חוש השקט

מאת: בשעה 7:37 pm נושאים: מאמרים

"שקט נפשי" הוא מה שאנו חווים כשאנו מצליחים להפוך את החלומות שלנו למציאות בכל התחומים ו"רעש בראש" זה מה שאנו חווים, כשצפים לנו קשיים, בעיות, כאבים ואתגרים בנושאים שבהם אנו חווים תקיעויות.

שקט הוא המצב הנורמלי (טבעי) של האדם ולכן כל אדם נורמלי שואף, בצורה כזאת או אחרת לשקט בחיים, על כל גווניו – שקט נפשי, בטחוני, כלכלי, מקצועי, בריאותי זוגי, משפחתי ורוחני.

בהיעדר שקט אנחנו נכנסים לחרדה קיומית, שגורמת לנו להיות מודאגים, מתוחים ולחוצים. כתוצאה מכך אנו מהססים לעשות מהלכים הדרושים לשם הגשמתנו העצמית ולכן לא חיים איך שהיינו רוצים לחיות.

זאת הסיבה שהדבר הראשון שהאינסטינקט (חוש ההישרדות) שלנו מבקש, כשאנחנו נתקלים באתגר כזה או אחר בחיינו זה קצת שקט ואותו נדרוש במגוון ביטויים ידועים כגון:

"תנו לישון בשקט", "תעזבו אותי בשקט", "כל מה שביקשתי זה בסך הכל קצת שקט" "עושים לי חור בראש…אני צריך/ה קצת שקט" וכד'. 

כשאדם שותק הוא לא בהכרח שקט

בבית הספר לא לימדו אותנו ליצור שקט בחיים וכשהמורה דרשה מהכיתה (בדרך כלל בצעקות) "שקט"!!! היא לא באמת התכוונה שנתחבר לשקט שבתוכנו, אלא שפשוט נשתוק ונקשיב לה (ולא בהכרח לעצמינו).

אמנם זאת דרישה לגיטימית ואף הכרחית להעברת שיעור, אך בואו לא נתבלבל: שקט לא בהכרח נוצר על ידי שתיקה ולכן לא כל מי ששותק הוא באמת שקט.

שקט פנימי ניכר בשמחת חיים חיצונית

שקט פנימי ניכר בעולמנו הגשמי במגוון צורות, שאינן בהכרח שתיקה. דרכן אנו יכולים להעניק ביטוי חופשי לנשמה שהננו, בכל תחומי החיים.

המשותף לכל הביטויים של שקט היא תחושה של שמחת חיים הולכת וגוברת מיום ליום, ללא קשר או תלות במצב ובנסיבות שמסביבנו.

כתוצאה מכך אנו חווים תנועה קדימה שלא ניתנת לעצירה, על ידי אף חסימה, גורם או אדם.

למשל, שקט פנימי יכול לבוא לידי ביטוי בגישה קלילה לחיים, חוש הומור ואופטימיות, בהירות, פשטות, מיקוד, סדר, ארגון וענייניות, ביטחון עצמי, אסרטיביות, נחישות,

התמדה, יוזמה, מנהיגות, תושייה ויצירתיות, חדשנות, מקוריות, חמלה, נדיבות, רוחב לב וסבלנות, חיוניות, בריאות, מיקוד והתלהבות, ביטחון עצמי וקיומי ועוד.

עשייה ללא מורא, שפע וכדומה.

האמת לגבי שקט (ניפוץ מיתוס)

גדלנו עם תפיסות לא נכונות לגבי מה זה שקט ואיך יוצרים אותו. זאת הסיבה שרבים טועים לחשוב שכשאדם שותק הוא בהכרח "אדם שקט".

אך מי כמוני, שהייתה "מנזר השתקנים" בילדותי יודעת שלמרות שאז שתקתי הרבה, עולמי הפנימי סער מדאגות לגבי איך יראה העתיד שלי כילדה חלשה בלימודים, לא מקובלת בחברה, חלשה וחולנית מבחינה גופנית.

שתקתי מביישנות וחוסר ביטחון עצמי ולא משלווה פנימית.

תודה על השקט שהנך

…"תודה על השקט שהנך"… כך סימסה לי לאחרונה אחת מתלמידותיי. אני מודה לה על השיקוף המשמעותי הזה, שכל פעם שאני שומעת אותו מאנשים סביבי מדהים אותי מחדש.

כי כאמור, לא נולדתי כך, אלא פיתחתי וטיפחתי את התדר הזה בתוכי באופן מודע ובאמצעות השקעה בנושא.

לפתח את חוש השקט

כל אחד יכול ללמוד ליצור שקט בחיים שקט איננו נחלת חלקם של מורים רוחניים בלבד, אלא של כל אדם באשר הוא. עדות חיה לכך הם תלמידי, שלהם אני מגלה

הנה דברים שכתב לי והירשה לצטט (ללא פרסום שמו) אחד מתלמידי לאחר השיעור השלישי שלו אצלי:

"…הגעתי אליך טוטל לוסט ועכיו אני מרגיש שינוי אדיר גופנית, אני חזק, יודע איך לנהל את עצמי, יודע לקחת את המקום שלי, להעניק לעצמי,

לא עולה על טורים מכל דבר, יותר שקול, נפשית, הייתי נטול שמחת חיים וסגור והפכתי להיות אדם מלא שמחת חיים…

יש לי עכשיו יעדים, אני יודע איך להמשיך הלאה, יש לי דרך, אני רואה מה אני הולך לעשות קדימה.

עסקית, לא היה לי חשק לעשות כלום, הייתי בפינה שלי אבל צעד אחר צעד יצרתי דרך, אופק. זה הוציא אותי קדימה ב 100 דרגות,

למדתי שאני יכול לסמוך על עצמי ואני אוהב את עצמי יותר…"

שקט איננה תכונה מולדת, אלא נרכשת

שקט איננה תכונת אופי מולדת, שלחלק מהאנשים יש אותה ולחלק פשוט לא, אלא תדר אנרגטי שאפשר לייצר במרחב האישי שלנו (בגוף, צ'אקרות והילה)

באמצעות פיתוח מודעות לנושא ושימוש בעקרונות ובכלים מתאימים.

מהלך אחד שמביא שקט בכל התחומים

ההילה היא שדה אנרגטי שנמצא סביב לגופנו הפיסי ובדומה לצב הנושא את ביתו על גבו היא מכילה את כל תחומי חיינו (פרנסה, קריירה, יחסים, בריאות וכד') ולוקחת אותם אתנו לכל מקום שאליו נלך.

כשאנו משנים את התדר בהילה שלנו אנחנו יכולים להביא שקט לכל תחומי חיינו בכלל ולנושאים שבהם אנו חווים קושי ("רעש") בפרט. כן, במהלך אחד אנחנו משנים את כל תחומי חיינו.

אם דבריי אלו נשמעין לכם פשטנים, מוגזמים או בלתי אפשריים לביצוע, זה רק בגלל שעדיין לא הכרתם את הדרך לעשות זאת בחיים שלכם. כי גם לאדם שאף פעם לא ראה מטוס, נשמעת מופרכת האפשרות שאדם יעוף.

אבל כילדה שחוותה מצוקה רבה, כתוצאה מחוסר שקט (שליווה אותי אז במשך שנים) הייתי חייבת למצוא פתרון אחד פשוט לכל הבעיות שלי.

בשנת 1977, בהיותי בת 12 חוויתי חזיון שבו גיליתי את הסוד, שהוציא אותי לדרך חדשה של מימוש עצמי מלא, בכל התחומים מתוך שקט פנימי.

מאז, אני בצמיחה ושמחה מתמדת גדלה והולכת. לא כי הפכת לברת מזל, אלא כי אני מתרגלת על בסיס יומי כלים קסומים שפתחתי אשר מאפשרים לי ליצור את המציאות הזאת.

10 שנים לאחר החיזיון (בשנת 1988 בהיותי בת 22), כשמספר הפונים אלי לעזרה ביצירת שינוי בחיים עלה, פתחתי באופן רשמי את הקליניקה שלי ומאז אני משתפת בכלים שפיתחתי.

הם מבוססים על ההבנה שינוי בתודעה המופשטת יוצר שינוי בתוצאה הגשמית ברמה הכי מוחשית שיש.

כי כשאנו מצליחים ליצור שקט במרחב האישי שלנו (בגוף, צ'אקרות והילה), הוא מוקרן החוצה לכל תחומי החיים והןפך את החלומות שלנו בכל אחד מהם למציאות גשמית.

שקט בעין הסערה

בימים טרופים אלה, כשאיש לא יכול להבטיח לנו שקט וודאי באף לא אחד מהתחומים, לא נותרה לנו ברירה, אלא לקחת את האחריות לידינו

ובמקום לחפש את מי להאשים במצב במדינה ובמצב האישי שלנו, אנחנו יכולים ליצור שקט בתוכינו ולתת לו להדהד לכל תחומי חיינו – האישיים והקולקטיבים.

מסוקרנת לשמוע את דעתכם על המאמר בתגובה כאן למטה ואשמח להתייחס.

תודה,

רונית

עדיין אין תגובות

אם אהבתם בבקשה תנו לי לדעת בלחיצה על כפתור הלייק. בנוסף, אשמח לשמוע מה הפקת מתוכן זה ולהתייחס לכל שאלה שיש לך בנושא. את תגובתך בבקשה לרשום עכשיו כאן למטה