהליכי תכנון וקבלת החלטות לטווח קצר, בינוני וארוך, בחיינו האישיים והקולקטיבים. דפוס זה יוצר מנהג תרבותי של חיים הישרדותיים – מהרגע להרגע. כך אנו חיים בחברה השורה בתדר של הישרדות מתמדת, גם כאשר אנו יושבים על חופש הים, נהנים מהרגע ונידמה לנו שהכל טוב.

עוד לא הכל טוב. ואין סיבה שלא הכל יהיה טוב. זאת הבחירה שלנו – יוצרי המציאות. לייצר טוב שלם.

אתם מוזמנים להפנות אלי המלצות של פעילי שלום שהייתם רוצים לראות אותם ואותי משתפים פעולה בפרויקט שלום בלב. אשמח לשמוע מכם, בתגובה כאן למטה.

בבקשה כתבו לי משוב ואשמח לקרוא את עמדתכם בנושא, בתגובה כאן למטה.
ואם אהבתם, בבקשה שתפו את חבריכם בפייסבוק, במייל וכד'.

תודה ו…שלום בלב

באהבה

רונית

 

32 תגובות

32 תגובות לפוסט “פרויקט שלום בלב – יצירת שלום בתוכנו ומסביבנו”

  1. נעמהבתאריך 05 מאי 2014 בשעה 11:23 am

    תבורכי רונית.
    נגעת עמוק בלבי
    תודה

  2. רוניתהבתאריך 05 מאי 2014 בשעה 11:45 am

    מאוד מרגש אותי לקרוא את השורות הללו. אני מרגישה כאילו הן נשלפו מהלב שלי. יש בי אמונה רבה שהכל מתחיל בשלום בלב, אך אודה על האמת, כאשר אני רואה את כל אשר מתחולל בארץ ובעולם, אני מתקשה להבין את התופעות הללו, ומרגישה לא פעם חסרת אונים, האם באמת אפשר ליצור את השינוי ההכרחי הזה?

  3. רונית שפי וולפיןבתאריך 05 מאי 2014 בשעה 11:56 am

    רוניתה יקרה,

    אפשר ליצור שינוי רק בדברים התלויים בנו והמצויים בשג ידינו.

    ולכן, כדי ליצור שלום בעולם הרחב יש ליצור שלום בעולם הקטן – כל אדם, במרחב שלו.

    וזאת עבודה. עבודה רוחני הדורשת השקעה.

    אך שכרה בצידה.

    וכל אדם שעוסק ביצירת שלום אישי מקדם את השלום הקולקטיבי.

    ככל שיותר אנשים יעסקו בעבודה רוחנית זאת

    תיווצר אופנה שבסופו תהפוך לזרם המרכזי.

    לכן, אינני עוסקת בשאלה:

    האם יהיה שלום או לא

    אלא האם אני מוכנה ליצור שלום כרגע

    עם עצמי וביחס שלי כלפי הזולת.

    האחר לא מענייני.

    אני בוחרת להיות בשלום איתו

    בלי קשר לעמדתו כלפי.

    האם את מוכנה לתרגל את העבודה הרוחנית הזאת?

    באהבה

    רונית

  4. רונית שפי וולפיןבתאריך 05 מאי 2014 בשעה 11:57 am

    תודה רבה נעמה יקרה

  5. נועם אייזןבתאריך 05 מאי 2014 בשעה 12:30 pm

    היי רונית,

    את לא לבד, והמסה הקריטית קרובה מאוד להטיית כפות המאזניים לצד שהאנושות כולה כמהה כבר אלפי שנים. אני מאחל לך ולכל המיחלים לשלום אמת, לראות את הנס מתרחש מול עניינו עוד בחיינו.

    המשיכי בפועלך ותבורך דרכך.

    נעם

  6. עדנהבתאריך 05 מאי 2014 בשעה 1:16 pm

    תבורכי רונית ואת לא לבד בזמנו כשלמדתי לעשות מדיטציה טרנסנדנטלית בשנת 1978 אמרו נדמה לי שכשאחוז אחד (יכול להיות שיותר) יעשו את המדיטצייה הזאת הכל ישתנה לטובה …והנה היום יש אותות החשוב זה לא להתייאש יש הרבה קבוצות שעושות דרך והאדוות בים מורגשות….כלומר שהכל באמת מתחיל בפרט באינדיוידואל אך ישנה השפעה גם אם לא מרגישים אותה ובדרך כלל כבר מרגישים אותה עם ההתקדמות וכל מה שקורה בעולם בעיניי זה ניקיון כי הטבע מתאזן

    תודה שוב עם הרבה אהבה (שלום) בלב

  7. זיוהבתאריך 05 מאי 2014 בשעה 5:11 pm

    אחת הסיבות שהובילו אותי למסע רוחני היא ששלחתי את בן הזקונים שלי לצבא. והנה שוב מלחמה ושוב סיכונים ואני כאימא שאמורה להגן על ילדיה חסרת עונים ומה שנותר לי זו התפילה . אז חשבתי ,רק תפילה,היום אני מתחברת לתפילה ומאמינה בה. מאמינה ביכולת של כול אחד להשפיע. אני מברכת אותך על הפרויקט.
    עושה שלום במרומיו
    הוא יעשה שלום עלינו
    ועל כל עם ישראל
    ואמרו, אמרו אמן.

  8. רונית שפי וולפיןבתאריך 06 מאי 2014 בשעה 6:07 am

    נועם יקר,

    תודה על מילותך החמות.

    אכן ישנן הרבה מאוד יוזמות רוחניות למען השלום.

    רובן מתמקדת בתפילה שמישו אחר שם בחוץ יצור את זה

    כגון הבורא, הממשלות, האוייב שיהפוך לאוהב וכד'.

    מעט מאוד מהן מתמקדות בלקיחת אחריות אישית

    המבקשת מהאדם ליצור שינוי במרחב האישי שלו

    ולצור בתוכו תדר של שלום.

    כי זאת דרישה גבוה מאוד.

    היא קוראת לעבודה רוחנית אמיתית

    עמוקה, מחוייבת ומתמשכת.

    כזה הוא פרויקט שלום בלב –

    יוזמה לשינוי בתוכנו

    שמקרין החוצה.

    תודה שאתה חלק מהתהליך

    נדבר בקרוב

    באהבה

    רונית

  9. רונית שפי וולפיןבתאריך 06 מאי 2014 בשעה 6:10 am

    עדנה יקרה,

    אני מתרגשת כל פעם מחדש

    להכיר עוד ועוד יוזמות ליצירת שלום בתוכנו ומסביבנו

    וזה אכן מעודד מאוד.

    חג שמח

    רונית

  10. רונית שפי וולפיןבתאריך 06 מאי 2014 בשעה 6:13 am

    זיוה יקרה,

    המחשבה על מה יהיה על הבנים שהולכים לצבא שנה אחר שנה

    היא אחת הסיבות שיצרתי את המיזם הזה

    כך שאני מאוד מבינה אותך.

    התפילה אכן עוזרת

    ומה שמוסיף מאוד

    זה תפילה ממוקדת

    שמבקשת ליצור את השלום בתוכנו ומסביבנו.

    ולא רק מסביבנו.

    כי הסביבה היא שיקוף של הפנים שלנו.

    על כך בתפילה שכתבתי

    והיא מופיע מתחת למאמר הזה

    שלום בלב

    רונית

  11. איריסבתאריך 06 מאי 2014 בשעה 10:55 am

    הי רונית יקרה. אני מתרגשת מדבריך ומצטרפת לתפילת שלום בלב שתתאר את אורח החיים שאנו מייחלים לו ובוחרים בו. אתמול השתתפתי באזכרות משפחתיות לזכר 2 בני משפחתי שנפלו במערכות ישראל. הכאב על יקירנו מלווה אותנו לאורך חיינו ושמתי לב שהטקסים ביום הזכרון מעצימים את הכאב ומעוררים ייאוש וחרדה. לאורך הטקסים התפללתי לבורא לאהבה,ריפוי,חמלה שלום ותקווה.
    אני בוחרת לחיות את חיי בשלום פנימי ולאפשר לו להדהד סביבי ולפגוש את הדהודו של כל מי שבוחר שלום,שלמות -אהבה..אני מודה לך על מיזם שהתחיל בנדירותו והופך להיות מוכר,מכיר וממלא בתקוה,אהבה ושלום.
    באהבה גדולה
    איריס

  12. רונית שפי וולפיןבתאריך 06 מאי 2014 בשעה 11:19 am

    איריס יקרה,

    התמיכה שלך, כבת למשפחה שכולה, בפרויקט שלום בלב

    הוא מקור לחיזוק ידי בנושא

    כי יש אתגרים

    בהבאת מסר חדש.

    תודה לך שאת איתי.

    חיבוק צלא תקוה

    באהבה ובברכת שלום בלב

    רונית

  13. איריסבתאריך 06 מאי 2014 בשעה 7:15 pm

    לעונג וכבוד הוא לי. גדלנו במשפחה פטריוטית,חלוצה שהיתה שותפה להקמת המדינה כבר מימי העלייה השנייה. לצד הפטריוטיות, הכאב והשכול כרסמו בתחושת הגבורה. וכשנולדו בני, גדלה והתעצמה חרדתי-גברה משנה לשנה, לקראת גיוסם לצבא. חיפשתי תשובות ומזור לכאבי ופחדי.
    כשנולד והוצאת לאור את המיזם "שלום בלב" בשנת 2002. כתלמידתך,שמחתי לקחת חלק ולהיות שותפה בו לאורך השנים. בעיני,המיזם"שלום בלב" הוא דוגמא למופת ומשנה לחיים שלמים ואורח חיים המקדש את השלום, אהבה, תקווה ומימוש עצמי שלם לאורם.
    תודה
    בברכת שלום בלב
    איריס

  14. כרמלבתאריך 06 מאי 2014 בשעה 8:52 pm

    אני מהאנשים שעד ממש לא מזמן היו בלב סגור כלפי כל הנושא של שלום שהפך לקלישאה פוליטית ונתן לי תחושה של חוסר אונים ביכולת שלי כאדם בודד לקדם את זה. הבנתי ואני עדיין מבינה את הקשר בין התרגול הפנימי של שלמות ושלום בתוכי לבין המתרחש בסביבה שלי, אבל עדיין חסרה הייתה לי התלהבות לקדם דווקא את האיכות הזו על פני איכויות אחרות שהעין השלישית מטפחת, מפני שאני רואה סביבי הרבה אנשים בקטבים הללו: שחשוב להם השלום בתוכם בלבד או עסוקים באקטיביזם ולא מסתכלים פנימה. הפוטנציאל של הפרוייקט הזה הוא לייצר קשר משמעותי וזורם בין חוץ לפנים, ומה שעוזר לי כיום להתחבר לפרוייקט זה דווקא לא להתחיל מהמקום הפוליטי ולא לנסות להסתכל על רבדים שמרגישים לי עדיין רחוקים. זה בפנים אבל עם הפנים גם החוצה. עם המוכנות להדהד את התהליך הפנימי.

  15. עדנהבתאריך 06 מאי 2014 בשעה 8:58 pm

    ברגע שאת עושה עבודה פנימית זה כבר מהדהד גם החוצה זוכרת שהיינו זורקים אבן למים/ים איך היא המשיכה את האדוות

    איריס יקרה ה"קטע" שלך עם שכול מורכב וכל הכבוד לך אני ממליצה לך לראות סרט
    ששמו "המיש גרייס"(חסד האמיש)

  16. רונית שפי וולפיןבתאריך 07 מאי 2014 בשעה 5:10 am

    כרמל יקרה,

    אני שמחה לשמוע שאת לוקחת באופן אישי

    את משימת יצירת שלום בתוכך ומסביבך.

    אכן, אם איננו פוליטיקאיים,

    הרי שעיסוק בפוליטיקה הוא מאיתנו והלאה

    ויוצר תחושת ריחוק, ייאוש וציניות לגבי האפשרות של

    השכנת שלום מדיני ולעולמי.

    זאת ועוד, אם איננו לוקחים את השלום באופן אישי

    ואיננו משקיעים ביצירת שלום בתוכנו ומסביבנו

    אנו משאירים את הפוליטקאים לבד.

    והם לא יכולים למשימה הזאת לבד.

    הם זקוקים לעזרה מהעם.

    תפלתי היא שהימצאו הפוליטיקאים

    שיכולו להעריך את העבודה שעושה "העם",

    להקשיב לו ולשתף איתו פעולה.

    תודה ושלוב בלב

    באהבה

    רונית

  17. רונית שפי וולפיןבתאריך 07 מאי 2014 בשעה 5:30 am

    תודה עדנה. אכן, עבודה פנימית מהדהדת למרחקים…

  18. אביבהבתאריך 07 מאי 2014 בשעה 5:33 am

    רונית אהובה,

    כמי שפגשה בך (יש) ולמדה אצלך שני מחזורים בבית הספר של העין השלישית. הכלים, המדיטציה והשלום בלב הפכו להיות חלק בלתי נפרד ממי שאני היום. המגורים בתאילנד מפגישים אותי עם אנשים מכל רחבי העולם כולל ממדינות ערב השונות שלא יכולתי לפגוש מעולם בארץ. פוגשת אותם מתוך השלום שבלב ונוצרים דיאלוגים מרגשים ומעצימים.

    אשמח מאוד לקבל תרגום לאנגלית של המסר הנפלא שכתבת כדי שאוכל להעביר למורים המדהימים שאני פוגשת כאן.

    שלום מתחיל בלב

    טקס שלום בלב הראשון שהנחתי נפתח במילים הבאות:

    שלום בלב/ מאת רונית שפי וולפין, ספטמבר 2002

    שלום מתחיל בלב

    לא של האויב,

    לא בלב האומה,

    ולא בכיסאות הממשלה.

    שלום מתחיל בלב שלך.

    שלום הוא לא מטרה,

    לא ניצחון ולא הישגים,

    שלום הוא לא משא ומתן

    ולא הסכמים פוליטיים.

    שלום הוא דרך חיים,

    שמתחילה דווקא אצלנו

    בלב, ממש בפנים.

    השלום הוא לא רחוק,

    לא חלום ולא אשליה

    השלום הוא כאן עכשיו,

    בפנים , בתוך הלב שלך.

    חיבוקים ואהבה

  19. רונית שפי וולפיןבתאריך 07 מאי 2014 בשעה 5:38 am

    איריס יקרה,

    את אמיצה ומיוחדת

    ודבריך כל כך מחזקים את ידי.

    אני מקווה שגם את ידיהם שמנהיגים אחרים

    בכל התחומים האחרים כגון פוליטיקה וצבא

    שבוע טוב ושלום בלב

    באהבה

    רונית

  20. רונית שפי וולפיןבתאריך 07 מאי 2014 בשעה 5:41 am

    אביבה יקרה,

    אני תמיד שמחה לשמוע ממך.

    היוזמה שלך לתרגם את המסר (השיר)

    לאנגלית הוא פשוט נפלאה.

    האם את מוכנה לפרסם אצלך בפייסבוק את ייוזמתך זאת

    ולזמן משהוא שיעזור עם זה?

    תודה רבה ושלום בלב

    באהבה

    רונית

  21. לימורבתאריך 07 מאי 2014 בשעה 5:59 am

    מקסים, רונית, ומרגש. קראתי זאת בערב יום עצמאות ואני זוכרת שהתאהבתי במסר. הרגיש לי חגיגי ומהמם 🙂 קראתי אותו שוב עכשיו, ממקום רגוע ושקט יותר. בחרתי לקחת אותו אולי צעד קדימה. לשלום חברתי. שלום כלפי כולי עלמא. שלום לבריאה כולה. שלום שמתחיל בנו, בכל אחד ואחת מאיתנו, ומנצנץ אורותיו והיותו פשוט בעצם נוכחותו, יום אחר יום, רגע אחר רגע. הרבה מעבר למלחמות הקיום של ישראל, הייתי רוצה שלום בכל אחד שחוצה מולי ברחוב. בכל ילד שמשחק בגינה ובכל הורה שהולך לעבודה. לא רוצה אלימות בכלל. לא זו המילולית ולא זו הפיסית. ואהבת לרעך כמוך – זה השלום שאני בוחרת בו. בתוכנו פנימה ובין כל אחד ואחת מאיתנו לכלל. לכבד את המרחב של האחר, להאיר פנים, להתנהל מתוך נייטרליות ואפשור השוני – זה קודם כל. הא"ב של ג"ד 🙂 ברגע שנדע להשכין שלום חברתי, לא נזדקק כבר לשלום הפוליטי, שכן הוא כבר ינכח כאן. אבל כדי להחיל את השלום ל-חוץ, צריך, קודם, להשכין השלום ב-פנים. לחנך ילדים איך לנהל דיאלוג נעים ופורה, איך להתנהל רגשית. ללמד הורים איך להתנהל בעצמם כדי שיוכלו לשמש דוגמא לילדים. לעדן את כללי המשחק החברתיים לאורם אנו מתנהלים בכל מישור ותחום חיים שהוא, כחברה. לספק לכל אחד ואחת עוד כלים שיאפשרו לו ולה להתנהל בנועם ובנינוחות, בקלילות רווחת ומתוך אהבה. הו אז, נאפשר מקום וזמן בכלל לשקף אהבה זו לאחר. לכל אחד אחר מאיתנו. בעבודה, בביה"ס, בגן, ברחוב, על במת הדיונים, בסופר, בכביש, על מסך הטלויזיה, בכנסת. זה השלום שאני בוחרת בו. שלום בו אנשים מתחברים לאהבה ולומדים להתנהל בכיף ובקלילות עם עצמם, ופועל יוצא, עם הבריאה כולה. אז לא יהיו גייז ולא גייז, נשים וגברים, עניים ועשירים, אשכנזי או אחר, שחור ולבן, ישראלי וזר, יהודי וערבי, דתי וחילוני, תל אביב מול פריפריה או הילד הקול מול החנון. אז יהיה מקום ומרחב לכולנו. להתנהל לא מתוך הישרדות, אלא מתוך כיף, ומתוך כבוד הדדי. ושוב, מסר נפלא, תודה 🙂

  22. חוה גדליהובתאריך 07 מאי 2014 בשעה 6:01 am

    שלום רונית
    אני מסכימה לכל מילה שלך. מגיל מאד צעיר אני זוכרת את התיסכול שחוויתי כשנחשפתי למריבה או סיסכוך וכל סוג " מלחמה "וראיתי כיצד זה מוביך להרס או פגיעה ושאלתי את עצמי " למה אנשים לא בוחרים ללכת בדרך של שלום?- זה הרבה יותר משתלם".
    הרעיון של "שלום בלב "הוא כ"כ פשוט ועם זאת כ"כ עוצמתי ויכול לייצור שותפות ולהניע שינויים בקלות . כי מתוך שלמות ושלום פנימי יש בהירות ודיוק של כל אחד לגבי דרכו ונוצרת הרמוניה והתאמה בין כל חלקי הפאזל שמרכיבים את כל מה שמתרחש בעולם.
    אני רוצה ושמחה לקחת חלק בפרוייקט זה ומתפללת שילדיי הצעירים ייזכו לגדול לתוך עולם המתנהל , כמה שיותר, לפי עקרון זה.
    חוה

  23. רונית שפי וולפיןבתאריך 07 מאי 2014 בשעה 10:57 am

    חוה יקרה,

    תודה על תגובתך.

    אכן, העקרון של שלום בלב הוא פשוט.

    אבל הסיבה שהוא כל כך מאתגר כל כך הרבה אנשים היא

    מכיוון שהוא עקרון נשי שמבוסס על תנועה פנימה – התבוננות אל תוכינו

    ועיסוק בעצמינו וביצירת שינוי בתוכינו, אלב מנת ליצור שינוי סביבנו.

    לעומת זאת, אנרגיה גברית רוצה לעסוק בחוץ – בכיבוש ושינוי החוץ על מנת שיהיה לה טוב בפנים.

    לכן, אני מאמינה שהשלום יבוא על ידי מנהיגות נשית ולא גברית,

    אשר תפקידה היא לתת השראה ואיזון למנהיגות הגברית

    המוחצנת מידי.

    תודה על המשוב שלך חוה

    ועל ההשראה שהוא עורר בי

    להוציא מתוכי עוד ידע ולשתפו בחוץ.

    פנימה- החוצה

    בשלום בלב

    באהבה

    רונית

    אולי מכייון שהחברה שלנו מנוהלת עדין ע"י

  24. רונית שפי וולפיןבתאריך 07 מאי 2014 בשעה 11:48 am

    לימור יקרה,

    את מדברת כאן כמנהיגה

    שמציירת כאן עבורנו איך נראים חיים של שלום.

    מה זה אומר בפועל ומה הביטוי של שלום בכל תחומי החיים.

    שלום הוא למעשה מצב של חקר, גילוי ומימוש האמת שלנו

    באופן פעיל ודימני על כל צעד ושעל

    על מנת להיות שלמים עם עצמינו

    ועם יחסינו עם הזולת.

    תודה לך על התיאור הכה מפורט והצבעוני הזה.

    שלום בלב,

    באהבה,

    רונית

  25. דורי בן זאבבתאריך 07 מאי 2014 בשעה 11:56 am

    אתם מאזינים למרכז דורי לשלום
    שלום – שלום !

    למה כל כך קשה להגיד שלום
    להיות בלי הכרה בנו אני מבין
    אבל לחיות בלי שלום?
    בלי חלום ? קשה קשה !
    לכן ידידי כדאי
    להישתמש פחות במילה שלום
    להגיד יותר …..
    פחחחח
    אבל לא שלום.!
    להקפיא את המילה הזו עד שתחזור לה התשוקה – וההכרה !!!!
    גם בתפילות ….
    יש להגיד …. עושה פחחחחח במרומיו
    הוא יעשה …פחחחח
    עלינו ועל כל ישראל …..

    הי ידידי !
    אתם מאזינים , צופים , וטועמים את
    תוכנית השלום החדשה
    מסטר פיס!
    אוכל חם ישר מהמקפיא
    שלום עושים באהבה
    עם תקווה !
    שלום מוכן להגשה
    על מגש הכסף !
    ללא ציפיות וללא דרישות
    רק חותמים – מחממים – ונהנים.

    דרך השלום פנויה עד מחלף רבין – סעו לשלום !

    תשמעו בקול השלום !!!
    הוא רוצה אתכם
    הוא קורא לכם .
    תנו לו צ'אנס לשלום !
    הבאנו שלום על לחם
    שלום על פיתה
    עם זעטר,
    ועלה של זית

    אתם רוצים לדעת מה זה שלום ברדיו
    אני כאן ואתם שם
    שתי אוזניות לשני עמים !

    מתוך התוכנית בן זאב לסוף שבוע – עם דורי בן זאב
    – ב88FM שישי ב12:00 עד 14:00

  26. רונית שפי וולפיןבתאריך 07 מאי 2014 בשעה 12:05 pm

    דורי יקר,

    איזה מזל שיש אותך.

    הבאת כאן זווית אורירית לשלום

    ובלי אוויר היונה לא עפה….

    מקסים,

    משעשע

    ומעורר תקווה.

    תודה רבה

    ושלום בלב

    באהבה

    רונית

  27. טלבתאריך 07 מאי 2014 בשעה 9:43 pm

    רונית יקרה-
    תודה על המסר הזה-
    מלא אמונה, תקווה, רצון טוב והכרה בזכותנו לחיים מתוקים.
    ושוב… כמיטב המסורת… גם עכשיו, המסר שלך פוגש אותי ממעמקים,
    מדוייק לתקופה הזאת של חיי ונוגע בלב שלי.

    מרגישה בימים האחרונים, יותר מאי פעם אולי,
    רצון חזק להתעלות מעבר לפחדים, לציניות ולייאוש,
    ולהתחבר לאור שקיים בתוכי,
    כדי להביא יותר ממנו לעצמי, ומשם לשאר העולם.

    מרגישה שבשלו התנאים בחיי להתחיל ליצור תודעה חדשה-
    תודעה של שפע, אהבה ושמחה.
    היא תמיד היתה שם, חיכתה לי מעבר לאבק ולחושך,
    פגשתי אותה מדי פעם, חלפתי על פניה, חייכתי אליה והיא אליי,
    ואחר כך חזרתי אל הצללים.

    עכשיו אני רוצה להכיר אותה באמת, באופן יומיומי,
    מתוך נכונות לבחור בה בכל פעם מחדש.
    מרגישה שזה צו השעה שלי.
    מרגישה שהבורא רוצה לתת לי את זה.
    שאני רוצה לקבל את זה.
    שיש ברואים מסביבי שרוצים לקבל את זה דרכי.
    מבקשת מהבורא שיראה לי את הדרך בחמלה,
    לטובה העליונה של כולנו.
    אמן.
    תודה לך!

  28. לימורבתאריך 08 מאי 2014 בשעה 5:04 am

    משעשע ומקסים וזה בדיוק מה שהשלום צריך – עוד חיוכים 🙂 תודה 🙂

  29. לימורבתאריך 08 מאי 2014 בשעה 5:36 am

    ללמוד להתנהל מאנרגיה נשית – מבחינתי, זה פשוט ללמוד שפה חדשה. מאתגר מאוד. סוג של update לכל תוכנת ההפעלה שלי. וזה מרגיש לי נכון – המנהיגות הנשית והגברית – ההורות של העם 🙂 היה איזה מחקר בו הראו איך זוגות משחקים עם התינוק בחודשים הראשונים להיותו, כ"א מהם בנפרד. ככל הזכור לי, ראו שאמהות נוטות יותר לשחק עם התינוק באופן ישיר – פנים קרובות, העיניים ממוקדות רק בו, המון מגע, ואילו האבות נטו לשחק באמצעות מיקוד תשומת הלב בגורם שלישי שהוא – בובה או צעצוע – לימוד באמצעות האחר. הראו שהתכונות השונות האלה הן בעצם, משלימות, מבחינת הידע שהתינוק רוכש. שהוא נדרש לכל אחד מסוגי הכישורים בכדי להתפתח ולהתנהל בהמשך, באופן תקין, בחברה. זה נגע במה שהוא לומד לגבי עצמו ולגבי 'אני ביחס לאחר' ו-'עם האחר'. יצרנו חברה שהיא גברית במהותה ואנחנו היום בוחרים להדהד אליה את האנרגיה הנשית. ללמד שיח אחר. ולא רק בשוליים או במעגל ה'קרוב' אלא בנקודות המפתח, במקומות בהן היא פחות נראתה ובמקומות בהן היא יכולה לחולל שינוי רוחבי. חוויה מופלאה וכיף לי להיות חלק הימנה 🙂

  30. רונית שפי וולפיןבתאריך 08 מאי 2014 בשעה 5:40 am

    טל יקרה,

    בקשתך פשוטה.

    מה בסך הכל ביקשת?

    את הדבר הכל כך בסיסי ולגיטימי שיש לאדם לבקש.

    אלא שהורגלנו לבקש את מה שאינו גרעין אלא קליפה.

    וכך נעשו הבקשות לגרעין כאילו רחוק…

    אבל האמת היא שהן,

    כפי שציינת,

    תמיד היו כאן.

    מחכות ליום שנכיר בהן.

    שמחה לשמוע שהיגיע יומך.

    אני כאן איתך,

    כבת בריתך לדרך.

    תודה על שיתופך זה

    ובהצלחה.

    אוהבת,

    רונית

  31. vivekבתאריך 08 מאי 2014 בשעה 5:20 pm

    הי רונית, הגתי לכאן דרך הקישור ששמת בקבילת רגישים מאד.

    אני לא יודעת לשם את האצבע על המה… אבל משהו באיך…מעניין, מסקרן ומושך אותי לשמוע יותר.
    תוכלי לשלוח לי במייל קצת פירוט איך זה נעשה הלכה למעשה?והיכן?

    תודה מראש
    ויווק

  32. רונית שפי וולפיןבתאריך 10 מאי 2014 בשעה 12:41 pm

    וויק יקרה,

    תודה שנכנסת לאתר שלי.

    לבקשתך מצורפת גישה לסדרת סירטונים בנושא:

    העקרונות להגשמת חלומות לנשמות עתיקות.

    הינה הלינק (יש ליהרשפם בשם ומייל וזה והגישה תשלח אליך למייל):

    http://www.the3ischool.com/dreams-come-true-registration/

    האזנה נעימה

    ו…אם יש לך שאלות בבקשה כתבי אותן בתחתית השיעורים

    ואשמח להתייחס

    תודה ושלום בלב

    באהבה

    רונית

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה