איך ליצור עצמאות בכל תחומי החיים כאדם רגיש

מאת: בשעה 4:18 pm נושאים: מאמרים

המסע ליצירת עצמאות בכל תחומי חיינו לא עוסק במילוי גחמותינו הפרטיות וגם לא  בגחמות הזולת, אלא בשירות "הטובה העליונה". כלומר, בדבר שמשרת אותנו ואת הבריאה כולה, בו זמנית. האתגרים בדרך מהווים הזמנה לבחון מהי הטובה העליונה בצומת הדרכים בה אנו נמצאים. זה דומה לתפקוד של תא אחד קטן ובריא בגוף האדם, שאין לו זכות קיום בפני עצמו, אלא רק ביחס לשאר תאי הגוף. כך נשמר הגוף שלם ובריא. הנושאים שבהם אנו חווים אתגר ליצור עצמאות מהווים הזמנה לבחון האם אנו שקועים בעיסוק יתר בעצמנו או באחרים. על מנת לחולל את השינוי שאנו רוצים עלינו לשכלל את היכולת לתת לאחרים ולקבל מהם בצורה מאוזנת. קוראים לזה "יחסי גומלין בריאים" ובמילה אחת – שליחות!

כדי להבין מהי עצמאות ואיך ליצור אותה בחיי האישיים והקולקטיביים אני בוחרת  להתבונן במכניקה של הערך "עצמאות" כפי שהוא מופיע בגוף האדם. במצב תקין כל התאים פועלים כיחידה עצמאית שמקיימים יחסי גומלין תקינים ביניהם. כל תא תורם לכלל הגוף את מה שמוטל עליו מתוקף שליחותו ומקבל מהאחרים את מה שהוא זקוק לשם כך, מתוקף שליחותם.

שיתוף פעולה זה מאפשר לגוף להיות שלם ובריא. תא שלא מצליח ליצור יחסי גומלין בריאים עם שאר התאים לא ממלא את תפקידו ונחשב לסרטני. ככזה הוא פוגע במכלול הגוף במקום לתרום לו.

מכאן אני לומדת כי "עצמאות" איננה חופש "לעשות מה שבא לי", ללא תלות באף אחד, אלא יכולת לגלות ולממש את עצמי בטבעיות, מתוך שיתוף פעולה עם שאר הבריות והבריאה. זאת, במטרה למלא את שליחותי הייחודית בעולם (בכל תחומי החיים – פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות וכו') במלא העצמה. שליחותי עונה לשאלות הבאות:

א. מה בורא עולם רוצה לתת לי שאני רוצה לקבל?
ב. מה מתוך מה שקבלתי מהבורא הוא מבקש ממני לתת לאחרים,
שהם רוצים לקבל ואני רוצה לתת?
ג. מה הבורא רוצה שאני אקבל מהברואים שהם רוצים לתת לי?

עצמאות אצל נשמות עתיקות

"עצמאות" הוא אחד הערכים החשובים ביותר עבור אנשים שהם "נשמות עתיקות" (רגישים, אכפתיים ושוחרי חופש). אך זאת גם אחת האיכויות המאתגרות ביותר להשגה עבורם. לרבים מהם קשה ליצור עצמאות באחד או יותר מהתחומים הבאים – כלכלי, מקצועי, זוגי, משפחתי, אינטלקטואלי (מול דמויות סמכותיות) ורוחני (מול מטפלים, מורים רוחניים ואפילו בורא עולם).

זה קורה מכיוון שלנשמות עתיקות יש נטייה להתייחס למושג "עצמאות" כפי שאנשים שהם "נשמות צעירות" ("עבי עור", כוחניים ותחרותיים) מתייחסות אליו – כיכולת להשיג דברים בעצמך, ללא תלות באחר.

במטרה לקבל תוצאות מוכנים אנשים שהם נשמות צעירות להעתיק מאדם שיש לו כבר עצמאות את מה שהוא עשה על מנת שיהיה להם מה שיש לו. לעומתם, אנשים שהם נשמות עתיקות לא רוצים להיות שיבוט של אף אחד ולכן הן מחפשים את הדרך הייחודית שלהם ליצור את מה שהם רוצים. אך כדי להשיג תוצאה זאת לא אחת הם מתכנסים בתוך עצמם ומנסים להתמודד לבד, ללא עזרה מאף אדם, גורם או שיטה. המחשבה על עזרה מאחרים נתפסת בעיניהם כחולשה.

בניסיון לעשות הכל בעצמם הם שוקעים בעולמם האישי יתר על המידה. כך הם שוכחים להשקיע בביסוס יחסי הגומלין בריאים עם אחרים. אך זה כמובן פרדוקסלי, מכיוון שעל מנת למלא את שליחותינו עלינו לבסס מערכת של נתינה וקבלה זורמת, שמבוססת על שיכלול התקשורת והיחסים עם עצמנו ואחרים בו זמנית. זה נועד לקיים גוף אחד שהוא גדול יותר מכל אחד מאתינו. אכנה אותו לצורך השיחה "היקום".

למה מאתגר קשה ליצור נתינה וקבלה זורמת?

ישנם שתי קטבים שמפרים את האיזון של יחסי הגומלין שלנו. הקוטב הראשון הוא עיסוק יתר ב"אני" – במה שיש לי לומר, מה מיוחד בי, מה העמדה הייחודית שלי, איך להבליט את הייחודיות שלי ולהפוך לשונה מאחרים וכדומה.

עיסוק בשאלה זאת נחוץ ובריא כל עוד אדם לא מכיר את עצמו לגבי אותו נושא שהוא מנסה לקדם. אך לאחר שערך היכרות עם עצמו ביחס לאותו נושא, במידה והוא ממשיך עדין להיות שקוע בשאלות הללו זה מונע ממנו להתקדם לשלב הבא של ביטוי עצמי.

כי בכדי לבטא את עצמינו עלינו להתייחס לסביבה ולשאול שאלות כגון: מה באמת קורה עכשיו בסביבתי מנקודת מבטי הייחודית? מה באמת נועדתי לתת לסביבה ולקבל ממנה מתוקף שליחותי בקשר למה שקורה בה עכשיו?

כשאנו שקועים בעצמנו יתר על המידה קשה לנו להבין מה קורה סביבנו ואיך להתייחס לסביבה בצורה הייחודית שלנו. אז מתחיל הבלבול הגדול. הוא בא לידי ביטוי בשאלות כגון: מה לעשות, איך לעשות, עם מי לעשות, מתי לעשות, כמה לעשות? וכד'. אלה אינן שאלות שמעידות כי יש לנו "בעיה", אלא שהגיע הזמן להרים את הראש ולהביט ישר מולנו ולא רק מתחת לאף שלנו.

כשנסכים ולו רק לרגע לעזוב את עיסוק היתר בעצמינו וננסה לראות את האחר, נגלה שוב את עצמינו. אז השאלות שחיפשנו להם תשובות יענו. על כך נאמר (סליחה, לא יודעת מי אמר): "כשאתם מביטים החוצה, אתם מגלים את עצמכם וכשאתם מביטים פנימה אתם מגלים את האחר".

הקוטב השני הוא עיסוק יתר באחר – מה הוא צריך, רוצה, חושב, ניסיון להבין את כאבו ולעזור לו. במצב זה נאבד את עצמינו בתוכו, נשכח מי אנחנו, מהי באמת שליחותנו ונמצא את עצמינו ממלאים אחר גחמותיו על חשבון מיהליכה בדרכינו הייחודית. דוגמה לכך אפשר לראות כאשר לקוחות פונים לבעלי עסקים ומבקשים מהם מוצר, שרות או תנאי תשלום שבעלי העסק לא אמורים לתת. אבל הם עושים בכל זאת נותנים זאת מפחד לאבד לקוחות וכד'.

הצעד הבא במקרה זה הוא לשוב ולעסוק בעצמינו. מה שניקרא – להתחבר, להקשיב ולחזק את עצמינו. כך נוכל לשוב ליחסי הגומלין בריאים מתוך ידיעה עצמית. במצב זה הרבה יותר קל להשאר על הדרך שלנו ולא לאבד את עצמינו מול האחר.

מה מצב העצמאות שלכם? בדק בית

המחשבה על המושג "עצמאות" מעוררת בי רצון לערוך בדק בית פנימי. מטרתי היא לבחון את היכולת שלי ליצור מערכות גומלין בריאות ביני כפרט לבין העולם. אני מבקשת לגלות מה הצעד הבא בצמיחה שלי בכל תחומי החיים במסגרת שליחותי בכל אחד מהם. תוך כדי הרהור בנושא אני נזכרת במשפט שאבא שלי ז"ל, אלימלך שפי, היה נוהג לומר לי ולאחיי בילדותינו, כשהיינו רבים בינינו:  …"או שתהיו תלויים זה בזה או שתהיו תלויים זה ליד זה". ..

כך הוא היה מחזיר את האחריות על פתרון הבעיות בנינו אל יחסי הגומלין שלנו במקום לנסות לברר מי צודק ומי אשם. כוונתו הייתה לחנך אותנו לשתף פעולה. לנו לא נותרה ברירה אלא להסתדר בנינו. כלומר, לרקום יחסי גומלין בריאים. אחיי ואני חונכנו להיות אנשים עצמאיים. עצמאות הפכה להיות אחד הערכים החשובים עבורנו. נראה לי שחלק מסוד החינוך של אבא שלי היה להתייחס לעצמנו ולאחר בו זמנית.

עקרון זה הפך להיות אחד מאבני היסוד בשיטת העין השלישית שפתחתי, במטרה לעזור לאנשים שהם נשמות עתיקות לגלות ולממש את שליחותם בצורה בריאה ומאוזנת. אבא שלי ז"ל היה אדם עצמאי, עצמי ועצמתי. הוא ידע להביע את עצמו בטבעיות ומתוך נתינה וקבלה חופשית. הוא היה שליח. מאמר זה מוקדש לזכרו.

יום העצמאות הוא יום של איזון יחסי הגומלין שלנו. יום של חיבור לשליחות שלנו בכל תחומי החיים.

מה הפקתם מהמאמר?

מה אתם הולכים לתרגל בפועל?

בבקשה שתפו אותי בתגובה כאן למטה

ואם אהבתם בבקשה שתפו עם חבריכם

תודה וחג שמח

רונית

רונית שפי וולפין – מורה רוחנית | מפתחת שיטת העין השלישית
עוזרת לאנשים שהם נשמות עתקות  (רגישים, אכפתיים ושוחרי חופש)
לגלות ולממש את שליחותם בכל תחומי החיים, בדרכם הייחודית – מתוך קשב לעצמם ולזולת בו זמנית!
ליווי אישי וקבוצתי הכולל ייעוץ, אבחון, טיפול ו אימון  אמצעות קריאת הילות והילינג רב חושיים (על חושיים וחושיים)

לפרטים סמסו לנו 6641538 – 058 או כתבו לנו לronitthe3i@gmail.com

נשמח לשוב אליכם בהקדם האפשרי

 

3 תגובות

3 תגובות לפוסט “איך ליצור עצמאות בכל תחומי החיים כאדם רגיש”

  1. חניבתאריך 02 מאי 2017 בשעה 6:03 am

    היי רונית, קראתי את המאמר על העצמאות.. נהנתי מאוד!!
    ממש עוצמתי ????

  2. רונית שפי וולפיןבתאריך 02 מאי 2017 בשעה 6:48 am

    תודה חני על הרוח הנועזת שלך ועל התגובה. חג שמח יקרה!

  3. נילי זהביבתאריך 31 מאי 2017 בשעה 9:03 pm

    מרגש אותי מאוד החיבור בין מי שאת והעשיה שלך ובין הערכים והמורשת שאבא שלך הנחיל לך .
    עצמאות זה ערך שמלווה אותי עוד מהיותי קטנה גם כשלא הבנתי בכלל מהיכן אימצתי אותו ומה המשמעות שלו…המאמר שופך אור ומשמעות נוספת למושג עצמאות וזה מרתק בעיני ונותן לי חומר למחשבה…ולחקירה…מהיא השליחות שלי…תודה רונית על פתיחת צוהר לגילויים מרתקים
    נילי

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה