אני בסטרס, חיפוש תמידי, ולא שמחה לקום בבוקר

מאת: בשעה 10:04 am נושאים: מאמרים

…"אני בסטרס, אני נמצאת בחיפוש תמידי, אני לא שמחה לקום בבוקר ורק מחכה כל השבוע לסופ"ש"… זה מה שסיפרה לי שירה (שם בדוי), בשיחה שלנו על האתגרים שהיא מתמודדת אתם כרגע…
"אני רוצה לשנות את תחום העיסוק שלי ולעבוד במסגרת יותר מאווררת, ולא רק להעביר כרטיס ולעבוד המון שעות ביום… כי אין לי עניין וסיפוק מהעבודה, אין לי זמן פנוי לעצמי ואני נורא רוצה שיהיה לי סיפוק, שארגיש משמעותית ושיהיה לי יותר זמן פנוי"

מה שאמרתי לה היה שונה ב 180 מעלות ממה שהיא ציפתה.

בקשתי את רשותה לשתף אותך בשיחה שלנו, מתוך תקווה שאם גם לך יש אתגרים דומים זה ישפוך אור על הדרך האפקטיבית לשינוי המצב.

שירה חשבה בטעות שברגע שהיא "תמצא את עצמה" ותעבור לעבוד בעבודה מעניינת יותר ובשעות נוחות יותר הסטרס שלה יעלם ואז היא סוף סוף תחווה סיפוק, רוגע, ושמחה בחיים. אבל למעשה, גם בעבודה הכי אידאלית ובאורח החיים הכי פסטורלי יכולים להיות מעת לעת מצבים של סטרס כמו למשל:

כשצצה תקלה בלתי צפויה, כשמגיע לקוח חדש ומאתגר או כשהמצב במשק בתחום שבו אנו עובדים משתנה וכדומה.

כך שהמחשבה שכדי לחוות שקט הנפשי עלינו לשנות רק את התנאים חיצוניים שלנו, כמו עבודה נוחה, אורח חיים רגוע וכדומה  היא שגויה. 

האמת היא ש…מה שבאמת יוצר שקט פנימי זאת היכולת להשאר מחוברים וקשובים לעצמנו בכל רגע נתון במהלך היום, ממש כאן ועכשיו – בכל נושא, בכל מצב ובכל מקום, ללא כל קשר למתרחש בתוכינו ומסביבנו, (בין אם זה בבית, בעבודה וברחוב ובכל סיטואציה אחרת).  כי כך אנחנו יכולים להתמודד עם אתגרים בצורה נינוחה ולדעת מה הדבר הכי נכון לעשות, שישרת גם אותנו וגם את כל האחרים בו זמנית.

הידיעה שאנחנו עושים את הדבר הנכון מתוך שלמות פנימית היא זאת שמרגיעה אותנו ומסבה לנו משמעות, סיפוק ושמחה.

לכן גיליתי לשירה, שעל מנת לשחרר את הסטרס מחייה בצורה אפקטיבית ולאורך זמן (ולא רק כשהמתח עולה לשיאו ומאיים להתפוצץ ולמוטט אותה), עליה לעשות את שלושת הצעדים הבאים: 

א. למצוא את העבודה שמעניקה לה סיפוק, אוויר ותגמול הולם.
על מנת להשיג את התוצאה הזאת עליה לעלות לשלב הבא
בחיבור ובקשב לעצמה.

ב. להתנהל בעבודה החדשה שהיא תמצא
מתוך חיבור וקשב מדויק הולך ומעמיק לעצמה,
ללא כל קשר למתרחש בתוכה ומסביבה.

ג. לנהל אורח חיים נינוח, מספק ומשמח
גם מעבר לשעות העבודה, באמצעות העמקה והרחבת
החיבור והקשב לעצמה כאן ועכשיו בכל מקום
ולא רק בקריירה.

אך אז שירה שאלה:

"איך יכול להיות שתרגלתי מלא סוגים של הרפיה ומדיטציה ולמדתי המון שיטות של חיבור והקשבה לעצמי ולמרות זאת אני עדיין לא מצליחה להרגע וגם לא מצליחה ליצור את השינוי שאני חולמת עליו"?

הסברתי לה שלעשות מדיטציה במטרה להרגע זה רק חלק אחד במשוואה. כי סטרס נוצר בגלל הפער הנמתח והולך בין המקום שבו אנו רוצים להיות בחיים לבין מקום שבו אנו נמצאים בפועל.

ככל שגדל הפער בין השניים הסטרס גדל וככל שאנחנו סוגרים אותו אנחנו נרגעים יותר. הוא נוצר כתוצאה מאנרגיות זרות ו/או ישנות שספגנו בעבר עד היום מהסביבה והפכו לטראומות, כאבים וחסימות.

לכן, כדי לשחרר סטרס בצורה אפקטיבית עלינו לטפל בגורם שיצר את הפער הזה ולא להסתפק בטכניקות שונות של הרפיה, שאמנם יכולות להיות נעימות, אך הן לא מספיק מעמיקות בכדי לחולל בתוכנו תנועה קדימה, שתעניק לנו בהירות ותוביל אותו להגשים את החלומות האמיתיים שלנו בצורה טבעית, ספונטנית וזורמת.

"אבל איך אדע שהבעיה האמתית שלי היא שאני בסטרס? אולי זה משהו אחר?" היא שאלה מסוקרנת.

אצל כל אדם הפער בין חלום למציאות יוצר סטרס,

שמופיע בצורה שונה, באחד או יותר מהדרכים הבאות.

בדקי האם את חווה אחת או יותר מהן, הצעתי:

  • סטרס גופני – מתבטא בחוסר אנרגיה, עייפות מתמשכת,
    תחושת חולשה ובמצב מתקדם גם ככאבים פיסיים ולבסוף מחלות.
  • סטרס רגשי – מתבטא בדאגות, פחדים, חרדות והתקפי חרדה,
    חשדנות, האשמה, הססנות, עצבנות, כעס, התפרצויות זעם,
    לחץ חוסר סבלנות וכדומה.
  • סטרס מנטלי – בלגן בראש, קושי להתרכז, להתמקד, להתארגן,
    מחשבות טורדניות, הרצת "סרטים" שהכל רע והמצב עלול להתדרדר.
  • סטרס אנרגטי – חוסר אמונה בעצמי וביכולת להוציא מהכוח אל הפועל
    (כי התהליך של הפיכת חלום מופשט למציאות גשמית עוסק בהתמרת
    אנרגיה מרוח לחומר).
  • סטרס רוחני – תחושת הצפה בלתי נשלטת שמתפתחת לבלבול
    ותקיעות במקום בלי הבנה מה הכיוון הנכון לי ומה הצעד הבא
    שעלי לעשות כדי להתקדם הלאה.

אז איך באמת סוגרים את הפער בין המצוי לרצוי ויוצאים מסטרס?

ככל שהתקשורת בין הנשמה (הרצון) לגוף (הגשמת הרצון) שלנו טובה יותר כך קל לנו יותר להפוך חלומות למציאות ביתר קלות וכפועל יוצא יורדת רמת הסטרס שלנו ועולה רמת הרוגע, הבהירות ושמחה.

כתוצאה מכך אנחנו מוצאים את עצמנו עושים באופן טבעי את מה שאנחנו באמת רוצים, נמצאים במקום הנכון ונהנים מכל צעד ושעל בדרך.

לכל אדם יש דרך ייחודית משלו לגלות את רצונותיו האמיתיים ולהפוך אותם מחלומות למציאות בכל תחומי החיים. כשאנו מוצאים אותה, אנחנו צועדים אל המקום שנכון לנו בכל תחומי החיים בטבעיות ובזרימה. 

כך שיש אמנם המון שיטות להגשמת חלומות ולהורדת סטרס, אבל הרעיון הוא לא למצוא את השיטה הטובה או הפופולרית או המהירה ביותר, אלא להשתמש בשיטה שמאפשרת לך למצוא את הדרך הייחודית שלך לחבר בין הרצון האמיתי שלך למימושו באופן שמתאים לך.

זאת על קצה המזלג "שיטת העין השלישית" שפיתחתי. למעשה, היא מעניקה לך אפשרות כלים לחקר, גילוי ומימוש הרצונות האמיתיים שלך תחומי החיים בו זמנית, בדרכך הייחודית, מתוך הרמוניה בינהם (ללא ויתור על תחום אחד למען האחר ) ותוך כדי התחשבות בעצמך ובאחרים במקביל. וכל זה, כדי ליצור לעצמך חיים מלאי משמעות, סיפוק, רוגע ושמחה.

לא מדובר בתורה או פילוסופיה, אלא בכלים פרקטיים למציאת התשובות שלך בתוכך ולהפיכתם מתובנות לתוצאות בנינוחות, קלילות והנאהף שנובעים מחיבור וקשב מדויק לעצמך כאן ועכשיו – בכל נושא, מצב ומקום. 

ההליכה בדרכינו הייחודית היא בסופו של דבר הדרך היחידה שעובדת עבור כולנו והיא גם הפשוטה, האפקטיבית והנעימה ביותר.

במידה ולא בא לך לשבור את הראש לבד, איך לגלות ולממש את עצמך בדרכך הייחודית ואם יש לך נושאים בחיים שבוער לך כרגע ליצור בהם שינוי מהותי.

אני שמחה להזמין לקבל ממני עזרה אישית במסגרת סדנת "לחיות מתוך שמחה". ניתן להשתתף בה באחד המסלולים הבאים – ליווי קבוצתי, ליווי אישי וליווי ולימוד עצמאי באקדמיית העין השלישית און ליין.

מדובר בתהליך פרקטי מלהיב, קצר וממוקד שבו אוכל לעזור לך לקחת את הצעד הבא בצמיחה שלך בכל תחומי החיים (פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות, מודעות וכדומה). הסדנה פתוחה לכולם, אך בפועל לא מתאימה לכל אחד והמקומות בה מוגבלים.

לקבלת שיחת התאמה הדדית לסדנה (ללא תשלום) – בבקשה לפנות אלינו באמצעות כניסה ללשונית "צרו קשר". נשמח לשוב אליך בהקדם האפשרי.

ועד שנפגש,

מזכירה לך – אנחנו לא צריכים להיות טובים

במה שאנחנו אוהבים, אלא לעשות את מה שאנחנו אוהבים

עוד ועוד וכך להיות טובים בזה יותר ויותר!


אם אהבת את המסר הזה

אודה לך על שיתופו עם יקיריך.

באהבה

רונית

עדיין אין תגובות

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה