השער שנפתח השנה | פרק ג' (מסר וסרטון)

מאת: בשעה 5:17 pm נושאים: מאמרים

שמחה להזמין אותך לצפות בפרק ג' בסדרת סרטוני וידאו שאני יוצרת בימים אלה בנושא: "השער שנפתח לצמיחה טבעית בשנה החדשה. תובנות מקריאת הילה".

בחלק זה נגלה איך הופכים את כברת הדרך שעברנו בשנה החולפת לחכמת חיים שיכולה לעזור לנו לממש את עצמנו מכאן ואילך ב-12 החודשים הבאים כמנוע פנימי שמזיז אותנו קדימה.

תוכן הסרטון מבוסס על ההבנה שכל צעד בצמיחה שלנו מוביל לצעד הבא. זאת אומרת שכל הצעדים שאנו עושים בחיים חשובים. גם אלה שנראים לנו כ"טעות".

או כמו שנהוג לומר ביום כיפור "חטא". אלא ש"חטא" הוא לא בהכרח דבר רע שעשינו, אלא דבר שעשינו, אך אנחנו עדיין לא ערים למשמעות שלנו עבורינו ועבור הסביבה,

כי לא הספקנו להתבונן עליו לאחר מעשה, במטרה ללמוד ממנו לחיים שלנו מכאן הלאה. העניין הוא שאם לא בחנו את מעשינו בדיעבד, לא החכמנו מהם ולכן נאלץ לשוב על מה שעשינו

עד שיום אחד לא נחטיא (נפספס) את "שיעור" שהם באו ללמד אותנו, אלא נחכים מהם, נעבור הלאה ונמשיך לצמוח. זאת הסיבה שכל כך חשוב לעשות סיכום שנתי יסודי. מה זה אומר "יסודי"?

לא רק להודות על הטוב, אלא גם להסתכל על התמונה הכוללת שמכילה גם את ה"טוב" וגם את ה"פחות טוב" כאחד ולהבין איזה איכות מרכזית היא הצמיחה בנשמה שאנחנו.

כלומר, מה נשאר לנו ממנה שאיננו גשמי. לא תוצאות, הישגים, ונכסים, אלא חכמת חיים. כי חכמת חיים מאפשרת לצמוח בטבעיות – בנינוחות, קלילות והנאה.

בקיצור, המטרה בהתבוננות על כברת הדרך שעשינו בשנה האחרונה היא לא להכות את עצמנו על טעויות (חטאים), אלא דווקא לחפש איך כל טעות (כביכול) הייתה הדבר הכי מדויק לצמיחה שלנו.

זה מהווה חלק חשוב בתהליך איסוף האנרגיה שלנו מעבר, עדכון שלה לזמן הווה והפיכתה לכוח פנימי אדיר שמניע אותנו קדימה בתנועה טבעית, שנובעת מבפנים וזורמת החוצה בצורה חופשית וספונטנית.

ממש מנוע פנימי שלא תלוי בהשראה, מוטיבציה או דחיפה מבחוץ. איך עושים את זה? מתבוננים לעומק על הצמיחה האישית והקולקטיבית שעשינו בשנה החולפת. וזה בדיוק מה שנעשה בסרטון כאן למטה.

לצפייה לוחצים על המשולש הלבן שעל הסרטון כאן למטה ומגבירים ווליום.

לצפייה בפרק הקודם בסדרה – לחצי כאן עכשיו
לצפייה בפרק הבא בסדרה – לחצי כאן עכשיו
לסדנת "לחגוג את החיים" – לחצי כאן עכשיו

 

עדיין אין תגובות

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה