מצפה הילה ועקרון מספר 1 לרוצים לקרוא הילות – לחמול את כולם:

מאת: בשעה 12:38 pm נושאים: מאמרים

מה למצפה הילה (ביתו של גלעד שליט) ולעיקרון מס' 1 בקריאת הילות, וכיצד עקרון זה יאפשר גם לכם ללמוד לקרוא את הילות שלכם ושל הזולת

"את לא חושבת שיש קשר בינך, כקוראת הילות לבין מצפה הילה?" שאל אותי בסקרנות מעירה מתרדמת, חבר ותיק. …"אמממ…לא יודעת, אולי"…גמגמתי כמסרבת לעסוק בחיבור המיסטי ביני ובין ביתם של משפחת שליט, שעד כה הצלחתי להתחמק ממנו, ומוצאת את עצמי מבטיחה שאבדוק לעומק את העניין. עכשיו, אחרי מספר ימי דגירה על הערתו זו בוקעת תשובתי מהביצה:

כל אחד יכול ללמוד לקרוא הילות

קריאת הילה מאפשרת לנו לראות את התמונה השלמה לגבי כל נושא או מצב (שלנו ושל הזולת) דרך עיניו של הניצוץ האלוהי שהננו. מנקודת מבט רמה זאת נוכל לקבל מידע, הבנה והחלטה שיהיו לטובה העליונה שלנו, של כל הנוגעים בנושא (אשר לו אנו עורכים קריאת הילה) ושל הבריאה כולה. קריאת הילות מאפשרת לנו לדעת את חלקינו, עמדתנו ותרומתנו בנדון, כחלק מהפאזל של המין האנושי וכך להיות מעורבים בעולם באופן שמדויק לנו.

בעזרת לימוד ותרגול כל אחד יכול ללמוד לקרוא הילות, של עצמו ושל אחרים. תהליך הלימוד כרוך בפיתוח מיומנות טכנית פשוטה ועדינה ובטיפוח גישה חדשה לחיים – גישה נייטרלית. נייטרליות איננה אדישות או הימנעות, אלא בדיוק ההיפך. זאת היכולת לראות באופן חד, שלם וצלול את כל מרכיבי הסיפור – את הקטבים (כן/לא, שחור/לבן וכדומה) ואת האמצע שביניהם, בו זמנית, לגבי כל נושא ומצב. ה"אמצע" הוא דרך המלך והטובה העליונה שלנו ושל הבריאה כולה. באמצע נמצאת היכולת לחמול את כולם – להבין את כל המעורבים בדבר ולחתור להשכנת שלום ביניהם במקום לקחת צד שמפלג ומפריד ביניהם. נייטרליות היא הדרך שבאמצעותה מעוררים חמלה. חמלה היא הדרך שבה משכינים שלום, מייצרים שפע ומבססים אהבה.

לחמול את כולם: קריאת הילות – מציאת סוף טוב לכל

במקרה של משפחת שליט, נוכל באמצעות קריאת הילה לפתח נייטרליות וחמלה כלפי גלעד ומשפחתו (שרוצים את חייהם בחזרה), כלפי המשפחות האבלות (שאיבדו את יקיריהם בידי המחבלים ששוחררו מכלאם  בעבור שחרורו של גלעד), כלפי המחבלים עצמם (שהאמינו כי אלימות היא הדרך היחידה לקבל את מבוקשם), כלפי ראש הממשלה (שחתם על העסקה רק עכשיו), כלפי בורא עולם (שהחליט לשחרר את גלעד רק ביום ג' 18/10/11 ולא דקה אחת קודם) וכמובן כלפי עצמינו וכלפי המקום שבו סיפורה של משפחת שליט נוגע בנו ונשזר בסיפורנו כיחידים, כעם וכחלק מכל יושבי תבל.

נפילת גלעד בשבי היא חלק מסיפור מסע של התפתחות וצמיחה עבור כל הנשמות המעורבות בו ולא עונש על חטא שביצע אחד מהם. כך גם לגבי נפגעי הטרור ולגבי מותם הטרגי של הנרצחים בידי המחבלים שיוצאים לחופשי בעבור שחרורו של גלעד.

בשונה מהגוף הפיסי, שהוא זמני ובר חלוף, הנשמה היא נצחית ושורדת לעד. מזווית ראייתה של הנשמה נתפסים האתגרים שכרוכים בסיפורו של גלעד כחלק מהמסע האינסופי של נשמת המעורבים בדבר בדרך למימושם העצמי. כל החוויות הקשות שעברו גלעד ומשפחתו, קורבנות הטרור ומשפחותיהם – מזווית הראייה של הנשמה, אינן בעיות, אלא שיעורים שפותחים שערים להתקדמות ולהגשמת שליחותם האישית, הרוחנית והמקצועית של הנוגעים בדבר בחיים האלה ובחיים הבאים…ועל כך ימים יגידו…אך לעומת הנשמה, עבור הגוף הפיסי, כאשר אנו נתקלים בקשיים, כואבים, סובלים או מתים מתפרש הדבר כאסון, כסוף הקיום, אשר אחריו אין חיים ואין עתיד.

מזווית ראייתו של הגוף סיפורו של גלעד, הנשזר בסיפורי קורבנות הטרור הוא סיפור כאוב, שלא היה אמור להתרחש, אלא להימנע מלכתחילה. זה הוא סיפור שיש בו אשמים, אחראיים, סובלים, קורבנות, נענשים, אסורים, דילמות, עמדות קוטביות וויכוחים, דיונים פולטים ודרך ללא מוצא. נקודה. זאת הסיבה שכדי להגיע לגאולה בנדון היה עלינו לחפש את המזור ברמת הנשמה, כי משם מגיעה התקווה.

ברמת הנשמה, אנו עדים כאן לחלק ממסע ההתפתחות ההכרחי כנראה, של כל המעורבים בסיפור. סיפור עם סוף טוב. אנחנו יכולים להתפלל ולקוות לסוף טוב של גלעד ומשפחתו  – שהוא ישוב לחיק משפחתו ועמו, יעבור תהליך החלמה, קליטה והשתקמות ויהפוך לכל מי שהוא אמור להיות:  מנהיג פוליטי? עסקן חברתי? איש אקדמיה? אדם צנוע שמסתתר מאחורי וילון? תשלימו את החסר כיד דמיונכם הפורה או עקבו בסבלנות לעדכוני הטלנובלה שהמדיה תשמח לספק…

בינתיים, אנחנו יכולים לקוות ולהתפלל שבסוף הטוב של גלעד יהיה כתוב" …ועכשיו הוא חופשי וחי באושר ועושר עד עצם היום הזה…".

הסוף הטוב של כל שאר הנוגעים הדבר, ובייוחד עבור המשפחות שאבדו את יקיריהם בפיגועי הטרור אינו ברור עדין.

על כך גם נוכל לקוות ולהתפלל.

נתפלל שלכולם יהיה סיפור עם סוף טוב, למרות שכרגע זה אולי נראה לחלקנו כבלתי אפשרי.

נתפלל שכולם ימצאו נחמה, תקווה, גאולה, שלום ושלמות מתחת לסוכתו של הבורא, כל אחד בדרכו ולטובה העליונה של כולם.

נתפלל שכל אחד מאתנו ידע את חלקו בתרומה לשלום פנימי וחיצוני בתוכנו ומסבבינו.

נתפלל שכל אחד מאתנו ידע לעזור לעצמו, ולאלו שאבדה להם הדרך- למצוא אותה, להתחבר אל התקווה, להבין את הסיפור הטוב, כולל הקושי הנוראי שבתוכו, להתאהב בו, למרות שזה נשמע לא הגיוני, ולהשכין שלום בתוכם ועם העולם.

קוראי ההילות החדשים – שליחים העוזרים ליצור מצב שכולם מנצחים

שליחותם של קוראי ההילות היא לעזור לעצמינו ולזולת להפוך את סיפור חיינו לסיפור טוב, על כל צעד ושעל בו ולא רק בסוף. כלומר, לעודד יצירת חיים חדשים ומתחדשים, בכל התחומים (פרנסה, קריירה, זוגיות, בריאות וכדומה), הנובעים מתוך ניטרליות וחמלה, והמאפשרים לנו לנהל אורח חיים שהוא לטובה העליונה שלנו ושל הבריאה כולה במקביל, וכך להיות מעורבים בעולם – לתת לו את מנת חלקנו  ולקבל ממנו את מנת חלקנו בכל תחומי החיים, במקום לעסוק בטובתנו שלנו בלבד, כיצורים נפרדים, או רק בטובתו של הזולת בעודנו מזניחים את עצמנו. המטרה היא לעודד מצב שבו כולם מנצחים.

נייטרליות וחמלה הן איכויות שאותן מפתחים באמצעות חיבור לעין השלישית שלנו, אשר מעכשיו אכנה אותה גם "מצפה הילה" – המקום אשר אליו עולים לרגל בתוכנו, כדי למצוא שפיות ומתוכה לבנות חיים חדשים, בכל אחד מהתחומים (קריירה, זוגיות, בריאות וכדומה) שיביאו ברכה לנו ולזולת במקביל, למרות כל הקושי שעברנו עד שהגענו לנקודה הזאת.

האנשים שיכולים ללמוד לקרוא הילות

אדם מסוגל לקרוא הילות לא בגלל שהוא קדוש יותר משאר בני התמותה, לא בגלל שניחן ב"כוחות" על טבעיים נדירים ולא בגלל שבורך בכישרון יוצא דופן לראות את הנסתר ולהעביר אנרגיות מרפאות לנזקקים, אלא בגלל שהוא בוחר ללמוד את עיקרון מספר 1 בקריאת הילות והילינג רב חושיים (על חושיים וחושיים): ניטרליות וחמלה כלפי עצמו וזולתו, שמתועלת לבניית חיים שהם סיפור טוב, מתחילתו ועד סופו, הן עבורו והן עבור מטופליו, למרות כל האתגרים שעברו בדרך.

נתפלל לנייטרליות, לחמלה, לסיפור טוב ולחיים חדשים עבור כולנו.

נתפלל שקוראי ההילות החדשים יגלו  את שליחותם וימלאו אותה בכל תחומי חייהם, וכך יביאו ברכה לעצמם ולבריאה כולה.

אמן.

תרגיל לפיתוח היכולת לקרוא הילות

אני שמחה לבשר שהעין השלישית – בית הספר לקריאת הילות והילינג רב חושיים (על חושיים וחושיים) יפתח את שעריו שוב בסוף נובמבר 2011 עם המסלול הרגיל להתפתחות אישית ועם מסלול חדש להכשרה מקצועית. אני מבטיחה לפרסם את כל הפרטים על כך בקרוב. ההרשמה טרם נפתחה.

עד אז אתם מוזמנים להתנסות בעקרון מס' 1 בקריאת הילות – נייטרליות וחמלה. הנה תרגיל חימום לקראת פיתוח היכולת לקרוא הילות:

בעיני רוחכם העזו להביט במצבים שלכם ושל הסובבים אתכם מתוך בקשה לראות מעבר לנגלה, לצפוי ולמובן מאליו. בקשו לראות תמונה רחבה, ממעוף הציפור, מהניצוץ האלוהי שהנכם ולא מהתכנותים, ההרגלים ומהמשקפיים הרגילות שאתם נוהגים להרכיב והעזו לשתף את זווית ראייתכם הייחודית עם אחרים גם אם היא שונה. בהתמקדותכם בתמונה הרחבה ולא רק בחלקים ממנה שימו כוונה לחמול את כולם וחפשו דרך לממש את הכוונה הזאת.

בשלב זה אל תנסו לראות הילה (צבעים, סמלים, מלאכים וכדומה) אלא רק לשער בעיני רוחכם את התמונה הרחבה.

אתם מוזמנים להתבונן בראייה רחבה על המאמר הזה ולשתף אותי ואת שאר הגולשים בדעתכם עליו, כאן ב"תגובה".

אם טרם קבלתם את סדרת הטיפים שלי למימוש אהבות אמתיות לחצו כאן עכשיו והתחילו ממש ברגע זה להשקיע במימוש אהבותיכם האמתיות בכל תחום.

תודה ולהשתמע בקרוב,

רונית

6 תגובות

6 תגובות לפוסט “מצפה הילה ועקרון מספר 1 לרוצים לקרוא הילות – לחמול את כולם:”

  1. איריס עידובתאריך 17 אוק 2011 בשעה 2:07 pm

    הי רונית, תודה רבה על המאמר ברגעים כל כך קריטיים. בעיני זו קריאה לשפיות ושפע. בשבילי את נושאת דרכו מסר שהוא קריאה לניטרליות וחמלה. תפילתו הכנה והעמוקה של העם להחזרתו של גלעד היא תפילתה של הנשמה ושלום לנשמה שהוא ולשאר המעורבים בדבר.המאמר פגש אותי ברגעים מבולבלים ברמה האישית והכללית במדינה.ו"עשה לי סדר" באופן שבו הדגשת את המבט השונה על הסיפור: מבטה של הנשמה למול מבטו של הגוף והמבט השלם דרך קריאת ההילה למצוא סוף טוב לסיפור של כל הנוגעים בדבר, מאפשר לגלות חמלה ולהתקרב. אני מברכת על המסלול החדש בעין השלישית להכשרת מטפלים ומחכה בכליון עיניים לפתיחתו.מצטרפת לתפילה להחזרתו השלמה של גלעד הביתה ולסוף טוב ושלם ולכל השאר. באהבה איריס

  2. מוטי לקסמןבתאריך 17 אוק 2011 בשעה 3:13 pm

    אור חדש זורח מעלטה חשוכה / מוטי לקסמן, יח בתשרי תשע"ב
    עלטת הלילה הגדולה כיסתה אט-אט את ההר המיוער.
    השמש הקדמונית הגדולה נעה מערבה, צבעה הלך והאדים.
    הנקבה ישבה לא רחוק מפתח מהמערה אשר על הר הכרמל, לרגלי אלון קדום.
    פניה עקבו אחר השמש הנוטה לעבר הים הגדול.
    בחיקה היה גור, פיו היה צמוד לְפטמה שלה, הוא ינק.
    אט-אט, נעצמו עיניו.
    שפתיו נטשו את הפטמה, הוא נרדם.
    היא הניחה אותו בזהירות על מצע זרדים מחופה בקש, בתוך המערה ליד אחד מקירותיה.
    היא חזרה להתבונן בשמש האוספת את קרני האור שלה, אל תוך הים הגדול.
    ראשה פנה שוב, כרגיל, לעבר הגור כדי לראות אם הוא אכן ישן במנוחה.
    מבטה קפא: מעיני הגור העצומות זרח אור רך.
    היא התקרבה אליו, שפתיו היו שוב פסוקות.
    פסיקת שפתי הגור לא היתה מוכרת לה, זו לא הייתה הפסיקה הרגילה של קדם יניקה.
    בכל-אופן, הנקבה קרבה פטמה אחת לפיו, הגור לא ינק.
    עיניו העצומות המשיכו להפיץ אור זך.
    משהו לא רגיל, משהו חדש.
    התרגשות לא מוכרת עוררה זרמים בגופה.
    היא חיכתה במתח לזכר שיחזור עם לקט הפירות מאיסוף היום.
    שפתי הגור היו פסוקות, אור זרח מעיניו.
    הנקבה הסתובבה חסרת מנוחה מהמערה החוצה וחוזר חלילה.
    לקראת רדת החשכה, הגיע הזכר עם שלל האיסוף.
    עוד לפני שהוא הספיק להניח את שלל האיסוף במקום, הנקבה החלה למשוך אותו אל הגור.
    הזכר לא הבין, נהם, אבל לא התנגד.
    שניהם עמדו והביטו בשפתיים הפסוקות לצדדים, ובעיניים המפיקות אור זך ועדין.
    לא מוכר.
    שקט.
    מעורר התרגשות לא מוכרת.
    בלי שחשו בכך, גם שפתיהם נפסקו קלות לצדדים, עיניהם החלו לזרוח, גופם נעשה רך וענוג.
    החיוך האנושי נולד.

  3. רותי גרינברגבתאריך 17 אוק 2011 בשעה 4:18 pm

    רונית שלום
    אני מאוד מתחברת לכתביך וחשה בפנימיותי שזו האמת המדוייקת אשר נמצאת בין הרגש לשכל איפה שהשקט נמצא , מתקיימות התשובות . כל אחד בתוך עצמו רצוי שיתבונן במה שמנהל את חייו , יתבונן ויבין. לגבי גלעד שליט, מקודם עלתה בי מחשבה לגבי הילד הזה שאולי בכלל הוא עבר איזשהי "הכנה" לתפקיד כלשהו לעתיד, שבו יוכל לבנות גשר של פיוס בין שני העמים..הרי אין לדעת.. והמשפחה המדהימה והחזקה הזו שעם כל איפוקם הרגשי החזיקו את המאבק הזו בכזאת נחישות והתמדה ועוצמה פנימית והרי אתה לא מקבל התנסויות שאתה לא יכול לעמוד בהן. הם יכלו! והם עדיין ממשיכים לחוות מתקפות ממשפחות שכולות כאילו הם אשמים שרצו להחזיר את בנם הביתה .. אני מצטרפת לתפילתך שמעז יצא מתוק ונזכה לראות כיצד מתוך הכאב והעצבות צומחת תקווה מחודשת אמן 🙂

  4. טלבתאריך 17 אוק 2011 בשעה 8:19 pm

    תודה רונית! כל כך נכון, כל כך פשוט וכל כך עמוק ונוגע ללב. וגם חשוב- חשוב בעיני שיותר אנשים ייחשפו לסוג כזה של מבט, שמאפשר להסתכל על התמונה הרחבה, מעבר לראייה המאוד צרה שמתקבלת מהסיקור התקשורתי- ראייה של "שחור- לבן", שבאמת לא משאירה מקום למורכבות ולחמלה. ונראה לי שהפרשנות שאת מציעה היא ממש חיונית וחשובה להמשך המין האנושי. לא פחות ממשאבי טבע. זה משאב טבע האדם. עלינו לשמור עליו ולפתח אותו לא פחות מיערות ואוקיינוסים.
    אז תודה ומחזקת את ידייך להמשיך ולהפיץ את המסרים החשובים האלה.
    אני מאוד אוהבת גם את סגנון הכתיבה שלך, ושואבת ממנו השראה. תודה!

  5. נאוהבתאריך 17 אוק 2011 בשעה 8:33 pm

    רונית יקרה, אני אוהבת את הדרך שלך ל"התיר קשרים"מחד גיסא, ו"ליצור הקשרים"מאידך גיסא, והכל בתחושת קלילות ושעשוע. זוהי תחושתי העיקרית לאחר קריאת מאמר זה. תודה על ההתרה ותודה על הקשירה.

  6. טלי נאמן-סבובתאריך 19 אוק 2011 בשעה 10:19 am

    הי רונית. אוהבת מאד את הראיה הרחבה שלך והמבט רחב על ההקשרים והשיעורים שלנו, של גלעד, משפחתו והעם שלנו וכמובן גם של האסירים הפלסטינים. כדאי לזכור שמעבר להפחדות בתקשורת, היו 400+ אמהות ששמחו לשחרור יקיריהן הפלסטינים כמו שאנחנו שמחנו לשחרורו של שליט. זה לא ממעיט ממה שהם עשו, אבל גם להם יש משפחות אוהבות. ובראיה הכללית כמו שאת אומרת, כולנו נשמות שבאות ללמוד פה.

    מחכה לשמוע עוד פרטים על המסלול להכשרה מקצועית בקריאת הילות. נשמע מרתק.

    חג שמח ותודה על כל מה שאת נותנת לנו.

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה