איך לנהל אורח חיים שמח – הסיפור של כרמל וייסמן

מאת: בשעה 4:42 pm נושאים: מאמרים

שלום, רונית.

הגעתי ללמוד אצלך ב 1998 בתקופה שבה סיימתי תואר שני והתעניינתי בקורסים רוחניים כתחביב. מגיל צעיר מאד הנהגתי את הילדים סביבי, ופעמים רבות נאמר לי שמתאים לי להיות מדיום או גורו.

בשנות העשרים שלי השתתפתי באינספור סדנאות ניו אייג', אך את, רונית, היית האדם הראשון שפגשתי שלא התרשם ממני כל כך. אז התחלתי ללמוד אצלך בעיקר כדי להרשים אותך, להראות לך כמה שאני מיוחדת ומוצלחת ורוחנית.

התחלתי את לימודי אצלך כבחורה ילדותית ו"שטחית": עד אז, רוחניות נתפסה אצלי כתיקשור עם רוחות רפאים מעניינות, אך בקורס הראשון שלך (מדיטציה רב חושית) פיתחתי מודעות למושגים כמו חיבור לנשמה, חזון וייעוד אישי, ובמסגרתו לימדת אותי לנהל אורח חיים יומיומי של עומק ,משמעות ושמחה.

הגילוי גרם לי לרצות להמשיך את הצמיחה שלי במסגרת "שיטת העין השלישית" שפיתחת וכך המשכתי לקורס הבא (הילינג רב חושי), לקורס קריאת הילות ולקורס מנהיגות, יוזמה וההוראה רב חושית.

לבסוף הצלחתי להרשים אותך, דווקא כשהפסקתי לנסות להיות התלמידה הכי טובה שלך והתחלתי באמת לגלות את עצמי ולשנות את חיי.

החסד הגדול שעשית עבורי היה שעזרת לי למצוא את ההאמת שלי ולא קנית את הלוקשים שלי גם כשאני האמנתי בהם בכל ליבי.

באתי אליך "מגניבה" אבל מצאתי את העומק, המהות והאמירה הייחודית שלי, בזכות זה שעזרת לי להתחייב לעצמי ולהתגייס למען עצמי, לא להסתפק בשטחיות מתקתקה ולא להמשיך להסתתר מאחוריה.

באתי אליך כדי להיות רוחנית אבל בקורסים שלך למדתי בעיקר להיות בת אדם. נאספתי אל עצמי, התמקדתי בחזון שלי וביעדי לחיים, עידנתי את עצמי ולמדתי ממך את אמנות ההלימה – ההתאמה ההרמונית לזמן, למקום, לנוכחים ולטובה העליונה של הכול.

במהלך השנים שלמדתי אצלך נחשפתי לאינספור איכויות נדירות בך כאדם וכמורה: התמסרותך מעוררת ההשראה לשליחות שלך ולמימוש שלך את עצמך, הגישה הניטראלית, החומלת והמשועשעת שלך לטיפול יעיל וקליל בכל דבר ועניין, הגמישות, הפשטות, היצירתיות והדיוק שלך במציאת "שביל הזהב" בכל תחום ועוד.

אבל מה שהיית בשבילי יותר מכל, זו אימא. לאימא הביולוגית שלי לא היה את הידע הרוחני ללוות אותי בתהליך של התבגרות בריאה, מה גם שהתקשיתי להיפרד מהמקום הילדותי. את עזרת לי להפוך לאישה בוגרת ועוצמתית מבלי לאבד את הילדיות, ההתלהבות והקסם ואף להעצים אותם.

כיום אני לוקחת את הצעד הבא שלי בפיתוח איכויות האימהיות שבי: למרות הפחד העצום מאחריות לחייו של יצור אחר והחשש לאבד את החופש שלי, אימצתי כלב מדהים ומחונן. אני מודה לך על כך שקיבלת גם אותו כתלמיד שלך ואת מאפשרת לו להשתתף בתוכנית העין השלישית לצידי. וסנוסף יצרתי את הזוגיות שתמיד חלמתי עליה ואת התא המשפחתי המיוחד והיוצא דופן שלי.

למדתי ליצור יחסים מנשמה לנשמה

על אף שהיו לי חברים רבים, הרגשתי ש"אני לא עצמי" איתם. התאמתי את עצמי לסביבה החברתית שלי, הבלטתי את החכמה האינטלקטואלית וההומור הציני שלי והתחברתי עם אנשים על בסיס זה.

באמצעות "שיטת העין השלישית" פגשתי לראשונה אנשים מרקעים ובגילאים שונים ומגוונים, שהקשר איתם התקיים על בסיס חדש, ברמת הנשמה. במהלך הקורסים, למדתי לראשונה שכוחה של קהילה אינה בדמיון בין חבריה, אלא דווקא בהסכמה שלהם לאפשר לעצמם ולאחרים להיות שונים זה מזה, להיות לגמרי עצמם ועדיין ביחד.

באחד המפגשים האישיים בינינו, נתת לי ייעוץ, טיפול ואימון באמצעות קריאת הילה והילנג רב חושיים, שהתמקד בחיזוק היכולת שלי לזהות את בני בריתי ולהתחבר עם אנשים מנשמה לנשמה ומלב אל לב, במקום מהשכל והתדמית החיצונית.

כעבור כמה חודשים של אימון בנושא בעזרת הכלים הרב חושיים, הצטרפתי לבית ספר לקונגפו והכרתי בבת אחת כמה עשרות חברים חדשים ומופלאים, שחלקם הצטרפו גם ללימודים בשיטת העין השלישית.

שנה אחר כך, כשעברתי לתל אביב, חלו שינויים דרמטיים נוספים בסביבה החברתית שלי והשתמשתי בכלי נוסף שלימדת אותי על מנת לסגור מעגלים ולשחרר חברים שכבר לא מתאימים לי. כיום אני מוקפת בחברי נפש נפלאים מרקעים וגילאים שונים, על אף שהחיבור בינינו לא תמיד הגיוני למתבונן מבחוץ.

רכשתי את בית חלומותיי: דירה עם חצר בלב תל אביב

כשהתחלתי את קורס קריאת הילו הייתה לי דירה בנתניה והשתמשתי בה כבסיס לנדודיי בעולם. טיילתי בלמעלה מ 30 מדינות ונהניתי מהיכולת שלי להרגיש בבית בכל מקום, אך שאפתי להרגיש שייכת לאיזה שהוא מקום.

בשנת 2006 גמלה בליבי ההחלטה לעבור לתל אביב. לימדת אותי שלכל עיר ולכל בית יש נשמה ואפשר להיות בתקשורת עם כל דבר, כך שיצרתי קשר על חושי עם תל אביב וביקשתי ממנה שתקבל אותי ותמצא לי מקום הולם בקרבה.

הייתה זו תקופת השיא של מצוקת הדיור בעיר ולכן במקביל שחררתי מהמרחב שלי אמונות חוסמות שגרמו להאמין שהדבר אינו אפשרי בשל מחסור ותחרות. ואכן, תוך 3 שבועות חתמתי חוזה שכירות לדירה מופלאה ומרווחת בקרבת הים, כפי שדמיינתי.

בתל אביב הרגשתי לראשונה רצון לטעת שורשים. רציתי לגור בדירת קרקע עם חצר ולהרגיש כמו במושב אך גם ליהנות ממיקום מרכזי בעיר. מחירי הדיור בעיר עלו בהתמדה ואנשי מקצוע צחקו עלי ש"אין דבר כזה" ואם יש זה בטח הרבה מעל התקציב שלי.

תמיד לימדת אותי שהכול אפשרי ועלי להעיז לחלום בגדול, כך שהשתמשתי בכל הכלים שלימדת אותי להגשמת יעדים וסירבתי להתפשר. ידעתי בליבי שזה המקום שלי בעולם ולכן הוא חייב להיות בהישג ידי, והאמנתי בדרכיו היצירתיות של הבורא להביא אותי אל היעד.

הבורא יצר לי את השפע הכספי לקניית הדירה בדרך מופלאה וקלילה: אותה תקופה עלה הביקוש מצד תושבי חו"ל לדירות באזור שלי בנתניה ומכרתי את דירתי ברווח עצום.

במשך החודשים בהם חיפשתי דירה, הכסף אגר ריביות גבוהות בבנק, כאשר לפתע ערך הדולר צנח באופן משמעותי וערכו של כספי בשקלים זינק בהתאמה. בדיוק אז מצאתי את הדירה שלי, "צימר" עם גינה פרטית ועצי פרי בלב תל אביב, בדיוק כמו שחלמתי.

על אף שהבעלים כבר היו במו"מ מתקדם עם קונה אחר, ידעתי שזה הבית שלי. מהלך הקניה היה בלתי הגיוני בעליל: הקונה שכמעט חתם על חוזה לפני שהגעתי התנדף כלא היה, הסכום שבו הוצעה הדירה למכירה היה סביר ואף נמוך ביחס לדירות אחרות שראיתי, וכל זאת התרחש בעיתוי המושלם שבו היה בידי סכום הכסף שהספיק בדיוק לקניה.

בעבר, לא ידעתי לקבל ניסים ונהגתי לחפש איפה ה"עוקץ" בסיפור. בזכות לימודי שיטת העין השלישית פיתחתי אמונה, נחישות ויכולת לקחת בעלות על מה ששייך לי, כך שקיבלתי את הקלות שבה התגלגל ביתי לידי כנס טבעי שמגיע לי.

מאז הגשמת החלום הענקי וה"בלתי אפשרי" הזה, התחזק הביטחון שלי ביכולת ליצור בחיי כל מציאות שאני חפצה בה. הבנתי שאת בקשותי ותפילותיי אני מפנה למעשה אל עצמי, אל הניצוץ של הבורא בנשמתי, ובזכות הכלים שלימדת אותי, יש לי כעת את היכולת להגשים את משאלותיי בכוחות עצמי!

מהפך בגישה המקצועית שלי: הוראה ועיתונות מתוך ענווה

כשהכרתי אותך עסקתי בעיתונות. במהלך לימודי אצלך הבנתי בהדרגה שהמהות המקצועית שלי היא הוראה, ולכן התחלתי להרצות במוסדות אקדמיים וכתבתי דוקטורט בתקשורת. בתחילת דרכי כמרצה הייתי "מטיפה" את חומר הלימוד וחסרת סבלנות לטעויות של סטודנטים. בעקבות הדוגמא האישית שלך כמורה והתהליכים הפנימיים שעברתי כתלמידה שלך, אני חוקרת כיום את תהליכי הלמידה הייחודיים של הסטודנטים שלי ומאפשרת להם מרחב למידה בטוח וגמיש.

סגנון ההוראה שלי התהפך: כיום אני מרצה בגובה העיניים ואף פיתחתי קורס שמסייע לסטודנטים לתרגל מיומנויות למידה ולהתמודד עם חומרים אקדמיים באווירה משחקית ובטוחה. כל זאת מתאפשר בזכות הכלים שלמדתי ממך: לעצב אווירה של שיעור ולהיות בתקשורת רב חושית עם התלמידים תוך כדי השיעור. בזכות ההתמחות שאני עושה לצידך בקורס מורים רב חושיים התחברתי מחדש למהות של מקצוע התקשורת אותו אני מלמדת, ואני רוכשת כישורים חדשים ונדירים של עשייה עיתונאית ומפגש עם מרואיינים מתוך ענווה.

התחברתי ליהדות בדרך אישית, חופשית ודינמית

בעבר למדתי קבלה והתנסיתי בקיום מצוות היהדות. בעזרת המפגשים בינינו, הטיפולים שהענקת לי והכלים שרכשתי בקורס קריאת הילות, גישתי ליהדות עברה שינוי מהפכני. השימוש בכלים הרב חושיים פתח לי צוהר להתבונן על היהדות דרך העיניים שלי, להעיז להבין אותה על פי חכמת הלב שלי ולראות אותה כתורת חיים חופשית ודינמית ולא כחוק שמוכתב לי מגורם חיצוני.

בשיעורים שנערכו בסופי שבוע קיימנו ארוחה משותפת באווירה מקודשת: כל תלמיד התחבר לבורא בדרכו וכך הברכות והטקסים נוצרו בכל פעם בצורה אחרת, חיה ומרגשת. זו הייתה חוויה שונה מאד ממה שנחשפתי אליו הן בחוגי היהדות האורתודוכסית והן בחוגי היהדות המתחדשת, המייצרת פרשנויות וטקסים חדשים ברוח זמננו. למדתי שחיבור חי למקורות אינו הפיכת כללי הטקס של השבוע שעבר לדת החדשה, אלא פירושו להיות בדיאלוג רגיש ואישי עם הבורא ועם התורה, דיאלוג שמתחדש בכל יום ובכל רגע.

אני מתקשה לקצר את המכתב הזה ומוותרת בלב כבד על סיפורי ניסים רבים נוספים שקרו לי בעשר השנים האחרונות וקורים לי מדי יום. ההתמחות לצדך בקורס מורים מאפשרת לי לראות יותר ויותר ניסים קטנים ומופלאים בעשייה היומיומית שלי. אם בעבר הייתי דרמטית וזימנתי לחיי התרחשויות קיצוניות, אני חיה כעת חיים "שגרתיים" בהתלהבות עצומה ובחיבור לאלוהי הדברים הקטנים! בזכותך אני יכולה להגיד על עצמי היום שאני אדם נורמאלי, מבלי לחשוב שזו קללה, ובו זמנית להבין את הייחוד שלי.

התודה והאהבה העצומה שלי אליך היא מעבר למילים…

באהבה ובהתלהבות לקראת הבאות,

ד"ר כרמל וייסמן, תל אביבית

מרצה לתקשורת ועיתונאית

בוגרת תכנית "לחיות מתוך שמחה" של "שיטת העין השלישית",
על כל השלבים והקורסים שמהם היא מורכבת
מדיטציה רב חושית
הילינג רב חושית
קריאת הילות רב חושית
מנהיגות יוזמה והוראה רב חושית

 

4 תגובות

4 תגובות לפוסט “איך לנהל אורח חיים שמח – הסיפור של כרמל וייסמן”

  1. ויויאןבתאריך 01 מרץ 2020 בשעה 3:26 pm

    ממה שהבנתי שההתחברות שלי לשפע שלי תיצור את החלומות שלי ולא ההיפך..
    אני רוצה להודות לכרמל שהיא דוגמא חיה שזה אפשרי ושהיא נותנת לי השראה להמשיך לחקור, לגלות ולממש את נקודת השפע שלי.
    מה שאני הולכת לחקור זה, מה הצעד הבא שלי לניהול נכון של משק האנרגיה שלי.
    השאלה שלי:
    מצד אחד אני מבינה שלא להתייחס לתוצאות אך התוצאות הם החלומות שלי, אז על מה כן להתייחס?

  2. כוכיבתאריך 03 מרץ 2020 בשעה 2:24 pm

    היי מאוד נהנתי מהסיפור וחוויות החיים שנלמדו.. ואני נהנת לקרוא כל מה שאתמכותבת בכלל בעבר ניסיתי לעשות איתך שיחה ולצערי לא צלח.. לא בגללך.. אני מעונינת לנהל איתך שטב שיחה ולהגיע למפגש אשמח לקבל פרטים. אני לקוית שמיעה אז רק בהודעות 0507675577 כוכי בברכת יום מקבים. אשריך ואשרי פועלך

  3. רונית שפי וולפיןבתאריך 08 מרץ 2020 בשעה 1:41 pm

    כוכי יקרה, תודה על פנייתך אלי. חוזרת אליך בווצאפ

  4. רונית שפי וולפיןבתאריך 08 מרץ 2020 בשעה 1:44 pm

    ויויאן יקרה,

    העניין הוא לא להתעלם מהתוצאות, אלא לתת להם את המשמעות המדוייקת.
    והדיוק בעיני שמי שצומח בנו זאת הנשמה על כל האיכויות שלה כגון סבלנות, חמלה וכד'.
    התוצאות הגשמיות הן ביטוי לצמיחת הנשמה?

    לכן חשוב לשאול מה אני רוצה להצמיח בי כנשמה (איזה איכות)
    ואיך אני רוצה שהיא תבוא לידי ביטוי ברמת התוצאה הגשמית.

    יש לזכור שהתוצאה הגשמית היא ביטוי של האיכות שצמחה ולא מטרת הצמיחה.
    האם זה יותר ברור?

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה