לראות את הנולד – חשבון נפש חכם באמצעות קריאת הילות

מאת: בשעה 1:40 pm נושאים: מאמרים

ראית הנולד איננה מתת אל בה ניחנו יחידי סגולה בלבד, אלא יכולת אנושית פשוטה, בה התברכו כל בני תמותה. ראיית הנולד מאפשרת לערוך התבוננות מושכלת על חיינו, במטרה לנווט אותם לפי חכמת הלב, בכל נושא, בכל מקום ובכל זמן. כדי לראות את הנולד עלינו לתת פרשנות חדשה לאימרה: "איזה הוא החכם, הרואה את הנולד". אני רוצה להציע ש"הנולד" איננו רק "העתיד" וראיית הנולד איננה רק "גילוי עתידות", אלא הרבה יותר מזה. "הנולד" הוא כל אשר נברא, לאורך ציר הזמן, הכולל את העבר, ההווה והעתיד, כאחד. ראיית הנולד עוסקת בעריכת חשבון נפש אמיתי, בזמן הווה, עם העבר על מנת ליצור את העתיד לו אנו מייחלים. עבור הרואים את הנולד כל יום הוא יום כיפור, שבו ניתן לפתוח דף חדש. בעזרת לימוד ותרגול כל אחד יכול! הסוד:

"הנולד" פירושו "הנברא", או "המתפתח". "ראיית הנולד" הינה אומנות ההתבוננות בתהליך הבריאה וההתפתחות של היקום בכלל והאדם בפרט לאורך ציר הזמן  (העבר, הווה ועתיד כאחד). ראיית הנולד בעבר עוסקת בהתבוננות בכל אשר נברא פעם (משחר בריאתכם, בחיים הללו ועד לחייכם הקודמים), אשר הפך לזיכרון, היסטוריה ונוסטלגיה. ראיית הנולד בהווה עוסקת ב התבוננות בכל אשר נברא עכשיו (שנוצר, מתקיים או מתרחש ברגע זה ממש). ראיית הנולד בעתיד הינה התבוננות בכל המגמות הנרקמות ברגע זה, אשר התחילו בעבר, המשיכו אל ההווה ומבקשות להמשיך ולהתפתח הלאה והלאה, והלאה, ללא הפסקה, שהרי החיים עצמם נמצאים באבולוציה מתמדת והיקום שרוי בהתפתחות קבועה, מדבר לדבר ומרגע לרגע, כל הזמן.

"הנולד" איננו ה"גורל" הנסתר מעינינו, שמחכה לנו בעתיד,
אלא המגמות המתהוות בנו בזמן הווה, כתוצאה מהעבר

 העתיד איננו התוצאה הנסתרת, אשר הגורל צופן בחובו, ואשר אותו רק חוזי עתידות יוכלו לגלות לנו, אלא  המגמות המתהוות בנו בזמן הווה, כתוצאה מהעבר, אשר מצויות בתהליך יציאה מהנסתר אל הגלוי, ואשר עשויות להיחשף בפנינו בכל רגע בזמן הווה, שלב אחר שלב. העתיד דומה לצמח, שזרעו חבוי מתחת לפני השטח, באדמה (בעבר). הזרע, לאחר שסופקו לו כל צרכיו לשם הפיכתו לצמח (אדמה, מים ואור) עושה את דרכו (בהווה) מפוטנציאל חיים לחיים של ממש והופך לנבט, גבעול, לגזע, לענפים, לפרחים ולפירות (עתיד), הנושרים אל האדמה, נרקבים בתוכה וזרעיהם נטמנים בה (עבר) ושוב נובטים ממנה (הווה) וחוזר חלילה. כלומר, העתיד הוא לא נקודה סטטית אשר אפשר לשאוף אליה, אלא החיים במגמת התפתחות, על החלק הניסתר (מטאפיסי או על חושי) שמשול לזרע ועל החלק הנגלה (פיסי או חושי), שמשול לנבט, גזע, ענפים ופירות.

שלוש שאלות אשר התשובות עליהן יאפשרו לכם לראות את הנולד

כדי לראות את הנולד של עצמנו ושל הזולת (כשהם פונים לבקש את עזרתנו), עלינו להשיב על שלוש השאלות הבאות, בקשר לנושא שאנו מתלבטים לגביו ואשר אותו אנו רוצים לקדם:

1. מאין אנו באים (בעבר)?

2. היכן אנו נמצאים (בהווה)?

3. לאן פנינו מועדות (בעתיד)?

השאלות הללו מבוססות על התבוננות בפיזיקה של יצירת תאוצה, הבולט במיוחד בקרב ספורטאים. הם נוהגים לנוע לאחור, במטרה לקחת תנופה שתאיץ אותם קדימה במלוא הכוח. המתרגלים אותן מחוללים ניסים מעוררי השראה בכל תחומי חייהם (פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות, מודעות ועוד), והתוצאות מרגשות אותי כל פעם מחדש.

באמצעותן ניתן לקדם כל נושא, בכל מקום ובכל זמן, גם ללא הכנה מוקדמת.  כך זה עובד:

כדי לקחת צעד אחד קדימה יש לעשות שני צעדים אחורה

הכמיהה לממש את מאווי ליבנו, עלולה לעורר תגובה אוטומטית לשעוט קדימה, אל העתיד תוך כדי התעלמות מהעבר. שלא בצדק, רבים נוטים להסתייג מעברם או לא להעריכו כראוי. לא להוקירו, לא ללמוד ממנו, לא להודות על השיעורים שהביא לחייהם, לא להתפעל מהשערים שנפתחו בעקבות השיעורים הללו, לא לזהות מה באמת קרה פעם ולא לדעת במה זיכה אותם הבורא כאשר העניק להם את אותו עבר מאתגר.

הסתייגות מהעבר נובעת מפרשנות שגויה שאנו מעניקים לו בטעות

מהתבוננות באין ספור הילות למדתי כי לכל אדם שני סיפורי חיים (הכוללים את העבר, ההווה והעתיד). הסיפור האמיתי והסיפור המוטעה או השיקרי. הסיפור האמיתי יהיה מתוק – אהוב, מלהיב ומניע קדימה. הסיפור המוטעה יהיה שנוא, מדכא, לא ניתן לעיקול (או הבנה) ותוקע. כלומר, מקבע בתוך כאבי העבר, ללא יכולת להתקדם הלאה.

ככל שאדם רוצה לחולל פריצת דרך משמעותית בחייו ולקדם את הנושאים הבוערים לו, עליו לא רק לכונן שלום עם עברו (לסלוח לעצמו ולאחרים לגביו, להוקירו כד'), אלא גם להתאהב בעברו ולהתלהב ממנו.

ההתאהבות וההתלהבות מציתים להבה בלב, המספקת את המזון לו אנו זקוקים כדי להמשיך ולצמוח ויוצרת את מה שמכונה "חכמת הלב". כשאנו מחוברים אליה היא מעניקה לנו את כל הידע הנדרש לזיהוי ותכנון צעדינו הבאים ואת האנרגיה הנדרשת כדי להוציאם מהכוח אל הפועל בנינוחות, חיוניות, קלות והנאה, ללא סבל, הקרבה ומאמץ, ומתוך התמדה, נחישות ושמחת חיים.

חשיפת הסיפור האמיתי שלנו – להתאהב ולהתלהב מעבר שלנו

העבר שמור בצורת תמונות רב חושיות, הטמונות בתת מודע שלנו ומאוחסנות בשני מקומות עיקריים:

1. במרחב האישי שלנו (בגוף, שכולל בתוכו את המוח וכד', בצ'אקרות ובהילה)

2. מחוץ למרחב האישי שלנו (ברשימות האקשיות ובעברית: הספרייה הקוסמית), אי שם ביוניברס, מעל לקשת בענן…

התת מודע שומר את כל מה שקרה בעבר, כדי להשתמש בו בהווה ובעתיד מבלי ללמוד אותו כל פעם מחדש. כך למשל אנו זוכרים איך לצחצח שיניים, לנהוג ועוד מבלי ללמוד את הפעולות הללו כל פעם מחדש.

למעשה, התת מודע הוא מערכת ההפעלה שלנו, הקובעת באופן אוטומטי את התנהגותנו ואת תוצאותיה בהווה ובעתיד, על סמך הידע שרכש בעבר. כך שאם אנו רוצים לשנות את התנהגותנו ואת תוצאותיה בהווה ובעתיד יהיה עלינו לשנות את העבר.

התמונות הרב חושיות שטמונות בתת מודע

התמונות שטמונות בתת מודע מורכבות מצבע, צורה, טקסטורה, רגש, ריח, טעם, צליל, תחושה גופנית, אמונה, מחשבה, תגובה עצבית וכד'. כך למשל אנחנו יכולים לזהות מטוס בשמיים רק על סמך הקול שאנו שומעים מבלי לראות אותו. אנו משייכים את הצליל שאנו שומעים ברגע זה למראה מהעבר, הטמון בתת מודע שמשייך צליל זה לתמונה של מטוס. אבל כמה פעמים קרה לכם ששמעתם קול, הרחתם ריח או חשתם משהו מסויים וחשבתם שזה דבר אחד בעוד שהסתבר לכם בדיעבד שזה דבר אחר?

הטעות הזאת קוראת מכיוון שלכל דבר שקרה, קורה ויקרה התת מודע שלנו נוטה להצמיד שני סוגים של תמונות, אשר מתוכן אנו מתפקדים באופן אוטומטי. סוג אחד הוא התמונה האמיתית שלנו בנושא והשני הוא התמונה המוטעית או השיקרית.

להפריד בין התמונה המוטעית או השקרית לאמיתית

התמונות המוטעות או השקרית נוצרת משני סוגי אנרגיות:

1. אנרגיות זרות –  אנרגיות שאינן שלנו, אשר ספגנו או העתקנו מהזולת (משפחה, חברים וכד').

2. אנרגיות ישנות – אנרגיות שהן אמנם כן שלנו, אך לא בזמן הווה. כלומר, התפיסה הישנה שלנו את העבר.

האנרגיות הזרות והישנות טמונות במרחב האישי שלנו (בגוף, מוח, צ'אקרות ולהילה) ויוצרות עבורינו קשיים, פחדים ומוגבלויות, שמנהלות אותנו כבובת חוטים והופכות את סיפור החיים שלנו מחוויה אנושית מצמיחה לזיכרון כואב, ומסיפור בעל סוף טוב לסיפור אומלל.

לשחרר את הסיפור השקרי ולחיות את הסיפור האמיתי

באמצעות קריאת הילות והילינג רב חושיים ניתן לזהות את הסיפור האמיתי שלנו ולשחרר את הסיפור המוטעה, על מנת לחיות בזמן הווה, על פי האמת שלנו. זיהוי האמת לגבי העבר הכרחי לתהליך הגילוי, הריפוי והמימוש העצמי בהווה ובעתיד. התוודעות מלאה אליו מייצרת, חכמת חיים – ידע, אנרגיה וכוחות לממשו . ההקשבה לה מלמדת אותנו איפה להניח את כף רגלינו, עכשיו, ועכשיו, ועכשיו וכך מראה לנו את הנולד.

ראיית הנולד באמצעות קריאת הילות והילינג רב חושיים – כל אחד יכול:

ראיית הנולד באמצעות קריאת הילות והילינג רב חושית (על חושית וחושית) עוסקת בהתיחסות לארבעה רבדים של העולם הנגלה והנסתר כאחד: פשט, רמז, דרש וסוד. כל רובד מוביל יותר לעומק, מהנגלה אל הנסתר. לפעמים כדי לקבל את התוצאה המצופה די להסתפק ברובד הראשון. אם עדין לא השגנו את מטרתינו נמשיך הלאה לרובד הבא וכן הלאה. ככל שנתקדם ברבדים מהפשט אל הסוד נקבל יותר חכמה לגבי התמודדת עם הנושא שבחרנו לקדם ונהיה יותר מדויקים בקשר לטיפול בו.

הפשט מתייחס למידע שמצוי בידנו באופן מודע, ברגע זה והעומד מולנו חשוף – עירום ועריה.

הרמז מתייחס למידע שנקבל מהתת מודע באמצעות הקונוטציות שהפשט מציף בנו.

הדרש מתייחס למידע שנקבל מהתת מודע באמצעות האסוציאציות (הקשרים) שנעניק לפשט ולרמז.

הסוד מתייחס למידע אשר לא היה בידינו עד כה (לא במודע ולא בתת מודע), המגיע מ – ה"על מודע" (האני הגבוה ) שלנו, באמצעות התבוננות דרך העין השלישית, תוך כדי שיתוף פעולה עם שאר החושים.

בקרוב אפרסם את ערכת הקורס המעשי בנושא.

בינתיים, כדי לראות את הנולד כאן ועכשיו, התחילו מהרובד שזמין לכם כרגע והעמיקו בהמשך.

מתנה (חינם) – אם אם טרם קבלת את קורס ההיכרות עם קריאת הילות והילינג, לחצו כאן עכשיו

מה עורר בכם המאמר ובמה הוא תרם לכם?

בבקשה כתבו לי כאן תגובה או שאלה ואשמח להתייחס אחרי החג.

מאחלת לכם חשבון נפש מתוק, שנה חכמה וגמר חתימה טובה.

באהבה

רונית

כל הזכויות שמורות למחברת, רונית שפי וולפין – מורה רוחנית, מייסדת העין השלישית – ביה"ס לקריאת הילות והילינג

5 תגובות

5 תגובות לפוסט “לראות את הנולד – חשבון נפש חכם באמצעות קריאת הילות”

  1. ניצןבתאריך 25 ספט 2012 בשעה 9:51 am

    רונית יקרה,

    תודה על המאמר.
    אהבתי את הצעתך להתאהב ולהתלהב מהעבר שלי – הצעה קוסמת, מקסימה והגיונית ביותר!
    זה נשמע לי רעיון מעולה מאחר ותוך כדי ההתאהבות בעבר שלי אני מתאהבת גם במי שאני היום, שנבניתה והתפתחה על אירועים שהיו. ואז אני גם מבינה כמה אני חכמה כי כל מה שלמדתי עד היום למדתי מהעבר, וכך העבר הופך להיות ביטוי של העוצמה שלי ולא משהו שאני רוצה להסתיר ולמחוק ולשכוח, אז איך אני יכולה שלא להודות לו ולאהוב אותו?

    יפה ההקשר שעשית בין חכמת העבר לחכמת העתיד והוא מתבטא גם בשני הפתגמים: "אין חכם כבעל ניסיון" ו"איזהו חכם? הרואה את הנולד".

    חוצמזה,
    מתי את פותחת כבר את הקורס אצלך???!!! מחכה ומצפה…
    גמר חתימה טובה ומתוקה,
    ניצן

  2. אילנהבתאריך 25 ספט 2012 בשעה 1:55 pm

    רונית יקרה.מאד אוהבת את הקישורים שאת עושה עם העבר ההוה והעתיד.
    יודעת היום יותר מתמיד שכל אשר קרה איתי בעבר.העשיר אותי ,העצים אותי.והביא אותי למי שאני היום.מטפלת "בעוצמת הרכות" היכולת לחוש את זולת ,לשים את האגו בצד,להיות בענוה{למדתי ממך}.תודה לך רונית אשמח לקבל עוד חומרים מעשירים .את הקורס חינם עשיתי איתך בעבר.אילנה.

  3. לוני הנדריקסוןבתאריך 27 ספט 2012 בשעה 9:29 am

    שלום רונית! ,תודה על המאמר.

    תמיד אני אוהבת את הדרך שאת מציגה את עולם החושי ועל-חושי, ומראה כמה שהעל-חושי הוא חלק מהיום-יום של בני אנוש, ולא משהו מרוחק וחסום שהגישה אליו מותרת רק לאנשים מסויימים.

    אהבתי גם ראית העבר שלי כעבודת הגינון בגן שהיא חיי; מעגל של טיפוח, צמיחה והעשרת קרקע מחדש, גם בתהליך רגעי וגם תהליך לאורך זמן.

    זה דימוי נעים מאוד לתחילת שנה חדשה, ולהתחלה של הסתיו!
    תודה רבה – ושנה טובה!
    לוני

  4. רותיבתאריך 30 ספט 2012 בשעה 10:39 am

    הי רונית. מאמר נפלא. ומעורר השראה . כפי שאמרתי בעבר , אני מאוד מתחברת לראיית החיים שלך. ומה שחידד לי רבות המאמר הוא העניין של התבוננות על העבר שלך כדבר שאתה מתאהב בו ומתלהב ממנו, למעשה מתוך הבנת התכנית הגדולה, התמונה הרחבה , ,שיעור הנשמה. במקום לבטל, ולהקטין אותו כזכרון כואב ותו לא. למעשה זה לקחת אותו ולהרוויח ממנו את מה שבא להעניק לך, באם תהיה מוכן לקבל, מתוך התבוננות בוגרת. כשעושים את זה ומדמיינים את החיים כרצף אחד ארוך של עבר – הווה – עתיד ואיך דבר אחד יוצר את השני , זה מחולל מן התרגשות בגוף … זה עושה את החיים כיף…באהבה 🙂 רותי

  5. אביאלבתאריך 29 אוק 2016 בשעה 5:14 pm

    מעניין אם יש פה או איפה שהוא מישהו שרואה באמת את העתיד כמוני או שאני היחיד

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה