למה הקסם נעלם ככל שמתבגרים ואיך מחזירים אותו

מאת: בשעה 9:39 am נושאים: מאמרים

גם אם גדלנו בתנאים קשים, כשהיינו ילדים, עד שלב מסוים האמנו בקסם. באותם ימים חיינו בעולם פנימי מופלא, שבו הכל אפשרי, פשוט וקל להשגה. האמנו שמשאלות הלב שלנו אמורות להפוך מחלומות למציאות ללא שום בעיה.

המסרים הקסומים שעטפו אותנו בגן הילדים ו/או בבית וששודרו אלינו מספרים, מהצגות ומתכניות הטלוויזיה לילדים חינכו אותנו אז להאמין, שאף פעם לא נשאר לבד עם הצרות שלנו, כי תמיד יהיה שם מישהו בחוץ, שיושיט לנו יד ויעזור לנו להשיג את מה שאנחנו רוצים. בין אם זה חלום על דברים פיסיים כגון צעצוע, ממתק או בגד חדש ובין אם זה חלום על מילוי צרכים רגשיים, כגון חברים חדשים, הרגשה שרואים, אוהבים ומאשרים אותנו, שמעניקים לנו חום, שמעודדים אותנו ומאמינים בנו או מספקים לנו הגנה מפני ילדים או מבוגרים שמציקים לנו או ממפלצות מתחת למיטה.

הגיבורים שציפינו לקבל מהם עזרה אז היו דמויות כל יכולות כגון ההורים, הגננת, המורה, הפיות, המלאכים, אלוהים או חבר דמיוני.

באותם ימים היינו בטוחים שאלה החיים – מקום קסום שבו יקרו לנו ניסים ונפלאות כל הזמן. ואם חלילה לא קיבלנו את מבוקשנו היינו עצובים או כעוסים, פרצנו בבכי מרוב תסכול והתעקשנו בנחישות ובהתמדה לעמוד על שלנו עד שמשאלתנו תתמלא ואז הקסם ישוב לחיינו.

ברגעים שבהם היינו מחוברים לקסם הזה הרגשנו חופשיים, שמחים, קלילים, מלאי פליאה מהחיים, שלמים ומאושרים.

אני חוזרת ומדגישה – גם אם הייתה לנו חלילה ילדות קשה, עד שלב מסויים כולנו האמנו בקסם וחווינו אותו לרגעים, בין אם אנחנו זוכרים את זה או לא.

אם כך, איך יכול להיות שלמרות שבילדותנו קיבלנו מסרים שעודדו אותנו להאמין שהחיים יפים שפשוט להיות שמחים ומאושרים, שקסם הוא אמיתי ושמשאלות ליבנו יכולות להפוך מחלומות למציאות ובקלות, כאנשים מבוגרים אנחנו מגלים שבמציאות זה לא בדיוק עובד ככה?

האם למעשה באמת המציאות מסובכת ושהחיים קשים, אפורים ומשעממים? האם האמת היא שאין דבר כזה "קסם", ולכן יש רק אמני חושים שעוסקים באחיזת עיניים?

אני רוצה לספר לך שמניסיוני האישי, תחושת הקסם, השמחה והאושר לא חייבים להיעלם מחיינו כשאנחנו מתבגרים, אלא בדיוק ההיפך – אנחנו יכולים לחיות מתוך מצב של פליאה וקסם ולהגשים את רצונותינו העמוקים ביותר, כל יום, כל היום וכל הימים במשך כל ימי חיינו ובגרסה יותר בוגרת, עדכנית ופרקטית.

למה הקסם נעלם מחיינו כשהתבגרנו?

בשלב מסוים, בגיל "גן חובה", בערך בתקופה של הכנה לכיתה א' התחילו להגיע אליך מסרים מהסביבה שגידלה אותך, שעכשיו הגיע הזמן להתפכח ולהפסיק להאמין ש"קסם" הוא דבר אמיתי.
עכשיו הזמן לקלוט שצריך להתבגר ושעל מנת לעמוד במשימה הזאת עליך להתנהג בצורה יותר רצינית ואחראית. זה אומר: להפסיק לחלום בהקיץ, לא לדבר שטויות, להניח לעיסוק בדברים שלא באמת קיימים (כמו פיות, מלאכים, אלוהים וחברים דמיוניים) ולעזוב את המשחקים בחוץ לטובת לימודים ושיעורי בית, שיבטיחו לך עתיד טוב יותר בבגרותך.

כדי לעזור לך להתפכח ממה שנראה למבוגרים כ"עולם של אגדות", שאין לו כל קשר למציאות קיבלת מהאנשים סביבך מסרים משביתי שמחה כגון:

  • "אי אפשר תמיד לקבל את כל מה שרוצים",
  • "לא כל מה שאנו חולמים עליו יכול לקרות",
  • "דמיון לחוד ומציאות לחוד","
  • אי אפשר רק לחלום ולשחק כל היום, צריך לעשות",
  • "פיות זה לילדות",
  • "בן אדם אחראי צריך להתעורר ולהיות ריאלי"

וכדומה.

בהדרגה התת מודע שלך ספג את המסרים הללו והפך אותם מרעיונות שאינם בהכרח נכונים לאמונה, ש…אלה הם באמת החיים – אפורים, קשים ומשעממים ו…שבניגוד למה שהאמנת בילדותך, קסם לא באמת קיים ושעיסוק בו זה מעשה ילדותי, לא בוגר, לא אחראי ולא רציני ובטח שלא יוביל אותך לשום מקום…

כך, מבלי שרצית, התחיל להווצר ספק בתת מודע שלך לגבי מה שידעת עד אז על קסם.

ככל שעבר הזמן קבלת על עצמך גישה חדשה, שיש להפריד בין החיים כילדים בעולם של פנטזיה לבין החיים האמיתיים כבוגרים על הקרקע. מחוסר ברירה התחלת להאמין שהמציאות לא תמיד פשוטה (כי היא לא קסומה), שאי אפשר תמיד לקבל בה את מה שאנחנו רוצים (כי אין קסם בחיים) ולכן לא תמיד אפשר להגשים את החלומות שלנו (כי חלומות מתגשמים רק באגדות הקסומות).

מה שהכי עצוב בכל העניין הוא שמי שנטעו בך את האמונה בקסם הם גם אלה שעקרו אותה ממך – המבוגרים בילדותך. הם לא עשו את זה מרוע, אלא מתוך אמונה שעליהם לחנך ילדים באותה הדרך שחינכו אותם בילדותם לגדל ילדים,במטרה להבטיח שיצליחו להסתדר בחיים ולהכנס למעגל העבודה.

עכשיו,

במידה והכל דבש בחיים שלך – כנראה שהצלחת לשמור על החיבור שלך לקסם למרות ההשפעה הסביבתית. זה נדיר. וחוץ מלהגיד – כל הכבוד! אין לי מה להוסיף לך, כי כנראה שסוד הקסם ידוע לך.

אך, במידה שלא הכל דבש אצלך הבשורה הטובה היא, שהחיבור שלך לקסם לא באמת נעלם, אלא רק נרדם. איך אפשר לדעת? פשוט – המקומות שבהם יש לך תחושת תקיעות, (באחד או יותר מתחומי החיים) שממנה קשה לך לצאת לבד הוא המקום שבו הקסם שלך רדום.

הבשורה העוד יותר טובה היא, שקסם אפשר לעורר משנתו וזה די פשוט וקל מכיוון שאת זה עושים בעזרת דבר שאני מכנה: "סוד הקסם".

איך אפשר לעורר את הקסם שנרדם? 

אם המאמר הזה פוגש את הידיעה הפנימית שלך שהחיים יפים ובמידה ובעקבותיו צפה סקרנות, געגוע וכמיהה להפוך את החלומות האמיתיים שלך בחיים למציאות גשמית בצורה קסומה – אני רוצה לספר לך שקסם זאת אומנות שאפשר וראוי ללמוד בקלות ובצורה מהנה.

את זה בדיוק אני מלמדת בתכנית במסגרת "שיטת העין השלישית" שפיתחתי. היא מעניקה כלים פרקטיים פשוטים ויעילים לגילוי, ריפוי ומימוש עצמי. השימוש בהם מפאשר להחזיר את הקסם והשמחה לחיים בכל התחומים: פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות וכדומה.

לא מדובר בתיאוריות, אלא בחוויות ממשיות ויצירת שינויים מעשיים בפועל. כגון:

א. היכרות מחדש עם אומנות הקסם, הבנה ושליטה בה.

ב. תוצאות בשטח בנושאים שבוער לך לקדם בחיים,
(כגון קריירה, יחסים, בריאות וכד', שמחזירות את האמון בקסם.)

ג. הבנה איך להמשיך ולחולל קסמים בכל התחומים על בסיס יומי,
באופן עצמאי כאן ועכשיו – בכל נושא, בכל מקום ובכל מצב.

אם הקסם שלך קצת רדום, יתכן שעכשיו תצוף לך תחושת ספק וחוסר אמונה שבאמצעות לימוד גם אצלך הוא יכול להתעורר. כדי לעזור לך להתמודד עם התחושות האלה, אני רוצה לתת לך השראה מהקסמים שיצרו אנשים אחרים באמצעות השיטת העין השלישית.

קבלתי רשות מארבעה מהם לשתף אותך בקטע נבחר ממה שהם כתבו לי:

  • "… החיים שלי היו שטחיים ומשעממים, דלים ומתפשרים… עיקר החשש שלי היה האם אני אוכל להפיק מהסדנה איתך רונית, את מה שיש לה להציע. עכשיו יש בי פליאה ואני מוכן ללכת עם האמת שלי בכל התחומים…"
    כפיר ברמן – שף

  • "הפכתי לאדם הרבה יותר חופשי שמביע את הרצונות שלו ומגשים אותם".
    מיטל בכלר – הייטקיסטית

  • "הכלים שלימדת אותי הופכים חלומות למציאות על בסיס יומיומי…"
    יעל שלמון ברנע – עורכת לשון

  • "שיטה יוצאת דופן ומעצימה, שפתחה אותי לאפשרויות חדשות של יצירת בהירות, דיוק וקבלת תשובות מידיות תוך כדי קלילות, הנאה והעצמה"
    נילי זהבי – מטפלת ויזמית

במידה ויש נושאים בחיים שבוער לך לקדם (פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות וכדומה)

ואם חשוב לך לעשות את זה בקסם אך קשה לך לעשות זאת לבד, אני מזמינה אותך לקבל ממני עזרה מקצועית בנדון. לשם כך בבקשה להכנס ללשונית "צרו קשר" באתר, לכתוב לי ואשמח לשוב אליך בהקדם האפשרי.

אם אהבת את המסר הזה, אודה לך על שיתופו עם יקיריך.

תודה רבה,

רונית שפי וולפין
מורה רוחנית

7 תגובות

7 תגובות לפוסט “למה הקסם נעלם ככל שמתבגרים ואיך מחזירים אותו”

  1. מיכאלבתאריך 17 פבר 2019 בשעה 3:18 pm

    פשוט מעורר השראה, אני עכשיו באחת התוכניות המתקדמות אצל רונית, ועם כל האתגרים ובזכותם, אני לומד להתנהל בקצב שלי האמיתי, וכך אני לומד לכבד את עצמי לראשונה, באופן מלא, כישות ריבונית ואחראית למי שאני באמת, נשמה בתוך גוף. כל זאת בזכות הכלים, הדוגמא האישית, האמונה בי (בכלל לא מובן מאליו), הענווה, החמלה, הפשטות והקלילות המשחקית, שפעמים היה נראה לי בעבר שאין לה מקום במטרות הגדולות שלי, ובמקום זאת הבנתי שאותה קלילות משחקית היא לא רק הנדבך המרכזי בחיי, אלא התמצית האנרגית של מי שאני באמת בוחר להיות כל יום מחדש וכל רגע מחדש.
    אני מלא הודיה ?

  2. רונית שפי וולפיןבתאריך 23 יונ 2019 בשעה 4:55 am

    איזה כיף מיכאל! תמשיך כך!!

  3. רונית שפי וולפיןבתאריך 14 ספט 2019 בשעה 10:50 am

    הללויה!!!

  4. עדנהבתאריך 18 פבר 2020 בשעה 9:44 am

    היי .שמחה לקרוא את המאמרים. הייתי רוצה קריאת הילה…. ויקרררררררר

  5. רונית שפי וולפיןבתאריך 18 פבר 2020 בשעה 1:35 pm

    עדנה יקרה,

    הגישה למאמרים שלי חינמית ואת מוזמנת להכנס אליהם (ללשונית "בלוג" כאן באתר) וליהנות מהם כמה שבא לך.

    בקשר לקריאת הילה – "יקר" זה עניין של ערך. זאת אומרת אנשים שמקבלים ממני קריאת הילה
    הם אנשים שמכירים אותי יותר ויודעים מה הערך העצום שהם הולכים לקבל ממני בשעה של קריאת הילה ומבינים שזה שווה זהב.

    אני מזמינה אותך להכיר יותר אותי ואת שיטת העין השלישית שפתחתי.
    ואם וכאשר תרגישי שנכון לך – את מוזמנת לתאם איתי קריאת הילה באמצעות סימוס לווצאפ שלי 3892046 – 052

    לקבלת גישה חינמית למדריך שלי "איך להחזיר את השמחה לחיים שלך".
    בבקשה לחצי כאן עכשיו: http://www.the3i.co.il/guide/?ref=direct

    תודה על תגובתך ויום שמח

    באהבה,

    רונית

  6. אראלהבתאריך 19 פבר 2020 בשעה 10:45 am

    הי רונית
    אני בהחלט מזדהה עם מה שכתבת במאמר הנפלא שלך לגבי הקסם שנעלם לנו בבגרותינו. כמי שחונכה כל השנים לאחריות ולצורך לעבוד קשה כדי להשיג דברים בחיים ,אני מבינה יותר ויותר כי המסרים הללו שהחברה המערבית מאמינה בה ולאורה גדלנו, שיבשה לנו את המערך הטבעי שלנו. חברה שרואה בהישגים, בתחרות ובצריכה ערכים עליונים לוקה בחסר. לעומת זאת בהודו למשל החינוך הוא לקבלה,הכלה,השלמה וזרימה עם הקיים.אז מה נכון יותר?אני סבורה שאלה שני קצוות ,ושאיזון ביניהם הוא הנכון יותר.מצד אחד הגישה ה"מערבית" הביאה להישגים מעוררי השראה לאנושות בתחומים רבים כמו טכנולוגיה ,רפואה ,תעשייה,חקלאות וכו.המחיר היה באיבוד החמלה ,הרכות ההתחשבות האהבה.מנגד חינוך להשלמה עם הקיים עודדה חיים בינוניים ,חסרי הישגיות .נדמה לי שהחזרת השמחה הקלילות ההרפתקנות והאמונה בקסם ,יחד עם הסקרנות השאפתנות המוטיבציה להגשמה הם האיזון אליו אנחנו צריכים לשאוף.

  7. רונית שפי וולפיןבתאריך 08 מרץ 2020 בשעה 3:28 pm

    לגמרי נכון אראלה – חיבור בין רוח לחומר. כלומר, זיהוי הדבר שבאמת משמח אותנו ברמת הנשמה והבאתו אל החומר.
    כי זה רוחני להיות חומרי וחומרי להיות רוחני. דרך המלך היא בשליוב ההרמוני והמאוזן בין השניים

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה